Indukcyjne ładowanie samochodów BMW
REKLAMA
REKLAMA
Ładowanie indukcyjne samochodów - Daimler i BMW
Przyjemność z jazdy i zrównoważony rozwój łączą się w niespotykany dotąd, znakomity sposób we w pełni elektrycznym BMW i3 oraz w sportowym samochodzie hybrydowym plug-in BMW i8. Ich wysokonapięciowe akumulatory można naładował łatwo i szybko dzięki BMW Wallbox, stanowiącemu element portfolio 360° ELECTRIC. Jednak BMW podjęło rolę lidera w poszukiwaniach innowacyjnych technologii, które uczynią jazdę bezemisyjną jeszcze bardziej atrakcyjną.
REKLAMA
Zobacz galerię: Modele BMW za 40 000 zł
Następnym krokiem w rozwoju technologii ładowania powinny być systemy indukcyjnego ładowania baterii wysokonapięciowych. Najważniejszą zaletą takich systemów jest bezkablowe połączenie między akumulatorami pojazdu a źródłem zasilania. Producenci samochodów Daimler i BMW Group podpisali umowę o wspólnym konstruowaniu i wdrażaniu zestandaryzowanej technologii indukcyjnego ładowania samochodów elektrycznych i hybryd plug-in. System składa się z dwóch elementów: wtórnej pętli w podłodze samochodu oraz płyty bazowej z pierwotną pętlą indukcyjną pod samochodem, np. w podłodze garażu. System ma wytwarzać elektromagnetyczne pole, transmitujące bezprzewodowo energię poprzez zmienne pole magnetyczne między pętlami indukcyjnymi, z wydajnością 3,6 kW. Wydajność tego typu systemu – 90% – pozwala na efektywne i bardzo dogodne ładowanie akumulatorów.
Zobacz też: Wydajna ładowarka do samochodów elektrycznych – ładowanie baterii w 90 minut!
Ładowanie indukcyjne samochodów - szybsze i wygodniejsze
REKLAMA
Dalszy rozwój systemu ma na celu minimalizację czasu ładowania. Dziś w pełni funkcjonalny prototyp stacji indukcyjnej pozwala naładować do pełna akumulatory BMW i8 w ciągu 2 godzin. Przewiduje się, że w przyszłości moc ładowania można będzie zwiększyć do 7 kW, dzięki czemu także wyłącznie elektryczne pojazdy można będzie ładować od zera do pełnej pojemności w ciągu nocy.
Ładowanie indukcyjne ma wiele zalet, nie tylko w kwestii komfortu użytkowania bez konieczności podłączania kabli. Indukcyjna stacja ładowania działa bezproblemowo we wszelkich warunkach pogodowych, ani śnieg, ani deszcz nie mają wpływu na jej wydajność i funkcjonowanie, więc przy należytym zabezpieczeniu wszystkich jej elementów można ją montować na dworze.
Podczas procesu ładowania promieniowanie elektromagnetyczne jest utrzymywane na minimalnym poziomie i w minimalnej przestrzeni. Procedura jest stale monitorowana i zostaje przerwana, jeśli między pętle dostanie się jakiekolwiek obce – żywe czy martwe – ciało.
Podobnie jak w przypadku dzisiejszych stacji ładowania, każdy z elementów procesu ładowania będzie można nadzorować, obserwować i regulować zdalnie – także za pomocą aplikacji
Źródło: materiały prasowe BMW
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.