REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kia Sportspace - tak będzie wyglądała Optima?

Kia Sportspace
Kia Sportspace
Kia

REKLAMA

REKLAMA

Kia przedstawiła koncepcyjny model Sportspace. Trzymamy kciuki, by w tym kierunku podążała stylizacja nadchodzących generacji modeli. A może Sportspace ma szansę na produkcję seryjną?

Oczekująca premiery na 85 salonie samochodowym w Genewie, Kia Sportspace to  według producenta idealny samochód na wypady poza miasto i równie praktyczny do codziennego użytkowania.

REKLAMA

REKLAMA

Wymyślony i zaprojektowany przez studio designu Kia we Frankfurcie pod wodzą Gregory Guillaume’a, Głównego Projektanta Kia w Europie (CDE), Sportspace to pojazd zrywający z kompromisami. Nie jest to ani sedan ani kombi ani hatchback. To pojazd dla indywidualistów lubiących podkreślać swój nietuzinkowy styl.

Kia Sportspace - zachwycająca stylizacja

„Projekt zwykłego kombi przewiduje wydłużone trzecie okno boczne, aby sugerować znaczną pojemność ładunkową. Dzięki  poszerzeniu słupka „D” i niemal ukośnej klapie tylnej nadaliśmy tyłowi auta mocniejszego, muskularnego i atletycznego  charakteru. Czyli siła i wytrzymałość jednocześnie. Jej wizualny ‘ciężar’ został zredukowany starannym ukształtowaniem tylnego okna, kształtu klapy i zderzaka. Ich krawędzie zachodzą na bryłę nadwozia po to, by uniknąć stylizacji typowej dla kombi.”  - powiedział Gregory Guillaume.

REKLAMA

Zobacz też: Pierwsza jazda Kia Sorento 2015 2.2 CRDi 200 KM aut.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Lekkości wyrazistego i dynamicznego „oblicza” SPORTSPACE nadają subtelne krzywizny świateł do jazdy dziennej tuż pod reflektorami. Kolejna satynowana listwa aluminiowa wzdłuż przedniego spojlera wyznacza rozmieszczenie kierunkowskazów, widocznych jedynie po włączeniu.

Design szerokiego, pochylonego w przód słupka ”D” pomyślany został jako całość ze zwężającymi się ku górze powierzchniami bocznymi oraz optycznie wklęsłą klapą tylną tak, by utrzymać wyrazistość i odwagę stylistyczną tylnej części  pojazdu.

Zadaniem pokaźnych kaset świateł tylnych oraz  pełnowymiarowego dyfuzora z włókien węglowych jest podkreślenie przysadzistego wyglądu i zacięcia sportowego Sportspace.

Sportspace wyposażony jest w 20-calowe, 10-ramienne felgi aluminiowe z karbonowymi ‘promieniami’ wychodzącymi z pięciokątnej piasty.

Zobacz też: II generacja Audi R8 już jest!

Kia Sportspace - klamki schowane do momentu zbliżenia dłoni!

Klamki zewnętrzne pozostają schowane aż do momentu zbliżenia dłoni. Wystrój kabiny pasażerskiej jest nieskomplikowany, choć wyrazisty i bez wątpienia miły dla oczu. Luksus skórzanych siedzeń współgra tu ze stricte współczesnymi wytworami technologii – jak włókna węglowe czy anodyzowane aluminium akcentując – obok naturalnej funkcjonalności – modernistyczny bez mała i przekonujący styl samochodu.

Pływająca tablica rozdzielcza zawieszona jest horyzontalnie, a jej szerokość wyznacza dolna listwa z anodyzowanego aluminium, łącząca boczne nawiewy powietrza. Standardowe nawiewy centralne zostały umieszczone w środkowym tunelu.

Wewnętrzne panele drzwi potraktowano jako architektoniczny ciąg pomiędzy tablicą przyrządów a tylną klapą nadwozia. Kabinę pasażerską przecina centralny tunel/konsola, potęgując wrażenie przestrzeni i długości.

Kierowca ma przed sobą cyfrowy, konfigurowalny panel wskaźników współpracujący z systemem  multi-infotainment. Wielkoformatowy wyświetlacz systemu działa w trybie pełnoekranowym lub dzielonym. Tuż za selektorem biegów znajduje się anodyzowany pilot zdalnego sterowania  oraz cztery przyciski uproszczonej obsługi intuicyjnej. Rząd kolejnych przycisków pod wyświetlaczem centralnym pozwala kontrolować wszelkie inne funkcje pojazdu.

Miejsce kabinowego lusterka wstecznego zajął podłużny ekran kamery tylnej, który pokazywać może także inne informacje przydatne dla kierowcy.

Po odsunięciu wieka podłokietnika środkowego otwierają się dwa wgłębienia na tablety dla każdego z tylnych pasażerów. Mogą oni także zaczepić tablet na specjalnym wieszaku od tyłu przednich foteli i cieszyć się wideo lub innymi mediami na poziomie wzroku.

Tylna sekcja tunelu centralnego łączy się konstrukcyjnie z przedziałem bagażowym. W jego krytej matową skórą podłodze znajduje się zestaw 28 ruchomych kulek, które wraz z niskim progiem klapy tylnej ułatwiają załadunek ciężkich walizek czy też sprzętu sportowego. Innowacyjność w praktycznym wydaniu. Po włączeniu silnika, kulki ‘zapadają się’ o 3 mm w podłodze, by zapobiec przemieszczeniom bagażu podczas jazdy. 

Zobacz też: Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro S tronic

Kia Sportspace - Napęd

Sportspace wyposażony jest w najnowszej generacji dieslowsko-elektryczny system napędu T-Hybrid, który zaprezentowany został pierwotnie w koncepcyjnej Optimie T-Hybrid na paryskim Salonie Samochodowym 2014.

Kompaktowy i lekki konstrukcyjnie 1,7-litrowy Diesel otrzymał teraz zdwojone doładowanie z zastosowaniem zasilanego napięciem 48 V kompresora elektrycznego do wspomagania  konwencjonalnej turbosprężarki. System ten pozwala zwiększyć moment silnika przy niskich prędkościach obrotowych oraz podczas akceleracji – pod kątem bezpieczeństwa wyprzedzania.

Pomimo pełnej niezależności działania, elektryczny kompresor działa szybciej niż sama tylko, tradycyjna turbosprężarka napędzana z układu wydechowego. Ponadto, technologie oparte na zasilaniu elektrycznym 48 V są z reguły prostsze i lżejsze konstrukcyjnie niż konwencjonalne rozwiązania hybrydowe. Nowatorski charakter napędu Sportspace podkreśla także aktywna oś tylna typu multi-link z możliwością czasowego napędu AWD (na cztery koła).

Oprócz zeroemisyjnego napędu przy niskich prędkościach – podczas parkowaniu lub jazy w miejskich korkach – układ hybrydowy sprawdza się także w trakcie bardziej aktywnej jazdy,  śladem dynamicznej stylizacji samochodu.

„Sportspace to pomysł dla kierowców, którzy marzą o oderwaniu się od codzienności i jeździe nawet dla czystej przyjemności w czasie weekendu. Było dla mnie niezmiernie ważne, aby samochód ten niemalże prowokował do wyjazdu na szosę by korzystać z życia w całej pełni.” – komentuje Guillaume – „Wyszukany design Kia Sportspace nie wyklucza luzu i spontaniczności ani na co dzień, ani od święta.”  

Zobacz też: Test Kia Soul II 1.6 GDI 132 KM: zdecydowana poprawa

Kia Sportspace  – wymiary

Długość:                   4855 mm

Szerokość:                1870 mm

Wysokość:                1425 mm

Rozstaw osi:             2840 mm.


Źródło: Materiały prasowe Kia

Kia Sportspace
Kia
Kia Sportspace - deska rozdzielcza
Kia
Kia Sportspace - wnętrze
Kia
Kia Sportspace
Kia
Kia Sportspace
Kia
Kia Sportspace
Kia
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA