REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe systemy bezpieczeństwa w Toyotach

W 2015 roku Toyota wprowadza nowe systemy bezpieczeństwa czynnego
W 2015 roku Toyota wprowadza nowe systemy bezpieczeństwa czynnego
Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Toyota zdecydowała się wprowadzić do oferty w 2015 r. nowe pakiety bezpieczeństwa. Japoński producent będzie mógł wyposażyć swoje modele m.in. w aktywny tempomat oraz system zapobiegający kolizjom.

Pakiety nowych systemów bezpieczeństwa będą dostosowane do klasy pojazdów: Pakiet „C” trafi do modeli miejskich i kompaktowych, pakiet „P” do pojazdów klasy średniej i luksusowych. Pierwszy integruje działanie trzech dotychczasowych systemów bezpieczeństwa czynnego Toyoty: Pre-crash System (PCS), system zapobiegania kolizjom lub zmniejszający ich skutki, Lane Departure Alert (LDA), system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, Automatic High Beam (AHB), system automatycznego sterowania światłami drogowymi. Za skuteczne działanie tych systemów odpowiada kamera i radar laserowy w przypadku pakietu C, lub kamera i radar fal milimetrowych w przypadku pakietu P.

REKLAMA

Systemy w ramach pakietu C

Pakiet bezpieczeństwa czynnego C obejmuje trzy opatentowane przez Toyotę systemy, wykorzystujące działanie radaru laserowego i kamery. Jego zadaniem jest zapobieganie kolizjom nawet przy wysokich prędkościach jazdy, lub ograniczanie ich skutków, jeśli kierowca nie zareaguje na niebezpieczeństwo na drodze.

Pre-collision System (PCS)

PCS wykorzystuje kamerę i radar laserowy, które wykrywają przeszkody na torze jazdy samochodu. W przypadku wykrycia przeszkody przed pojazdem, system ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym i świetlnym. Kiedy kierowca naciśnie pedał hamulca, system automatycznie wzmocni siłę hamowania. Jeśli natomiast kierowca nie podejmie działania na czas, system automatycznie rozpocznie hamowanie, obniżając prędkość pojazdu o ok. 30 km/h, tak aby zminimalizować skutki zderzenia. System funkcjonuje przy prędkościach od 10 do 80 km/h, czyli w zakresie, w jakim dochodzi do 80% wypadków drogowych spowodowanych wjechaniem np. w tył pojazdu poprzedzającego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Toyota GT86 TRD: sportowiec czystej krwi

Lane Departure Allert (LDA)

LDA wykorzystuję kamerę, która wykrywa białe i żółte oznakowanie poziome na drodze. Kiedy pojazd zaczyna opuszczać swój pas ruchu, system ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym i świetlnym.

Automatic High Beam (AHB)

Automatyczne światła drogowe mają za zadanie zapewnić maksymalną możliwą widoczność w trakcie jazdy w nocy. Wykorzystując kamerę, system wykrywa światła pojazdów nadjeżdżających z przeciwka i lampy tylne samochodów poprzedzających, automatycznie włączając światła drogowe kiedy tylko jest to możliwe, lub wyłączając je by nie oślepiać innych kierowców.

Systemy w ramach pakietu P

Pakiet bezpieczeństwa czynnego P wykorzystuje działanie radaru fal milimetrowych i kamery, zapewniające nadzwyczajną skuteczność systemów. Poza trzema systemami z pakietu C, w rozbudowanym wariancie pojawia się także funkcja zapobiegania zderzenia z pieszym, oraz aktywny tempomat.

Pre-collision System z funkcją zapobiegania zderzenia z pieszym

W stosunku do systemu podstawowego z pakietu C, bardziej rozbudowany wariant uwzględnia także funkcję zapobiegania zderzenia z pieszym, działającą na tej samej zasadzie i w tym samym zakresie prędkości co wariant podstawowy. Dodatkowo, w przypadku wykrycia możliwości zderzenia z samochodem i braku reakcji ze strony kierowcy, system automatycznie wyhamuje pojazd o 40 km/h, nawet z prędkości maksymalnej (w pakiecie C o 30 km/h w zakresie prędkości od 10 do 80 km/h).

Zobacz też: Test Toyota Verso 1.6 D-4D Premium

Aktywny tempomat

System wykorzystuje radar fal milimetrowych, wykrywając pojazd poprzedzający i dostosowując się do jego prędkości, przy zachowaniu bezpiecznego dystansu.

Źródło: Materiały prasowe Toyota

W 2015 roku Toyota wprowadza nowe systemy bezpieczeństwa czynnego
Toyota
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

REKLAMA

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA