REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe BMW 1: wyczekiwane zmiany

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
BMW 1 facelifting 2015
BMW 1 facelifting 2015
BMW

REKLAMA

REKLAMA

BMW serii 1 przeszło wyraźną modernizację nadwozia oraz gamy silnikowej. Auto upodobniło się do większych modeli bawarskiego producenta oraz zyskało mocniejsze i oszczędniejsze silniki.

Nowe BMW 1 z roku 2015

BMW serii 1 (F20 i F21) nareszcie zostało poddane solidnej modernizacji nadwozia. Przednie reflektory o kontrowersyjnym kształcie ustąpiły miejsca bardziej stonowanym odpowiednikom, nawiązującym do tych z BMW serii 2. Mają nie tylko lepiej wyglądać, ale także być bardziej efektywne (w opcji dostępne będą światła w pełni LED-owe). Przedni pas BMW 1 został także wzbogacony o nowy wzór wlotów powietrza do komory silnika (tzw. nerek), a zderzak został przeprojektowany i wyposażony w większe wloty powietrza.

REKLAMA

REKLAMA

Zmodernizowane także tylną część auta, w której nowością są światła o rozbudowanej konstrukcji, przypominającej kształtem literę L. Motyw ten jest charakterystyczny także dla innych modeli BMW. W zgodzie z obecnymi standardami żarówki ustąpiły w nich miejsca diodom LED.

Wnętrze nowego BMW 1 nie przeszło radykalnych modyfikacji i z perspektywy pasażera trudno zauważyć jakiekolwiek zmiany w stosunku do wersji sprzed liftingu.

REKLAMA

Nowe BMW 1: silniki

Modyfikacjom uległy za to jednostki napędowe oraz ich oznaczenia. Zniknęła wersja 114i 102 KM, a na jej miejsce pojawiła się 116i 109 KM. Odmiana 116i 136 KM została zastąpiona przez 118i 136 KM, 118i 170 KM to obecnie 120i 177 KM. BMW 125i zachowało dotychczasowe nazewnictwo i silnik bez zmian, natomiast najmocniejsza wersja BMW 1 czyli M135i została wzmocniona z 320-stu do 326 koni mechanicznych. Obecność silników 3-cylindrowych (114i, 116i) to nie tylko zaskoczenie, ale przede wszystkim znak naszych czasów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gama jednostek Diesla napędzających BMW 1 po faceliftingu obejmować będzie, podobnie jak w przypadku motorów benzynowych, 5 wersji silnikowych:

  • 116d 1.5 116 KM (poprzednio 2.0 116 KM);
  • 116d 1.5 116 KM EfficientDynamics;
  • 118d 2.0 150 KM (poprzednio 2.0 143 KM);
  • 120d 2.0 190 KM (poprzednio 2.0 184 KM);
  • 125d 2.0 224 KM (poprzednio 2.0 218 KM).

Z oferty zniknie silnik 1.6d o mocy 95 KM. Wersje 116d zostaną wyposażone w zupełnie nowy, 3 cylindrowy silnik o mocy 116 KM. Zastąpią 4-cylindrowy motor 2,0 l 116 KM.

Nowe BMW 1: zawieszenie, przeniesienie napędu

BMW 1 wyróżnia się na tle innych kompaktów klasy premium napędem na tył, idealnym rozkładem masy pomiędzy osiami (50:50) oraz zaawansowanym, wielowahaczowym zawieszeniem (każde koło tylnej osi utrzymuje w ryzach aż 5 wahaczy). Aby zapewnić jeszcze lepszą trakcję klient będzie mógł zamówić BMW 1 z napędem wszystkich kół określanym mianem xDrive (M135i xDrive, 118d xDrive, 120d xDrive).

Nowe BMW 1: systemy bezpieczeństwa

Paleta opcjonalnych systemów wsparcia kierowcy z oferty BMW ConnectedDrive obejmuje teraz w nowym BMW serii 1 także oparty na radarze aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go. Najnowszej generacji Parking Assistant umożliwia teraz parkowanie równoległe w ciasnych miejscach, a także automatyczne parkowanie prostopadłe. Zamówić można także takie wyposażenie jak Driving Assistant oparty na kamerze, kamerę cofania czy system informowania o ograniczeniach prędkości i zakazach wyprzedzania.

BMW 1 facelifting 2015
BMW
BMW 1 facelifting 2015
BMW
BMW 1 facelifting 2015
BMW
BMW 1 facelifting 2015 tylna kanapa
BMW
BMW 1 facelifting 2015 złożona kanapa
BMW
BMW 1 facelifting 2015
BMW
BMW 1 facelifting 2015
BMW
BMW 1 facelifting 2015
BMW
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA