XII supertest Ekonomii - jak wypadł Fiat 500 diesel z instalacją LPG?
REKLAMA
REKLAMA
XII Supertest Ekonomii, organizowany przez Auto Klub Dziennikarzy Polskich, odbył się 30 maja i wiódł trasą pierwszego Rajdu Polski z 1921 r. – z Warszawy do Białowieży i z powrotem. W sumie uczestnicy mieli do pokonania dystans 458 km, z czego ponad połowę po drogach wojewódzkich, jedną trzecią po drogach krajowych, a 12 proc. po autostradach i drogach ekspresowych. Ciepło, niemalże bezdeszczowo i prawie bezwietrznie. W stawce przedstawiciel Elpigazu: FIAT 500 1.3 JTD 16V Multijet + LPG VELA Diesel. Na pokładzie Tomasz Ciecierzyński i Mirosław Rutkowski. Zamiast planowanej spokojnej, równej jazdy, zawodników powitał kilkunastokilometrowy korek wyjazdowy z Warszawy, a przez kolejne kilkanaście kilometrów ruch odbywał się w kolumnie po zatłoczonej krajowej „dwójce”. Opóźnienia trzeba było nadrabiać szybszą jazdą. Rozluźniło się dopiero na autostradowej obwodnicy Mińska Mazowieckiego, ale zaraz potem zrobiło się nieco tłoczniej. W takich warunkach udało się osiągnąć średnią prędkość 68 km/h i zużyć 2,07l autogazu oraz 2,99l/100 km oleju napędowego.
REKLAMA
Zobacz też: Czy instalacje LPG pogarszają osiągi samochodu?
Nad przebiegiem imprezy czuwali sędziowie stołecznego Moto Auto Klubu, a partner Supertestu Ekonomii – firma ProSafe – wyposażyła wszystkie samochody w urządzenia GPS rejestrujące parametry ruchu. Dzięki nim można było porównać styl i taktykę jazdy poszczególnych kierowców, a tym samym ocenić ich wpływ na poziom zużycia paliwa.
Supertest wspierał Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, a paliwo V-Power Nitro+ zapewnił Shell Polska.
Zobacz też: Instalacja gazowa dla silników Diesla!
Źródło: Materiały prasowe Elpigaz
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.