Nowy Opel Astra GTC na targach samochodowych we Frankfurcie
REKLAMA
REKLAMA
Jak powiedzieli przedstawiciele Opla, nowa Astra GTC ma odebrać klientów takim rasowym modelom, jak Volkswagen Scirocco czy Renault Megane Coupe.
REKLAMA
Tak naprawdę, trzydrzwiowa odmiana kompaktowa Astry tylko na pozór nie różni się od innych modeli. Oprócz obudowy zewnętrznego lusterka wstecznego i anteny prętowej, samochód nie ma żadnych wspólnych elementów zewnętrznych.
Zobacz też: Opel Astra IV: jakiego wybrać? Poradnik
W porównaniu z 5-drzwiową Astrą, wysokość zawieszenia GTC została obniżona o 10 do 15 mm, a rozstaw osi zwiększono do 10 mm, z 2685 mm do 2695 mm. Poszerzono także rozstaw kół – z przodu do 1584 mm (+40 mm), a z tyłu do 1585 mm (+30 mm). Z wcześniejszymi modelami pięciodrzwiową Astrę łączą jedynie klamki i antena dachowa.
Rzadko zdarza się, by ostateczna wersja samochodu była bardziej drapieżna i wyrazista od prototypu, a tak właśnie jest w przypadku Astry GTC.
Zobacz też: Test Opel Astra Tourer: wielkość nie jest najważniejsza
Klienci zainteresowani Astrą GTC będą mieli do wyboru cztery silniki – trzy silniki benzynowe i jeden silnik turbodiesla – o mocy od 120 KM do 180 KM. Wersja OPC w Polsce będzie dostępna w roku 2012.
Za najtańszą wersję (Enjoy) Opla w Polsce trzeba będzie zapłacić 76 800 zł. Samochód w wersji Sport kosztuje 82 250 zł.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA