REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Porsche Cayenne 2015: zużywa tylko 3,4 l benzyny na 100 km!

Porsche Cayenne 2015
Porsche Cayenne 2015
porsche

REKLAMA

REKLAMA

Porsche opublikowało pierwsze zdjęcia i informacje na temat nowego Cayenne. Auto występować będzie w pięciu wersjach: Cayenne S, Cayenne Turbo, Cayenne Diesel, Cayenne S Diesel oraz po raz pierwszy w historii tego auta– Cayenne S E-Hybrid.

REKLAMA

REKLAMA

Z zewnątrz Porsche Cayenne upodobniło się do mniejszego modelu Macan. Nowy jest przedni pas, przednie błotniki i pokrywa silnika. Dodano charakterystyczne wloty powietrza z lotkami kierującymi powietrze do intercoolerów. Zmodyfikowane zostały biksenonowe reflektory, standardowo montowane w modelu bazowym w oraz odmianie S, wraz z czteropunktowym oświetleniem LED-owym do jazdy dziennej. Wersja Turbo w standardzie posiada reflektory LED-owe razem z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS).

Z tyłu nowego Porsche Cayenne zamontowano nowe, przestrzenne klosze lamp. Wgłębienie tablicy rejestracyjnej i uchwyt bagażnika zostały płynniej wkomponowane w tylną klapą. Wydech został wbudowany w tylny zderzak. Każdy Cayenne dysponować będzie automatycznie sterowaną klapa bagażnika.

Zmiany we wnętrzu pojazdu są prawie niezauważalne. Poza nową kierownicą, która kształtem nawiązuje do tej stosownej w topowym modelu 918, trudno dostrzec większe modyfikacje. Zmiany zaszły za to pod nadwoziem auta. Po raz pierwszy w modelu Cayenne pojawią aktywne klapy powietrza, zlokalizowane w środkowym odcinku układu dolotowego. Wzorem aut BMW komputer auta będzie decydował o dopływie powietrza do silnika i układu chłodzenia w zależności od obciążenia motoru, temperatury otoczenia itp. Klapy będą także mogły obniżyć współczynnik oporu aerodynamicznego dla poprawy osiągów.

REKLAMA

Istotne zmiany zaszły w gamie silnikowej Porsche Cayenne. Wersja S otrzymała nowa, 3.6-litrową jednostkę V6 biturbo o mocy 420 KM i momencie obrotowym równym 550 Nm. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje tej odmianie 5,5 s (o 0,4 s szybciej niż w obecnym modelu). Amatorzy mocnych wrażeń będą mogli zdecydować się na wersję Turbo. 4.8-litrowy silnik V8 biturbo generuje 520 KM mocy i 750 Nm momentu obrotowego co pozwala rozpędzić niemieckiego SUV-a od 0 do 100 km/h w 4,5 s. Maksymalna prędkość nowego Cayenne Turbo to 279 km/h.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wśród silników wysokoprężnych klienci będą mogli wybierać pomiedzy jednostką 3.0 TDI o mocy 262 KM (0-100 km/h w 7,3 s) lub motorem 4.2 TDI 385 KM (0-100 km/h w 5,4 s ; V-max 252 km/h).

Absolutną nowością będzie Porsche Cayenne S E-Hybrid. Jest to pierwszy na świecie hybrydowy SUV z możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka (plug-in). Model ten wyposażono w litowo-jonowy akumulator trakcyjny o pojemności 10,9 kWh, który w trybie elektrycznym zapewnia zasięg od 18 do 36 km, w zależności od stylu jazdy i topografii drogi. Ponad dwukrotnie zwiększono moc silnika elektrycznego – z 47 do 95 KM. Z silnikiem elektrycznym współpracuje 3-litrowy, doładowany kompresorem motor V6 o mocy 333 KM.  Łączna moc hybrydy to 416 KM i 590 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Według producenta średnie spalanie wynosić będzie zaledwie 3,4 l/100 km! Mimo niskiego zużycia paliwa osiągi mają być na miarę Porsche  - przyspieszenie od 0 do 100 km/h równe 5,9 s, a prędkość maksymalna sięgnie 243 km/h.

Nowe Porsche Cayenne dostępne będzie w sprzedaży od października 2014 roku. Ceny z rynku niemieckiego:

  • Porsche Cayenne Diesel - 66 260 euro
  • Porsche Cayenne S 80 183 euro,
  • Porsche Cayenne Turbo  128 378 euro
  • Porsche Cayenne S E- Hybrid 82 087 euro.
Porsche Cayenne 2015
porsche
Porsche Cayenne 2015
porsche
Porsche Cayenne 2015
porsche
Porsche Cayenne Turbo 2015
porsche
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA