REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen up!

REKLAMA

REKLAMA

We Frankfurcie Volkswagen prezentuje nowy model: up!. To miejskie auto z charyzmą. Up zastąpi w ofercie producenta model Fox.

Na minimalnej powierzchni (3,54 x 1,644 m) up! oferuje maksymalną przestrzeń i maksymalnie efektywne technologie napędu (2 nowe silniki benzynowe, 1 nowy silnik na gaz ziemny, 2 nowe przekładnie). Maksymalne wykorzystanie przestrzeni, wysoki poziom jakości, nowe technologie i wyraźnie zredukowane koszty to priorytet tego modelu.

REKLAMA

Up! Będzie dostępny w salonach w Niemczech w grudniu. W Polsce pojawi się w styczniu 2012 roku. Przedsprzedaż w Niemczech rozpocznie się 13 września. Dostępne są trzy wersje: take up!, move up! oraz high up!. W momencie wprowadzania na rynek oferowane będą także dwa wyjątkowe modele na bazie high up! - up! black i up! white. Z roku na rok up! będzie się rozwijać. Volkswagen ma zamiar stworzyć rodzinę up! – małe, efektywne i sympatyczne Volkswageny.

Take up! będzie kosztował w Niemczech poniżej 10.000 euro. Aby ten samochód był dostępny dla każdego, Volkswagen wprowadzi nowy model finansowania.  

Masę up! w porównaniu z jego bezpośrednim poprzednikiem (Fox) zmniejszono o 140 kg, tj. o 13 procent do 929 kg. Także bilans środowiskowy wypadł bardzo pozytywnie. Certyfikat był sprawdzany przez niezależną instytucję - TÜV Nord. Powstanie gazów cieplarnianych, zmniejszono z tym modelu o 21%.

Zobacz też: Citigo: Nowa mala Skoda

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowa generacja silników

REKLAMA

W up! zamieszczono nową generację silników benzynowych (EA211). Jednostki z czterema zaworami na cylinder rozwijają moc 44 kW/60 KM i 55 kW/75 KM, spełniają normę emisji spalin Euro5 i napędzają przednie koła. Średnie zużycie paliwa w wersji BlueMotion to 4,2 l/100 km (60 KM) i 4,3 l/100 km (75 KM). Pojawi się silnik zasilany gazem ziemnym o mocy 50 kW/68 KM, którego średnie zużycie wynosi 3,2 kg/100 km i odpowiada wartości CO2 na poziomie 86 g/km. Model napędzany gazem ziemnym z BlueMotion Technology będzie emitował 79 g/km CO2. VW planuje w 2013 wprowadzić up! z napędem elektrycznym.

Nowością jest 5-biegowa przekładnia (wersja manualna i zautomatyzowana). Nowe przekładnie zostały specjalnie przystosowane do trzycylindrowego silnika benzynowego. Zautomatyzowana przekładnia manualna, daje kierowcy możliwość zmiany trybu na manualny.

Nowością techniczną w up! związaną z bezpiecznym hamowaniem jest czujnik Early-Crash umieszczony w przednim zderzaku. System ten  przed zderzeniem czołowym aktywuje pasy bezpieczeństwa. Up! Posiada funkcję awaryjnego hamowania w mieście

Wymiary auta - długość 3,54 metra,  szerokość 1,64 metra (bez lusterek zewnętrznych) i wysokość  1,48 metra – plasują je wśród najmniejszych samochodów czteroosobowych.

Dzięki modułowym siedzeniom zarówno kierowca jak i pasażerowie mają gwarancję komfortowej jazdy.

REKLAMA

Wnętrze zostało tak zaprojektowane, aby wszystko było w zasięgu ręki. Zegary i elementy obsługowe w up! występują w postaci trzech zasadniczych zespołów: zegary przed kierowcą, moduł przełączników na środku pojazdu do sterowania radiem z CD i klimatyzacją oraz przenośny moduł maps+more (obdługa radia, nawigacji i aplikacji związanych z samochodem). Pierwszy zestaw zegarów składa się z 2 lub 3 (w wersji move up! i high up!) analogowych wskaźników i cyfrowego wyświetlacza. W move up! i high up! największym z 3 okrągłych wskaźników analogowych jest umieszczony centralnie prędkościomierz z wbudowanym wyświetlaczem komputera pokładowego. Z lewej strony znajduje się obrotomierz, z prawej – wskaźnik poziomu paliwa.

Maps+more – Portable Infotainment Device to zupełna nowość w Volkswagenie. Dla niedrogiego up! poszukiwano systemu, który pozwoliłby na równie niedrogie rozwiązanie kwestii nawigacji, telefonu, informacji i rozrywki. System ma możliwość aktualizacji oprogramowania.

Zobacz też: Honda szykuje najnowsze NSX i Type R!

Niezależnie od wariantu silnika nowy Volkswagen będzie oferowany w trzech wersjach wyposażenia: take up!, move up! i high up!.

Wyposażenie take up! (na przykładzie Niemiec). w tej wersji VW posiada 14-calowe koła, zderzaki w kolorze nadwozia oraz przyciemnione, zielone szyby termoizolacyjne. We wnętrzu znajdą się takie elementy jak system ułatwiający wsiadanie Easy Entry, ramy otworów wentylacji w kontrastowym kolorze („white”), składana tylna kanapa, wykładzina dywanowa i wyłożona tkaniną osłona bagażnika. Take up! wyposażony jest w przednie poduszki powietrzne oraz boczne poduszki, które chronią głowę i klatkę piersiową, sygnalizację niezapiętych pasów kierowcy i pasażera, napinacze pasów z przodu, ABS z ASR, elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP, zaczepy Isofix i TOP-Tether do mocowania fotelików dziecięcych z tyłu, funkcję dezaktywacji przedniej poduszki powietrznej (w przypadku fotelika mocowanego na przednim siedzeniu).

Wyposażenie move up! (na przykładzie Niemiec; elementy dodatkowe w porównaniu z take up!). Wyposażenie move up! związane z bezpieczeństwem jest identyczne, jak w take up! Wersje różnią się między innymi takimi elementami wyposażenia jak: chromowane elementy we wnętrzu reflektorów, wykonane z czarnego, błyszczącego materiału otwory wentylacji przy panelu obsługowym klimatyzacji, pełne kołpaki kół, lakierowane w kolorze nadwozia obudowy lusterek zewnętrznych i klamki i systemu audio, Dash Pad pokryta dekoracyjnym lakierem „light grey metalic”.

Wyposażenie high up! (na przykładzie Niemiec; elementy dodatkowe w porównaniu z move up!). Bezpieczeństwo poprawiają reflektory przeciwmgielne. Komfort zwiększają elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne, ogrzewanie siedzeń przednich, system radiowy RCD 215 odtwarzający pliki w formacie MP3, klimatyzacja i pakiet skórzany (kierownica, uchwyt dźwigni hamulca ręcznego obszyte skórą).

Rozszerzenie wyposażenia przez „packs”. Jak dla każdego samochodu, także dla up! dostępne są klasyczne, pojedyncze elementy wyposażenia dodatkowego. Należą do nich na przykład: duży, panoramiczny, rozsuwany i podnoszony dach, system audio RCD 215, system nagłośnieniowy, sportowe zawieszenie.

Dzięki 8 rodzajom kolorów lakieru nadwozia, 5 rodzajów obręczy (14 do 16 cali), 2 kolorystyki wnętrza, 6 różnych odcieni Dash Pad i 8 rodzajów tapicerki każdy może stworzyć niepowtarzalny samochód.

Volkswagen Up zastąpi w ofercie model Fox. Fot. Volkswagen
Volkswagen Up został zaprezentowany na tegorocznych targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Fot. Volkswagen
Volkswagen Up w polskich salonach sprzedaży pojawi się w 2012 roku, Fot. Volkswagen
Volkswagen Up będzie sprzedawany w jednym z 8 dostępnych kolorów. Fot. Volkswagen
Volkswagen Up: przód. Fot. Volkswagen
Volkswagen Up: tył. Fot. Volkswagen
Volkswagen Up Fot. Volkswagen
Volkswagen Up: wnętrze. Fot. Volkswagen
Volkswagen Up: deska rozdzielcza. Fot. Volkswagen
Volkswagen Up ma mieć funkcjonalne i przestronne wnętrze. Fot. Volkswagen
W ofercie Volkswagena Up będzie do wyboru aż pięć rodzajów felg aluminiowych. Fot. Volkswagen
Volkswagen Up to najmniejsze auto w obecnej ofercie producenta. Fot. Volkswagen
Volkswagen Up należy do segmentu małych aut miejskich. Fot. Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

Od 17 czerwca 2024 roku polskie prawo jazdy - nowe przepisy dla kierowcy

Kierowcy muszą przygotować się na nowe przepisy, które wchodzą w życie już 17 czerwca 2024 roku. Od tej daty akceptowane będzie tylko polskie prawo jazdy. Jakie jeszcze zmiany będą obowiązywać?

Konfiskata samochodów nie odstraszyła kierowców. Na "podwójnym gazie" złapano w tym roku 34 tys. osób

Policja skonfiskowała już prawie 1,6 tys. samochodów od kierowców, którzy prowadzili pod wpływem alkoholu. Ta kara nie spowodowała jednak znaczącego spadku liczby pijanych kierowców na drogach - informuje "Rzeczpospolita".

REKLAMA

Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

REKLAMA