REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Autobusy turystyczne nie wjadą do Paryża?

Autobusy turystyczne i ciężarówki nie wjadą do Paryża?
Autobusy turystyczne i ciężarówki nie wjadą do Paryża?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Władze Paryża poważnie zastanawiają się, czy nie zabronić już od 2015 r. wjazdu na teren miasta autobusom turystycznym. To nie koniec, pojawiają się głosy, że w planach jest zakaz wjazdu na teren metropolii samochodów z silnikami Diesla. Miałby obowiązywać od 2020 r.!

Władze stolicy Francji chcą od tego roku zabronić poruszania się po mieście najbardziej toksycznym pojazdom, w tym autokarom turystycznym - pisze w poniedziałek "Le Parisien". Całkowity zakaz ruchu pojazdów z silnikiem diesla miałby tam obowiązywać od 2020 roku.

REKLAMA

REKLAMA

Według paryskiej gazety, rządząca w stolicy lewica przedstawiła radnym projekt, który przewiduje, że począwszy od tego roku samochody najbardziej trujące środowisko nie będą miały wstępu do miasta.

Zobacz też: Jak rozliczać auto służbowe w 2015 roku?

Zakaz ruchu autobusów turystycznych nie dotyczy przedmieść i obwodnic

Na początek władze paryskie chcą zakazać poruszania się w ścisłych granicach miejskich; nowe przepisy nie obejmowałyby więc na razie przedmieść Paryża ani jego obwodnic. Dopiero później - według ratusza - podobne regulacje wprowadzono by na terenie całej stołecznej aglomeracji.

REKLAMA

Projekt uchwały nie precyzuje dokładnie, której kategorii pojazdom zakazano by wjazdu w pierwszej kolejności. Jak podaje agencja AFP, cytując zastępcę mera Paryża ds. transportu, Christophe'a Najdovskiego, nowe przepisy już w tym roku mogłyby objąć szczególnie toksyczne autokary turystyczne oraz ciężarówki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Następnie - jak pisze AFP - przepisy rozszerzano by stopniowo na inne pojazdy: od najbardziej do najmniej trujących.

Jak precyzują media, najbardziej toksyczne samochody byłyby identyfikowane dzięki kolorowemu oznaczeniu zamieszczanemu na przedniej szybie pojazdu.

Gdyby uchwała w tej sprawie została przyjęta, samochody osobowe i motocykle nie mogłyby jeździć po Paryżu we wszystkie dni tygodnia z wyjątkiem weekendów, natomiast autokary turystyczne, busy i ciężarówki - przez cały tydzień.

Zobacz też: Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD

Starszym autem pojedziesz po Paryżu tylko w weekend?

"Nie chodzi nam o to, aby utrudniać życie ludziom, którzy rzadko korzystają z ich starych aut. Naszym celem jest ograniczenie codziennego ruchu, który powoduje najwięcej zanieczyszczeń" - wyjaśnił AFP Najdovsky.

Agencja dodaje, że dokładny harmonogram tych działań nie jest znany i zależy od uzgodnień wewnątrz rady miasta. Dyskusja radnych na ten temat odbędzie się w lutym.

Już w grudniu ubiegłego roku mer Paryża Anne Hidalgo zapowiedziała w wywiadzie prasowym, że pragnie, aby kres pojazdów z silnikiem Diesla w Paryżu nastał do 2020 r. Jeśli jej zamierzenie zostanie zrealizowane, Paryż stanie się pierwszą wielką metropolią, której centrum nie będzie dostępne dla diesli.

Władze uzasadniają planowany zakaz troską o zdrowie mieszkańców. Według badań, Paryżanie żyją średnio o 6-7 miesięcy krócej niż Francuzi z innych regionów, mniej narażeni na wdychanie zanieczyszczonego powietrza.

Oprócz działalności przemysłowej i ogrzewania węglem głównym źródłem zanieczyszczeń jest ruch drogowy. Samochody z silnikiem diesla, choć bardziej ekonomiczne w eksploatacji i emitujące mniej dwutlenku węgla, wydzielają około cztery razy więcej tlenków azotu od aut benzynowych. (PAP)

szl/ laz/

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA