REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
ile kosztuje elektryczna Astra, cennik Opla Astry Electric
Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

Opel Astra Electric oficjalnie trafił do sprzedaży w Polsce. Salony marki udostępniły cennik i rozpoczęły zbieranie zamówień na model. Na razie dostępna będzie tylko jedna wersja wyposażenia. I wersją tą jest model GS.

REKLAMA

Cennik i wyposażenie Opla Astry Electric

Za elektryczną Astrę trzeba w Polsce zapłacić co najmniej 197 500 zł. Na razie model jest dostępny wyłącznie z nadwoziem typu hatchback. Elektryczne kombi pojawi się w sprzedaży w terminie późniejszym. Model w wariancie GS oferuje w standardowym wyposażeniu m.in.:

  • reflektory Full-LED,
  • kamerę Intelli-Vision 360 stopni,
  • asystenta utrzymania w pasie ruchu,
  • system rozpoznawania znaków drogowych,
  • system wykrywania zmęczenia kierowcy,
  • adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go,
  • system wspomagania parkowania Parkpilot z przodu i z tyłu,
  • fotele AGR,
  • 10-calowy ekran w miejscu zegarów i 10-calowy ekran multimedialny.

Dane techniczne Opla Astry Electric

Silnik elektryczny zamontowany przy przednich kołach Astry rozwija moc 156 koni mechanicznych mocy. Moment obrotowy sięga 270 Nm. Obydwie te wartości są dostępne od momentu naciśnięcia pedału przyspieszenia. To pozwala rozpędzić się hatchbackowi do 100 km/h w 9,2 sek. Prędkość maksymalna wynosi 170 km/h. Kluczową zaletą Astry Electric jest niska masa własna wynosząca 1679 kg.

Opel Astra Electric ma o 70 litrów mniejszy kufer od wersji spalinowych. Razem z hybrydą plug-in oferuje pasażerom pojemność bagażnika wynoszącą od 352 do 1268 litrów.

Opel Astra Electric – bateria, zasięg i czas ładowania

REKLAMA

Podstawą układu napędowego Astry Electric jest akumulator litowo-jonowy o pojemności 54 kWh. Składają się na niego 102 ogniwa umieszczone w 17 modułach. Zgodnie z protokołem WLTP elektryczna Astra pokona na jednym ładowaniu nawet 418 km. To oznacza zużycie energii na poziomie 14,8 kWh energii elektrycznej na 100 kilometrów. Astra obniża zużycie energii za sprawą standardowej pompy ciepła oraz hamowania regeneracyjnego, które zapewnia odzyskiwanie energii podczas jazdy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Astra Electric może być ładowania przy użyciu prądu stałego o mocy dochodzącej do 100 kW. Takie złącze pozwala uzupełnić zapasy energii do 80 proc. w zaledwie 30 minut. Ładowarka 11 kW (np. w postaci garażowego wallboxa) oznacza pełne ładowanie w czasie 5 godz. i 45 minut.

Te wszystkie parametry sprawiają, że Opel Astra Electric otrzymał klasę energetyczną A+++. Zupełnie jak sprzęty domowe naprawdę dobrej klasy!

Czy elektryczna Astra łapie się w dofinansowanie w programie "Mój elektryk"?

Blisko 200 tys. zł za auto kompaktowe oznacza sporą cenę. Tą na szczęście można obniżyć. A wszystko za sprawą rządowego programu "Mój elektryk". Tylko czy Astra Electric się w niego łapie? Bez problemu tak. Maksymalny próg cenowy został bowiem ustalony na poziomie 225 tys. zł. Ten znika jednak w sytuacji, w której kierowca posiada Kartę Dużej Rodziny. Dofinansowanie oznacza, że cena elektrycznego Opla spadnie o 18 750 zł lub 27 000 zł (z Kartą Dużej Rodziny). W efekcie bazowa Astra będzie kosztować 178 750 zł lub 170 500 zł.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA