REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa wersja Fiata Freemont: Cross

Fiat Freemont Cross 2014
Fiat Freemont Cross 2014
Fiat

REKLAMA

REKLAMA

Fiat Freemont Cross, podobnie jak Panda Cross, to wersja o podkreślonym, terenowym charakterze. Czym wyróżnia się na tle pozostałych odmian?

Fiata Freemont Cross

Fiat Freemont w wersji Cross to samochód „skrojony" z myślą o potrzebach nowoczesnej rodziny, poszukującej w szczególności obszernego i praktycznego wnętrza. Nie sprawi również zawodu nabywcom, oczekujących wyrazistego i eleganckiego  wyglądu. Freemont Cross jest także potwierdzeniem słuszności pozycjonowania w duchu „Wszystkiego, czego oczekujesz od samochodu", który poprzez swą wszechstronność i funkcjonalność potrafi skutecznie przyciągać Klientelę innych segmentów rynkowych. Freemont łączy wszystkie zalety pojazdu typu SUV - jak przydatny zarówno w mieście, jak i w lekkim terenie, innowacyjny napęd AWD „on-demand" - z walorami MPV w postaci 7 siedzeń, 32 możliwych konfiguracji wnętrza, 25 skrytek i schowków oraz ogromnej pojemności ładunkowej (nawet 1500 litrów, przy złożonych siedzeniach rzędu drugiego i trzeciego).

REKLAMA

REKLAMA

Jest to obszerny, wygodny i wszechstronny środek transportu na warunki intensywnego, codziennego życia i równie atrakcyjny „na czas wolny", albowiem spełniać może również oczekiwania entuzjastów sportowej aktywności w plenerze. Stąd też wywodzi się komercyjny sukces Freemonta - prawdziwego bestsellera pośród pojazdów 7-miejscowych we Włoszech i lidera swego segmentu od kolejnych 35 miesięcy, który w nowej, topowej wersji wyposażenia doskonale ilustruje wznoszącej się ponad formalne podziały idei koncepcji Cross stworzonej przez Fiata.

Fiata Freemont Cross: nowe nadwozie i wnętrze

Nowy Fiat Freemont Cross został odświeżony pod względem wyglądu, zyskując na wyrazistości w swej gamie modelowej. Wyposażony jest w nowe zderzaki z elementami chromowanymi, grill i obudowy lamp przeciwmgielnych w błyszczącej czerni „fortepianowej" , a całości dopełniają boczne spojlery progowe i relingi dachowe w kolorze Platinum-Chrome, czarne obramowania świateł głównych i tylnych oraz nowe pięcioramienne, matowane felgi o średnicy 19 cali „Hyper Black" z lekkiego stopu.

REKLAMA

We wnętrzu Freemonta Cross uwagę zwracają nowe skórzane siedzenia ze sportowymi wstawkami siatkowymi i popielatymi przeszyciami zdobiącymi także podłokietnik między-fotelowy  oraz panele drzwiowe. W tonacji grafitowej Liquid Graphite utrzymano deskę rozdzielczą, zestaw wskaźników, konsolę centralną, boczki drzwi oraz koło kierownicy. Seryjne obszycie skórą kierownicy i gałki/uchwytu selektora biegów dodaje wystrojowi wnętrza subtelnej elegancji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fiata Freemont Cross: silniki

Nowy Freemont Cross wyposażony jest w silnik wysokoprężny 2.0 MultiJet II 140 KM z 6-stopniową manualną skrzynią biegów dla  wersji przednionapędowej FWD lub 2.0 MultiJet II 170 KM z przekładnią manualną w wersji 4x2 lub tylko z 6-stopniową przekładnią automatyczną dla wersji aktywnego napędu AWD (4x4). Oprócz doskonałych osiągów, skrzynia automatyczna wyróżnia się precyzją i kulturą pracy zapewniając prawdziwie komfortową i satysfakcjonującą jazdę.

Fiata Freemont Cross: wyposażenie standardowe i opcjonalne

Oprócz solidnego wyglądu i pełnego kompletu wyposażenia standardowego nowy Freemont Cross poszczycić się może ekskluzywnym, seryjnym systemem infotainment najnowszej generacji. System ten obejmuje 8,4-calowy ekran dotykowy nawigacji GPS i kamery cofania, odtwarzacz CD/DVD z gniazdem na karty pamięci SD, moduł łączności Bluetooth oraz system audio Alpine klasy Premium ze wzmacniaczem o mocy 368 W, sześcioma głośnikami i  subwooferem.

Nowa wersja modelowa Cross reprezentuje najwyższy poziom uniwersalności i wyrafinowania w segmencie pojazdów typu crossover. I tak na przykład, 10-pozycyjny (6+4) fotel kierowcy ustawiany jest elektrycznie, siedzisko fotela przedniego pasażera kryje pod spodem skrytkę na cenniejsze drobiazgi, a oparcie można odchylić płasko do przodu, tworząc podręczny stolik dla kierowcy. Drugi i trzeci rząd siedzeń składa się w podłodze, tworząc niemal 1,5 m3 objętości ładunkowej. W drugim rzędzie siedzeń przewidziano ponadto zintegrowane siedziska podwyższające do przewozu dzieci o wadze 15-36 kg bez konieczności montowania fotelika dziecięcego, a kąt pochylenia oparć można regulować według własnej wygody.

Za sprawą 32 możliwych konfiguracji siedzeń Freemont należy do najbardziej wszechstronnych konstrukcji typu crossover, umożliwiając dostosowanie wnętrza do wszelkich potrzeb użytkownika. Wśród 25 „pokładowych" skrytek i schowków o łącznej pojemności 140 litrów - porównywalnej z bagażnikiem małego samochodu miejskiego - znajdują się m.in. obszerne wnęki podłogowe przed drugim rzędem siedzeń, pozwalające ukryć przed wścibskim okiem bardziej wartościowe sprzęty w rodzaju kamery video, laptopa lub podręczną torbę. Dzięki systemowi składanych siedzeń, płaskiej podłodze ładunkowej i pokaźnej pojemności schowków kabinowych, Fiat  Freemont Cross jest więc pojazdem zaskakująco praktycznym i wygodnym. 

Do wyposażenia standardowego należą ponadto: elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane lusterka boczne, sześć poduszek powietrznych, podświetlane uchwyty na kubki/puszki, bezkluczykowy system aktywacji pojazdu (Keyless Entry/Keyless Go) z przyciskiem silnika Start/Stop oraz przyciski sterowania audio i tempomatu na kierownicy.

Fiata Freemont Cross: napęd na cztery koła AWD

Doskonałym uzupełnieniem masywnego wyglądu Freemonta Cross jest aktywny system napędu AWD (4x4) oferowany wraz z 16-zaworowym silnikiem 2.0 MultiJet II o mocy 170 KM, współpracującym z 6-stopniową przekładnią automatyczną.

Aktywny system napędu AWD typu „On-Demand" wyposażony jest w elektroniczny moduł sterujący, który na podstawie wskazań czujników określających trakcję kół - decyduje o dołączeniu napędu osi tylnej. System aktywuje się na podłożach o niepewnej przyczepności (błoto, śnieg, lód, itp.) zapewniając w danych warunkach maksimum trakcji by dojechać do celu. Napęd kół tylnych jest automatycznie załączany także i „na suchym" w przedziale prędkości 40-100 km/h aby ułatwić prowadzenie na łukach poprzez neutralizację znoszenia w trakcie bardziej dynamicznej jazdy szosowej. Kluczową rolę odgrywa tu elektroniczny zespół sprzęgający (ECC), który działa tylko w razie potrzeby ograniczając tym samym zużycie paliwa. System EEC w przypadku napędu AWD jest ponadto skuteczniejszy i dokładniejszy w akcji niż „klasyczne" sprzęgło wiskotyczne.

Sterownik ECC współpracuje z systemem ESC i kontroli trakcji, dzięki czemu Freemont Cross zachowuje się „jak przyklejony" do nawierzchni bez względu na warunki pogodowe czy drogowe. Do wyposażenia standardowego pojazdu należy także system przeciwblokowania kół ABS oraz zapobiegania dachowaniu ERM.

Fiata Freemont Cross: bezpieczeństwo

W kategoriach bezpieczeństwa Fiat Freemont zalicza się do  elity najlepszych - czego dowodem jest prestiżowy, pięcio-gwiazdkowy rating Euro NCAP oraz nie mniej niż 50 systemów bezpieczeństwa biernego i czynnego. Są to m.in. zaawansowane, wielostopniowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, aktywne zagłówki, systemy elektronicznej stabilizacji jazdy i kontroli trakcji w całym zakresie prędkości oraz wspomaganie hamowania awaryjnego Brake Assist. Do wyposażenia standardowego należą także boczne poduszki powietrzne, sufitowe poduszki kurtynowe dla trzech rzędów siedzeń, hamulce tarczowe wszystkich kół, zaczepy mocowania fotelików dziecięcych Isofix oraz system Active Hood, który wykrywa obecność osoby w kolizji czołowej i powoduje uniesienie tylnej części pokrywy silnika celem ograniczenia siły i skutków zderzenia.

Kolejnymi elementami wyposażenia Fiata Freemont są systemy zapobiegania dachowaniu ERM (Electronic Rollover Mitigation) oraz stabilizacji holowanej przyczepy TSC (Trailer Sway Control). Stosownie do wskazań czujników układu ESC, system ERM ocenia ryzyko „wywrotki" i przyhamowuje odpowiednie koło i/lub moduluje otwarcie przepustnicy. System stabilizacji holowanej przyczepy TSC to system inteligentny, który po wykryciu niekontrolowanego zarzucania holowanej przyczepy powoduje odpowiednią aplikację hamulców w sposób pozwalający ustabilizować tor ruchu przyczepy. Kierowca może więc czuć się pewnie i bezpiecznie wraz z ładunkiem nawet w trudniejszych warunkach drogowych.

Fiata Freemont Cross: Mopar

Przekształcić własny samochód w coś unikalnego i osobistego: to zadanie szerokiej gamy akcesoriów i usług oferowanych przez Mopar®, markę firmującą sektor serwisu technicznego, obsługi klienta oraz zaopatrzenie w oryginalne części zamienne i akcesoria dla pojazdów produkcji Fiat-Chrysler na obszarze EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Oferta  Mopar® obejmuje ponad 450.000 pozycji asortymentowych oryginalnych części zamiennych i niemal 25.000 najwyższej jakości akcesoriów, dostępnych w 130 krajach całego świata. 

Na liście ponad 70 atrakcyjnych akcesoriów dla Freemonta, do wyboru także i przez nabywców nowej wersji Cross znajdują się m.in. relingi dachowe, „miękka" torba dachowa, śruby przeciwkradzieżowe kół, nakładki progowe z logo Freemont, firmowe maty podłogowe i dachowy boks (pojemnik) bagażowy.

Są to akcesoria najwyższej jakości wykonania, a poprzez  doskonałe zgranie z techniką i stylem Freemonta - dają możliwość zaakcentowania indywidualności tego pojazdu. Akcesoria i komponenty sygnowane przez Mopar mają charakter unikalny dlatego, że powstają we współpracy z konstruktorami tworzącymi specyfikacje konkretnych modeli, jest więc to rodzaj „sprzężenia zwrotnego", które gwarantuje autentyczną jakość, trwałość i dopasowanie produktu kategorii aftemarket do samochodu. 

W sposób naturalny, użytkownicy nowego Freemonta Cross mogą liczyć także na bogatą ofertę „Mopar® Vehicle Protection" - jedynego oficjalnego pakietu usług serwisowych z gwarancją Fiat Group Automobiles. Plany usług serwisowych Mopar® Vehicle Protection umożliwiają korzystanie z pomocy technicznej w autoryzowanych przez Fiat Group Automobiles punktach dealerskich i stacjach obsługi, świadczonej przez szkolonych fabrycznie specjalistów, z użyciem oryginalnych części zamiennych do danej marki i modelu pojazdu.

Źródło: materiały prasowe Fiat

Fiat Freemont Cross 2014
Fiat
Fiat Freemont Cross 2014
Fiat
Fiat Freemont Cross 2014
Fiat
Fiat Freemont Cross 2014
Fiat
Fiat Freemont Cross 2014
Fiat
Fiat Freemont Cross 2014
Fiat
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA