REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Mercedes-Benz Klasy E Coupe oraz Klasy E Cabrio

Subskrybuj nas na Youtube
Mercedes Klasy E Coupe 2013
Mercedes Klasy E Coupe 2013
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Po prezentacji najnowszej generacji Mercedesa-Benza Klasy E nadeszła pora na przedstawienie mniej formalnych odmian modelu wersjach Coupe i Cabrio.

Mercedes-Benz Klasy E w wersjach Coupe oraz Cabriolet to odmiana, które kupuje się głównie emocjami. Stąd w tym przypadku nie mniej ważny od prestiżu marki, nienagannego wykonania oraz doskonałych właściwości jezdnych jest wygląd. O ile w przypadku limuzyn z segmentu premium wystarczy, gdy projektanci wykażą się powściągliwością o tyle w przypadku mniej formalnych odmian Coupe i Cabrio muszą dobrze zbalansować dawkę elegancji i zadziornej nonszalancji, by całość połączyła się w bryłę ładną, ale nie nudną i na pewno nie zbyt ekstrawagancką.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Nowy Mercedes-Benz E

Mercedes-Benz Klasy E Coupe i Cabrio - zmiany stylizacyjne

Nie trzeba być wprawnym obserwatorem, by spostrzec, że największe zmiany stylizacyjne w stosunku do poprzedniej wersji modelu pojawiło się w przedniej części nadwozia. Najbardziej zauważalnym elementem nowego oblicza Klasy E Coupé i Cabriolet jest przedni pas z zespolonymi lampami, wyposażonymi w światła mijania LED i po raz pierwszy dostępnymi z kompletnym oświetleniem LED-owym (opcja). Charakterystyczny dla Klasy E motyw czterech "oczu" zdradza świetlna oprawa reflektorów. Nowe są również przednie zderzaki z silniej zaakcentowanym przetłoczeniem w kształcie litery "V" oraz duże wloty powietrza. Z kolei tył samochodu jest poszerzony optycznie przez nowe lampy i zderzak.

Tradycyjnie już dla opisywanego modelu Coupe, boczne szyby bez środkowego słupka mogą zostać w pełni opuszczone. Także czteroosobowy Cabriolet ma w pełni opuszczane szyby.

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes SLS AMG Black Series: prawie jak wyścigowe GT3

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mercedes-Benz Klasy E Coupe i Cabrio - zmiany we wnętrzu

Projektanci wyposażyli nową Klasę E w tablicę przyrządów z dwuczęściowym wykończeniem, dostępnym w wersji wzorowanej na drewnie lub aluminium. Konstruktorzy zastosowali nowy panel instrumentów z trzema zatopionymi w tubach zegarami, ekran na konsoli środkowej oraz analogowy zegar. Konsola środkowa jest pozbawiona dźwigni zmiany biegów, a przeprojektowana kierownica może być wyposażona w selektor Direct Select z łopatkami do zmiany biegów (w połączeniu z automatyczną przekładnią).
Według zapewnień producenta we wnętrzu nowej klasy E Cabriolet jest najniższy w klasie poziom hałasu, a to za sprawą wysokiej jakości izolacji miękkiego dachu.

Zobacz też: Zapowiedź ostrej wersji kompaktowego modelu Kia. Czy będzie można kupić go w Polsce?

W Cabriolecie dostępny jest również za dopłatą system Aircap, którego działanie dostosowane jest do prędkości. Redukuje on zawirowania powietrza we wnętrzu auta, a co za tym idzie - poziom hałasu. Aircap samoczynnie uruchamia się przy prędkościach powyżej 40 km/h, a deflektor na ramie przedniej szyby automatycznie chowa się ponownie poniżej 15 km/h.
Pozycja osłony przeciwwiatrowej pomiędzy tylnymi zagłówkami jest dostosowana do liczby pasażerów samochodu (pasażerowie tylnej kanapy są wykrywani automatycznie, gdy tylko zapną pasy bezpieczeństwa) i uzależniona od wysunięcia deflektora na ramie przedniej szyby.
Opcjonalnie dostępny jest również system podgrzewania okolic karku Airscarf - "powietrzny szal", który wydłuża sezon jazdy z opuszczonym dachem i zapewnia komfort nawet wtedy, gdy na zewnątrz jest chłodno.

Zobacz też: Najciekawsze premiery motoryzacyjne 2013 roku!

Mercedes-Benz Klasy E Coupe i Cabrio - gama jednostek napędowych

W gamie jednostek napędowych nowej Klasy E Coupé i Cabriolet znajdzie się aż dziewięć jednostek napędowych. Każda z nich jest wyposażona w układ ECO start/stop. Paleta sześciu silników benzynowych obejmuje wersje o mocy od 135 kW (184 KM) do 300 kW (408 KM), a trzech turbodiesli - od 125 kW (170 KM) do 195 kW (265 KM).

Zobacz też: Nowy Volkswagen Golf GTI - Volkswagen uczy się od Abartha?

Opracował: Tomasz Korniejew, źródło: Mercedes-Benz

Mercedes Klasy E Coupe 2013
Mercedes-Benz
Mercedes Klasy E Cabrio 2013
Mercedes-Benz
Mercedes Klasy E Coupe i Cabrio 2013
Mercedes-Benz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA