REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Daewoo Lanos: raport po 160 tys. kilometrów

Pasjonat motoryzacji, pracownik warsztatu mechanicznego
Daewoo Lanos
Daewoo Lanos

REKLAMA

REKLAMA

Daewoo to marka nieobecna już na rynkach motoryzacyjnych. Mimo tego, ciągle sporo pojazdów tego producenta można spotkać na polskich drogach. Okazuje się, że nawet po latach są to samochody wytrzymałe i tanie w eksploatacji, a poziom awaryjności nie przekracza poziomu zdrowego rozsądku. Pod lupę bierzemy Daewoo Lanosa z 2000 roku.

Daewoo Lanos: nadwozie

Pierwszy rzut oka na 13 letnie auto i…niespodzianka. Oprócz wyraźnie zmatowiałego, czerwonego lakieru, nie widać oznak rdzy na karoserii. Po bliższym przyjrzeniu się, dobre wrażenie ciągle pozostaje. Rdza pojawiła się właściwie tylko wewnątrz komory silnika. Egzemplarze z pierwszych lat produkcji są wyjątkowo dobrze zabezpieczone przed korozją – potwierdza to oglądany przez nas wóz.

REKLAMA

REKLAMA

Daewoo Lanos: wnętrze

Wnętrze już jako nowe nie prezentowało się wspaniale. Twarde plastiki i monotonne wykończenie sprawiały wrażenie budżetowego samochodu, jakim faktycznie jest Lanos. Po latach widać duże zużycie elementów wnętrza. Od przetarć na kierownicy i przyciskach, po wyrobione fotele. Praktycznie nie mają one już gąbki i siedzi się na nich jak na drewnianym krześle. Deska rozdzielcza nadal jest ergonomiczna i łatwa w obsłudze. Elementy obsługi urządzeń pokładowych nie zawodzą pomimo zmęczenia materiałów wykończeniowych. Jedynie głośnik w prawych drzwiach nie działa. Wytarcie, zadrapania i odbarwienia to stały widok we wnętrzu.

Zobacz też: Alfa Romeo Brera/Spider (2005 - 2012) - klasyk w momencie debiutu

Daewoo Lanos: silnik

Przy zakupie nowiutkiego Lanosa do wyboru były trzy jednostki benzynowe. 1.4, 1.5 8V i 16V oraz 1.6 16V. W naszym egzemplarzu zainstalowany jest 1.5 8V, który świetnie współpracuje z instalacją LPG. W tym Daewoo, właściciel nie zdecydował się jednak na jej założenie. Zbyt małe przebiegi i akceptowalne spalanie spowodowały pozostawienie jednostki w stanie seryjnym. Pod maską obraz nie jest już tak obiecujący jak stan karoserii. Wycieki i korozja obecne są wszędzie. Przewody są sparciałe. Rozrząd wymieniano tu dwa razy wraz z pompą wody. Raz na zasadzie normalnej eksploatacji, a raz ponad programowo. Całe szczęście na rynku znajdziemy wiele zamienników do tej jednostki więc koszt całość zamykał się w 500 zł. Wyciek spod uszczelki pokrywy głowicy można także łatwo i tanio usunąć. Po prostu nie opłaca się tego naprawiać stwierdza właściciel. Pewne kłopoty sprawiał rozrusznik. Raz zregenerowano go, gdy odmówił posłuszeństwa, później kiedy wywołał zwarcie wymieniono go na nowy. Silnik pracuje na oleju firmy Lotos 10-W40.

REKLAMA

Zobacz też: Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – usterki

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Daewoo Lanos: zawieszenie

 Zawieszenie zestrojono pod kątem jazdy po drogach w krajach rozwijających się. Stąd wyjątkowo miękkie nastawy. Ogólna trwałość jest bardzo dobra. W naszym aucie wymieniono tylko raz łączniki stabilizatora, ponieważ auto dosłownie „rozjechało się”, ponadto komplet wahaczy i amortyzatory. Układ wydechowy choć skorodowany spełnia jeszcze swoją rolę.  Przy zakupie bardzo istotnym jest sprawdzenie stanu przewodów hamulcowych, które najczęściej są już bardzo skorodowane i wymagają wymiany. W oglądanym egzemplarzu do ich wymiany doszło po 9 latach eksploatacji co kosztowało jedynie 300 złotych.

Daewoo Lanos: podsumowanie

Daewoo Lanos to dobry samochód niskobudżetowy. Szeroki wybór oferty zamienników powoduje, że możemy go utrzymać w dobrym stanie bez większych wydatków. Ogólna usterkowość jest już duża z racji wyeksploatowania większości aut jeżdżących po naszych drogach. Ciągle możemy jednak znaleźć pojazd dobrze utrzymany, pochodzący od pierwszego, polskiego właściciela.

Daewoo Lanos
newspress.co.uk
Daewoo Lanos. Fot.Newspress
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA