REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe BMW 1: wyczekiwane zmiany

BMW 1 facelifting 2015
BMW 1 facelifting 2015
BMW

REKLAMA

REKLAMA

BMW serii 1 przeszło wyraźną modernizację nadwozia oraz gamy silnikowej. Auto upodobniło się do większych modeli bawarskiego producenta oraz zyskało mocniejsze i oszczędniejsze silniki.

Nowe BMW 1 z roku 2015

BMW serii 1 (F20 i F21) nareszcie zostało poddane solidnej modernizacji nadwozia. Przednie reflektory o kontrowersyjnym kształcie ustąpiły miejsca bardziej stonowanym odpowiednikom, nawiązującym do tych z BMW serii 2. Mają nie tylko lepiej wyglądać, ale także być bardziej efektywne (w opcji dostępne będą światła w pełni LED-owe). Przedni pas BMW 1 został także wzbogacony o nowy wzór wlotów powietrza do komory silnika (tzw. nerek), a zderzak został przeprojektowany i wyposażony w większe wloty powietrza.

REKLAMA

REKLAMA

Zmodernizowane także tylną część auta, w której nowością są światła o rozbudowanej konstrukcji, przypominającej kształtem literę L. Motyw ten jest charakterystyczny także dla innych modeli BMW. W zgodzie z obecnymi standardami żarówki ustąpiły w nich miejsca diodom LED.

Wnętrze nowego BMW 1 nie przeszło radykalnych modyfikacji i z perspektywy pasażera trudno zauważyć jakiekolwiek zmiany w stosunku do wersji sprzed liftingu.

REKLAMA

Nowe BMW 1: silniki

Modyfikacjom uległy za to jednostki napędowe oraz ich oznaczenia. Zniknęła wersja 114i 102 KM, a na jej miejsce pojawiła się 116i 109 KM. Odmiana 116i 136 KM została zastąpiona przez 118i 136 KM, 118i 170 KM to obecnie 120i 177 KM. BMW 125i zachowało dotychczasowe nazewnictwo i silnik bez zmian, natomiast najmocniejsza wersja BMW 1 czyli M135i została wzmocniona z 320-stu do 326 koni mechanicznych. Obecność silników 3-cylindrowych (114i, 116i) to nie tylko zaskoczenie, ale przede wszystkim znak naszych czasów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gama jednostek Diesla napędzających BMW 1 po faceliftingu obejmować będzie, podobnie jak w przypadku motorów benzynowych, 5 wersji silnikowych:

  • 116d 1.5 116 KM (poprzednio 2.0 116 KM);
  • 116d 1.5 116 KM EfficientDynamics;
  • 118d 2.0 150 KM (poprzednio 2.0 143 KM);
  • 120d 2.0 190 KM (poprzednio 2.0 184 KM);
  • 125d 2.0 224 KM (poprzednio 2.0 218 KM).

Z oferty zniknie silnik 1.6d o mocy 95 KM. Wersje 116d zostaną wyposażone w zupełnie nowy, 3 cylindrowy silnik o mocy 116 KM. Zastąpią 4-cylindrowy motor 2,0 l 116 KM.

Nowe BMW 1: zawieszenie, przeniesienie napędu

BMW 1 wyróżnia się na tle innych kompaktów klasy premium napędem na tył, idealnym rozkładem masy pomiędzy osiami (50:50) oraz zaawansowanym, wielowahaczowym zawieszeniem (każde koło tylnej osi utrzymuje w ryzach aż 5 wahaczy). Aby zapewnić jeszcze lepszą trakcję klient będzie mógł zamówić BMW 1 z napędem wszystkich kół określanym mianem xDrive (M135i xDrive, 118d xDrive, 120d xDrive).

Nowe BMW 1: systemy bezpieczeństwa

Paleta opcjonalnych systemów wsparcia kierowcy z oferty BMW ConnectedDrive obejmuje teraz w nowym BMW serii 1 także oparty na radarze aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go. Najnowszej generacji Parking Assistant umożliwia teraz parkowanie równoległe w ciasnych miejscach, a także automatyczne parkowanie prostopadłe. Zamówić można także takie wyposażenie jak Driving Assistant oparty na kamerze, kamerę cofania czy system informowania o ograniczeniach prędkości i zakazach wyprzedzania.

BMW 1 facelifting 2015
BMW
BMW 1 facelifting 2015
BMW
BMW 1 facelifting 2015
BMW
BMW 1 facelifting 2015 tylna kanapa
BMW
BMW 1 facelifting 2015 złożona kanapa
BMW
BMW 1 facelifting 2015
BMW
BMW 1 facelifting 2015
BMW
BMW 1 facelifting 2015
BMW
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA