Volvo S60 Polestar Concept - 508 KM i 3,9 s do "setki"
REKLAMA
REKLAMA
Volvo S60 Polestar Concept - 508 KM i 3,9 s do "setki"
Volvo S60 Polestar Concept został wyposażony w benzynowy, turbodoładowany sześciocylindrowy silnik rzędowy T6, zapożyczony z najmocniejszych, produkcyjnych modeli Volvo. Na potrzeby auta koncepcyjnego moc tej jednostki podniesiono z 304 do 508 KM, a moment obrotowy z 440 na 575 Nm. Za przeniesienie napędu odpowiada układ Haldex piątej generacji. Sportowe, obniżone zawieszenie dostarczył Öhlins – producent doskonale znany w branży wyścigowej i rajdowej. Nadwozie poszerzono i obniżono, a pojazd osadzono na niskoprofilowych 19-calowych kołach (265/35/19) wyposażonych w kute obręcze dedykowane wyłącznie temu egzemplarzowi. Za ich filigranowymi szprychami można dostrzec ogromne tarcze hamulcowe wyposażone w zaciski rodem z toru wyścigowego.
REKLAMA
Zobacz też: Test Volvo S80 T6: ognisty rydwan
“Volvo S60 Polestar Concept to najszybszy samochód koncepcyjny w historii Volvo” – powiedział Christian Dahl, założyciel i szef firmy Polestar. „Podeszliśmy do tego projektu, używając produkcyjnego modelu Volvo S60, jako platformy do samochodu wyścigowego.” - wyjaśnił Jan Andersson, główny inżynier firmy Polestar. Zapytany o opinię, Robert Dahlgren, kierowca wyścigowy Volvo Polestar mówi, że: „To zdecydowanie najbardziej imponujące drogowe Volvo, jakie prowadziłem. I muszę powiedzieć, że nadal czuć w nim oryginalnego ducha Volvo”.
Polestar dla każdego Volvo
Polestar jest partnerem Volvo od 1996 roku, oferując części i usługi tuningowe dla modeli produkcyjnych. Pakiet tuningujący Polestar można zakupić i wgrać do nowego lub używanego Volvo u każdego dealera marki. Są nim objęte m.in. silniki D3, D4, D5, T4, T5 i T6 – w zależności od modelu. Przyrost mocy i momentu obrotowego poprawia osiągi samochodu, jednocześnie nie podnosząc spalania. Nowe samochody Volvo poddane tuningowi Polestar są objęte pełną gwarancją mechaniczną.
Zobacz też: Test Volvo C30 D4 R-Design: Wiking z ADHD
Volvo S60 Polestar Concept - dane techniczne:
- Sześciocylindrowy, benzynowy silnik rzędowy Volvo T6
- 0-100 km/h = 3,9 s
- Szybkość maksymalna powyżej 300 km/h
- 508 KM przy 6500 obr./min.
- 575 Nm przy obr./min.
- Maksymalne obroty: 7100 r obr./min.
- Zmodyfikowana głowica cylindrów i komory spalania
- Zmodyfikowany kolektor dolotowy i wlot powietrza
- Turbosprężarka Garrett 3171
- System wydechowy ze stali nierdzewnej Ferrita 3.5"
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.