REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Alfa Romeo Giulietta Sprint: w hołdzie poprzedniczce

Alfa Romeo Giulietta Sprint 2014
Alfa Romeo Giulietta Sprint 2014
Alfa Romeo

REKLAMA

REKLAMA

Giulietta w wersji Sprint to swoisty hołd złożony jej legendarnej poprzedniczce. Nowa wersja nie przeszła radykalnym zmian, ale zadebiutowało w niej kilka nowych rozwiązań.

Alfa Romeo Giulietta Sprint: nowa wersja

Bardziej wyrazista estetyka, doskonałe osiągi oraz najświeższe nowinki technologiczne: nowa Giulietta Sprint reprezentuje prawdziwego „ducha" Alfy, mądrze dobrany pakiet wyposażenia - zgodnie z zasadami „Lightness & Efficiency",  „Italian Style", „Advanced Technology" i „Dynamics", dzięki którym samochody Alfa Romeo są niepowtarzalne.
Z połączenia tych elementów powstaje stuprocentowa Alfa Romeo, zdolna zapewnić „prawdziwe wrażenia", wykraczając poza zakres rzeczywistych potrzeb i granic i wejść do świata emocji: od poczucia estetyki po zamiłowanie do wyrafinowanej techniki, od przyjemności trzymania kierownicy po wyrażenie własnej osobowości.

REKLAMA

Giulietta Sprint dostępna jestw Polsce od 6 listopada w cenie od 87 600 zł za samochód wyposażony w  silnik 1.4 MultiAir 150 KM sprężony z manualną 6-biegową skrzynią biegów.

Alfa Romeo Giulietta Sprint: cechy charakterystyczne

REKLAMA

Nowa Giulietta Sprint pojawia się w ekskluzywnej, sportowej szacie, wyróżnionej specjalnym logo Sprint oraz kilkoma charakterystycznymi elementami, takimi jak: zderzak  tylny z dyfuzorem i sportowym wydechem, powiększone końcówki układu wydechowego oraz felgi aluminiowe Sprint 17'' z 5 otworami (opcjonalnie dostępne są koła 18"). Dopełnieniem stylowego nadwozia nowej wersji są przyciemniane szyby tylne oraz błyszczące wykończenia w kolorze grafitowym na osłonie chłodnicy, klamkach, obudowach lusterek bocznych oraz ramkach świateł przeciwmgłowych.

Dbałość o szczegóły oraz wysoka jakość wybranych materiałów jest najwyższym wyrazem stylu Made in Italy. Wewnątrz na pierwszy plan wysuwa się sportowe, czarne wykończenie, które jest jeszcze bardziej efektowne dzięki fotelom Sprint, pokrytym tkaniną i Alcantarą, ozdobionym czerwonymi przeszyciami oraz z logo na zagłówku. Seryjne wyposażenie obejmuje również kierownicę pokrytą skórą z czerwonymi przeszyciami, a deska rozdzielcza i poszycie drzwi posiadają wyszukane wykończenie w kolorze karbonu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sportowy charakter Giulietty Sprint widać również w czarnej podsufitce oraz dywanikach welurowych. Zresztą, nic nie jest pozostawione przypadkowi, kiedy stosowane są zasady Italian Style: stąd rodzi się niepowtarzalny charakter, który codziennie na drodze pozwala nam natychmiast rozpoznać samochody z logo Alfa Romeo wśród tylu różnych aut, które spotykamy.

Alfa Romeo Giulietta Sprint: dyfuzor

By jeszcze bardziej udoskonalić i tak już dobrą aerodynamikę modelu, nowa wersja Sprint proponuje zderzak tylny z dyfuzorem oraz sportowym wydechem oraz boczne spoilery progowe, które w połączeniu ze sztywną i lekką strukturą wykonaną z aluminium i stali o wysokiej wytrzymałości oraz nowoczesnymi technologiami produkcji, zapewniają doskonałą dynamikę, tworząc udany duet „lekkości i efektywności".

Alfa Romeo Giulietta Sprint: silniki

REKLAMA

„Advanced Technology": nowy silnik 1.4 MultiAir o mocy 150 KM.
W Giulietcie Sprint debiutuje nowy turbobenzynowy silnik 1.4 MultiAir o mocy 150 KM, mocna i niezawodna jednostka napędowowa, która doskonale wyraża sportowy charakter nowej wersji Sprint. Samochód wyposażony w ten sposób osiąga maksymalną szybkość 210  km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,2 sekundy. Gwarantuje też doskonałe osiągi w zestawieniu z bardzo ograniczonym spalaniem i niską emisją spalin: w cyklu mieszanym zarejestrowane dane to odpowiednio 5,7 l/100 km i 131 g/km CO2 (zastosowanie opon ECO, dostępnych w zależności od rynku, pozwala na dalszą redukcję wartości aż do 5,6 l/100km i 129 g/km). 

Sercem MultiAir jest nowy układ elektro-hydrauliczny zarządzający zaworami, który pozwala zredukować emisję spalin (dzięki bezpośredniej kontroli powietrza za pośrednictwem zaworów ssących silnika, bez użycia przepustnicy) oraz emisję szkodliwych substancji (istotę kontroli spalania). Poza tym, będąc głównym „zwolennikiem" idei downsizingu, wszechstronna technologia Multiair znajduje łatwe zastosowanie we wszystkich silnikach benzynowych.

Oprócz najnowszego, turbodoładowanego silnika benzynowego 1.4 MultiAir o mocy 150 KM, Giulietta Sprint może zostać wyposażona w pięć innych silników: turbodoładowany silnik benzynowy 1.4 MultiAir o mocy 170 KM - z automatyczną skrzynią biegów z podwójnym suchym sprzęgłem Alfa TCT - oraz silnik turbodiesel 1.6 JTDM o mocy 105 KM, 2.0 JTDM o mocy 150 KM i 2.0 JTDM o mocy 175 KM (ten ostatni z Alfa TCT) oraz silnik 1.4 Turbo LPG o mocy 120 KM. Zapewniają one „elektryzujące" połączenie mocy i technologii, które łączą wyjątkowe osiągi z poszanowaniem środowiska i niskimi kosztami obsługi.

Alfa Romeo Giulietta Sprint: prowadzenie

Giulietta wpisała się w tradycję najlepszych aut marki Alf Romeo, przejmując ich spuściznę w postaci dynamicznych osiągów, nie rezygnując jednocześnie z walorów sportowych, poszanowania środowiska i codziennej, wygodnej eksploatacji.

Sekretem tych osiągów jest nieustanne poszukiwanie nowych technologii, które znajduje w Giulietcie najwyższy tego wyraz. Świadczy o tym kompaktowy kształt samochodu wykonanego z materiałów o dużej wytrzymałości, pozwalających na ograniczenie masy samochodu, jak i aktywny układ kierowniczy Dual Pinion oraz wyszukane schematy zawieszenia przedniego Mc Pherson oraz tylnego zaawansowanego Multilink.
Ponadto, satysfakcja z jazdy i komfort mogą być dostosowane do potrzeb konkretnego Klienta, dzięki selektorowi kontroli dynamicznej DNA, urządzeniu, które dostosowuje zachowanie pojazdu do różnych warunków i stylów prowadzenia. Nowa platforma Alfy Romeo Giulietta została zaprojektowana tak, by połączyć i wykorzystać w pełni różne systemy pojazdu, wyróżniając przy tym trzy tryby (Dynamic, Normal i All Weather) dostępne poprzez Alfa DNA. To urządzenie, zainstalowane seryjnie w całej gamie nowego modelu, obejmuje kontrolę nad parametrami silnika, skrzyni biegów, elektronicznego mechanizmu różnicowego Q2, jak również nad zachowaniem systemu ESC.
Wreszcie, w nowej Giulietcie Sprint może zostać zamontowana najnowszej generacji automatyczna skrzynia biegów z podwójnym suchym sprzęgłem Alfa TCT, w połączeniu z turbodoładowanym silnikiem  benzynowym  1.4 MultiAir o mocy 170 KM i 2.0 JTDM o mocy 175 KM, która zapewnia oszczędność, komfort jazdy oraz sportowe emocje lepsze niż w automatycznych skrzyniach biegów z przekładnią hydrokinetyczną.

„Advanced Technology": wzorowe bezpieczeństwo.
Nowa Giulietta Sprint jest jednym z najbardziej bezpiecznych samochodów w swojej kategorii, który zmusza do zmiany opinii, że osiągi muszą zawsze iść na kompromis z bezpieczeństwem. Jako dopełnienie elementów nierozerwalnie związanych z dynamiką modelu, w standardzie montowanych jest: 6 poduszek powietrznych, ESP, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z podwójnym napinaczem, zagłówki anti-whiplash oraz trzecia linia obciążenia, zapewniająca doskonałą ochronę kabiny samochodu.
Do tego dochodzą również, jako wyposażenie standardowe, unikatowe w tej kategorii systemy, takie jak Alfa DNA z elektroniczną blokadą dyferencjału Q2, systemem, który na zakręcie pozwala przenieść moment obrotowy na koło zewnętrzne, zmniejszając podsterowność auta, zyskując przy tym na napędzie, bezpieczeństwie i stabilności prowadzenia auta. Dalej: DST, który za pośrednictwem lekkiego impulsu na kierownicę podpowiada kierowcy wykonanie prawidłowego manewru w przypadku awaryjnej sytuacji. Wreszcie, Pre-fill, który gwarantuje kierowcy najszybszą możliwą reakcję układu hamulcowego w przypadku zagrożenia. Zastosowanie wszystkich tych urządzeń przekłada się na wysoki stopień bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego. Giulietta otrzymała już w momencie wprowadzenia na rynek 5 gwiazdek w prestiżowym teście bezpieczeństwa, według surowych parametrów ocen wprowadzonych przez EuroNcap, uzyskując wynik 97% w ochronie dorosłych pasażerów, jeden z najwyższych w swojej kategorii.

„Advanced Technology": innowacyjny system infotainment Uconnect.
Na środku deski rozdzielczej nowej Giulietty Sprint, powyżej selektora DNA i automatycznej klimatyzacji dwustrefowej, zostało osadzone innowacyjne urządzenie multimedialne Uconnect z dotykowym, 5-calowym ekranem z połączeniem Bluetooth do zestawu głośnomówiącego i streamingu audio , gniazdem Aux-in, wejściem USB, sterowaniem głosowym, czytnikiem SMS, a w wersji 6.5'', wraz z nawigacją satelitarną z mapami w 3D, wskazówkami na temat trasy oraz z funkcją „One Step Voice entry Destination" do wprowadzania adresu poprzez polecenia głosowe, jak i z urządzeniem DAB do słuchania radia w jakości cyfrowej.

Obydwa systemy zostały opracowane we współpracy z takimi znanymi firmami, jak Harman i Here Auto dla systemu UConnect 6.5" oraz Continental dla UConnect 5".

Tak więc kierowca może uzyskać dostęp do wszystkich głównych funkcji, od radia analogowego i cyfrowego (DAB) - to ostatnie na zamówienie w wersji 5", w standardzie w wersji 6.5" -  aż po wszelkie, najważniejsze nośniki multimedialne (mediaplayer, iPod, iPhone, smartphone), które można podłączyć za pośrednictwem wejścia USB i gniazda Aux-in. Poza tym, system obejmuje nowoczesny interfejs Bluetooth, umożliwiający wejście do dodatkowych funkcji, takich jak obsługa rozmów telefonicznych czy odczyt przy użyciu technologii text-to-speech odebranych SMS-ów, jak również innowacyjny system Audio Streaming, który umożliwia odtwarzanie strumieniowe plików z muzyką, internetowych stacji radiowych bezpośrednio ze swojego smartphone'a, przez Bluetooth, czy za pośrednictwem systemu audio.

Alfa Romeo Giulietta Sprint: cena

We Włoszech cennik nowej Giulietty Sprint rozpoczyna się od 25.900 euro za wersję silnikową 1.4 turbo benzyna 150 KM, a kończy na 31.200 euro za wersję turbodiesel 2.0 JTDM o mocy 175 KM z automatyczną skrzynią biegów Alfa TCT.

W Polsce do wyboru mamy 3 wersje Giulietta Sprint uzależnione od wersji silnikowej. Cena zaczyna się już od 87 600 zł za jednostkę 1.4 TB Multiair 150 KM, dodatkowo dostępny jest ekonomiczny diesel 1.6 JTD o mocy 105 KM z ceną 95 500 zł, a ofertę zamyka mocny silnik 1.4 TB MultiAir z automatyczną skrzynią biegów Alfa TCT w cenie 98 600 zł. Klienci mogą zamawiać samochody u autoryzowanych dealerów Alfa Romeo od 6 listopada 2014.

Wspólne dla wszystkich wersji silnikowych, bogate wyposażenie standardowe obejmuje: felgi aluminiowe Sprint 17'' z 5 otworami, zderzak tylny ze sportowym wydechem, powiększone rury wydechowe, fotele Sprint  pokryte tkaniną i Alcantarą, ozdobione czerwonymi przeszyciami oraz logo na zagłówku, dwustrefową automatyczną klimatyzację, światła przeciwmgłowe i fotel pasażera z regulacją wysokości.

Źródło: wiadomości prasowe Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulietta Sprint 2014
Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta Sprint 2014
Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta Sprint 2014
Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta Sprint 2014
Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta Sprint 2014
Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta Sprint 2014
Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta Sprint 2014
Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta Sprint 2014
Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta Sprint 2014
Alfa Romeo
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA