Volkswagen ID.: Continental pracuje nad e-technologiami

REKLAMA
REKLAMA
Samochody elektryczne stawiają specyficzne wymagania np. przed ogumieniem. O czym mowa? Idealne opony powinny przede wszystkim maksymalnie ograniczać opory toczenia, ale łączyć to wszystko z dobrą trakcją. W ten sposób elektryk oszczędza prąd i może pokonać większą ilość kilometrów między ładowaniami. Wymagania takie spełniły właśnie dwa modele opracowane przez Continentala. Ogumienie letnie EcoContact 6 i zimowe WinterContact TS 850 P w rozmiarze 18 i 19 cali otrzymało właśnie homologację na montaż w elektrycznym Volkswagenie ID.3.
REKLAMA
Continental ContiSeal - samouszczelniające się opony!
REKLAMA
Opony wybrane do nowego elektryka z Niemiec mają jeszcze jeden wyznacznik. Jak można przeczytać w oficjalnej informacji prasowej Continentala, ogumienie zostało wyposażone w technologię ContiSeal. To oznacza mniej więcej tyle, że opony są w stanie automatycznie uszczelnić przebicia bieżnika. Warunek jest jeden. Uszkodzenie nie może mieć średnicy większej niż 5 milimetrów. W ten sposób eliminowane jest około 90 proc. wszystkich możliwych przebić.
Ogumienie nie wyczerpuje współpracy firm Volkswagen i Continental nad samochodami elektrycznymi. Niemiecki producent samochodów w pojazdach opartych o platformę MEB będzie też wykorzystywać serwer aplikacji samochodowych (ICAS1). Jakie to daje możliwości? Za sprawą wysokiej mocy obliczeniowej pozwala na bezprzewodową łączność z pojazdem, zapewnia też możliwość instalowania nowych funkcji i zdalnej aktualizacji zabezpieczeń w aucie.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA