REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Międzynarodowa konwencja o wymaganiach dla załóg statków rybackich

Subskrybuj nas na Youtube
Międzynarodowa konwencja o wymaganiach dla załóg statków rybackich.
Międzynarodowa konwencja o wymaganiach dla załóg statków rybackich.
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Prezydent podpisał ustawę o ratyfikacji międzynarodowej konwencji o wymaganiach dla załóg statków rybackich. Jakie są tego następstwa?

Jaki jest cel międzynarodowej konwencji o wymaganiach dla załóg statków rybackich?

Celem międzynarodowej konwencji o wymaganiach dla załóg statków rybackich jest m.in. stworzenie i utrzymanie równych szans w sektorze rybołówstwa przez wspieranie kształcenia zawodowego.

REKLAMA

Jak poinformowała na swych stronach prezydencka kancelaria, ratyfikacja konwencji wpłynie na podniesienie atrakcyjności oferty szkół morskich w Polsce. Możliwość uzyskania kwalifikacji rybackich o zasięgu międzynarodowym, z wykorzystaniem nowoczesnych programów szkoleniowych, wywrze jej zdaniem pozytywny efekt zarówno na funkcjonowanie tych szkół, jak i na poprawę bezpieczeństwa i konkurencyjności polskich rybaków na międzynarodowym rynku pracy.

Zobacz też: Opony sezonowe, czy całoroczne?

REKLAMA

"Biorąc pod uwagę fakt, iż około 3 tys. osób posiada świadectwa lub dyplomy w rybołówstwie morskim, wydane przez polską administrację morską, ratyfikacja konwencji (...), a co za tym idzie – realizacja programów szkoleń z nią zgodnych oraz uzyskiwanie dyplomów morskich uprawniających do pełnienia odpowiednich funkcji na statkach rybackich o długości powyżej 24 m – umożliwi polskim rybakom pracę u armatorów polskich i zagranicznych" - tłumaczyło biuro prezydenta RP.

Wynikające z konwencji przepisy dotyczące szkoleń i wydawania świadectw dotyczą szyprów, oficerów, oficerów mechaników oraz radiooperatorów. Dokument określa minimalne wymagania, których państwa zobowiązują się przestrzegać. Zgodnie z nimi członkowie załóg muszą mieć podstawową wiedzę w określonych dziedzinach oraz odbywać praktykę na statku rybackim w określonym minimalnym wymiarze czasu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Trwałość akumulatorów w samochodzie elektrycznym - Nissan Leaf

Wymagania międzynarodowej konwencji o wymaganiach dla załóg statków rybackich

M.in. zgodnie z wymaganiami konwencji poprzednio obowiązujące programy szkoleń szypra 1 i 2 klasy rybołówstwa morskiego zastąpiono ramowymi programami szkoleń oraz wprowadzono nowy program dla szypra statku rybackiego o długości powyżej 24 m, uprawiającego żeglugę na wodach nieograniczonych.

Kancelaria podkreśliła, że konwencje i standardy Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO), dotyczące bezpieczeństwa żeglugi, w tym szkolenia załóg statków morskich i ochrony środowiska morskiego mają dla Polski szczególne znaczenie. Przypomniała przy tym, że postanowienia konwencji weszły już do polskiego prawa, więc jej ratyfikacja nie pociąga za sobą zmian w obowiązujących ustawach.

Sejm przyjął ustawę na początku marca tego roku.

Zobacz też: Test Porsche Boxster S 981: dogonić niedoścignione

REKLAMA

Konwencja o wymaganiach w zakresie wyszkolenia, wydawania świadectw oraz pełnienia wacht dla załóg statków rybackich (STCW-F), sporządzona w Londynie 7 lipca 1995 r., weszła w życie 29 września 2012 roku. To pierwszy wiążący dokument międzynarodowy, ustanawiający na poziomie globalnym jednolite standardy wyszkolenia oraz certyfikacji załóg statków rybackich o długości powyżej 24 metrów oraz o mocy napędu głównego co najmniej 250 kW. Uchwalono ją w celu zagwarantowania możliwie wysokiego poziomu bezpieczeństwa żeglugi, a w szczególności bezpieczeństwa statków rybackich oraz pracujących na nich rybaków.

Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) jest wyspecjalizowaną jednostką ONZ. Członkami IMO jest obecnie 170 państw. IMO zajmuje się tworzeniem mechanizmów współpracy państw w zakresie standardów i metod postępowania w sprawach bezpieczeństwa i efektywności żeglugi morskiej oraz zapobieganiem zanieczyszczeniom środowiska mórz przez statki. (PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

REKLAMA

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA