REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe BMW 1: wyczekiwane zmiany

BMW 1 facelifting 2015
BMW 1 facelifting 2015
BMW

REKLAMA

REKLAMA

BMW serii 1 przeszło wyraźną modernizację nadwozia oraz gamy silnikowej. Auto upodobniło się do większych modeli bawarskiego producenta oraz zyskało mocniejsze i oszczędniejsze silniki.

Nowe BMW 1 z roku 2015

BMW serii 1 (F20 i F21) nareszcie zostało poddane solidnej modernizacji nadwozia. Przednie reflektory o kontrowersyjnym kształcie ustąpiły miejsca bardziej stonowanym odpowiednikom, nawiązującym do tych z BMW serii 2. Mają nie tylko lepiej wyglądać, ale także być bardziej efektywne (w opcji dostępne będą światła w pełni LED-owe). Przedni pas BMW 1 został także wzbogacony o nowy wzór wlotów powietrza do komory silnika (tzw. nerek), a zderzak został przeprojektowany i wyposażony w większe wloty powietrza.

REKLAMA

Zmodernizowane także tylną część auta, w której nowością są światła o rozbudowanej konstrukcji, przypominającej kształtem literę L. Motyw ten jest charakterystyczny także dla innych modeli BMW. W zgodzie z obecnymi standardami żarówki ustąpiły w nich miejsca diodom LED.

Wnętrze nowego BMW 1 nie przeszło radykalnych modyfikacji i z perspektywy pasażera trudno zauważyć jakiekolwiek zmiany w stosunku do wersji sprzed liftingu.

Nowe BMW 1: silniki

Modyfikacjom uległy za to jednostki napędowe oraz ich oznaczenia. Zniknęła wersja 114i 102 KM, a na jej miejsce pojawiła się 116i 109 KM. Odmiana 116i 136 KM została zastąpiona przez 118i 136 KM, 118i 170 KM to obecnie 120i 177 KM. BMW 125i zachowało dotychczasowe nazewnictwo i silnik bez zmian, natomiast najmocniejsza wersja BMW 1 czyli M135i została wzmocniona z 320-stu do 326 koni mechanicznych. Obecność silników 3-cylindrowych (114i, 116i) to nie tylko zaskoczenie, ale przede wszystkim znak naszych czasów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gama jednostek Diesla napędzających BMW 1 po faceliftingu obejmować będzie, podobnie jak w przypadku motorów benzynowych, 5 wersji silnikowych:

  • 116d 1.5 116 KM (poprzednio 2.0 116 KM);
  • 116d 1.5 116 KM EfficientDynamics;
  • 118d 2.0 150 KM (poprzednio 2.0 143 KM);
  • 120d 2.0 190 KM (poprzednio 2.0 184 KM);
  • 125d 2.0 224 KM (poprzednio 2.0 218 KM).

Z oferty zniknie silnik 1.6d o mocy 95 KM. Wersje 116d zostaną wyposażone w zupełnie nowy, 3 cylindrowy silnik o mocy 116 KM. Zastąpią 4-cylindrowy motor 2,0 l 116 KM.

Nowe BMW 1: zawieszenie, przeniesienie napędu

BMW 1 wyróżnia się na tle innych kompaktów klasy premium napędem na tył, idealnym rozkładem masy pomiędzy osiami (50:50) oraz zaawansowanym, wielowahaczowym zawieszeniem (każde koło tylnej osi utrzymuje w ryzach aż 5 wahaczy). Aby zapewnić jeszcze lepszą trakcję klient będzie mógł zamówić BMW 1 z napędem wszystkich kół określanym mianem xDrive (M135i xDrive, 118d xDrive, 120d xDrive).

Nowe BMW 1: systemy bezpieczeństwa

Paleta opcjonalnych systemów wsparcia kierowcy z oferty BMW ConnectedDrive obejmuje teraz w nowym BMW serii 1 także oparty na radarze aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go. Najnowszej generacji Parking Assistant umożliwia teraz parkowanie równoległe w ciasnych miejscach, a także automatyczne parkowanie prostopadłe. Zamówić można także takie wyposażenie jak Driving Assistant oparty na kamerze, kamerę cofania czy system informowania o ograniczeniach prędkości i zakazach wyprzedzania.

BMW 1 facelifting 2015
BMW
BMW 1 facelifting 2015
BMW
BMW 1 facelifting 2015
BMW
BMW 1 facelifting 2015 tylna kanapa
BMW
BMW 1 facelifting 2015 złożona kanapa
BMW
BMW 1 facelifting 2015
BMW
BMW 1 facelifting 2015
BMW
BMW 1 facelifting 2015
BMW
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA