Laserowe reflektory w BMW: dwa razy mocniejsze niż LED
REKLAMA
REKLAMA
BMW i8 : samochodów (z) przyszłości?
Rewelacyjnie niskie spalanie paliwa kształtujące się na poziomie 0,0-2,0 l na 100 km, futurystyczny kształt nadwozia oraz laserowe reflektory - to cechy nowego BMW i8. To niesztampowe auto jako pierwsze otrzyma najnowocześniejszy system oświetlenia. Możliwości lasera są tak imponujące, że zapewne większość z klientów tego modelu zdecyduje się na ich zakup.
REKLAMA
Zobacz też: Co wpływa na żywotność żarówki halogenowej?
Reflektory laserowe BMW : parametry
Nowe reflektory na tle lamp LED są dwukrotnie mocniejsze. Ich zasięg sięga 600 metrów! Poza ograniczaniem poboru prądu, laserowe światła BMW oświetlają drogę w wyraźnie bardziej intensywny sposób, bez jednoczesnego nagrzewania otoczenia. Diody laserowe są 10-krotnie mniejsze od konwencjonalnych diod świetlnych, pozwalają więc ograniczyć nie tylko przestrzeń potrzebą na cała instalację, ale i masę. Wielkość powierzchni odbłyśnika w porównaniu ze światłami LED można więc zmniejszyć 10 razy. Wysokość odbłyśnika natomiast z dotychczasowych 9 cm została obniżona do mniej niż 3 cm.
Reflektory laserowe BMW : barwa światła
Światło lampy laserowej jest ekstremalnie jasne, o barwie słonecznej, co ludzkie oko postrzega jako przyjemne. Kilka wysokowydajnych diod emituje silnie skupiony strumień poprzez specjalne soczewki na fluorescencyjną substancję fosforową wewnątrz lampy, a substancja ta z kolei przekształca promień w wyjątkowo jasne białe światło, 10-krotnie intensywniejsze od emitowanego przez konwencjonalne źródła światła. Ze względu na to, że emitowany przez laserowe diody strumień światła jest bardzo intensywny i właściwie idealnie jednorodny, wydajność całego systemu jeszcze bardziej rośnie. W połączeniu z komputerowym systemem wsparcia sterowaniem oświetlenia (Asystent świateł drogowych), wyeliminowane zostaje niebezpieczeństwo oślepiania jadących z przeciwka lub poprzedników.
Zobacz też: Żarówki reflektorowe, pozycyjne, stop. Zastosowanie LED.
Nowe reflektory mają szansę wpłynąć w ogromnym stopniu na poprawę bezpieczeństwa w trakcie nocnej jazdy autem. Powinny być szczególnie przydatne w kwestii ochrony pieszych, którzy są najczęstszymi ofiarami wypadków samochodowych w Polsce. Szkoda tylko, że nowy typ oświetlenia do samochodów popularnych trafi najszybciej za kilka a może nawet za kilkanaście lat.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.