REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Daewoo Lanos: raport po 160 tys. kilometrów

Pasjonat motoryzacji, pracownik warsztatu mechanicznego
Daewoo Lanos
Daewoo Lanos

REKLAMA

REKLAMA

Daewoo to marka nieobecna już na rynkach motoryzacyjnych. Mimo tego, ciągle sporo pojazdów tego producenta można spotkać na polskich drogach. Okazuje się, że nawet po latach są to samochody wytrzymałe i tanie w eksploatacji, a poziom awaryjności nie przekracza poziomu zdrowego rozsądku. Pod lupę bierzemy Daewoo Lanosa z 2000 roku.

Daewoo Lanos: nadwozie

Pierwszy rzut oka na 13 letnie auto i…niespodzianka. Oprócz wyraźnie zmatowiałego, czerwonego lakieru, nie widać oznak rdzy na karoserii. Po bliższym przyjrzeniu się, dobre wrażenie ciągle pozostaje. Rdza pojawiła się właściwie tylko wewnątrz komory silnika. Egzemplarze z pierwszych lat produkcji są wyjątkowo dobrze zabezpieczone przed korozją – potwierdza to oglądany przez nas wóz.

REKLAMA

REKLAMA

Daewoo Lanos: wnętrze

Wnętrze już jako nowe nie prezentowało się wspaniale. Twarde plastiki i monotonne wykończenie sprawiały wrażenie budżetowego samochodu, jakim faktycznie jest Lanos. Po latach widać duże zużycie elementów wnętrza. Od przetarć na kierownicy i przyciskach, po wyrobione fotele. Praktycznie nie mają one już gąbki i siedzi się na nich jak na drewnianym krześle. Deska rozdzielcza nadal jest ergonomiczna i łatwa w obsłudze. Elementy obsługi urządzeń pokładowych nie zawodzą pomimo zmęczenia materiałów wykończeniowych. Jedynie głośnik w prawych drzwiach nie działa. Wytarcie, zadrapania i odbarwienia to stały widok we wnętrzu.

Zobacz też: Alfa Romeo Brera/Spider (2005 - 2012) - klasyk w momencie debiutu

Daewoo Lanos: silnik

Przy zakupie nowiutkiego Lanosa do wyboru były trzy jednostki benzynowe. 1.4, 1.5 8V i 16V oraz 1.6 16V. W naszym egzemplarzu zainstalowany jest 1.5 8V, który świetnie współpracuje z instalacją LPG. W tym Daewoo, właściciel nie zdecydował się jednak na jej założenie. Zbyt małe przebiegi i akceptowalne spalanie spowodowały pozostawienie jednostki w stanie seryjnym. Pod maską obraz nie jest już tak obiecujący jak stan karoserii. Wycieki i korozja obecne są wszędzie. Przewody są sparciałe. Rozrząd wymieniano tu dwa razy wraz z pompą wody. Raz na zasadzie normalnej eksploatacji, a raz ponad programowo. Całe szczęście na rynku znajdziemy wiele zamienników do tej jednostki więc koszt całość zamykał się w 500 zł. Wyciek spod uszczelki pokrywy głowicy można także łatwo i tanio usunąć. Po prostu nie opłaca się tego naprawiać stwierdza właściciel. Pewne kłopoty sprawiał rozrusznik. Raz zregenerowano go, gdy odmówił posłuszeństwa, później kiedy wywołał zwarcie wymieniono go na nowy. Silnik pracuje na oleju firmy Lotos 10-W40.

REKLAMA

Zobacz też: Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – usterki

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Daewoo Lanos: zawieszenie

 Zawieszenie zestrojono pod kątem jazdy po drogach w krajach rozwijających się. Stąd wyjątkowo miękkie nastawy. Ogólna trwałość jest bardzo dobra. W naszym aucie wymieniono tylko raz łączniki stabilizatora, ponieważ auto dosłownie „rozjechało się”, ponadto komplet wahaczy i amortyzatory. Układ wydechowy choć skorodowany spełnia jeszcze swoją rolę.  Przy zakupie bardzo istotnym jest sprawdzenie stanu przewodów hamulcowych, które najczęściej są już bardzo skorodowane i wymagają wymiany. W oglądanym egzemplarzu do ich wymiany doszło po 9 latach eksploatacji co kosztowało jedynie 300 złotych.

Daewoo Lanos: podsumowanie

Daewoo Lanos to dobry samochód niskobudżetowy. Szeroki wybór oferty zamienników powoduje, że możemy go utrzymać w dobrym stanie bez większych wydatków. Ogólna usterkowość jest już duża z racji wyeksploatowania większości aut jeżdżących po naszych drogach. Ciągle możemy jednak znaleźć pojazd dobrze utrzymany, pochodzący od pierwszego, polskiego właściciela.

Daewoo Lanos
newspress.co.uk
Daewoo Lanos. Fot.Newspress
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA