Nowy Mercedes-Benz Klasy E Coupe oraz Klasy E Cabrio
REKLAMA
REKLAMA
Mercedes-Benz Klasy E w wersjach Coupe oraz Cabriolet to odmiana, które kupuje się głównie emocjami. Stąd w tym przypadku nie mniej ważny od prestiżu marki, nienagannego wykonania oraz doskonałych właściwości jezdnych jest wygląd. O ile w przypadku limuzyn z segmentu premium wystarczy, gdy projektanci wykażą się powściągliwością o tyle w przypadku mniej formalnych odmian Coupe i Cabrio muszą dobrze zbalansować dawkę elegancji i zadziornej nonszalancji, by całość połączyła się w bryłę ładną, ale nie nudną i na pewno nie zbyt ekstrawagancką.
REKLAMA
Zobacz też: Nowy Mercedes-Benz E
Mercedes-Benz Klasy E Coupe i Cabrio - zmiany stylizacyjne
Nie trzeba być wprawnym obserwatorem, by spostrzec, że największe zmiany stylizacyjne w stosunku do poprzedniej wersji modelu pojawiło się w przedniej części nadwozia. Najbardziej zauważalnym elementem nowego oblicza Klasy E Coupé i Cabriolet jest przedni pas z zespolonymi lampami, wyposażonymi w światła mijania LED i po raz pierwszy dostępnymi z kompletnym oświetleniem LED-owym (opcja). Charakterystyczny dla Klasy E motyw czterech "oczu" zdradza świetlna oprawa reflektorów. Nowe są również przednie zderzaki z silniej zaakcentowanym przetłoczeniem w kształcie litery "V" oraz duże wloty powietrza. Z kolei tył samochodu jest poszerzony optycznie przez nowe lampy i zderzak.
Tradycyjnie już dla opisywanego modelu Coupe, boczne szyby bez środkowego słupka mogą zostać w pełni opuszczone. Także czteroosobowy Cabriolet ma w pełni opuszczane szyby.
Zobacz też: Mercedes SLS AMG Black Series: prawie jak wyścigowe GT3
Mercedes-Benz Klasy E Coupe i Cabrio - zmiany we wnętrzu
Projektanci wyposażyli nową Klasę E w tablicę przyrządów z dwuczęściowym wykończeniem, dostępnym w wersji wzorowanej na drewnie lub aluminium. Konstruktorzy zastosowali nowy panel instrumentów z trzema zatopionymi w tubach zegarami, ekran na konsoli środkowej oraz analogowy zegar. Konsola środkowa jest pozbawiona dźwigni zmiany biegów, a przeprojektowana kierownica może być wyposażona w selektor Direct Select z łopatkami do zmiany biegów (w połączeniu z automatyczną przekładnią).
Według zapewnień producenta we wnętrzu nowej klasy E Cabriolet jest najniższy w klasie poziom hałasu, a to za sprawą wysokiej jakości izolacji miękkiego dachu.
Zobacz też: Zapowiedź ostrej wersji kompaktowego modelu Kia. Czy będzie można kupić go w Polsce?
W Cabriolecie dostępny jest również za dopłatą system Aircap, którego działanie dostosowane jest do prędkości. Redukuje on zawirowania powietrza we wnętrzu auta, a co za tym idzie - poziom hałasu. Aircap samoczynnie uruchamia się przy prędkościach powyżej 40 km/h, a deflektor na ramie przedniej szyby automatycznie chowa się ponownie poniżej 15 km/h.
Pozycja osłony przeciwwiatrowej pomiędzy tylnymi zagłówkami jest dostosowana do liczby pasażerów samochodu (pasażerowie tylnej kanapy są wykrywani automatycznie, gdy tylko zapną pasy bezpieczeństwa) i uzależniona od wysunięcia deflektora na ramie przedniej szyby.
Opcjonalnie dostępny jest również system podgrzewania okolic karku Airscarf - "powietrzny szal", który wydłuża sezon jazdy z opuszczonym dachem i zapewnia komfort nawet wtedy, gdy na zewnątrz jest chłodno.
Zobacz też: Najciekawsze premiery motoryzacyjne 2013 roku!
Mercedes-Benz Klasy E Coupe i Cabrio - gama jednostek napędowych
W gamie jednostek napędowych nowej Klasy E Coupé i Cabriolet znajdzie się aż dziewięć jednostek napędowych. Każda z nich jest wyposażona w układ ECO start/stop. Paleta sześciu silników benzynowych obejmuje wersje o mocy od 135 kW (184 KM) do 300 kW (408 KM), a trzech turbodiesli - od 125 kW (170 KM) do 195 kW (265 KM).
Zobacz też: Nowy Volkswagen Golf GTI - Volkswagen uczy się od Abartha?
Opracował: Tomasz Korniejew, źródło: Mercedes-Benz
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.