REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W 2015 r. rozszerzą strefę płatnego parkowania w Krakowie

Subskrybuj nas na Youtube
W 2015 r. rozszerzą strefę płatnego parkowania w Krakowie.
W 2015 r. rozszerzą strefę płatnego parkowania w Krakowie.

REKLAMA

REKLAMA

W 2015 r. strefa płatnego parkowania w Krakowie zostanie rozszerzona o teren Dębnik. M.in. na wniosek mieszkańców tych terenów.

Obecnie w strefie płatnego parkowania, według danych Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu, jest ok. 21 tys. miejsc postojowych.

REKLAMA

Wraz ze stopniowym poszerzaniem strefy (po raz ostatni w marcu tego roku o Grzegórzki, Stare Podgórze, część Zwierzyńca, Krowodrzy i osiedle Oficerskie) przyjezdni zostawiają samochody tuż przy samej granicy strefy, jak najbliżej centrum, przez co na ulicach brakuje tam miejsca dla aut mieszkańców.

„Kolejne rozszerzenie strefy to odpowiedź na postulaty mieszkańców Dębnik, którzy domagali się tego od kilku miesięcy. Analiza przeprowadzona przez niezależne podmioty wykazała, że jest tam największe natężenie samochodów, a w godzinach szczytu dochodzi do tego, że jedni parkujący zastawiają drugich” – mówił dziennikarzom dyrektor naczelny ZIKiT Jerzy Marcinko.

Zobacz też: Kiedy koniec przetargu na budowę zachodniej obwodnicy Radomia?

O jaki obszar zostanie rozszerzona strefa płatnego parkowania w Krakowie, w 2015 r.?

REKLAMA

Radni uchwalili, że w przyszłym roku strefa płatnego parkowania zostanie rozszerzona o Dębniki, o obszar od Ronda Grunwaldzkiego wzdłuż ul. Monte Cassino do ul. A. Nowaczyńskiego i wzdłuż wschodniej granicy Parku Dębnickiego do rzeki Wisły; na Krowodrzy obejmie dodatkowo teren pomiędzy ul. Wrocławską i nasypem kolejowym, a na Grzegórzkach zwiększy się o teren między ul. Rakowicką i nasypem kolejowym. Obejmie ona kolejne 1-1,2 tys. miejsc parkingowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Powiększona strefa będzie obowiązywać prawdopodobnie od połowy przyszłego roku, bo ZIKiT musi przeprowadzić przetargi na nowe parkomaty. „Zakładamy, że uchwała wejdzie w życie najpóźniej 1 czerwca, a być może uda się ten okres skrócić i zacznie ona obowiązywać 1 kwietnia, jeszcze przed kolejnym sezonem turystycznym” – mówił Marcinko.

Przebieg środowej sesji Rady Miasta śledzili mieszkańcy Dębnik, którzy przynieśli transparent „Nie mamy wyjścia, chcemy strefy w Dębnikach”. Decyzję radnych nagrodzili oklaskami.

Zobacz też: Projekt programu budowy dróg w nowej perspektywie unijnej

To koniec rozszerzeń strefy płatnego parkowania?

REKLAMA

Zdaniem dyrektora ZIKiT strefa nie powinna być już dalej rozszerzana, a opłaty za postój w obrębie strefy powinny zostać zróżnicowane. „Ruch w pobliżu Rynku można by ograniczyć tylko wtedy, gdyby stawki za parkowanie w ścisłym centrum były dużo wyższe i wynosiły co najmniej 6 – 7 zł. Jeżeli na całym obszarze stawka jest taka sama, nie przynosi to efektów” – mówił Marcinko.

Przychody ze strefy płatnego parkowania w 2014 r. ZIKiT szacuje na 45 mln zł, a wydatki na jej utrzymanie na ok. 17 mln zł. Nadwyżka trafia obecnie do budżetu miasta. Od 2015 r. po poszerzeniu strefy przychody będą o 2,5 mln większe, a cała nadwyżka trafi do spółki Miejska Infrastruktura, jako jej dokapitalizowanie. Środki te mają być przeznaczone na budowę parkingów m.in. dwóch parkingów typu park and ride i parkingu przy hali KS „Korona”.

Zobacz też: Test Porsche Macan S Diesel

Opłaty za parkowanie w Krakowie

Opłata za pierwszą godzinę parkowania w strefie wynosi w Krakowie 3 zł, za drugą - 3,5 zł, za trzecią - 4,1 zł (opłaty te obowiązują od poniedziałku do piątku od godziny 10 do 20). Abonament jednodniowy kosztuje 25 zł, a miesięczny 250 zł. Mieszkający na terenie strefy płacą za abonament 10 zł miesięcznie. (PAP)

wos/ pz/

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

REKLAMA

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów

Jak informuje resort, jeszcze w grudniu 2024 roku złożono wniosek o wpisanie projektu ustawy do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów. Ma ona na celu całkowitą rewolucję w opłatach za badania techniczne samochodów i innych pojazdów.

REKLAMA