REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Volkswagen Cross Coupé GTE 2015
Volkswagen Cross Coupé GTE 2015
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Cross Coupé GTE to studyjny SUV oparty o napęd hybrydowy. Jakie założenia przyświecają tej koncepcji? Co za technologię skrywa nowy SUV z Wolfsburga?

Volkswagen Cross Coupé GTE: hybrydowy SUV Volkswagena

Nadwozie

Prezentowany w Detroit samochód koncepcyjny ma długość 190,8 cala (4.847 mm) i wysokość 68,3 cala (1.736 mm). Jego szerokość wynosi 79,9 cala (2.030 mm). Nadwozie wyróżnia poprowadzona powyżej błotników linia maski, mocno wysunięte nadkola,przesunięty ku tyłowi słupek A oraz ciekawie zaprojektowane wkłady ledowych świateł. Ciekawym zabiegiem projektantów było również wprowadzenie poziomej linii przebiegającej na wysokości klamek drzwi. Całości dopełniają potężne zderzaki oraz jeszcze masywniejsze koła z 22-calowymi felgami i oponami o szerokości aż 285 mm.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf R Variant: 300-konne kombi

Wnętrze

Wnętrze nowego Cross Coupé ma stanowić połączenie wysokiej ergonomii z nowoczesnymi systemami informacyjnymi. Główną rolę odgrywają w nim ekrany ciekłokrystaliczne przeznaczone do obsługi nawigacji, klimatyzacji czy internetu. W miejscu analogowych zegarów dostrzec można pierwszy, 12,3-calowy monitor o rozdzielczości 1440 x 530 pikseli, natomiast drugi, 10,3-calowy wyświetlacz pojawił się na konsoli centralnej. Trzeci, służący obsłudze klimatyzacji ulokowano tuż nad dźwignią zmiany biegów.

Napęd

Cross Coupé GTE pod względem konstrukcyjnym bazuje na opracowanej przez Volkswagena modułowej platformie podłogowej dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie (MQB). Dzięki temu nowy model będzie mógł być teoretycznie wyposażony w różne rodzaje napędu, w tym w hybrydowy.

REKLAMA

Studyjny SUV napędzany jest silnikiem benzynowym V6 o pojemności 3,6 litra i dwoma silnikami elektrycznymi. Sześciocylindrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem (FSI) rozwija moc 206 kW/280 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Dwa silniki elektryczne mają moc 40 kW i moment obrotowy 220 Nm (przedni) oraz 85 kW i 270 Nm (tylny). Silniki te zasilane są baterią litowo-jonową, umieszczoną w tunelu wału Kardana. Pojemność baterii wynosi 14,1 kWh. Całkowita moc systemowa napędu to 265 kW/360 KM. W przypadku poboru całej mocy, Cross Coupé GTE rozwijający prędkość maksymalną 130 mph (209 km/h) przyspiesza do 60 mph (97 km/h) zaledwie w 6 sekund.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tryby jazdy

W Cross Coupé GTE dostępne są następujące profile jazdy zmieniające parametry poszczególnych podzespołów: Onroad (z podprofilami Comfort i Eco), Offroad (z wariantami Rocks, Sludge&Sand i Gravel), Sport i Snow.

W trybie E (elektrycznym). Dzięki baterii litowo-jonowej wbudowanej w tunel środkowy, Cross Coupé GTE może przejechać odległość do 20 mil (32 kilometry) z napędem wyłącznie elektrycznym. W trybie E, włączanym przez kierowcę przyciskiem, o napęd dba tylko silnik elektryczny o mocy 85 kW, zamontowany na tylnej osi. Podczas jazdy z napędem elektrycznym silnik V6 FSI nie pracuje, jest on odłączany od układu napędowego poprzez otwarcie sprzęgła.Po wciśnięciu przez kierowcę przycisku GTE, studyjne auto przechodzi w tryb GTE i pokazuje całą swoją dynamikę. Charakterystyki pedału przyspieszenia, przekładni i układu kierowniczego są teraz jeszcze bardziej sportowe. Ponadto w trybie GTE przy „boostowaniu” silnik FSI i silniki elektryczne pracują razem, generując pełną moc systemową i maksymalny systemowy moment obrotowy.

Auto wyposażono oczywiście w możliwość odzyskiwania energii w trakcie hamowania, funkcję żeglowania czy pracy w trybie hybrydowym lub pełni spalinowym, ale najciekawszym wydaje się być funkcja offoroad. Po jego włączeniu napędzane są zawsze wszystkie cztery koła. W tym przypadku i przy niskim poziomie naładowania baterii, przedni silnik elektryczny zasilany energią przez benzynowy V6 FSI pracuje tylko jako prądnica, a tym samym źródło prądu dla elektrycznego silnika przy tylnej osi. Ponieważ energia do napędu tylnej osi przekazywana jest „by wire”, a nie mechanicznie, mówimy o „elektrycznym wale Kardana”. W związku z faktem, że FSI w trybie Offroad napędza tylny silnik poprzez przedni silnik elektryczny, napęd na wszystkie koła działa także przy niskim poziomie naładowania baterii. Zatem także w wersji hybrydowej plug-in, Cross Coupé jest w pełni przydatnym do jazdy terenowej SUVem.

Źródło: materiały prasowe Volkswagena

Volkswagen Cross Coupé GTE 2015
Volkswagen
Volkswagen Cross Coupé GTE 2015
Volkswagen
Volkswagen Cross Coupé GTE 2015
Volkswagen
Volkswagen Cross Coupé GTE 2015
Volkswagen
Volkswagen Cross Coupé GTE 2015
Volkswagen
Volkswagen Cross Coupé GTE 2015
Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA