REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Nissan Micra K13 (2010 - 2016) - opinie i typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używane: Nissan Micra K13 (2010 - 2016) - opinie i typowe usterki
Używane: Nissan Micra K13 (2010 - 2016) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Japończycy starali się stworzyć modną Micrę K13. Niestety coś podczas prac projektowych poszło nie tak… Na szczęście braki stylistyczne są jedynymi, na które narzekać mogą właściciele Nissanów.

Nissan Micra K13 wszedł do sprzedaży w pierwszej połowie roku 2010 - zaraz po oficjalnej prezentacji w Europie podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Podstawą do prac nad modelem stała się platforma Type-V - czyli dokładnie ta sama, która pojawiła się w poprzedniku. Jeżeli chodzi o stylizację, projektanci otrzymali dość proste założenia. Mieli zbudować pojazd, który nie będzie miał… płci! Z drugiej strony nadwozie hatchbacka powinno być i stylowe, i eleganckie. Jak skończyły się zabiegi? Skutek jest - delikatnie mówiąc - przeciętny. Nadwozie jest obłe, ale mało wyraziste. Czerpie kształt z poprzednika, ale uzupełnia go potężną porcją nudy.

REKLAMA

Używane: Nissan Micra K13 - oszczędność masy była priorytetem

Gdyby kierowca nie mógł np. skonfigurować Micry K13 z groszkowym kolorem nadwozia, śmiem twierdzić że ten samochód stałby się przezroczysty w dużym mieście! A to spora wada we współczesnym segmencie B. Po nadwoziu nie widać specjalnego zaawansowania. Najważniejsze rozwiązania są jednak niewidoczne. Projektanci mocno pracowali nad oporami powietrza. Ich priorytetem stała się też oszczędność masy. Bazowa wersja używanego Nissana Micry K13 waży nieco ponad 900 kilogramów. A to zasługa m.in. lekkich paneli, które zostały wstawione w okolicach dachu.

Używane: Nissan Micra K13 (2010 - 2016) - opinie i typowe usterki

Używane: Nissan Micra K13 (2010 - 2016) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Nissan

Nudne nadwozie zwiastuje jeszcze nudniejszą kabinę pasażerską. We wnętrzu Micry panuje wszechobecna czerń. Nie najlepiej prezentuje się też konsola centralna. Ta składa się w dużej mierze z gładkiego i twardego plastiku, który gdzieniegdzie został poprzecinany serią niewielkich i ograniczających ergonomię przycisków odpowiedzialnych np. za sterowanie nawiewami. Co ciekawe, w topowych wersjach pojawia się m.in. nawigacja satelitarna i kolorowy ekran. Używany Nissan Micra K13 ma krótką i po prostu ciasną kabinę pasażerską - fotele mają wysokie siedziska. Bagażnik? Kufer mieści od 265 do 1132 litrów.

Zobacz również: Test Nissan Micra 1.2 12V 80 KM Tekna: do miasta jak znalazł!

Używane: Nissan Micra K13 - ma tylko 3 cylindry

REKLAMA

Nissan Micra K13 otrzymał do napędu silnik benzynowy nowego typu. Jednostka o oznaczeniu HR12DE ma 1.2-litra pojemności, ale dysponuje tylko 3 cylindrami. Moc? Ta sięga 80 koni mechanicznych i sprawia, że hatchback osiąga pierwszą setkę w niespełna 14 sekund. Motor ma akceptowalną kulturę pracy, a do tego powinien być oszczędny. Oficjalne dane producenta wskazują, że średnie spalanie benzyniaka nie powinno przekroczyć 5 litrów paliwa na każde sto kilometrów. W rok po premierze do oferty dołączył doładowany wariant 1.2 DIG-S. W jego przypadku oznaczenie silnika to HR12DDR.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mocniejszy wariant ma 98 koni mechanicznych. Skok nie jest znaczący, ale znaczące są różnice technologiczne. O ile jednostka 1.2 12v korzysta z wtrysku wielopunktowego typu MPI, o tyle tu standardem stał się wtrysk bezpośredni. Poza tym pojawił się kompresor, a dodatkowo jednostka pracuje w cyklu Millera. Skutek? Wszystkie zabiegi złożone w całość gwarantują zdaniem Nissana jeszcze niższe spalanie - tu średnio wynosi ono tylko 4,3 litra. Bardzo ważne jest to, że obydwie wersje benzyniaka charakteryzują się wysokim wskaźnikiem trwałości. Regularnie serwisowane praktycznie nie mają słabych punktów czy charakterystycznych usterek. Rozrząd w ich przypadku jest napędzany za pomocą trwałego łańcucha.

Nissan Micra K13

Używane: Nissan Micra K13 (2010 - 2016) - opinie i typowe usterki

Nissan

Używane: Nissan Micra K13 - dane techniczne producenta:

Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
1.2 R3 HR12DE 80 KM 110 Nm 13,7 s. 170 km/h 5,0
1.2 R3 HR12DDR 98 KM 147 Nm 11,3 s. 183 km/h 4,3

Zobacz również: Używany Nissan Micra III: pasuje do szpilek

Używany Nissan Micra K13 to przedstawiciel segmentu B. A to oznacza, że inżynierowie nie stosowali wyrafinowanych rozwiązań w kwestii konstrukcji zawieszenia. Przednie resorowanie opiera się na kolumnach McPhersona. Tył z kolei pracuje za sprawą belki skrętnej. Micra stawia na komfort, przy czym dość głośno tłumi nierówności. Układ zawieszenia jest trwały. Jeżeli jednak auto jeździ po nawierzchniach niskiej jakości, po pokonaniu przeszło 100 tysięcy kilometrów mogą zacząć stukać np. łączniki stabilizatora. Te są na szczęście bardzo tanie w wymianie.

Używane: Nissan Micra K13 - awarie nie będą częste!

REKLAMA

Jak na razie ciężko znaleźć informacje dotyczące zasadniczych awarii występujących w używanym Nissanie Micra K13. Po części dlatego, że auto nigdy nie stało się hitem sprzedaży w Europie, a po części dlatego, że jest konstrukcją stosunkowo prostą. Przyszłościowo zawodzić mogą przede wszystkim dwa elementy. Podstawowym jest oczywiście układ elektryczny - mogą zdarzyć się drobne zwarcia, które spowodują np. niesprawność jednej z lamp. Poza tym punktem zapalnym może się stać skrzynia CVT - jeżeli w taką auto było wyposażone. Uszkadza się w niej np. sterowanie, a wtedy naprawa usterki robi się droga.

Używany Nissan Micra K13 ma już dekadę. A to oznacza, że ceny używanych modeli dość mocno stopniały. Za egzemplarz z drugiej ręki ciężko zapłacić mniej niż 14 tysięcy złotych. Za tą kwotę kupujący otrzyma albo auto z importu z niepewną historią, albo model z polskiego salonu, dużym przebiegiem i pewnie poflotową historią (tak, Nissany były chętnie kupowane przez firmy!). Podczas zakupu Micry K13 lepiej założyć budżet na poziomie jakiś 16 tysięcy złotych, przy czym samochody z końca produkcji mogą być wycenione przez obecnych właścicieli nawet na 34 tysiące złotych.

Używane: Nissan Micra K13 (2010 - 2016) - opinie i typowe usterki

Używane: Nissan Micra K13 (2010 - 2016) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Nissan

Używane: Nissan Micra K13 - podsumowanie:

Używany Nissan Micra K13 z całą pewnością nie jest autem ładnym, z całą pewnością nie ma też ciekawego wnętrza. Wszystko jednak wskazuje na to, że to właściwie jedyne zmartwienia, które są postawione przed właścicielami hatchbacków segmentu B z Japonii w czasie eksploatacji. To trwałe auta, które poza regularnym serwisem raczej nie wymagają większych ingerencji mechanika. A to oznacza, że marka powróciła do korzeni - znowu wyprodukowała Micrę, która choć nie do końca ładna, okazuje się naprawdę trwała.

Zobacz również: Nissan Micra inspiracją dla czeskiego projektanta sztuki użytkowej

Używane: Nissan Micra K13 - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 10 zł
  • filtr powietrza - od 14 zł
  • filtr kabinowy - od 15 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 505 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 296 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 97 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 43 zł
  • szczęki hamulcowe - od 77 zł
  • bęben hamulcowy - od 176 zł
  • łącznik stabilizatora - od 43 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 36 zł
  • amortyzator - od 94 zł
  • sprzęgło komplet - od 347 zł

Używane: Nissan Micra K13 (2010 - 2016) - opinie i typowe usterki
Nissan
Używane: Nissan Micra K13 (2010 - 2016) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Nissan
Używane: Nissan Micra K13 (2010 - 2016) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Nissan
Używane: Nissan Micra K13 (2010 - 2016) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Nissan
Używane: Nissan Micra K13 (2010 - 2016) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Nissan
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA