REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co zmieniło się w najnowszym VW Touaregu?

Volkswagen Touareg 2015
Volkswagen Touareg 2015
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Volkswagen Touareg to zmodernizowany model, a nie zupełnie nowa konstrukcja. Zmiany nie są przełomowe, ale poprawiły komfort jazdy autem oraz odświeżyły nieco gamę silnikową modelu.

Nowy VW Touareg 2015

Touareg łączy w sobie komfort SUVa klasy wyższej z możliwościami pokonywania bezdroży typowymi dla samochodów terenowych. Takie połączenie wysokiej klasy Sport Utility Vehicle, a jednocześnie wytrzymałego auta terenowego, którym można objechać świat dookoła sprawia, że napędzany na wszystkie koła Touareg jest samochodem jedynym w swoim rodzaju. Teraz Volkswagen poddał modyfikacjom jego nadwozie i wprowadził udoskonalenia techniczne we wszystkich dziedzinach.

REKLAMA

REKLAMA

Nowego Touarega charakteryzuje nowa stylistyka przodu i tyłu karoserii, nowe systemy wspomagające, jak seryjny system automatycznego hamowania po kolizji i nowa generacja automatycznego tempomatu ACC, usługi online, znacznie oszczędniejsze i w niektórych przypadkach mocniejsze silniki V6 TDI z katalizatorem SCR i normą EU6 oraz udoskonalona konstrukcja zawieszenia.

Nowy przód i tył nadwozia. Z przodu uwagę przyciągają seryjne reflektory bi-ksenonowe o zmienionej formie; tylne światła również są nowe. W wersji z pakietem Chrome & Style nowego Touarega zdobi chromowana listwa w dolnej części nadwozia. Poszerzona została także paleta lakierów o nowe kolory: niebieski Reef metalik, złoty Sand metalik, srebrny Light metalik, brązowy Black Oak metalik i niebieski Moonlight perłowy. Styliści nadali nowe kształty także czterem z szesnastu obręczy ze stopu metali lekkich: Arica (18 cali), Salvador (19 cali, Volkswagen R), Masafi (20 cali) i Talladega (20 cali, Volkswagen R).

REKLAMA

Wnętrze z nowymi materiałami, kolorami i przełącznikami. We wnętrzu zmodyfikowane zostały między innymi typowe dla Touarega aluminiowe przełączniki, które teraz wyglądają, jakby były wycięte z jednego pełnego bloku metalu. Białe podświetlenie wszystkich przełączników i pokręteł (zamiast czerwonego) wprowadza do kabiny pasażerskiej przyjemny nastrój. Rozszerzone zostało również spektrum kolorystyki wnętrza i skóry. Z nowymi kolorami doskonale harmonizują dwie nowe aplikacje z drewna: Sapelli Mahagoni i Engineered Ebony.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Norma EU6 dla V6 TDI z funkcją „żeglowania”. Podczas prac nad dalszym udoskonalaniem Touarega, inżynierowie skupili się przede wszystkim na silnikach V6 TDI, gdyż w Europie ponad 90 procent wszystkich Touaregów wyposażonych jest właśnie w jeden z silników V6 TDI. Obie sześciocylindrowe jednostki napędowe zostały zmodyfikowane i wyposażone w katalizator SCR, który zmniejsza zawartość tlenków azotu w spalinach. Touareg „4MOTION V6 TDI BlueMotion Technology” – tak brzmi jego pełne oznaczenie, z katalizatorem SCR spełnia surową normę emisji spalin EU6.

Nowością w Touaregach V6 TDI jest także funkcja „żeglowania”, podczas której silnik jest odłączany od seryjnej, 8-biegowej przekładni automatycznej, a samochód wykorzystuje podczas toczenia się energię kinetyczną, co pozwala obniżyć zużycie paliwa. Aerodynamiczne modyfikacje nadwozia i podwozia oraz wprowadzenie nowych, zoptymalizowanych pod kątem oporów toczenia opon również redukują zużycie paliwa. Na przykład w wersji o mocy 150 kW (204 KM) udało się obniżyć zużycie z 7,0 do 6,6 l/100 km, co odpowiada redukcji emisji CO2 z 184 g/km do 173 g/km. Jeszcze lepiej widoczna jest różnica w przypadku mocniejszego V6 TDI, którego moc wzrosła ze 180 kW (245 KM) do 193 kW (262 KM). Mimo większej mocy zużywa on teraz 6,6 l/100 km, zamiast 7,2 l/100 km (emisja CO2 174 g/km). Zmniejszenie zużycia paliwa przez Touarega z pakietem Terrain Tech, czyli ze specjalnymi aplikacjami terenowymi i napędem na wszystkie koła z przekładnią redukcyjną, przystosowanym do szczególnie trudnych warunków terenowych, jest także dość znaczna. Nowy Touareg w tej wersji spala 6,9 l/100 km, podczas gdy jego poprzednik zużywał 7,3 l/100 km.

Modyfikacja zawieszenia i nowe systemy wspomagające. Seryjne zawieszenie zostało teraz zmodyfikowane, między innymi poprawiło się prowadzenie na zakrętach i komfort. Jako opcja dostępne jest dla Touarega zawieszenie pneumatyczne, w przypadku którego, na przykład w terenie, prześwit poprzeczny może być zwiększony nawet do 300 mm. Przy prędkości powyżej 140 km/h zawieszenie pneumatyczne automatycznie obniża nadwozie.

Infotainment z nowymi usługami online. W połączeniu z systemem radiowo – nawigacyjnym RNS 850 i przygotowaniem do instalacji telefonu komórkowego, Touareg będzie po raz pierwszy dostępny z mobilnymi usługami online. Dzięki nim można będzie korzystać z wyszukiwania punktów POI z Google, map Google Earth™ oraz Google Street View™ i wyświetlania map z widokiem natężenia ruchu drogowego.

Źródło: materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen Touareg 2015
Volkswagen
Volkswagen Touareg 2015
Volkswagen
Volkswagen Touareg 2015
Volkswagen
Volkswagen Touareg 2015
Volkswagen
Volkswagen Touareg 2015
Volkswagen
Volkswagen Touareg 2015
Volkswagen
Volkswagen Touareg 2015
Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA