REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kia Sportspace - tak będzie wyglądała Optima?

Kia Sportspace
Kia Sportspace
Kia

REKLAMA

REKLAMA

Kia przedstawiła koncepcyjny model Sportspace. Trzymamy kciuki, by w tym kierunku podążała stylizacja nadchodzących generacji modeli. A może Sportspace ma szansę na produkcję seryjną?

Oczekująca premiery na 85 salonie samochodowym w Genewie, Kia Sportspace to  według producenta idealny samochód na wypady poza miasto i równie praktyczny do codziennego użytkowania.

REKLAMA

Wymyślony i zaprojektowany przez studio designu Kia we Frankfurcie pod wodzą Gregory Guillaume’a, Głównego Projektanta Kia w Europie (CDE), Sportspace to pojazd zrywający z kompromisami. Nie jest to ani sedan ani kombi ani hatchback. To pojazd dla indywidualistów lubiących podkreślać swój nietuzinkowy styl.

Kia Sportspace - zachwycająca stylizacja

„Projekt zwykłego kombi przewiduje wydłużone trzecie okno boczne, aby sugerować znaczną pojemność ładunkową. Dzięki  poszerzeniu słupka „D” i niemal ukośnej klapie tylnej nadaliśmy tyłowi auta mocniejszego, muskularnego i atletycznego  charakteru. Czyli siła i wytrzymałość jednocześnie. Jej wizualny ‘ciężar’ został zredukowany starannym ukształtowaniem tylnego okna, kształtu klapy i zderzaka. Ich krawędzie zachodzą na bryłę nadwozia po to, by uniknąć stylizacji typowej dla kombi.”  - powiedział Gregory Guillaume.

Zobacz też: Pierwsza jazda Kia Sorento 2015 2.2 CRDi 200 KM aut.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Lekkości wyrazistego i dynamicznego „oblicza” SPORTSPACE nadają subtelne krzywizny świateł do jazdy dziennej tuż pod reflektorami. Kolejna satynowana listwa aluminiowa wzdłuż przedniego spojlera wyznacza rozmieszczenie kierunkowskazów, widocznych jedynie po włączeniu.

Design szerokiego, pochylonego w przód słupka ”D” pomyślany został jako całość ze zwężającymi się ku górze powierzchniami bocznymi oraz optycznie wklęsłą klapą tylną tak, by utrzymać wyrazistość i odwagę stylistyczną tylnej części  pojazdu.

Zadaniem pokaźnych kaset świateł tylnych oraz  pełnowymiarowego dyfuzora z włókien węglowych jest podkreślenie przysadzistego wyglądu i zacięcia sportowego Sportspace.

Sportspace wyposażony jest w 20-calowe, 10-ramienne felgi aluminiowe z karbonowymi ‘promieniami’ wychodzącymi z pięciokątnej piasty.

Zobacz też: II generacja Audi R8 już jest!

Kia Sportspace - klamki schowane do momentu zbliżenia dłoni!

REKLAMA

Klamki zewnętrzne pozostają schowane aż do momentu zbliżenia dłoni. Wystrój kabiny pasażerskiej jest nieskomplikowany, choć wyrazisty i bez wątpienia miły dla oczu. Luksus skórzanych siedzeń współgra tu ze stricte współczesnymi wytworami technologii – jak włókna węglowe czy anodyzowane aluminium akcentując – obok naturalnej funkcjonalności – modernistyczny bez mała i przekonujący styl samochodu.

Pływająca tablica rozdzielcza zawieszona jest horyzontalnie, a jej szerokość wyznacza dolna listwa z anodyzowanego aluminium, łącząca boczne nawiewy powietrza. Standardowe nawiewy centralne zostały umieszczone w środkowym tunelu.

Wewnętrzne panele drzwi potraktowano jako architektoniczny ciąg pomiędzy tablicą przyrządów a tylną klapą nadwozia. Kabinę pasażerską przecina centralny tunel/konsola, potęgując wrażenie przestrzeni i długości.

Kierowca ma przed sobą cyfrowy, konfigurowalny panel wskaźników współpracujący z systemem  multi-infotainment. Wielkoformatowy wyświetlacz systemu działa w trybie pełnoekranowym lub dzielonym. Tuż za selektorem biegów znajduje się anodyzowany pilot zdalnego sterowania  oraz cztery przyciski uproszczonej obsługi intuicyjnej. Rząd kolejnych przycisków pod wyświetlaczem centralnym pozwala kontrolować wszelkie inne funkcje pojazdu.

Miejsce kabinowego lusterka wstecznego zajął podłużny ekran kamery tylnej, który pokazywać może także inne informacje przydatne dla kierowcy.

Po odsunięciu wieka podłokietnika środkowego otwierają się dwa wgłębienia na tablety dla każdego z tylnych pasażerów. Mogą oni także zaczepić tablet na specjalnym wieszaku od tyłu przednich foteli i cieszyć się wideo lub innymi mediami na poziomie wzroku.

Tylna sekcja tunelu centralnego łączy się konstrukcyjnie z przedziałem bagażowym. W jego krytej matową skórą podłodze znajduje się zestaw 28 ruchomych kulek, które wraz z niskim progiem klapy tylnej ułatwiają załadunek ciężkich walizek czy też sprzętu sportowego. Innowacyjność w praktycznym wydaniu. Po włączeniu silnika, kulki ‘zapadają się’ o 3 mm w podłodze, by zapobiec przemieszczeniom bagażu podczas jazdy. 

Zobacz też: Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro S tronic

Kia Sportspace - Napęd

Sportspace wyposażony jest w najnowszej generacji dieslowsko-elektryczny system napędu T-Hybrid, który zaprezentowany został pierwotnie w koncepcyjnej Optimie T-Hybrid na paryskim Salonie Samochodowym 2014.

Kompaktowy i lekki konstrukcyjnie 1,7-litrowy Diesel otrzymał teraz zdwojone doładowanie z zastosowaniem zasilanego napięciem 48 V kompresora elektrycznego do wspomagania  konwencjonalnej turbosprężarki. System ten pozwala zwiększyć moment silnika przy niskich prędkościach obrotowych oraz podczas akceleracji – pod kątem bezpieczeństwa wyprzedzania.

Pomimo pełnej niezależności działania, elektryczny kompresor działa szybciej niż sama tylko, tradycyjna turbosprężarka napędzana z układu wydechowego. Ponadto, technologie oparte na zasilaniu elektrycznym 48 V są z reguły prostsze i lżejsze konstrukcyjnie niż konwencjonalne rozwiązania hybrydowe. Nowatorski charakter napędu Sportspace podkreśla także aktywna oś tylna typu multi-link z możliwością czasowego napędu AWD (na cztery koła).

Oprócz zeroemisyjnego napędu przy niskich prędkościach – podczas parkowaniu lub jazy w miejskich korkach – układ hybrydowy sprawdza się także w trakcie bardziej aktywnej jazdy,  śladem dynamicznej stylizacji samochodu.

„Sportspace to pomysł dla kierowców, którzy marzą o oderwaniu się od codzienności i jeździe nawet dla czystej przyjemności w czasie weekendu. Było dla mnie niezmiernie ważne, aby samochód ten niemalże prowokował do wyjazdu na szosę by korzystać z życia w całej pełni.” – komentuje Guillaume – „Wyszukany design Kia Sportspace nie wyklucza luzu i spontaniczności ani na co dzień, ani od święta.”  

Zobacz też: Test Kia Soul II 1.6 GDI 132 KM: zdecydowana poprawa

Kia Sportspace  – wymiary

Długość:                   4855 mm

Szerokość:                1870 mm

Wysokość:                1425 mm

Rozstaw osi:             2840 mm.


Źródło: Materiały prasowe Kia

Kia Sportspace
Kia
Kia Sportspace - deska rozdzielcza
Kia
Kia Sportspace - wnętrze
Kia
Kia Sportspace
Kia
Kia Sportspace
Kia
Kia Sportspace
Kia
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA