REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa wersja Fiata Freemont: Cross

Fiat Freemont Cross 2014
Fiat Freemont Cross 2014
Fiat

REKLAMA

REKLAMA

Fiat Freemont Cross, podobnie jak Panda Cross, to wersja o podkreślonym, terenowym charakterze. Czym wyróżnia się na tle pozostałych odmian?

Fiata Freemont Cross

Fiat Freemont w wersji Cross to samochód „skrojony" z myślą o potrzebach nowoczesnej rodziny, poszukującej w szczególności obszernego i praktycznego wnętrza. Nie sprawi również zawodu nabywcom, oczekujących wyrazistego i eleganckiego  wyglądu. Freemont Cross jest także potwierdzeniem słuszności pozycjonowania w duchu „Wszystkiego, czego oczekujesz od samochodu", który poprzez swą wszechstronność i funkcjonalność potrafi skutecznie przyciągać Klientelę innych segmentów rynkowych. Freemont łączy wszystkie zalety pojazdu typu SUV - jak przydatny zarówno w mieście, jak i w lekkim terenie, innowacyjny napęd AWD „on-demand" - z walorami MPV w postaci 7 siedzeń, 32 możliwych konfiguracji wnętrza, 25 skrytek i schowków oraz ogromnej pojemności ładunkowej (nawet 1500 litrów, przy złożonych siedzeniach rzędu drugiego i trzeciego).

REKLAMA

Jest to obszerny, wygodny i wszechstronny środek transportu na warunki intensywnego, codziennego życia i równie atrakcyjny „na czas wolny", albowiem spełniać może również oczekiwania entuzjastów sportowej aktywności w plenerze. Stąd też wywodzi się komercyjny sukces Freemonta - prawdziwego bestsellera pośród pojazdów 7-miejscowych we Włoszech i lidera swego segmentu od kolejnych 35 miesięcy, który w nowej, topowej wersji wyposażenia doskonale ilustruje wznoszącej się ponad formalne podziały idei koncepcji Cross stworzonej przez Fiata.

Fiata Freemont Cross: nowe nadwozie i wnętrze

REKLAMA

Nowy Fiat Freemont Cross został odświeżony pod względem wyglądu, zyskując na wyrazistości w swej gamie modelowej. Wyposażony jest w nowe zderzaki z elementami chromowanymi, grill i obudowy lamp przeciwmgielnych w błyszczącej czerni „fortepianowej" , a całości dopełniają boczne spojlery progowe i relingi dachowe w kolorze Platinum-Chrome, czarne obramowania świateł głównych i tylnych oraz nowe pięcioramienne, matowane felgi o średnicy 19 cali „Hyper Black" z lekkiego stopu.

We wnętrzu Freemonta Cross uwagę zwracają nowe skórzane siedzenia ze sportowymi wstawkami siatkowymi i popielatymi przeszyciami zdobiącymi także podłokietnik między-fotelowy  oraz panele drzwiowe. W tonacji grafitowej Liquid Graphite utrzymano deskę rozdzielczą, zestaw wskaźników, konsolę centralną, boczki drzwi oraz koło kierownicy. Seryjne obszycie skórą kierownicy i gałki/uchwytu selektora biegów dodaje wystrojowi wnętrza subtelnej elegancji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fiata Freemont Cross: silniki

Nowy Freemont Cross wyposażony jest w silnik wysokoprężny 2.0 MultiJet II 140 KM z 6-stopniową manualną skrzynią biegów dla  wersji przednionapędowej FWD lub 2.0 MultiJet II 170 KM z przekładnią manualną w wersji 4x2 lub tylko z 6-stopniową przekładnią automatyczną dla wersji aktywnego napędu AWD (4x4). Oprócz doskonałych osiągów, skrzynia automatyczna wyróżnia się precyzją i kulturą pracy zapewniając prawdziwie komfortową i satysfakcjonującą jazdę.

Fiata Freemont Cross: wyposażenie standardowe i opcjonalne

REKLAMA

Oprócz solidnego wyglądu i pełnego kompletu wyposażenia standardowego nowy Freemont Cross poszczycić się może ekskluzywnym, seryjnym systemem infotainment najnowszej generacji. System ten obejmuje 8,4-calowy ekran dotykowy nawigacji GPS i kamery cofania, odtwarzacz CD/DVD z gniazdem na karty pamięci SD, moduł łączności Bluetooth oraz system audio Alpine klasy Premium ze wzmacniaczem o mocy 368 W, sześcioma głośnikami i  subwooferem.

Nowa wersja modelowa Cross reprezentuje najwyższy poziom uniwersalności i wyrafinowania w segmencie pojazdów typu crossover. I tak na przykład, 10-pozycyjny (6+4) fotel kierowcy ustawiany jest elektrycznie, siedzisko fotela przedniego pasażera kryje pod spodem skrytkę na cenniejsze drobiazgi, a oparcie można odchylić płasko do przodu, tworząc podręczny stolik dla kierowcy. Drugi i trzeci rząd siedzeń składa się w podłodze, tworząc niemal 1,5 m3 objętości ładunkowej. W drugim rzędzie siedzeń przewidziano ponadto zintegrowane siedziska podwyższające do przewozu dzieci o wadze 15-36 kg bez konieczności montowania fotelika dziecięcego, a kąt pochylenia oparć można regulować według własnej wygody.

Za sprawą 32 możliwych konfiguracji siedzeń Freemont należy do najbardziej wszechstronnych konstrukcji typu crossover, umożliwiając dostosowanie wnętrza do wszelkich potrzeb użytkownika. Wśród 25 „pokładowych" skrytek i schowków o łącznej pojemności 140 litrów - porównywalnej z bagażnikiem małego samochodu miejskiego - znajdują się m.in. obszerne wnęki podłogowe przed drugim rzędem siedzeń, pozwalające ukryć przed wścibskim okiem bardziej wartościowe sprzęty w rodzaju kamery video, laptopa lub podręczną torbę. Dzięki systemowi składanych siedzeń, płaskiej podłodze ładunkowej i pokaźnej pojemności schowków kabinowych, Fiat  Freemont Cross jest więc pojazdem zaskakująco praktycznym i wygodnym. 

Do wyposażenia standardowego należą ponadto: elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane lusterka boczne, sześć poduszek powietrznych, podświetlane uchwyty na kubki/puszki, bezkluczykowy system aktywacji pojazdu (Keyless Entry/Keyless Go) z przyciskiem silnika Start/Stop oraz przyciski sterowania audio i tempomatu na kierownicy.

Fiata Freemont Cross: napęd na cztery koła AWD

Doskonałym uzupełnieniem masywnego wyglądu Freemonta Cross jest aktywny system napędu AWD (4x4) oferowany wraz z 16-zaworowym silnikiem 2.0 MultiJet II o mocy 170 KM, współpracującym z 6-stopniową przekładnią automatyczną.

Aktywny system napędu AWD typu „On-Demand" wyposażony jest w elektroniczny moduł sterujący, który na podstawie wskazań czujników określających trakcję kół - decyduje o dołączeniu napędu osi tylnej. System aktywuje się na podłożach o niepewnej przyczepności (błoto, śnieg, lód, itp.) zapewniając w danych warunkach maksimum trakcji by dojechać do celu. Napęd kół tylnych jest automatycznie załączany także i „na suchym" w przedziale prędkości 40-100 km/h aby ułatwić prowadzenie na łukach poprzez neutralizację znoszenia w trakcie bardziej dynamicznej jazdy szosowej. Kluczową rolę odgrywa tu elektroniczny zespół sprzęgający (ECC), który działa tylko w razie potrzeby ograniczając tym samym zużycie paliwa. System EEC w przypadku napędu AWD jest ponadto skuteczniejszy i dokładniejszy w akcji niż „klasyczne" sprzęgło wiskotyczne.

Sterownik ECC współpracuje z systemem ESC i kontroli trakcji, dzięki czemu Freemont Cross zachowuje się „jak przyklejony" do nawierzchni bez względu na warunki pogodowe czy drogowe. Do wyposażenia standardowego pojazdu należy także system przeciwblokowania kół ABS oraz zapobiegania dachowaniu ERM.

Fiata Freemont Cross: bezpieczeństwo

W kategoriach bezpieczeństwa Fiat Freemont zalicza się do  elity najlepszych - czego dowodem jest prestiżowy, pięcio-gwiazdkowy rating Euro NCAP oraz nie mniej niż 50 systemów bezpieczeństwa biernego i czynnego. Są to m.in. zaawansowane, wielostopniowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, aktywne zagłówki, systemy elektronicznej stabilizacji jazdy i kontroli trakcji w całym zakresie prędkości oraz wspomaganie hamowania awaryjnego Brake Assist. Do wyposażenia standardowego należą także boczne poduszki powietrzne, sufitowe poduszki kurtynowe dla trzech rzędów siedzeń, hamulce tarczowe wszystkich kół, zaczepy mocowania fotelików dziecięcych Isofix oraz system Active Hood, który wykrywa obecność osoby w kolizji czołowej i powoduje uniesienie tylnej części pokrywy silnika celem ograniczenia siły i skutków zderzenia.

Kolejnymi elementami wyposażenia Fiata Freemont są systemy zapobiegania dachowaniu ERM (Electronic Rollover Mitigation) oraz stabilizacji holowanej przyczepy TSC (Trailer Sway Control). Stosownie do wskazań czujników układu ESC, system ERM ocenia ryzyko „wywrotki" i przyhamowuje odpowiednie koło i/lub moduluje otwarcie przepustnicy. System stabilizacji holowanej przyczepy TSC to system inteligentny, który po wykryciu niekontrolowanego zarzucania holowanej przyczepy powoduje odpowiednią aplikację hamulców w sposób pozwalający ustabilizować tor ruchu przyczepy. Kierowca może więc czuć się pewnie i bezpiecznie wraz z ładunkiem nawet w trudniejszych warunkach drogowych.

Fiata Freemont Cross: Mopar

Przekształcić własny samochód w coś unikalnego i osobistego: to zadanie szerokiej gamy akcesoriów i usług oferowanych przez Mopar®, markę firmującą sektor serwisu technicznego, obsługi klienta oraz zaopatrzenie w oryginalne części zamienne i akcesoria dla pojazdów produkcji Fiat-Chrysler na obszarze EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Oferta  Mopar® obejmuje ponad 450.000 pozycji asortymentowych oryginalnych części zamiennych i niemal 25.000 najwyższej jakości akcesoriów, dostępnych w 130 krajach całego świata. 

Na liście ponad 70 atrakcyjnych akcesoriów dla Freemonta, do wyboru także i przez nabywców nowej wersji Cross znajdują się m.in. relingi dachowe, „miękka" torba dachowa, śruby przeciwkradzieżowe kół, nakładki progowe z logo Freemont, firmowe maty podłogowe i dachowy boks (pojemnik) bagażowy.

Są to akcesoria najwyższej jakości wykonania, a poprzez  doskonałe zgranie z techniką i stylem Freemonta - dają możliwość zaakcentowania indywidualności tego pojazdu. Akcesoria i komponenty sygnowane przez Mopar mają charakter unikalny dlatego, że powstają we współpracy z konstruktorami tworzącymi specyfikacje konkretnych modeli, jest więc to rodzaj „sprzężenia zwrotnego", które gwarantuje autentyczną jakość, trwałość i dopasowanie produktu kategorii aftemarket do samochodu. 

W sposób naturalny, użytkownicy nowego Freemonta Cross mogą liczyć także na bogatą ofertę „Mopar® Vehicle Protection" - jedynego oficjalnego pakietu usług serwisowych z gwarancją Fiat Group Automobiles. Plany usług serwisowych Mopar® Vehicle Protection umożliwiają korzystanie z pomocy technicznej w autoryzowanych przez Fiat Group Automobiles punktach dealerskich i stacjach obsługi, świadczonej przez szkolonych fabrycznie specjalistów, z użyciem oryginalnych części zamiennych do danej marki i modelu pojazdu.

Źródło: materiały prasowe Fiat

Fiat Freemont Cross 2014
Fiat
Fiat Freemont Cross 2014
Fiat
Fiat Freemont Cross 2014
Fiat
Fiat Freemont Cross 2014
Fiat
Fiat Freemont Cross 2014
Fiat
Fiat Freemont Cross 2014
Fiat
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ile kosztuje Opel Corsa Hybrid w 2024 r.? Oto cennik MHEV-a 100 KM i 136 KM

    Piąta generacja Opla Corsy otrzymała niedawno lifting. Wraz z nim pojawiły się nowe wersje napędowe. Właśnie do sprzedaży w Polsce wszedł model o zasilaniu spalinowo-elektrycznym. A trzeba za niego zapłacić... No właśnie, ile?

    Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

    Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

    Wymiana opon na letnie w 2024 r. Kiedy najlepiej pojawić się w serwisie?

    Wiosna nieśmiało zagląda do Polski. A to oznacza, że na usta kierowców powraca pytanie: "Kiedy zmienić opony na letnie?". Specjaliści odpowiadają i wskazują czy "już" to nie jest trochę za wcześnie.

    Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.? Auta "zjadają" nawet 1,8 tys. zł miesięcznie

    Samochody drożeją. To można powtarzać jak mantrę praktycznie od początku pandemii. W tym jednak materiale nie chodzi o ceny aut używanych, a raczej koszty ich późniejszego utrzymania. Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.?

    REKLAMA

    Przyjętego mandatu nie da się uchylić. Wznowienie postępowania mandatowego to konieczna zmiana

    Przyjętego mandatu karnego uchylić się nie da. Praktycznie nie ma takiej możliwości nawet w przypadku, w którym funkcjonariusz, wymierzając karę, dopuścił się złamania prawa. To oznacza złamanie konstytucyjnych praw kierowców. RPO wnosi zatem o zmianę przepisów.

    Nowy bat na pijanych kierowców od 14 marca. Zaczną tracić samochody. Jak zadziałają nowe przepisy?

    14 marca 2024 r. w życie wejdą nowe przepisy. W ich ramach pijany kierowca dostanie wyrok, grzywnę, a do tego straci prawo jazdy i... samochód. Tak, sądy będą mogły decydować o przepadku pojazdu. Czy to skuteczny bat?

    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

    Po 28 latach Renault 5 powraca na rynek. Teraz jako elektryczny hatchback. Nowy model E-Tech będzie miał nawet 150 koni, pokona nawet 400 km na ładowaniu, a do tego sam może się stać zasobnikiem energii. Można zasilać z niego np. urządzenia w domu.

    REKLAMA

    Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?

    Dziś zajmiemy się najtańszym, fabrycznie nowym samochodem oferowanym w Polsce w 2024 r. Ile kosztuje taki pojazd? I czy kierowcy uda się zamknąć w kwocie niższej, niż 60 tys. zł? Oto przegląd rynku i 5. budżetowych propozycji.

    Debiut MG3 Hybrid+. Czyżby pojawił się tani pogromca hybrydowego Yarisa i Clio?

    MG3 Hybrid+ ma brytyjskie logo i chińską duszę. Duszę wojownika! Hybrydowa wersja hatchbacka niedługo ruszy na podbój Europy. I ma naprawdę dużo asów w rękawie. Na tyle dużo, że Yaris i Clio powinni się bać? Bez wątpienia tak.

    REKLAMA