REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

We Frankfurcie Volkswagen prezentuje nowy model: up!. To miejskie auto z charyzmą. Up zastąpi w ofercie producenta model Fox.

Na minimalnej powierzchni (3,54 x 1,644 m) up! oferuje maksymalną przestrzeń i maksymalnie efektywne technologie napędu (2 nowe silniki benzynowe, 1 nowy silnik na gaz ziemny, 2 nowe przekładnie). Maksymalne wykorzystanie przestrzeni, wysoki poziom jakości, nowe technologie i wyraźnie zredukowane koszty to priorytet tego modelu.

REKLAMA

REKLAMA

Up! Będzie dostępny w salonach w Niemczech w grudniu. W Polsce pojawi się w styczniu 2012 roku. Przedsprzedaż w Niemczech rozpocznie się 13 września. Dostępne są trzy wersje: take up!, move up! oraz high up!. W momencie wprowadzania na rynek oferowane będą także dwa wyjątkowe modele na bazie high up! - up! black i up! white. Z roku na rok up! będzie się rozwijać. Volkswagen ma zamiar stworzyć rodzinę up! – małe, efektywne i sympatyczne Volkswageny.

Take up! będzie kosztował w Niemczech poniżej 10.000 euro. Aby ten samochód był dostępny dla każdego, Volkswagen wprowadzi nowy model finansowania.  

Masę up! w porównaniu z jego bezpośrednim poprzednikiem (Fox) zmniejszono o 140 kg, tj. o 13 procent do 929 kg. Także bilans środowiskowy wypadł bardzo pozytywnie. Certyfikat był sprawdzany przez niezależną instytucję - TÜV Nord. Powstanie gazów cieplarnianych, zmniejszono z tym modelu o 21%.

REKLAMA

Zobacz też: Citigo: Nowa mala Skoda

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowa generacja silników

W up! zamieszczono nową generację silników benzynowych (EA211). Jednostki z czterema zaworami na cylinder rozwijają moc 44 kW/60 KM i 55 kW/75 KM, spełniają normę emisji spalin Euro5 i napędzają przednie koła. Średnie zużycie paliwa w wersji BlueMotion to 4,2 l/100 km (60 KM) i 4,3 l/100 km (75 KM). Pojawi się silnik zasilany gazem ziemnym o mocy 50 kW/68 KM, którego średnie zużycie wynosi 3,2 kg/100 km i odpowiada wartości CO2 na poziomie 86 g/km. Model napędzany gazem ziemnym z BlueMotion Technology będzie emitował 79 g/km CO2. VW planuje w 2013 wprowadzić up! z napędem elektrycznym.

Nowością jest 5-biegowa przekładnia (wersja manualna i zautomatyzowana). Nowe przekładnie zostały specjalnie przystosowane do trzycylindrowego silnika benzynowego. Zautomatyzowana przekładnia manualna, daje kierowcy możliwość zmiany trybu na manualny.

Nowością techniczną w up! związaną z bezpiecznym hamowaniem jest czujnik Early-Crash umieszczony w przednim zderzaku. System ten  przed zderzeniem czołowym aktywuje pasy bezpieczeństwa. Up! Posiada funkcję awaryjnego hamowania w mieście

Wymiary auta - długość 3,54 metra,  szerokość 1,64 metra (bez lusterek zewnętrznych) i wysokość  1,48 metra – plasują je wśród najmniejszych samochodów czteroosobowych.

Dzięki modułowym siedzeniom zarówno kierowca jak i pasażerowie mają gwarancję komfortowej jazdy.

Wnętrze zostało tak zaprojektowane, aby wszystko było w zasięgu ręki. Zegary i elementy obsługowe w up! występują w postaci trzech zasadniczych zespołów: zegary przed kierowcą, moduł przełączników na środku pojazdu do sterowania radiem z CD i klimatyzacją oraz przenośny moduł maps+more (obdługa radia, nawigacji i aplikacji związanych z samochodem). Pierwszy zestaw zegarów składa się z 2 lub 3 (w wersji move up! i high up!) analogowych wskaźników i cyfrowego wyświetlacza. W move up! i high up! największym z 3 okrągłych wskaźników analogowych jest umieszczony centralnie prędkościomierz z wbudowanym wyświetlaczem komputera pokładowego. Z lewej strony znajduje się obrotomierz, z prawej – wskaźnik poziomu paliwa.

Maps+more – Portable Infotainment Device to zupełna nowość w Volkswagenie. Dla niedrogiego up! poszukiwano systemu, który pozwoliłby na równie niedrogie rozwiązanie kwestii nawigacji, telefonu, informacji i rozrywki. System ma możliwość aktualizacji oprogramowania.

Zobacz też: Honda szykuje najnowsze NSX i Type R!

Niezależnie od wariantu silnika nowy Volkswagen będzie oferowany w trzech wersjach wyposażenia: take up!, move up! i high up!.

Wyposażenie take up! (na przykładzie Niemiec). w tej wersji VW posiada 14-calowe koła, zderzaki w kolorze nadwozia oraz przyciemnione, zielone szyby termoizolacyjne. We wnętrzu znajdą się takie elementy jak system ułatwiający wsiadanie Easy Entry, ramy otworów wentylacji w kontrastowym kolorze („white”), składana tylna kanapa, wykładzina dywanowa i wyłożona tkaniną osłona bagażnika. Take up! wyposażony jest w przednie poduszki powietrzne oraz boczne poduszki, które chronią głowę i klatkę piersiową, sygnalizację niezapiętych pasów kierowcy i pasażera, napinacze pasów z przodu, ABS z ASR, elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP, zaczepy Isofix i TOP-Tether do mocowania fotelików dziecięcych z tyłu, funkcję dezaktywacji przedniej poduszki powietrznej (w przypadku fotelika mocowanego na przednim siedzeniu).

Wyposażenie move up! (na przykładzie Niemiec; elementy dodatkowe w porównaniu z take up!). Wyposażenie move up! związane z bezpieczeństwem jest identyczne, jak w take up! Wersje różnią się między innymi takimi elementami wyposażenia jak: chromowane elementy we wnętrzu reflektorów, wykonane z czarnego, błyszczącego materiału otwory wentylacji przy panelu obsługowym klimatyzacji, pełne kołpaki kół, lakierowane w kolorze nadwozia obudowy lusterek zewnętrznych i klamki i systemu audio, Dash Pad pokryta dekoracyjnym lakierem „light grey metalic”.

Wyposażenie high up! (na przykładzie Niemiec; elementy dodatkowe w porównaniu z move up!). Bezpieczeństwo poprawiają reflektory przeciwmgielne. Komfort zwiększają elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne, ogrzewanie siedzeń przednich, system radiowy RCD 215 odtwarzający pliki w formacie MP3, klimatyzacja i pakiet skórzany (kierownica, uchwyt dźwigni hamulca ręcznego obszyte skórą).

Rozszerzenie wyposażenia przez „packs”. Jak dla każdego samochodu, także dla up! dostępne są klasyczne, pojedyncze elementy wyposażenia dodatkowego. Należą do nich na przykład: duży, panoramiczny, rozsuwany i podnoszony dach, system audio RCD 215, system nagłośnieniowy, sportowe zawieszenie.

Dzięki 8 rodzajom kolorów lakieru nadwozia, 5 rodzajów obręczy (14 do 16 cali), 2 kolorystyki wnętrza, 6 różnych odcieni Dash Pad i 8 rodzajów tapicerki każdy może stworzyć niepowtarzalny samochód.

Volkswagen Up zastąpi w ofercie model Fox. Fot. Volkswagen
Volkswagen Up został zaprezentowany na tegorocznych targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Fot. Volkswagen
Volkswagen Up w polskich salonach sprzedaży pojawi się w 2012 roku, Fot. Volkswagen
Volkswagen Up będzie sprzedawany w jednym z 8 dostępnych kolorów. Fot. Volkswagen
Volkswagen Up: przód. Fot. Volkswagen
Volkswagen Up: tył. Fot. Volkswagen
Volkswagen Up Fot. Volkswagen
Volkswagen Up: wnętrze. Fot. Volkswagen
Volkswagen Up: deska rozdzielcza. Fot. Volkswagen
Volkswagen Up ma mieć funkcjonalne i przestronne wnętrze. Fot. Volkswagen
W ofercie Volkswagena Up będzie do wyboru aż pięć rodzajów felg aluminiowych. Fot. Volkswagen
Volkswagen Up to najmniejsze auto w obecnej ofercie producenta. Fot. Volkswagen
Volkswagen Up należy do segmentu małych aut miejskich. Fot. Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

REKLAMA

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

REKLAMA

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA