Lexus NX - kompaktowy SUV klasy premium
REKLAMA
REKLAMA
Lexus NX 2014
Nowy Lexus NX nawiązuje wyglądem do starszego modelu RX oraz najnowszego IS. Pod odważnie zaprojektowanym nadwoziem, Lexus NX skrywał zaawansowaną mechanikę. W zależności od rynku i preferencji klienta, nabywca nowego modelu będzie mógł wybrać jedną z 3 wersji silnikowych - NX 300h z 2,5-litrowym motorem benzynowych i silnikiem elektrycznym, NX 200t z benzynową jednostką z turbodoładowaniem (nowość w Lexusie) oraz NX 200 z 2,0-litrowym, wolnossącym silnikiem benzynowym dostępnym wyłącznie na rynku rosyjskim. Napęd będzie przekazywany albo na przednie, albo na wszystkie koła.
REKLAMA
Zobacz też: Nowe Porsche Cayenne 2015: zużywa tylko 3,4 l benzyny na 100 km!
NX 300h
W modelu NX zastosowano wyrafinowany, hybrydowy zespół napędowy, ze sprawdzonym 2,5-litrowym spalinowym silnikiem pracującym w cyklu Atkinsona, generatorem prądu, silnikiem elektrycznym i akumulatorem trakcyjnym. Rozwija on sumaryczną moc 197 KM. Wersja z napędem hybrydowym wyposażona jest w specjalny układ aktywnej kontroli drgań nadwozia, co przyczynia się do zwiększenia komfortu i stateczności prowadzenia poprzez ograniczenie kołysania na nierównych nawierzchniach.
NX 200t
Całkowicie nowy, 2-litrowy silnik z turbosprężarką jest pierwszą doładowaną jednostką w historii Lexusa. Łączy on niskie zużycie paliwa z przyjemną dynamiką oraz zrywnością. Współpracuje z 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów, specjalnie zestrojoną dla modelu NX. Rozwija maksymalną moc 238 KM w zakresie 4800-5600 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 350 Nm w przedziale 1650-4000 obr/min.
REKLAMA
Dwulitrowa turbodoładowana jednostka spalinowa została przetestowana na dystansie ponad miliona kilometrów w różnych warunkach drogowych, także tych najtrudniejszych. Nowy turbodoładowany silnik zawiera unikalne w skali światowej rozwiązanie w postaci połączenia zintegrowanego z głowicą - cylindrów i chłodzonego cieczą kolektora dolotowego z dwukanałową turbosprężarką.
Silnik ten współpracuje z nową 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Zastosowano w niej nowego typu układ sterujący, który kontroluje zapotrzebowanie na siłę napędową. Układ ten oblicza wymagany w danych warunkach moment obrotowy silnika i doprowadza do jego maksymalizacji, co zapewnia błyskawiczną reakcję na wciśniecie pedału przyspieszania oraz znaczną oszczędność paliwa.
Lexus NX: zawieszenie i karoseria
Aby poprawić zachowanie auta w zakrętach usztywniono jego karoserię. Zastosowano w niej dodatkowe zgrzeiny punktowe, a także połączenia klejone, laserowe spoiny śrubowe oraz spoiwo do szyb o wysokiej sztywności. Dla najbardziej wybrednych kierowców przygotowano opcjonalne, regulowane zawieszenie AVS, dostosowujące siłę tłumienia do jakości nawierzchni.
W klasie wyższej bezpieczeństwo jest jednym z najważniejszych aspektów determinujących budowę auta. Aby wspomóc kierowce nawet w najtrudniejszych warunkach Lexusa NX wyposażono w szereg systemów bezpieczeństwa w tym w pełnozakresowy panoramiczny system wizyjny (Panoramic View Monitor), pełnozakresową adaptacyjną kontrolę prędkości jazdy, ostrzeganie o zjeżdżaniu z pasa ruchu (LDA), monitorowanie martwych pól widoczności (BSM), ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu samochodu (RCTA), nowo wprowadzone lampy doświetlające zakręty oraz wyświetlacz projekcyjny.
Wymiary Lexus NX
Długość całkowita: 4630 mm
Szerokość całkowita: 1845 mm
Wysokość całkowita: 1645 mm (z anteną płetwową),1630 mm (bez anteny płetwowej)
Rozstaw osi: 2660 mm
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.