REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Światła OLED i reflektory laserowe w BMW M4

BMW M4 reflektory laserowe
BMW M4 reflektory laserowe
BMW

REKLAMA

REKLAMA

Koncepcyjne BMW M4 Concept Iconic Light zaprezentowane na targach CES w Los Angeles prezentuje nową wersję laserowych reflektorów od BMW i zupełnie nowe tylne światła OLED. Czym charakteryzują się nowe rozwiązania? Jakie korzyści niosą?

Nowe światłą w BMW M4 Concept Iconic Lights: OLED

Pojazd koncepcyjny BMW M4 Concept Iconic Lights wyposażono w zupełnie nowe lampy główne przednie oraz tylne lampy zespolone. Przednie lampy zespolone charakteryzują się miłym, blado niebieskim paskiem oraz nową interpretacją ikonicznych „świetlnych pierścieni” wokół podwójnych lamp, a więc jednej z najbardziej charakterystycznych cech aut marki BMW. W tym modelu nie są to klasyczne „ringi”, a podwójne sugerowane sześciokąty światłowodowe, tworzące światła pozycyjne i światła do jazdy dziennej.

REKLAMA

Zobacz też: Laserowe światła BMW Laserlights - jakie są ich możliwości?

Tylne lampy zespolone natomiast imponują ultranowoczesnymi, głęboko trójwymiarowymi modułami OLED, które w zależności od wybranego trybu jazdy i sytuacji zmieniają intensywność świecenia, głębię świecenia, a także kształt tworzony przez diody i moduły. Ponieważ moduły OLED mają zaledwie 1,4 mm grubości, możliwości kompozycyjne i stylistyczne otwierające się przed designerami wydają się dziś nieograniczone.

Laserowe reflektory w BMW M4

Przednie lampy laserowe w tym samochodzie koncepcyjnym zapowiadają kolejny etap rewolucji laserowej w oświetleniu głównym. BMW dostarcza swym klientom już od 4 miesięcy samochody z laserowymi lampami głównymi w modelu BMW i8. Lampy laserowe pozwalają na niezwykle jaskrawe oświetlenie przedpola na odległość 600 m – 2-, a nawet 3-krotnie większą niż w konwencjonalnych lampach halogenowych, ksenonowych czy LED-owych – przy intensywności nawet 10-krotnie większej i 30% niższym poborze energii niż w przypadku i tak superekonomicznych lamp LED. W modelu i8 lamy te mają dwa tryby – włączone i wyłączone.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dzięki aktywnemu systemowi kamer i aktuatorów można jednak pozostawić je zawsze w trybie włączonym, a system będzie dbał, byśmy nie oślepiali innych, automatycznie i błyskawicznie przełączając między trybami. Nowe lampy w prototypie BMW M4 Concept Iconic Lights możliwości lamp są już o wiele większe: zintegrowane z systemem ConnectedDrive, są w stanie w proaktywny sposób np. doświetlać zakręty, zanim jeszcze skręcimy kierownicą – w oparciu o dane z systemu GPS i map nawigacji. Potrafią wybiórczo i inteligentnie, autonomicznie, oświetlić punktowo człowieka lub zwierzę wykryte przez czujniki podczerwieni systemu jazdy nocnej NightView, pozwalając kierowcy wyraźnie zobaczyć taką żywą przeszkodę już z odległości 100 m.

Nowa funkcja reflektorów laserowych

Jednym z najciekawszych rozwiązań jest tu jednak aktywna funkcja diod laserowych „High Power”, które służą do wyświetlania informacji przydatnych kierowcy bezpośrednio na drodze przed samochodem, dzięki czemu kierowca może się skupić na ruchu drogowym nawet w ciemnościach. Funkcja ta pozwala m.in. wesprzeć kierowcę w przypadku, kiedy droga się zwęża lub jeśli są na niej jakieś przeszkody, zmniejszające przestrzeń na przejechanie samochodem (ograniczenia przy remontach, obecność sprzętu remontowego na drodze itp.). Systemy kamer wykrywają zwężenie lub utrudnienia i z wyprzedzeniem informują o tym kierowcę, wyświetlając na nawierzchni drogi symboliczne zwężenie, pokazujące przestrzeń przed autem w zestawieniu z szerokością samochodu.

Źródło: materiały prasowe BMW

BMW M4 reflektory laserowe
BMW
BMW M4 reflektory laserowe
BMW
BMW M4 reflektory laserowe
BMW
BMW M4 reflektory laserowe
BMW
BMW M4 reflektory laserowe
BMW
BMW M4 światła OLED
BMW
BMW M4 światła OLED
BMW
BMW M4 światła OLED
BMW
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

Ceny paliw w Polsce. Ile zapłacimy za benzynę, olej napędowy czy gaz?

Portal e-petrol.pl prognozuje, że ceny hurtowe paliw wkrótce zaczną spadać. To może oznaczać, że na stacjach nie będzie większych zmian w cenach.

Nowe zasady przeglądu samochodu. Od 1 czerwca 2024 r. Każdy kierowca powinien to wiedzieć. Co z podwyżką opłat?

Przegląd techniczny pojazdu po nowemu. Każdy kierowca powinien wiedzieć o zmianach z 2024 r. Choć nie weszły jeszcze w życie wszystkie nowe zasady, które były zapowiadane, to jednak od 1 czerwca diagnosta działa inaczej.

REKLAMA

1500 zł mandatu i utrata prawa jazdy. Dodatkowo 13 punktów karnych. To kara za przegapienie tylko jednego znaku

Rozkojarzenie za kierownicą jest niewskazane, a kara za przegapienie tego jednego znaku może być surowa. 13 punktów karnych i 1500 zł mandatu. Lepiej uważać. 

Noga z gazu. Posypią się mandaty. Policja szykuje akcję na weekend

Mazowiecka policja ogłosiła, że w najbliższą sobotę na drogach Mazowsza przeprowadzi akcję "Kaskadowy pomiar prędkości". W ramach tej inicjatywy policjanci będą korzystać zarówno z oznakowanych, jak i nieoznakowanych radiowozów wyposażonych w wideorejestratory oraz ręczne mierniki prędkości.

REKLAMA