REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Seat Toledo III (2004 - 2009) - brzydkie kaczątko

Pasjonat motoryzacji, pracownik warsztatu mechanicznego
Seat Toledo III - marka od początku nie wiedziała czym ma być ten pojazd. Van, sedan a może kombi?
Seat Toledo III - marka od początku nie wiedziała czym ma być ten pojazd. Van, sedan a może kombi?
SEAT

REKLAMA

REKLAMA

Seat Toledo III wzbudził wielkie kontrowersje z racji swojego wyglądu. Niespodziewanie staje się to atutem na rynku wtórnym. Ceny w porównaniu do innych klasowych rywali są bezkonkurencyjne.

Seat odniósł wielki sukces gdy większościowy pakiet jego udziałów przejął koncern Volkswagena. Wypuszczając na rynek Toledo III-generacji Seat miał nadzieje na kontynuację dobrej passy jaką podtrzymywał Toledo II. Niestety życie zweryfikowało te plany.

REKLAMA

Seat Toledo III: nadwozie

Zobacz też: Używany Saab 9-3 Turbo X – wady i zalety

Projektantem pojazdu jest słynny Walter da Silva. Szczerze mówiąc auto wygląda bardziej jakby mistrz przekazywał przez telefon swoją wizję uczniowi, który starał się jak mógł ale…no właśnie powstał ten tył. Tył, który jakby go nie dopasowywać nie wygląda dobrze z żadnej strony. Sprawia wrażenie tworu dodanego na siłę do pozostałej bryły auta. "Auto Emotion" głosi hasło reklamowe Seata. Emocje? Jak najbardziej, tylko że pojawiają się raczej te niezdrowe. Kończąc pastwienie się nad sylwetką auta przechodzimy do jego zalet. „Ciekawa bryła” zapewnia niezłe możliwości przewozowe i przydatność na co dzień.

Seat Toledo III: wnętrze

Zobacz też: Używana Skoda Octavia II (2004 - ) - pojemna "Czeszka"

Aby uciec przed widokiem karoserii auta zalecane jest szybkie zajęcie pozycji za kierownicą auta. Wnętrza na szczęście wygląda ładnie, ale wykonano go z marnej jakości plastików. Fotele są wygodne i sprzyjają dłuższym podróżom. Bagażnik ma pojemność aż 500 litrów, a dodatkowo łatwo go załadować pod sam dach dzięki otwieranej tylnej klapie wraz z szybą. Zaskakuje ilość miejsca na tylnej kanapie. Możemy poczuć się jak w aucie o klasę wyższym. Zarówno na nogi jak i nad głową mamy wystarczająco dużo miejsca, żeby znieść nawet najdalszą podróż. Seat na początku swego bytu rynkowego był drogi, ale dobrze wyposażony. To dobra sytuacja dla osób szukających auta używanego za rozsądne pieniądze, gdyż dziś wiemy, że Toledo III bardzo szybko traci na wartości. Dodatki mogą płatać „figle”. Lusterka i szyby boczne mają podatny na uszkodzenia sterownik, często przepalają się żarówki, użytkownicy skarżą się na problemy z zamkiem tylnej klapy. Zdarzają się niedomagania wentylatora klimatyzacji i poluzowane amortyzatory klapy bagażnika.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Seat Toledo III: silniki

Zobacz też: Używany Fiat Croma II (2005 – 2010) – rynkowy margines

Cała gama pochodzi oczywiście od Volkswagena i jest taka sama jak w przypadku Golfa V. Niestety powodów do radości w związku z tym nie ma, gdyż wraz z techniką Seat odziedziczył „solidną niemiecką technikę” m.in. w postaci 2.0 TDI PD.  

Seat Toledo III: benzynowe

Silniki MPI

Gamę silników benzynowych otwierają znane wolnossące motory od lat napędzające auta grupy Volkswagena. Są to bardzo dobre jednostki, które miewają sporadyczne problemy z trwałością. 1.4 z początku produkcji borykał się z problemem zamarzających odm, co objawiało się wyrzucaniem bagnetu do komory silnika. Obecnie nie powinna się już ona przydarzać więc bez obaw można po ten silnik sięgnąć. Jego największym problemem są jednak słabe osiągi, które pozwalają bardziej toczyć się ciężkiemu autu niż jechać. Lepiej jest w przypadku 1.6. Seat napędzany nim także nie jest demonem prędkości ale zapewnia minimum bezpieczeństwa przy manewrach drogowych. Do tego warto wyposażyć go w instalację LPG, z którą bardzo dobrze współpracuje. Typową przypadłością Toledo III wyposażonego w tę jednostkę jest nierówna praca na biegu jałowym, naprawianą poprzez wgrywanie nowego oprogramowania.  

Zobacz też: Używany Peugeot 308 (2007 - )- francuski Golf

Silniki FSI

Silniki FSI nie zrobiły furory w autach niemieckiego koncernu. Nie inaczej jest w przypadku hiszpańskiego brata. Wyposażone w bezpośredni wtrysk benzyny, zyskały trochę mocy i stały się oszczędniejsze, jednak szybko okazało się, że za lepszą wydajność zapłacimy droższą obsługą i usterkowością. Na zaworach gromadzi się nagar, który może spowodować wyraźny spadek mocy a w dalszej perspektywie poważniejsze uszkodzenia. Do palety zagrożeń dochodzą awaryjne cewki zapłonowe. O wiele trudniej dobrać do nich instalację LPG, zresztą nawet gdy nam się to uda koszt montażu będzie niewspółmiernie wysoki do oszczędności.

Silniki TSI

Silniki TSI to bardzo nowoczesne jednostki wyposażone dodatkowo w turbosprężarkę zgodnie z filozofią downsizingu. Mała pojemności, doładowanie i wysoka moc zapewniają znakomitą relację spalania do osiągów. Nawet najsłabszy 1.4 TSI oferujący kierowcy 125 KM zapewnia znacznie lepszy start spod świateł niż którykolwiek z dostępnych wolnossących 1.6. Niestety te motory na początku swej kariery były bardzo niedopracowane. Bardzo często dochodzi do problemów z napinaczem łańcucha rozrządu, co prowadzi do jego rozciągnięcia. Jeśli zignorujemy terkot dochodzący spod maski możemy uszkodzić silnik. Obowiązkowo czeka nas także czyszczenie nagaru oraz po większych przebiegach wymiana turbosprężarki. Lepiej pod względem trwałości wypadają 1.8TSI i 2.0 TSI. Rzadziej dochodzi tu do usterek najmniejszego z rodu. Silniki te z kolei dużo palą podczas codziennej jazdy.

silnik moc [KM] moment obrotowy [Nm] 0-100 km/h [s] v-max [km/h] śr.spalanie [l/100km]
1.4 MPI 86 132 14,9 169 7,3
1.6 MPI 102 148 12,9 181 7,7
1.4 FSI 90 138 14,5 171 7,2
1.6 FSI 115 154 11,9 184 7,1
2.0 FSI 150 200 10,1 203 8,9
1.4 TSI 125 200 9,9 198 7,1
1.8 TSI 160 250 8,5 210 7,6
2.0 TSI 200 280 7,8 220 8,1

Seat Toledo III: diesle

Silnik 1.9 TDI

Zobacz też: Używane Renault Megane III (2008 - )-nowe otwarcie

To znana każdemu mechanikowi “nieśmiertelna” konstrukcja z pompowtryskiwaczami o mocy 105 koni mechanicznych. Praktycznie bezawaryjna, znosząca duże przebiegi i chiptuning. Jest troszkę za słaba do tak ciężkiego auta więc warto się nad nim zastanowić. Po większych przebiegach do wymiany może kwalifikować się któryś z pompowtryskiwaczy, przepływomierz, turbosprężarka. W silniku o oznaczeniu BXE odnotowano incydentalne przypadki zatarcia panewek, dlatego warto być ostrożnym.

Silniki 2.0 TDI

Dwulitrowy silnik miał kontynuować chlubną tradycję niezniszczalnego 1.9 TDI. Jak wiemy tak się nie stało. Zdecydowanie unikajcie 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami. Przez lata jego wytwarzania wprowadzono szereg modyfikacji i usprawnień ale główne usterki powtarzają się. Pękające głowice, nietrwałe pompowtryski, zatarcie silnika spowodowane złym rozwiązaniem napędu pompy oleju, uszkodzenia kół dwumasowych i zaworów EGR na to wszystko będziecie narażenie wybierając ten motor. Jeśli 2.0 TDI to tylko w wersji po 2007 roku z wtryskiem common rail. Praktycznie nie ma on wad poprzednika. Trapią go tylko typowe dla współczesnych diesli problemy. Silniki zasilane poprzez szynę common rail oznaczono przez literę początkową „C” np.CEGA, z pompowtryskami literą „A”(AZV) i „B” np. BMM.

Zobacz też: Używany Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 KM - koszty eksploatacji

silnik moc [KM] moment obrotowy [Nm] 0-100 km/h [s] v-max [km/h] śr.spalanie [l/100km]
1.9 TDI 105 250 12,4 183 5,4
2.0 TDI  136 320 10,3 199 6
2.0 TDI  140 320 10 201 5,8
2.0 TDI  170 350 8,6 211 6,2

Seat Toledo III: zawieszenie

Zobacz też: Używana Mazda 3 BK (2003 – 2009 ) – usterki

Jak na sportowe ambicje Seata zawieszenie zestrojono dość komfortowo, choć na tyle sztywno, że bez obaw możemy wchodzić w łuki przy znacznych prędkościach. Trwałość należy ocenić pozytywnie. Uszkodzenie tylnych łączników stabilizatora czy tulei wahaczy to typowe niedomagania układu jezdnego samochodów poruszających się po polskich drogach. Szybko zużywają się tarcze i klocki (spora masa pojazdu).

Seat Toledo III: skrzynia biegów

Zobacz też: Używany Opel Astra G (1998 – 2009) – typowe usterki

W Toledo III generacji montowano już skrzynie dwusprzęgłowe DSG. Zapewniają one lepsze przyspieszenie i niższe spalanie w porównaniu do wersji z manualną skrzynią biegów. Sporadycznie zdarzały się problemy z oprogramowaniem sterującym, ale większość egzemplarzy powinny być wolna od tego problemu albo chociaż być po wgraniu nowszego oprogramowania.

Podsumowanie

Rynek samochodowy w brutalny sposób zweryfikował plany sprzedażowe hiszpańskiego producenta odnośnie Toledo III generacji. Nietypowy wygląd nie pomaga mu trzymać ceny także na rynku aut używanych. To dobrze dla kupującego z drugiej reki, ponieważ jeśli przymkniemy oko na kontrowersyjny wygląd, otrzymamy bardzo dojrzały pojazd z bogatym wyposażeniem. Uważajcie na wybór napędu. Kanon polecany w przypadku aut grupy VAG z tych lat czyli „benzyniak” 1.6 i „ropniak” 1.9 słabo się tu sprawdza. Wysoka masa domaga się mocniejszego, bardziej ryzykownego napędu.

Seat Toledo III
Seat Toledo III - tył wygląda znośnie, najgorzej prezentuje się linia boczna.
Seat Toledo III - Wnętrze wykonane ze słabych plastików ale dobrze zmontowane.
Seat Toledo III
SEAT
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA