REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Seat Toledo III (2004 - 2009) - brzydkie kaczątko

Pasjonat motoryzacji, pracownik warsztatu mechanicznego
Seat Toledo III - marka od początku nie wiedziała czym ma być ten pojazd. Van, sedan a może kombi?
Seat Toledo III - marka od początku nie wiedziała czym ma być ten pojazd. Van, sedan a może kombi?
SEAT

REKLAMA

REKLAMA

Seat Toledo III wzbudził wielkie kontrowersje z racji swojego wyglądu. Niespodziewanie staje się to atutem na rynku wtórnym. Ceny w porównaniu do innych klasowych rywali są bezkonkurencyjne.

Seat odniósł wielki sukces gdy większościowy pakiet jego udziałów przejął koncern Volkswagena. Wypuszczając na rynek Toledo III-generacji Seat miał nadzieje na kontynuację dobrej passy jaką podtrzymywał Toledo II. Niestety życie zweryfikowało te plany.

REKLAMA

Seat Toledo III: nadwozie

Zobacz też: Używany Saab 9-3 Turbo X – wady i zalety

Projektantem pojazdu jest słynny Walter da Silva. Szczerze mówiąc auto wygląda bardziej jakby mistrz przekazywał przez telefon swoją wizję uczniowi, który starał się jak mógł ale…no właśnie powstał ten tył. Tył, który jakby go nie dopasowywać nie wygląda dobrze z żadnej strony. Sprawia wrażenie tworu dodanego na siłę do pozostałej bryły auta. "Auto Emotion" głosi hasło reklamowe Seata. Emocje? Jak najbardziej, tylko że pojawiają się raczej te niezdrowe. Kończąc pastwienie się nad sylwetką auta przechodzimy do jego zalet. „Ciekawa bryła” zapewnia niezłe możliwości przewozowe i przydatność na co dzień.

Seat Toledo III: wnętrze

Zobacz też: Używana Skoda Octavia II (2004 - ) - pojemna "Czeszka"

Aby uciec przed widokiem karoserii auta zalecane jest szybkie zajęcie pozycji za kierownicą auta. Wnętrza na szczęście wygląda ładnie, ale wykonano go z marnej jakości plastików. Fotele są wygodne i sprzyjają dłuższym podróżom. Bagażnik ma pojemność aż 500 litrów, a dodatkowo łatwo go załadować pod sam dach dzięki otwieranej tylnej klapie wraz z szybą. Zaskakuje ilość miejsca na tylnej kanapie. Możemy poczuć się jak w aucie o klasę wyższym. Zarówno na nogi jak i nad głową mamy wystarczająco dużo miejsca, żeby znieść nawet najdalszą podróż. Seat na początku swego bytu rynkowego był drogi, ale dobrze wyposażony. To dobra sytuacja dla osób szukających auta używanego za rozsądne pieniądze, gdyż dziś wiemy, że Toledo III bardzo szybko traci na wartości. Dodatki mogą płatać „figle”. Lusterka i szyby boczne mają podatny na uszkodzenia sterownik, często przepalają się żarówki, użytkownicy skarżą się na problemy z zamkiem tylnej klapy. Zdarzają się niedomagania wentylatora klimatyzacji i poluzowane amortyzatory klapy bagażnika.

Seat Toledo III: silniki

Zobacz też: Używany Fiat Croma II (2005 – 2010) – rynkowy margines

Cała gama pochodzi oczywiście od Volkswagena i jest taka sama jak w przypadku Golfa V. Niestety powodów do radości w związku z tym nie ma, gdyż wraz z techniką Seat odziedziczył „solidną niemiecką technikę” m.in. w postaci 2.0 TDI PD.  

Seat Toledo III: benzynowe

Silniki MPI

Gamę silników benzynowych otwierają znane wolnossące motory od lat napędzające auta grupy Volkswagena. Są to bardzo dobre jednostki, które miewają sporadyczne problemy z trwałością. 1.4 z początku produkcji borykał się z problemem zamarzających odm, co objawiało się wyrzucaniem bagnetu do komory silnika. Obecnie nie powinna się już ona przydarzać więc bez obaw można po ten silnik sięgnąć. Jego największym problemem są jednak słabe osiągi, które pozwalają bardziej toczyć się ciężkiemu autu niż jechać. Lepiej jest w przypadku 1.6. Seat napędzany nim także nie jest demonem prędkości ale zapewnia minimum bezpieczeństwa przy manewrach drogowych. Do tego warto wyposażyć go w instalację LPG, z którą bardzo dobrze współpracuje. Typową przypadłością Toledo III wyposażonego w tę jednostkę jest nierówna praca na biegu jałowym, naprawianą poprzez wgrywanie nowego oprogramowania.  

Zobacz też: Używany Peugeot 308 (2007 - )- francuski Golf

Silniki FSI

Silniki FSI nie zrobiły furory w autach niemieckiego koncernu. Nie inaczej jest w przypadku hiszpańskiego brata. Wyposażone w bezpośredni wtrysk benzyny, zyskały trochę mocy i stały się oszczędniejsze, jednak szybko okazało się, że za lepszą wydajność zapłacimy droższą obsługą i usterkowością. Na zaworach gromadzi się nagar, który może spowodować wyraźny spadek mocy a w dalszej perspektywie poważniejsze uszkodzenia. Do palety zagrożeń dochodzą awaryjne cewki zapłonowe. O wiele trudniej dobrać do nich instalację LPG, zresztą nawet gdy nam się to uda koszt montażu będzie niewspółmiernie wysoki do oszczędności.

Silniki TSI

Silniki TSI to bardzo nowoczesne jednostki wyposażone dodatkowo w turbosprężarkę zgodnie z filozofią downsizingu. Mała pojemności, doładowanie i wysoka moc zapewniają znakomitą relację spalania do osiągów. Nawet najsłabszy 1.4 TSI oferujący kierowcy 125 KM zapewnia znacznie lepszy start spod świateł niż którykolwiek z dostępnych wolnossących 1.6. Niestety te motory na początku swej kariery były bardzo niedopracowane. Bardzo często dochodzi do problemów z napinaczem łańcucha rozrządu, co prowadzi do jego rozciągnięcia. Jeśli zignorujemy terkot dochodzący spod maski możemy uszkodzić silnik. Obowiązkowo czeka nas także czyszczenie nagaru oraz po większych przebiegach wymiana turbosprężarki. Lepiej pod względem trwałości wypadają 1.8TSI i 2.0 TSI. Rzadziej dochodzi tu do usterek najmniejszego z rodu. Silniki te z kolei dużo palą podczas codziennej jazdy.

silnik moc [KM] moment obrotowy [Nm] 0-100 km/h [s] v-max [km/h] śr.spalanie [l/100km]
1.4 MPI 86 132 14,9 169 7,3
1.6 MPI 102 148 12,9 181 7,7
1.4 FSI 90 138 14,5 171 7,2
1.6 FSI 115 154 11,9 184 7,1
2.0 FSI 150 200 10,1 203 8,9
1.4 TSI 125 200 9,9 198 7,1
1.8 TSI 160 250 8,5 210 7,6
2.0 TSI 200 280 7,8 220 8,1

Seat Toledo III: diesle

Silnik 1.9 TDI

Zobacz też: Używane Renault Megane III (2008 - )-nowe otwarcie

To znana każdemu mechanikowi “nieśmiertelna” konstrukcja z pompowtryskiwaczami o mocy 105 koni mechanicznych. Praktycznie bezawaryjna, znosząca duże przebiegi i chiptuning. Jest troszkę za słaba do tak ciężkiego auta więc warto się nad nim zastanowić. Po większych przebiegach do wymiany może kwalifikować się któryś z pompowtryskiwaczy, przepływomierz, turbosprężarka. W silniku o oznaczeniu BXE odnotowano incydentalne przypadki zatarcia panewek, dlatego warto być ostrożnym.

Silniki 2.0 TDI

Dwulitrowy silnik miał kontynuować chlubną tradycję niezniszczalnego 1.9 TDI. Jak wiemy tak się nie stało. Zdecydowanie unikajcie 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami. Przez lata jego wytwarzania wprowadzono szereg modyfikacji i usprawnień ale główne usterki powtarzają się. Pękające głowice, nietrwałe pompowtryski, zatarcie silnika spowodowane złym rozwiązaniem napędu pompy oleju, uszkodzenia kół dwumasowych i zaworów EGR na to wszystko będziecie narażenie wybierając ten motor. Jeśli 2.0 TDI to tylko w wersji po 2007 roku z wtryskiem common rail. Praktycznie nie ma on wad poprzednika. Trapią go tylko typowe dla współczesnych diesli problemy. Silniki zasilane poprzez szynę common rail oznaczono przez literę początkową „C” np.CEGA, z pompowtryskami literą „A”(AZV) i „B” np. BMM.

Zobacz też: Używany Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 KM - koszty eksploatacji

silnik moc [KM] moment obrotowy [Nm] 0-100 km/h [s] v-max [km/h] śr.spalanie [l/100km]
1.9 TDI 105 250 12,4 183 5,4
2.0 TDI  136 320 10,3 199 6
2.0 TDI  140 320 10 201 5,8
2.0 TDI  170 350 8,6 211 6,2

Seat Toledo III: zawieszenie

Zobacz też: Używana Mazda 3 BK (2003 – 2009 ) – usterki

Jak na sportowe ambicje Seata zawieszenie zestrojono dość komfortowo, choć na tyle sztywno, że bez obaw możemy wchodzić w łuki przy znacznych prędkościach. Trwałość należy ocenić pozytywnie. Uszkodzenie tylnych łączników stabilizatora czy tulei wahaczy to typowe niedomagania układu jezdnego samochodów poruszających się po polskich drogach. Szybko zużywają się tarcze i klocki (spora masa pojazdu).

Seat Toledo III: skrzynia biegów

Zobacz też: Używany Opel Astra G (1998 – 2009) – typowe usterki

W Toledo III generacji montowano już skrzynie dwusprzęgłowe DSG. Zapewniają one lepsze przyspieszenie i niższe spalanie w porównaniu do wersji z manualną skrzynią biegów. Sporadycznie zdarzały się problemy z oprogramowaniem sterującym, ale większość egzemplarzy powinny być wolna od tego problemu albo chociaż być po wgraniu nowszego oprogramowania.

Podsumowanie

Rynek samochodowy w brutalny sposób zweryfikował plany sprzedażowe hiszpańskiego producenta odnośnie Toledo III generacji. Nietypowy wygląd nie pomaga mu trzymać ceny także na rynku aut używanych. To dobrze dla kupującego z drugiej reki, ponieważ jeśli przymkniemy oko na kontrowersyjny wygląd, otrzymamy bardzo dojrzały pojazd z bogatym wyposażeniem. Uważajcie na wybór napędu. Kanon polecany w przypadku aut grupy VAG z tych lat czyli „benzyniak” 1.6 i „ropniak” 1.9 słabo się tu sprawdza. Wysoka masa domaga się mocniejszego, bardziej ryzykownego napędu.

Seat Toledo III
Seat Toledo III - tył wygląda znośnie, najgorzej prezentuje się linia boczna.
Seat Toledo III - Wnętrze wykonane ze słabych plastików ale dobrze zmontowane.
Seat Toledo III
SEAT
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA