REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Opel Astra G (1998 – 2009) – typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Bartłomiej Jakubiec
Opel Astra G
Opel Astra G
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Dla osób poszukujących taniego w zakupie, solidnego i przestronnego auta kompaktowego ciekawą propozycją jest używany Opel Astra G produkowany od 1998 roku. Ogromną zaletą Astry II generacji są niskie koszty eksploatacji.

Opel Astra II generacji oznaczona symbolem G weszła do sprzedaży w 1998 roku. Już na starcie oferowała kilka wersji nadwoziowych: hatchback (trzy- i pięciodrzwiowy), kombi oraz sedana. Po dwóch latach do oferty dołączyła wersja coupe stylizowana przez Bertone. W 2001 do gamy dołączyła wersja cabrio. W 2004 na rynku debiutowała kolejna generacja modelu, a wersja G sprzedawana była jako Classic i produkowana była w Gliwicach.

REKLAMA

Zobacz też: Używany Opel Astra H: solidny i oszczędny

Używany Opel Astra G (1998 – 2009) – Wygląd zewnętrzny i wnętrze

REKLAMA

Choć Astra II w porównaniu do swojego poprzednika zdecydowanie wyładniała to stylistyka karoserii nawet w dniu debiutu nie była zbyt oryginalna, szczególnie przy konkurencji spod znaku Forda. Potencjalni nabywcy mogą wybierać spośród wielu wersji nadwoziowych. Oferowano 3 i 5-drzwiowe hatchbacki, wersję kombi, sedan, coupe oraz kabriolet. Najpopularniejsze są wersje pięciodrzwiowe. Długość auta w zależności od wersji wahała się od 411 do 429 cm, a rozstaw osi zawsze wynosił 261 cm, co pozwalało na wygospodarowanie przyzwoitej ilości miejsca dla 4 dorosłych pasażerów. Pojemność bagażnika wynosiła od 330 litrów (cabrio), hatchbacki miały kufer o pojemność 370 l, sedany/coupe – 460, a pakowne kombi dysponowało pokaźną przestrzenią ładunkową o pojemności 480 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń aż 1500 l.

Wygląd wnętrza jest najsłabszą stroną Astry G. Stylizacja deski rozdzielczej jest do bólu prosta i toporna. Na szczęście wykonano ją starannie i z dobrej jakości materiałów. Obsługa przełączników jest bardzo intuicyjna. Astra występowała w kilku wersjach wyposażenia. Najuboższe egzemplarze mają na pokładzie wspomaganie kierownicy, ABS, dwie poduszki powietrzne. Na rynku jest wiele aut wyposażonych w klimatyzację (manualną bądź automatyczną), komplet poduszek powietrznych, elektryczne sterowanie szybami przednimi i tylnymi, elektrykę lusterek, radio ze sterowaniem z koła kierownicy, skórzaną tapicerkę i ksenonowe reflektory. Warto zaznaczyć, że egzemplarze wypuszczane na niektóre rynki europejskie nie miały nawet poduszki powietrznej dla pasażera ani sytemu ABS. Na rynku wtórnym sporo jest egzemplarzy kupionych w polskich salonach i sprowadzonych z zachodniej granicy. Te zakupione w Polsce zazwyczaj są ubożej wyposażone, ale bardziej zadbane. Auta sprowadzone kuszą bogatym wyposażeniem.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV – legenda trwa

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używany Opel Astra G (1998 – 2009) – technika

REKLAMA

W aucie zastosowano sprawdzony układ zawieszenia. Z przodu pracują kolumny McPhersona, z tyłu natomiast belka skrętna. Zapewnia to niskie koszty eksploatacji. Choć zawieszenie zestrojone jest dosyć sztywno, to Astrze dużo brakuje pod względem precyzji prowadzenia do klasowego lidera w tej dziedzinie – Forda Focusa.

Wybór silników jest bogaty. Na rynku wtórnym podaż egzemplarzy z silnikami Diesla i benzynowymi jest podobny. Duża część wersji benzynowych została przerobiona na zasilanie LPG. Najlepiej do tego przystosowane są jednostki 1.4 oraz 1.6 8V. Jednostki te są bardzo trwałe jednak niezbyt dynamiczne. Potrzebują od 12,5 do 14,5 sekundy na przyśpieszenie do 100 km/h.  Pozostałe wersje benzynowe, choć znacznie dynamiczniejsze nie grzeszą oszczędnością. Silniki 1.8 i 2.0 spalają średnio 9 lirów na 100 kilometrów. Topowa jednostka w wersji OPC ma pojemność 2 litrów i turbodoładowanie. Dysponują mocą 200 KM i świetne przyśpieszenie (7,5 s).

Wśród silników Diesla godny polecenia są dwa. Oba o pojemności 1700 cm3. 1.7 DTI produkcji Isuzu orodukuje 75 KM i spala średnio 5,3 litra. W 2004 zastąpiono go silnikiem 1.7 CDTI o mocy 80 KM. Spalał podobne ilości jak słabsza wersja przyspieszając do 100 km/h w czasie o około sekundę krótszym. Pozostałe silniki wysokoprężne to 1.7 TD, 2.0 DTI, 2.2 DTI oraz 1.3 CDTI konstrukcji Fiata (M-Jet).  Jednostki o pojemności 2,0 oraz 2,2 litra oferowane były do 2004 i znana były m.in. z modelu Vectra.  Oba silniki nie są zbyt trwałe. Przy większych przebiegach częstym problemem są kłopoty z pompą wtryskową i szczelnością układu wtryskowego. Występują też problemu z rozruchem. Pod koniec produkcji do gamy silników dołączyła jednostka Fiata o pojemności 1,3 l oznaczona w nomenklaturze Opla CDTI. Silnik wyposażony jest w trwały łańcuch rozrządu. Silnik o mocy 90 KM i momencie obrotowym wynoszącym równe 200 Nm spala niewielkie ilości oleju. Niestety nie zapewnia zbyt dobrych osiągów (14 s do „setki”).

Zobacz też: Używany Ford Focus I: tania niespodzianka

Używany Opel Astra G (1998 – 2009) – usterki

Silniki:

Używany Opel Astra pod względem trwałości prezentuje się przeciętnie. W rankingach niezawodności wypada gorzej od Golfa IV i Focusa I. Silniki benzynowe są dosyć trwałe, niestety wyposażone w pasek rozrządu, który ze względów bezpieczeństwa najlepiej wymieniać co 60 tysięcy kilometrów. Wyjątkami jest jednostka 1.2 wyposażono w łańcuch rozrządu. Warto zaznaczyć, że silnik 1.6 8V choć wyposażony jest w rozrząd sterowany paskiem, to jest on bezkolizyjny. Słabym punktem wszystkich silników benzynowych jest zawór EGR. Kiepsko pod względem trwałości spisują się diesle. Silniki 2.0 i 2.2  mają kłopoty z rozruchem i niekiedy tracą szczelność. Jednostka 1.7 TD produkcji Opla nie dość, że bardzo słaba, jest bardzo awaryjna.

Elektryka:

Słabym punktem jest przekładnia kierownicza, która dosyć szybko się zużywa oraz wspomaganie układu kierowniczego. W Astrze zastosowano rozwiązanie elektrohydrauliczne. Przed zakupem warto sprawdzić stan płynu wspomagania w zbiorniczku znajdującym się między silnikiem a ścianą czołową. Sporadycznie szwankuje sterowanie centralnym zamkiem i elektrycznymi szybami.

Zawieszenie:

Zawieszenie jest bardzo trwałe i proste w naprawach. Jedynie łączniki drążka stabilizatora ulegają przedwczesnemu zużyciu.

Nadwozie:

O ile poprzednik korodował na potęgę, to Astra II została już lepiej zabezpieczona przed korozją. Jednak nawet w bezwypadkowych egzemplarzach zdarza się rudy nalot na tylnych nadkolach.

Na szczęście ze względu na popularność modelu na rynku dostępnych jest wiele tanich zamienników. Prosta konstrukcja auta pozwala na serwisowanie go w dowolnym warsztacie.

Ceny części:

  • Amortyzatory przednie (komplet) – od 450 zł
  • Amortyzatory tylne (komplet) – od 350 zł
  • Tarcze hamulcowe przednie (komplet) – od 300 zł
  • Tarcze hamulcowe tylne (komplet) – od 200 zł
  • Klocki hamulcowe przednie – od 80 zł
  • Klocki hamulcowe tylne – od 70 zł
  • Łączniki drążka stabilizatora (sztuka) – od 40 zł

Zobacz też: Renault Megane II

Używany Opel Astra G (1998 – 2009) – podsumowanie

Używany Opel Astra II generacji jest świetną propozycją dla osób poszukujących taniego w zakupie i eksploatacji auta. Do wyboru jest kilka wersji nadwoziowych. Każdy znajdzie coś dla siebie. Modele hatchback, kombi i sedan dysponują pojemnymi bagażnikami i mogą spełniać funkcję rodzinną. Dla młodych osób poszukującego auta wyróżniającego się z szarego tłumu ciekawą propozycją są wersje cario i coupe zaprojektowane przez studio Bertone.  Na rynku wtórnym dostępnych jest mnóstwo egzemplarzy. Poszukując auta taniego w eksploatacji warto zwrócić uwagę na wersje z silnikami 1.4 bądź 1.6 8V wyposażonymi w instalacje LPG. Średnie spalanie gazu wynosi 8 litrów. Wersje Diesla niewiele palą jednak nawet mocniejsze wersje nie zapewniają przyzwoitych osiągów. Poprawną dynamikę zapewniają silniki 1.8 oraz 2.0. Bez względu na wybór jednostki napędowej możemy liczyć na tanie części i obsługę serwisową. Warto poszukać egzemplarzy z końca produkcji produkowanych w fabryce w Gliwicach noszących oznaczenie Classic.

opel astra g
opel astra g
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

REKLAMA

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA