Continental pracuje nad nowymi technologiami!

REKLAMA
REKLAMA
Continental to nie tylko opony. Continental to też nowoczesna technologia stworzona z myślą o rynku motoryzacyjnym. Przykład? Tych w ostatnim czasie nie brakuje. Niemiecka marka pracuje właśnie nad dwoma ciekawymi systemami. Pierwszy polega na połączeniu funkcjonalności kamery monitorującej przód auta i kabinę pasażerską. W ten sposób auto będzie wiedziało kiedy kontrolę powinien przejąć system autonomiczny, a kiedy kierowca.
REKLAMA
Co robi kierowca? Oto jest pytanie!
REKLAMA
W kabinie pasażerskiej zdaniem Continentala powinna zostać zamontowana kamera działająca na podczerwień. Za jej sprawą sterownik zamontowany w pojeździe będzie w stanie sprawdzić np. czy kierowca jest skupiony, czy nie odwrócił się do dzieci na tylnych siedzeniach, czy używa smartfonu oraz czy jego ręce znajdują się na kierownicy. Dane te są o tyle kluczowe, że pozwolą ocenić komputerowi sytuację i zadecydować o tym czy oddanie kontroli nad samochodem w ręce prowadzącego jest w danym momencie bezpieczne.
Continental pracuje też nad układem, który miałby... automatycznie regulować ciśnienie powietrza w oponach. Co to ma dać? Gdy auto rusza w dalszą trasę, ciśnienie zostanie zwiększone. W ten sposób obniżą się opory toczenia i zmniejszy zapotrzebowanie na paliwo. System będzie też w stanie obniżyć ciśnienie powietrza w oponach. Stanie się tak m.in. wtedy, gdy konieczna będzie optymalizacja bieżnika w zależności od wymagań terenowych.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA