REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Autobusy turystyczne nie wjadą do Paryża?

Subskrybuj nas na Youtube
Autobusy turystyczne i ciężarówki nie wjadą do Paryża?
Autobusy turystyczne i ciężarówki nie wjadą do Paryża?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Władze Paryża poważnie zastanawiają się, czy nie zabronić już od 2015 r. wjazdu na teren miasta autobusom turystycznym. To nie koniec, pojawiają się głosy, że w planach jest zakaz wjazdu na teren metropolii samochodów z silnikami Diesla. Miałby obowiązywać od 2020 r.!

Władze stolicy Francji chcą od tego roku zabronić poruszania się po mieście najbardziej toksycznym pojazdom, w tym autokarom turystycznym - pisze w poniedziałek "Le Parisien". Całkowity zakaz ruchu pojazdów z silnikiem diesla miałby tam obowiązywać od 2020 roku.

REKLAMA

Według paryskiej gazety, rządząca w stolicy lewica przedstawiła radnym projekt, który przewiduje, że począwszy od tego roku samochody najbardziej trujące środowisko nie będą miały wstępu do miasta.

Zobacz też: Jak rozliczać auto służbowe w 2015 roku?

Zakaz ruchu autobusów turystycznych nie dotyczy przedmieść i obwodnic

REKLAMA

Na początek władze paryskie chcą zakazać poruszania się w ścisłych granicach miejskich; nowe przepisy nie obejmowałyby więc na razie przedmieść Paryża ani jego obwodnic. Dopiero później - według ratusza - podobne regulacje wprowadzono by na terenie całej stołecznej aglomeracji.

Projekt uchwały nie precyzuje dokładnie, której kategorii pojazdom zakazano by wjazdu w pierwszej kolejności. Jak podaje agencja AFP, cytując zastępcę mera Paryża ds. transportu, Christophe'a Najdovskiego, nowe przepisy już w tym roku mogłyby objąć szczególnie toksyczne autokary turystyczne oraz ciężarówki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Następnie - jak pisze AFP - przepisy rozszerzano by stopniowo na inne pojazdy: od najbardziej do najmniej trujących.

Jak precyzują media, najbardziej toksyczne samochody byłyby identyfikowane dzięki kolorowemu oznaczeniu zamieszczanemu na przedniej szybie pojazdu.

Gdyby uchwała w tej sprawie została przyjęta, samochody osobowe i motocykle nie mogłyby jeździć po Paryżu we wszystkie dni tygodnia z wyjątkiem weekendów, natomiast autokary turystyczne, busy i ciężarówki - przez cały tydzień.

Zobacz też: Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD

Starszym autem pojedziesz po Paryżu tylko w weekend?

"Nie chodzi nam o to, aby utrudniać życie ludziom, którzy rzadko korzystają z ich starych aut. Naszym celem jest ograniczenie codziennego ruchu, który powoduje najwięcej zanieczyszczeń" - wyjaśnił AFP Najdovsky.

Agencja dodaje, że dokładny harmonogram tych działań nie jest znany i zależy od uzgodnień wewnątrz rady miasta. Dyskusja radnych na ten temat odbędzie się w lutym.

REKLAMA

Już w grudniu ubiegłego roku mer Paryża Anne Hidalgo zapowiedziała w wywiadzie prasowym, że pragnie, aby kres pojazdów z silnikiem Diesla w Paryżu nastał do 2020 r. Jeśli jej zamierzenie zostanie zrealizowane, Paryż stanie się pierwszą wielką metropolią, której centrum nie będzie dostępne dla diesli.

Władze uzasadniają planowany zakaz troską o zdrowie mieszkańców. Według badań, Paryżanie żyją średnio o 6-7 miesięcy krócej niż Francuzi z innych regionów, mniej narażeni na wdychanie zanieczyszczonego powietrza.

Oprócz działalności przemysłowej i ogrzewania węglem głównym źródłem zanieczyszczeń jest ruch drogowy. Samochody z silnikiem diesla, choć bardziej ekonomiczne w eksploatacji i emitujące mniej dwutlenku węgla, wydzielają około cztery razy więcej tlenków azotu od aut benzynowych. (PAP)

szl/ laz/

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA