REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Seat Leon X-PERIENCE: terenowy hiszpan

Subskrybuj nas na Youtube
Seat Leon X-PERIENCE
Seat Leon X-PERIENCE
SEAT

REKLAMA

REKLAMA

Seat Leon X-PERIENCE to konkurent chociażby dla Octavi Scout. Specjalna budowa powinna ułatwić jazdę w trudniejszym terenie.

Seat Leon X-PERIENCE

Jedno z najpiękniejszych kombi w swojej klasie oferuje teraz jeszcze więcej. Najnowszy członek rodziny SEAT-a - Leon w wersji X-PERIENCE – charakteryzuje się dynamicznym designem, rodzinną funkcjonalnością, a także terenową naturą. Jest to model doskonale uzupełniający gamę marki, potwierdzający wyjątkową jakość w atrakcyjnej cenie.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz galerię: Kompaktowe kombi za 25 000 zł

SEAT Leon X-PERIENCE wyróżnia się już na pierwszy rzut oka. Ostre i precyzyjne linie idealnie uzupełniają jego dynamiczną sylwetkę, a osłony nadwozia nadają mu indywidualnego charakteru. Duże nadkola mieszczą 17- lub opcjonalne 18-calowe felgi. Funkcjonalność samochodu podnoszą relingi dachowe oraz pojemny bagażnik – 587 litrów z możliwością powiększenia do 1 470 litrów.

„Nowy Leon X-PERIENCE interpretuje nasz język stylistyczny w zupełnie nowy sposób. Jest funkcjonalny, solidny i elegancki, a do tego otwarty na nowe pomysły. Projektując go utrzymaliśmy młodzieńczy charakter z wyczuciem praktyczności w życiu codziennym. Wersja X-PERIENCE idealnie spełnia założenia SEAT-a. Jako kolejny krok w naszej strategii rozwoju, będzie kontynuowała sukces osiągnięty przez Leona” – mówi Jürgen Stackmann, prezes marki SEAT.

Za offroadową naturę Leona X-PERIENCE odpowiada podwyższone o 15 mm zawieszenie, stały napęd 4x4 oraz sprzęgło Haldex piątej generacji, które błyskawicznie reaguje na różne scenariusze drogowe. W normalnych warunkach większość mocy przenoszona jest na przednie koła, a w razie utraty przyczepności, w kilka milisekund uaktywnia się napęd na obie osie.

REKLAMA

Silniki o mocy od 110 do 184 KM gwarantują niezapomniane osiągi. Najmocniejszy, 184-konny diesel ze skrzynią DSG, zapewnia przyspieszenie do „setki” w 7,1 s i prędkość maksymalną wynoszącą 224 km/h. Jego średnie zużycie paliwa to 4,9 l/100 km, a emisja CO2 – 129 g/km. Topowa odmiana benzynowa 1.8 TSI ma 180 KM, spalając przy tym średnio 6,6 l/100 km i emitując 152 g CO2 na km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

SEAT Leon X-PERIENCE, jak na rodzinne auto przystało, będzie wyposażony w najnowsze systemy bezpieczeństwa. Oprócz standardowego ESC, systemu automatycznego hamowania po kolizji czy elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego XDS, auto będzie można opcjonalnie wyposażyć w przednie reflektory LED, aktywny tempomat ACC, system rozpoznawania zmęczenia i asystenta pasa ruchu. Najmocniejsze wersje będą posiadały także SEAT Drive Profile o 4 profilach jazdy.

SEAT Leon X-PERIENCE będzie gotowy, by wjechać do salonów na początku przyszłego roku. Jego dynamiczny wygląd, praktyczność i offroadowa natura już teraz pozwalają wybiegać myślami na drogi, jakie ten samochód pokona w doskonałym stylu.

Seat Leon X-PERIENCE
SEAT
Seat Leon X-PERIENCE
SEAT
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA