REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Peugeot Boxer na polskim rynku zadebiutuje w czerwcu 2014 r.

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Peugeot Boxer dysponuje większą przestrzenią bagażową przy mniejszych od konkurentów gabarytach zewnętrznych. Producent położył też nacisk na poprawę komfortu jazdy i atrakcyjną stylizację nadwozia.

Spoglądając na nadwozie nowego Peugeota Boxera wyraźną zmianę widać w stylizacji przedniej części nadwozia. Zmodyfikowany pas przedni z dużym wlotem powietrza i atrakcyjnymi reflektorami z listwami LED nawiązuje do najnowszych osobowych modeli francuskiego producenta.

REKLAMA

Projektanci Peugeota słusznie wyszli z założenia, że design jest istotny również w segmencie samochodów użytkowych.

Zobacz też: Test Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi Titanium

Nowy Peugeot Boxer - wnętrze jak w aucie osobowym?

Konstruktorzy nowego Boxera wyposażyli pojazd w nowoczesne systemy bezpieczeństwa i wspomagania prowadzenia, które są powszechne w segmencie pojazdów osobowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

ABS, ESP, wspomaganie awaryjnego hamowania, poduszka powietrzna kierowcy oraz elektryczne sterowane szyby są dostępne w standardzie, podobnie jak przyczyniająca się do poprawy komfortu akustycznego blaszana przegroda oddzielająca kabinę od strefy ładunkowej.

REKLAMA

Aby zabezpieczyć Boxera przed kradzieżą, nowy model został wyposażony w:
• centralną blokadę drzwi;
• niezależne od kabiny blokowanie / odblokowywanie drzwi przestrzeni ładunkowej;
• opcjonalny superzamek drzwi;
• automatyczne wyświetlanie na ekranie dotykowym, dzięki kamerze cofania, widoku strefy za samochodem z chwilą odblokowania tylnych drzwi.

W trosce o ochronę pasażerów oraz w celu wyjścia naprzeciw różnym sposobom użytkowania samochodów przez klientów, nowy użytkowy Peugeot może być wyposażony w liczne systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego, takie jak:
• Funkcja LAC (Load Adaptative Control) dostosowująca działanie układu ESP w zależności od obciążenia samochodu i rozmieszczenia ładunku. Umożliwia ona pewniejsze utrzymanie żądanego toru jazdy w krytycznych sytuacjach;

• Układ ASR (zapobieganie poślizgowi kół), również zintegrowany z ESP, wykrywający poślizg jednego lub więcej kół napędowych i sterujący pracą układu hamulcowego oraz obrotami silnika w celu odzyskania przyczepności. ASR ułatwia ruszanie z miejsca w szczególności na śliskich nawierzchniach, bez szarpnięć, bez ryzyka zgaśnięcia silnika, chroniąc sprzęgło z korzyścią dla jego żywotności. Przy dużych prędkościach zapobiega buksowaniu kół, w szczególności podczas ostrego przyspieszania na śliskiej nawierzchni;

Zobacz też: Test Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM Highline - wygodne pickupy istnieją!

REKLAMA

• Układ AFIL (alarm niezamierzonego przekroczenia linii) odczytuje w sposób ciągły poziome znaki drogowe dzięki umieszczonej nad wewnętrznym lusterkiem wstecznym kamerze. W przypadku przekroczenia przez kierowcę ciągłej lub przerywanej linii bez włączenia kierunkowskazu, na desce zapala się migająca kontrolka, a po tej stronie samochodu, po której doszło do przekroczenia linii, włącza się sygnał dźwiękowy.

• DSG (System kontroli ciśnienia w oponach), wyposażony w czujniki ciśnienia w każdym kole, pozwala w razie wykrycia spadku ciśnienia poinformować kierowcę, za pomocą komunikatu wyświetlanego na tablicy rozdzielczej lub na centralnym ekranie, w którym kole nastąpił spadek;

• Dostępne w opcji 2 boczne poduszki powietrzne, 2 poduszki kurtynowe i poduszka po stronie pasażera.

Ponadto nowy Peugeot Boxer może być również wyposażony w systemy bezpieczeństwa i wspomagania prowadzenia, takie jak:

Hill Assist (wspomaganie ruszania na wzniesieniu), również zintegrowane z ESP, włączające się, gdy samochód jest na postoju, z pracującym silnikiem i wciśniętym pedałem hamulca, przy jeździe do przodu pod górę lub na biegu wstecznym w dół na powierzchni o nachyleniu powyżej 5%. W tych warunkach ciśnienie w układzie hamulcowym jest utrzymywane przez około 2 sekundy po zdjęciu nogi z pedału hamulca, zapewniając kierowcy komfortowe i łatwe ruszanie na podjeździe bez ryzyka cofnięcia się pojazdu, niezależnie od stopnia jego obciążenia;

Grip Control (inteligentny system kontroli trakcji), dostępny w opcji, jest systemem wspomagania skuteczności napędu na nawierzchniach o słabej przyczepności (błoto, śnieg, gołoledź). Po aktywowaniu systemu przyciskiem umieszczonym na desce rozdzielczej i wykryciu przez niego nawierzchni o słabej przyczepności, przejmuje rolę układu ASR, przekazując moc na koło o największej przyczepności w celu zoptymalizowania skuteczności napędu i utrzymywania pożądanego toru jazdy. System ten jest automatycznie dezaktywowany z chwilą przekroczenia prędkości 30 km/h;

• System Grip Control został obecnie wyposażony w dodatkową funkcję HDC (kontrola prędkości zjazdu), aktywowaną przyciskiem na desce rozdzielczej. Umożliwia ona utrzymywanie stałej prędkości poniżej 30 km/h i pełnej kontroli nad pojazdem podczas jazdy w dół po stoku - w szczególności błotnistym lub pokrytym żwirem - o nachyleniu minimum 8%, bez konieczności operowania pedałem hamulca lub gazu. Funkcja ta jest automatycznie dezaktywowana z chwilą przekroczenia prędkości 30 km/h.

Zobacz też: Test Peugeot 508 RXH 2.0 HYbrid4 200 KM

Uzupełnieniem tego wyposażenia są następujące systemy wspomagania prowadzenia i manewrowania:

Nowy, programowany tempomat i ogranicznik prędkości, dostępny w standardzie od drugiego poziomu wyposażenia lub w opcji. Umożliwia on utrzymywanie lub ograniczanie prędkości pojazdu do zaprogramowanej prędkości na drogach o dowolnym profilu bez konieczności operowania pedałem gazu (przy włączonej funkcji tempomatu).

Wspomaganie parkowania tyłem, dostępne w opcji i wyposażone w cztery ultradźwiękowe czujniki cofania zamontowane w tylnym zderzaku. Aktywacja systemu następuje automatycznie z chwilą włączenia wstecznego biegu. Wykrywa on przeszkody znajdujące się z tyłu samochodu, sygnalizując kierowcy ich obecność za pomocą sygnałów dźwiękowych, coraz szybciej następujących po sobie w miarę zbliżania się do przeszkody i przechodzących w dźwięk ciągły, gdy odległość zmniejszy się do kilku centymetrów. Dla większego bezpieczeństwa, piesi również są informowani specjalnym sygnałem ostrzegawczym o cofaniu się samochodu;

Zobacz też: Test Lexus GS300h – ciekawa alternatywa

• Dodatkowym ułatwieniem przy wykonywaniu manewrów jest dostępna kamera cofania z funkcją „overlays”. Jest zamontowana obok trzeciego światła stopu i przekazuje automatycznie - z chwilą włączenia wstecznego biegu - obraz strefy za samochodem na dotykowy ekran radioodtwarzacza. Umożliwia precyzyjne kierowanie pojazdem dzięki widocznym na ekranie liniom, zmieniającym kolor zależnie od odległości przeszkody od tylnego zderzaka. Kamera cofania może być sprzężona z systemem wspomagania parkowania tyłem;

• Zmienne, elektryczne wspomaganie kierownicy, montowane w standardzie w wersjach z silnikiem 3.0 HDi i w wersjach 435 i 440. Dostosowuje ono stopień wspomagania w zależności od prędkości samochodu. Przy dużych prędkościach układ kierowniczy jest, dla większego bezpieczeństwa, twardszy, a przy małych prędkościach bardziej miękki, aby ułatwić manewrowanie.

Zobacz też: Test Volkswagen Multivan Life 2.0 BiTDI - sposób na udaną podróż

Gama dostępnych silników w nowym Peugeocie Boxerze

Nowy Peugeot Boxer może być napędzany jednym z 6 silników Diesla najnowszej generacji z filtrem cząstek stałych FAP i zgodnych z normą Euro 5:

2.2 l HDi FAP 110 o mocy 81 kW i momencie obrotowym  250 Nm przy 1750 obr/min. Ten 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik ma żeliwny kadłub, aluminiową głowicę, 16 zaworów i dwa wałki rozrządu w głowicy. Według producenta odznacza się dobrą dynamiką i niewielkim zużyciem paliwa;

2.2 l HDi FAP 130 i 2.2 l HDi FAP 150, o mocy i momencie obrotowym wynoszącym odpowiednio 96 kW i 320 Nm przy 1800 obr/min oraz 110 kW i 350 Nm przy 1750 obr/min. W porównaniu do wersji o mocy 110 KM, wyróżniają się one odmiennym chłodzeniem tłoków i mapą wtrysków.  Te dwa silniki mogą być wyposażone w technologię Stop&Start;

3.0 l HDi FAP 180 o mocy 130 kW i momencie obrotowym sięgającym 400 Nm przy 1400 obr/min. Jego układ wtrysku typu Common Rail umożliwia regulację ciśnienia paliwa w granicach od 450 do 1800 barów w zależności od potrzeb.

Zobacz też: Test Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDI 115

Cechy użytkowe nowego Peugeota Boxera

Nowy Peugeot Boxer ma 6,36 m długości, czyli jest krótszy od pojazdów konkurencji.

Dysponuje również jedną z największych rozpiętości dopuszczalnej masy całkowitej, od 2,8 do 4 ton, z 6 różnymi wersjami:
• Gama standardowa: 328 (2,8 tony) / 330 (3 tony) /333 (3,3 tony) / 335 (3,5 tony),
• Gama wzmocniona: 435 (3,5 tony) / 440 (4 tony),
Gama ta zapewnia większą ładowność niż pojazdy z tylnym napędem, niekorzystnym ze względu na masę wału napędowego.

Nowy Boxer wyróżnia się również:
• rekordową szerokością użyteczną, wynoszącą od 1,42 do 1,87 m między nadkolami;
• nisko umieszczonym progiem załadunku, od 403 do 602 mm;
• kątem otwarcia tylnych drzwi wynoszącemu 96°, który można zwiększyć do 180° dzięki możliwości odpięcia ogranicznika, a w opcji nawet do 270°;
• jednymi lub dwoma bocznymi drzwiami przesuwanymi.

Próg załadunku może być obniżony o 60 do 70 mm, zależnie od rozstawu osi, dzięki tylnemu zawieszeniu pneumatycznemu. Umożliwia ono również utrzymywanie stałego położenia nadwozia niezależnie od stopnia obciążenia oraz zwiększa komfort jazdy. Sterowanie układem umieszczone jest na desce rozdzielczej, samochód wraca do standardowego ustawienia z chwilą przekroczenia prędkości 20 km/h.

Ponadto w opcji dostępna jest nowa oferta stałych lub demontowalnych haków holowniczych ze stałą lub zdejmowaną główką, w odpowiedzi na potrzeby przedstawicieli rzemiosła i firm z branży budowlanej.

Zobacz też: Test Peugeot 508 GT 2.2 HDi aut.

Nowy Peugeot Boxer - liczne wersje nadwozia

Na bazie 3 rozstawów osi (3 m, 3,45 m i 4,04 m) tworzone są wersje nieprzeszklonych i przeszklonych furgonów, dostępne w 4 długościach  (L1, L2, L3 i L4) i 3 wysokościach (H1, H2 i H3), dając łącznie 8 konfiguracji o objętości od 8 do 17 m3.

Nowy PEUGEOT Boxer jest również dostępny w szeregu innych wersji, wychodzących naprzeciw specyficznym potrzebom firm:
– z przedłużoną, 7-miejscową kabiną, produkowaną wspólnie z firmą Durisotti;
– platforma z pojedynczą, 3-miejscową lub podwójną, 7-miejscową kabiną;
– wywrotki
– pojazdy pod zabudowę, takie jak podwozia z pojedynczą lub podwójną kabiną, platformy z kabiną,

Nowa, przedłużona kabina ma zmieniony kształt szyb, zapewniający większe bezpieczeństwo, wyższy komfort dla pasażerów oraz możliwość zamontowania szyb otwieranych w wersjach L2H2 i L3H2.

Uzupełnieniem tej gamy są wersje kombi do przewozu osób (od 6 do 9-miejscowych)

Źródło: Peugeot

Nowy Peugeot Boxer 2014 - furgon
Peugeot
Nowy Peugeot Boxer 2014 - furgon
Peugeot
Nowy Peugeot Boxer 2014 - reflektory z lampami LED
Peugeot
Nowy Peugeot Boxer 2014 - deska rozdzielcza
Peugeot
Nowy Peugeot Boxer 2014 - wyświetlacz z kamerą cofania
Peugeot
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA