REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe BMW 1: wyczekiwane zmiany

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
BMW 1 facelifting 2015
BMW 1 facelifting 2015
BMW

REKLAMA

REKLAMA

BMW serii 1 przeszło wyraźną modernizację nadwozia oraz gamy silnikowej. Auto upodobniło się do większych modeli bawarskiego producenta oraz zyskało mocniejsze i oszczędniejsze silniki.

Nowe BMW 1 z roku 2015

BMW serii 1 (F20 i F21) nareszcie zostało poddane solidnej modernizacji nadwozia. Przednie reflektory o kontrowersyjnym kształcie ustąpiły miejsca bardziej stonowanym odpowiednikom, nawiązującym do tych z BMW serii 2. Mają nie tylko lepiej wyglądać, ale także być bardziej efektywne (w opcji dostępne będą światła w pełni LED-owe). Przedni pas BMW 1 został także wzbogacony o nowy wzór wlotów powietrza do komory silnika (tzw. nerek), a zderzak został przeprojektowany i wyposażony w większe wloty powietrza.

REKLAMA

Zmodernizowane także tylną część auta, w której nowością są światła o rozbudowanej konstrukcji, przypominającej kształtem literę L. Motyw ten jest charakterystyczny także dla innych modeli BMW. W zgodzie z obecnymi standardami żarówki ustąpiły w nich miejsca diodom LED.

Wnętrze nowego BMW 1 nie przeszło radykalnych modyfikacji i z perspektywy pasażera trudno zauważyć jakiekolwiek zmiany w stosunku do wersji sprzed liftingu.

Nowe BMW 1: silniki

Modyfikacjom uległy za to jednostki napędowe oraz ich oznaczenia. Zniknęła wersja 114i 102 KM, a na jej miejsce pojawiła się 116i 109 KM. Odmiana 116i 136 KM została zastąpiona przez 118i 136 KM, 118i 170 KM to obecnie 120i 177 KM. BMW 125i zachowało dotychczasowe nazewnictwo i silnik bez zmian, natomiast najmocniejsza wersja BMW 1 czyli M135i została wzmocniona z 320-stu do 326 koni mechanicznych. Obecność silników 3-cylindrowych (114i, 116i) to nie tylko zaskoczenie, ale przede wszystkim znak naszych czasów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gama jednostek Diesla napędzających BMW 1 po faceliftingu obejmować będzie, podobnie jak w przypadku motorów benzynowych, 5 wersji silnikowych:

  • 116d 1.5 116 KM (poprzednio 2.0 116 KM);
  • 116d 1.5 116 KM EfficientDynamics;
  • 118d 2.0 150 KM (poprzednio 2.0 143 KM);
  • 120d 2.0 190 KM (poprzednio 2.0 184 KM);
  • 125d 2.0 224 KM (poprzednio 2.0 218 KM).

Z oferty zniknie silnik 1.6d o mocy 95 KM. Wersje 116d zostaną wyposażone w zupełnie nowy, 3 cylindrowy silnik o mocy 116 KM. Zastąpią 4-cylindrowy motor 2,0 l 116 KM.

Nowe BMW 1: zawieszenie, przeniesienie napędu

BMW 1 wyróżnia się na tle innych kompaktów klasy premium napędem na tył, idealnym rozkładem masy pomiędzy osiami (50:50) oraz zaawansowanym, wielowahaczowym zawieszeniem (każde koło tylnej osi utrzymuje w ryzach aż 5 wahaczy). Aby zapewnić jeszcze lepszą trakcję klient będzie mógł zamówić BMW 1 z napędem wszystkich kół określanym mianem xDrive (M135i xDrive, 118d xDrive, 120d xDrive).

Nowe BMW 1: systemy bezpieczeństwa

Paleta opcjonalnych systemów wsparcia kierowcy z oferty BMW ConnectedDrive obejmuje teraz w nowym BMW serii 1 także oparty na radarze aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go. Najnowszej generacji Parking Assistant umożliwia teraz parkowanie równoległe w ciasnych miejscach, a także automatyczne parkowanie prostopadłe. Zamówić można także takie wyposażenie jak Driving Assistant oparty na kamerze, kamerę cofania czy system informowania o ograniczeniach prędkości i zakazach wyprzedzania.

BMW 1 facelifting 2015
BMW
BMW 1 facelifting 2015
BMW
BMW 1 facelifting 2015
BMW
BMW 1 facelifting 2015 tylna kanapa
BMW
BMW 1 facelifting 2015 złożona kanapa
BMW
BMW 1 facelifting 2015
BMW
BMW 1 facelifting 2015
BMW
BMW 1 facelifting 2015
BMW
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA