REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe systemy bezpieczeństwa w Toyotach

W 2015 roku Toyota wprowadza nowe systemy bezpieczeństwa czynnego
W 2015 roku Toyota wprowadza nowe systemy bezpieczeństwa czynnego
Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Toyota zdecydowała się wprowadzić do oferty w 2015 r. nowe pakiety bezpieczeństwa. Japoński producent będzie mógł wyposażyć swoje modele m.in. w aktywny tempomat oraz system zapobiegający kolizjom.

Pakiety nowych systemów bezpieczeństwa będą dostosowane do klasy pojazdów: Pakiet „C” trafi do modeli miejskich i kompaktowych, pakiet „P” do pojazdów klasy średniej i luksusowych. Pierwszy integruje działanie trzech dotychczasowych systemów bezpieczeństwa czynnego Toyoty: Pre-crash System (PCS), system zapobiegania kolizjom lub zmniejszający ich skutki, Lane Departure Alert (LDA), system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, Automatic High Beam (AHB), system automatycznego sterowania światłami drogowymi. Za skuteczne działanie tych systemów odpowiada kamera i radar laserowy w przypadku pakietu C, lub kamera i radar fal milimetrowych w przypadku pakietu P.

REKLAMA

Systemy w ramach pakietu C

Pakiet bezpieczeństwa czynnego C obejmuje trzy opatentowane przez Toyotę systemy, wykorzystujące działanie radaru laserowego i kamery. Jego zadaniem jest zapobieganie kolizjom nawet przy wysokich prędkościach jazdy, lub ograniczanie ich skutków, jeśli kierowca nie zareaguje na niebezpieczeństwo na drodze.

Pre-collision System (PCS)

PCS wykorzystuje kamerę i radar laserowy, które wykrywają przeszkody na torze jazdy samochodu. W przypadku wykrycia przeszkody przed pojazdem, system ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym i świetlnym. Kiedy kierowca naciśnie pedał hamulca, system automatycznie wzmocni siłę hamowania. Jeśli natomiast kierowca nie podejmie działania na czas, system automatycznie rozpocznie hamowanie, obniżając prędkość pojazdu o ok. 30 km/h, tak aby zminimalizować skutki zderzenia. System funkcjonuje przy prędkościach od 10 do 80 km/h, czyli w zakresie, w jakim dochodzi do 80% wypadków drogowych spowodowanych wjechaniem np. w tył pojazdu poprzedzającego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Toyota GT86 TRD: sportowiec czystej krwi

Lane Departure Allert (LDA)

LDA wykorzystuję kamerę, która wykrywa białe i żółte oznakowanie poziome na drodze. Kiedy pojazd zaczyna opuszczać swój pas ruchu, system ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym i świetlnym.

Automatic High Beam (AHB)

Automatyczne światła drogowe mają za zadanie zapewnić maksymalną możliwą widoczność w trakcie jazdy w nocy. Wykorzystując kamerę, system wykrywa światła pojazdów nadjeżdżających z przeciwka i lampy tylne samochodów poprzedzających, automatycznie włączając światła drogowe kiedy tylko jest to możliwe, lub wyłączając je by nie oślepiać innych kierowców.

Systemy w ramach pakietu P

Pakiet bezpieczeństwa czynnego P wykorzystuje działanie radaru fal milimetrowych i kamery, zapewniające nadzwyczajną skuteczność systemów. Poza trzema systemami z pakietu C, w rozbudowanym wariancie pojawia się także funkcja zapobiegania zderzenia z pieszym, oraz aktywny tempomat.

Pre-collision System z funkcją zapobiegania zderzenia z pieszym

W stosunku do systemu podstawowego z pakietu C, bardziej rozbudowany wariant uwzględnia także funkcję zapobiegania zderzenia z pieszym, działającą na tej samej zasadzie i w tym samym zakresie prędkości co wariant podstawowy. Dodatkowo, w przypadku wykrycia możliwości zderzenia z samochodem i braku reakcji ze strony kierowcy, system automatycznie wyhamuje pojazd o 40 km/h, nawet z prędkości maksymalnej (w pakiecie C o 30 km/h w zakresie prędkości od 10 do 80 km/h).

Zobacz też: Test Toyota Verso 1.6 D-4D Premium

Aktywny tempomat

System wykorzystuje radar fal milimetrowych, wykrywając pojazd poprzedzający i dostosowując się do jego prędkości, przy zachowaniu bezpiecznego dystansu.

Źródło: Materiały prasowe Toyota

W 2015 roku Toyota wprowadza nowe systemy bezpieczeństwa czynnego
Toyota
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA