Nowe Porsche Cayenne 2015: zużywa tylko 3,4 l benzyny na 100 km!
REKLAMA
REKLAMA
Porsche opublikowało pierwsze zdjęcia i informacje na temat nowego Cayenne. Auto występować będzie w pięciu wersjach: Cayenne S, Cayenne Turbo, Cayenne Diesel, Cayenne S Diesel oraz po raz pierwszy w historii tego auta– Cayenne S E-Hybrid.
REKLAMA
REKLAMA
Z zewnątrz Porsche Cayenne upodobniło się do mniejszego modelu Macan. Nowy jest przedni pas, przednie błotniki i pokrywa silnika. Dodano charakterystyczne wloty powietrza z lotkami kierującymi powietrze do intercoolerów. Zmodyfikowane zostały biksenonowe reflektory, standardowo montowane w modelu bazowym w oraz odmianie S, wraz z czteropunktowym oświetleniem LED-owym do jazdy dziennej. Wersja Turbo w standardzie posiada reflektory LED-owe razem z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS).
Z tyłu nowego Porsche Cayenne zamontowano nowe, przestrzenne klosze lamp. Wgłębienie tablicy rejestracyjnej i uchwyt bagażnika zostały płynniej wkomponowane w tylną klapą. Wydech został wbudowany w tylny zderzak. Każdy Cayenne dysponować będzie automatycznie sterowaną klapa bagażnika.
REKLAMA
Zmiany we wnętrzu pojazdu są prawie niezauważalne. Poza nową kierownicą, która kształtem nawiązuje do tej stosownej w topowym modelu 918, trudno dostrzec większe modyfikacje. Zmiany zaszły za to pod nadwoziem auta. Po raz pierwszy w modelu Cayenne pojawią aktywne klapy powietrza, zlokalizowane w środkowym odcinku układu dolotowego. Wzorem aut BMW komputer auta będzie decydował o dopływie powietrza do silnika i układu chłodzenia w zależności od obciążenia motoru, temperatury otoczenia itp. Klapy będą także mogły obniżyć współczynnik oporu aerodynamicznego dla poprawy osiągów.
Istotne zmiany zaszły w gamie silnikowej Porsche Cayenne. Wersja S otrzymała nowa, 3.6-litrową jednostkę V6 biturbo o mocy 420 KM i momencie obrotowym równym 550 Nm. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje tej odmianie 5,5 s (o 0,4 s szybciej niż w obecnym modelu). Amatorzy mocnych wrażeń będą mogli zdecydować się na wersję Turbo. 4.8-litrowy silnik V8 biturbo generuje 520 KM mocy i 750 Nm momentu obrotowego co pozwala rozpędzić niemieckiego SUV-a od 0 do 100 km/h w 4,5 s. Maksymalna prędkość nowego Cayenne Turbo to 279 km/h.
Wśród silników wysokoprężnych klienci będą mogli wybierać pomiedzy jednostką 3.0 TDI o mocy 262 KM (0-100 km/h w 7,3 s) lub motorem 4.2 TDI 385 KM (0-100 km/h w 5,4 s ; V-max 252 km/h).
Absolutną nowością będzie Porsche Cayenne S E-Hybrid. Jest to pierwszy na świecie hybrydowy SUV z możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka (plug-in). Model ten wyposażono w litowo-jonowy akumulator trakcyjny o pojemności 10,9 kWh, który w trybie elektrycznym zapewnia zasięg od 18 do 36 km, w zależności od stylu jazdy i topografii drogi. Ponad dwukrotnie zwiększono moc silnika elektrycznego – z 47 do 95 KM. Z silnikiem elektrycznym współpracuje 3-litrowy, doładowany kompresorem motor V6 o mocy 333 KM. Łączna moc hybrydy to 416 KM i 590 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Według producenta średnie spalanie wynosić będzie zaledwie 3,4 l/100 km! Mimo niskiego zużycia paliwa osiągi mają być na miarę Porsche - przyspieszenie od 0 do 100 km/h równe 5,9 s, a prędkość maksymalna sięgnie 243 km/h.
Nowe Porsche Cayenne dostępne będzie w sprzedaży od października 2014 roku. Ceny z rynku niemieckiego:
- Porsche Cayenne Diesel - 66 260 euro
- Porsche Cayenne S 80 183 euro,
- Porsche Cayenne Turbo 128 378 euro
- Porsche Cayenne S E- Hybrid 82 087 euro.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA