Nowe BMW 1: wyczekiwane zmiany
REKLAMA
REKLAMA
Nowe BMW 1 z roku 2015
BMW serii 1 (F20 i F21) nareszcie zostało poddane solidnej modernizacji nadwozia. Przednie reflektory o kontrowersyjnym kształcie ustąpiły miejsca bardziej stonowanym odpowiednikom, nawiązującym do tych z BMW serii 2. Mają nie tylko lepiej wyglądać, ale także być bardziej efektywne (w opcji dostępne będą światła w pełni LED-owe). Przedni pas BMW 1 został także wzbogacony o nowy wzór wlotów powietrza do komory silnika (tzw. nerek), a zderzak został przeprojektowany i wyposażony w większe wloty powietrza.
REKLAMA
Zmodernizowane także tylną część auta, w której nowością są światła o rozbudowanej konstrukcji, przypominającej kształtem literę L. Motyw ten jest charakterystyczny także dla innych modeli BMW. W zgodzie z obecnymi standardami żarówki ustąpiły w nich miejsca diodom LED.
Wnętrze nowego BMW 1 nie przeszło radykalnych modyfikacji i z perspektywy pasażera trudno zauważyć jakiekolwiek zmiany w stosunku do wersji sprzed liftingu.
Nowe BMW 1: silniki
Modyfikacjom uległy za to jednostki napędowe oraz ich oznaczenia. Zniknęła wersja 114i 102 KM, a na jej miejsce pojawiła się 116i 109 KM. Odmiana 116i 136 KM została zastąpiona przez 118i 136 KM, 118i 170 KM to obecnie 120i 177 KM. BMW 125i zachowało dotychczasowe nazewnictwo i silnik bez zmian, natomiast najmocniejsza wersja BMW 1 czyli M135i została wzmocniona z 320-stu do 326 koni mechanicznych. Obecność silników 3-cylindrowych (114i, 116i) to nie tylko zaskoczenie, ale przede wszystkim znak naszych czasów.
Gama jednostek Diesla napędzających BMW 1 po faceliftingu obejmować będzie, podobnie jak w przypadku motorów benzynowych, 5 wersji silnikowych:
- 116d 1.5 116 KM (poprzednio 2.0 116 KM);
- 116d 1.5 116 KM EfficientDynamics;
- 118d 2.0 150 KM (poprzednio 2.0 143 KM);
- 120d 2.0 190 KM (poprzednio 2.0 184 KM);
- 125d 2.0 224 KM (poprzednio 2.0 218 KM).
Z oferty zniknie silnik 1.6d o mocy 95 KM. Wersje 116d zostaną wyposażone w zupełnie nowy, 3 cylindrowy silnik o mocy 116 KM. Zastąpią 4-cylindrowy motor 2,0 l 116 KM.
Nowe BMW 1: zawieszenie, przeniesienie napędu
BMW 1 wyróżnia się na tle innych kompaktów klasy premium napędem na tył, idealnym rozkładem masy pomiędzy osiami (50:50) oraz zaawansowanym, wielowahaczowym zawieszeniem (każde koło tylnej osi utrzymuje w ryzach aż 5 wahaczy). Aby zapewnić jeszcze lepszą trakcję klient będzie mógł zamówić BMW 1 z napędem wszystkich kół określanym mianem xDrive (M135i xDrive, 118d xDrive, 120d xDrive).
Nowe BMW 1: systemy bezpieczeństwa
Paleta opcjonalnych systemów wsparcia kierowcy z oferty BMW ConnectedDrive obejmuje teraz w nowym BMW serii 1 także oparty na radarze aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go. Najnowszej generacji Parking Assistant umożliwia teraz parkowanie równoległe w ciasnych miejscach, a także automatyczne parkowanie prostopadłe. Zamówić można także takie wyposażenie jak Driving Assistant oparty na kamerze, kamerę cofania czy system informowania o ograniczeniach prędkości i zakazach wyprzedzania.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.