Nowy Volkswagen Golf - ósma generacja już po premierze!
REKLAMA
REKLAMA
Na polu stylizacji ciężko w kontekście nowego Volkswagena Golfa mówić o rewolucji. To raczej ewolucja. Przód - w którym od teraz standardowo pojawiać się będą LED-owe reflektory - otrzymał dużo bardziej skupione spojrzenie i zdecydowanie nowocześniej poprowadzoną dolną część zderzaka. Przeprojektowana jest też linia tyłu - sprawia wrażenie masywniejszej, ale i zdecydowanie nowocześniejszej. Co ciekawe, Golf ósmej generacji jest pierwszym modelem w swojej klasie, który jest seryjnie wyposażony w cyfrowy kokpit.
REKLAMA
Volkswagen Golf VIII - nowość z dopracowanym nadwoziem
REKLAMA
Wymiary nadwozia nowego Volkswagena Golfa zmieniły się nieznacznie w stosunku do poprzednika. Długość auta wynosi 4 284 mm (o 29 mm więcej), szerokość 1 789 mm (o 10 mm mniej), a wysokość 1 456 mm (o 4 mm więcej). Rozstaw osi to 2 636 mm (o 1 mm mniej). Dużo bardziej znacząca zmiana dotyczy współczynnika oporu powietrza. Zmniejszenie powierzchni czołowej nowego kompaktu sprawiło, że nadwozie auta osiągnęło wskaźnik Cx na poziomie 0,275.
Nowoczesność ma dotyczyć też palety silnikowej. W tej oczywiście nie zabraknie silników benzynowych TSI i diesli TDI - wszystkich wyposażonych w bezpośredni wtrysk paliwa i doładowanie. Obok nich coraz ważniejsze miejsce w ofercie zajmą jednak również jednostki typu mild hybrid (eTSI) oraz hybrydy typu plug-in (eHybrid). Pełna paleta motorów napędowych stosowanych w Volkswagenie Golfie VIII pozwoli kierowcy na wybór mocy w przedziale od 90 do przeszło 300 koni mechanicznych.
Silniki nowego Golfa - cykl Millera lub Twindosing
W palecie silnikowej nowego Golfa pojawią się cztery nowości. Pierwszą będą 3-cylindrowe silniki o mocy 90 i 110 KM. Drugą 4-cylindrowe diesle dysponujące stadem 115 i 150 KM. Po trzecie benzyniaki zaczną pracować w innowacyjnym cyklu Millera - ten gwarantuje niskie spalanie i niską emisję szkodliwych związków. Po czwarte diesle otrzymają technologię dwukrotnego wtrysku czynnika AdBlue (Twindosing). To znacznie zmniejszy emisję tlenków azotu.
Zobacz również: Volkswagen Passat po liftingu - cennik na rynku polskim opublikowany!
Volkswagen Golf ósmej generacji to też seria innowacji na polu techniki jazdy. Standardem w kompakcie staje się chociażby jednostka connectivity unit (OCU) seryjnie wyposażona w kartę eSIM pozwalającą na zdalną komunikację z usługami internetowymi. Nowy Golf będzie się jednak też porozumiewał z... otoczeniem! System wykorzystuje informacje pochodzące z innych pojazdów znajdujących się w pobliżu, a także sygnały dostarczane przez urządzenia infrastruktury drogowej, by ostrzegać kierowcę i przekazywać te ostrzeżenia do innych aut wyposażonych w system Car2X.
Nowy Golf - automatyczna jazda do 210 km/h!
Listę technologicznych innowacji zamyka pierwszy w segmencie C system wspomagający kierowcę typu Travel Assist. Za jego sprawą nowy Golf jest w stanie poruszać się automatycznie do prędkości na poziomie 210 km/h. W tym czasie kierowca nie musi ani wykonywać ruchów kierownicą, ani dodawać gazu czy hamować.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.