REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Opel Astra G (1998 – 2009) – typowe usterki

Bartłomiej Jakubiec
Opel Astra G
Opel Astra G
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Dla osób poszukujących taniego w zakupie, solidnego i przestronnego auta kompaktowego ciekawą propozycją jest używany Opel Astra G produkowany od 1998 roku. Ogromną zaletą Astry II generacji są niskie koszty eksploatacji.

Opel Astra II generacji oznaczona symbolem G weszła do sprzedaży w 1998 roku. Już na starcie oferowała kilka wersji nadwoziowych: hatchback (trzy- i pięciodrzwiowy), kombi oraz sedana. Po dwóch latach do oferty dołączyła wersja coupe stylizowana przez Bertone. W 2001 do gamy dołączyła wersja cabrio. W 2004 na rynku debiutowała kolejna generacja modelu, a wersja G sprzedawana była jako Classic i produkowana była w Gliwicach.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Używany Opel Astra H: solidny i oszczędny

Używany Opel Astra G (1998 – 2009) – Wygląd zewnętrzny i wnętrze

Choć Astra II w porównaniu do swojego poprzednika zdecydowanie wyładniała to stylistyka karoserii nawet w dniu debiutu nie była zbyt oryginalna, szczególnie przy konkurencji spod znaku Forda. Potencjalni nabywcy mogą wybierać spośród wielu wersji nadwoziowych. Oferowano 3 i 5-drzwiowe hatchbacki, wersję kombi, sedan, coupe oraz kabriolet. Najpopularniejsze są wersje pięciodrzwiowe. Długość auta w zależności od wersji wahała się od 411 do 429 cm, a rozstaw osi zawsze wynosił 261 cm, co pozwalało na wygospodarowanie przyzwoitej ilości miejsca dla 4 dorosłych pasażerów. Pojemność bagażnika wynosiła od 330 litrów (cabrio), hatchbacki miały kufer o pojemność 370 l, sedany/coupe – 460, a pakowne kombi dysponowało pokaźną przestrzenią ładunkową o pojemności 480 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń aż 1500 l.

Wygląd wnętrza jest najsłabszą stroną Astry G. Stylizacja deski rozdzielczej jest do bólu prosta i toporna. Na szczęście wykonano ją starannie i z dobrej jakości materiałów. Obsługa przełączników jest bardzo intuicyjna. Astra występowała w kilku wersjach wyposażenia. Najuboższe egzemplarze mają na pokładzie wspomaganie kierownicy, ABS, dwie poduszki powietrzne. Na rynku jest wiele aut wyposażonych w klimatyzację (manualną bądź automatyczną), komplet poduszek powietrznych, elektryczne sterowanie szybami przednimi i tylnymi, elektrykę lusterek, radio ze sterowaniem z koła kierownicy, skórzaną tapicerkę i ksenonowe reflektory. Warto zaznaczyć, że egzemplarze wypuszczane na niektóre rynki europejskie nie miały nawet poduszki powietrznej dla pasażera ani sytemu ABS. Na rynku wtórnym sporo jest egzemplarzy kupionych w polskich salonach i sprowadzonych z zachodniej granicy. Te zakupione w Polsce zazwyczaj są ubożej wyposażone, ale bardziej zadbane. Auta sprowadzone kuszą bogatym wyposażeniem.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf IV – legenda trwa

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używany Opel Astra G (1998 – 2009) – technika

W aucie zastosowano sprawdzony układ zawieszenia. Z przodu pracują kolumny McPhersona, z tyłu natomiast belka skrętna. Zapewnia to niskie koszty eksploatacji. Choć zawieszenie zestrojone jest dosyć sztywno, to Astrze dużo brakuje pod względem precyzji prowadzenia do klasowego lidera w tej dziedzinie – Forda Focusa.

Wybór silników jest bogaty. Na rynku wtórnym podaż egzemplarzy z silnikami Diesla i benzynowymi jest podobny. Duża część wersji benzynowych została przerobiona na zasilanie LPG. Najlepiej do tego przystosowane są jednostki 1.4 oraz 1.6 8V. Jednostki te są bardzo trwałe jednak niezbyt dynamiczne. Potrzebują od 12,5 do 14,5 sekundy na przyśpieszenie do 100 km/h.  Pozostałe wersje benzynowe, choć znacznie dynamiczniejsze nie grzeszą oszczędnością. Silniki 1.8 i 2.0 spalają średnio 9 lirów na 100 kilometrów. Topowa jednostka w wersji OPC ma pojemność 2 litrów i turbodoładowanie. Dysponują mocą 200 KM i świetne przyśpieszenie (7,5 s).

Wśród silników Diesla godny polecenia są dwa. Oba o pojemności 1700 cm3. 1.7 DTI produkcji Isuzu orodukuje 75 KM i spala średnio 5,3 litra. W 2004 zastąpiono go silnikiem 1.7 CDTI o mocy 80 KM. Spalał podobne ilości jak słabsza wersja przyspieszając do 100 km/h w czasie o około sekundę krótszym. Pozostałe silniki wysokoprężne to 1.7 TD, 2.0 DTI, 2.2 DTI oraz 1.3 CDTI konstrukcji Fiata (M-Jet).  Jednostki o pojemności 2,0 oraz 2,2 litra oferowane były do 2004 i znana były m.in. z modelu Vectra.  Oba silniki nie są zbyt trwałe. Przy większych przebiegach częstym problemem są kłopoty z pompą wtryskową i szczelnością układu wtryskowego. Występują też problemu z rozruchem. Pod koniec produkcji do gamy silników dołączyła jednostka Fiata o pojemności 1,3 l oznaczona w nomenklaturze Opla CDTI. Silnik wyposażony jest w trwały łańcuch rozrządu. Silnik o mocy 90 KM i momencie obrotowym wynoszącym równe 200 Nm spala niewielkie ilości oleju. Niestety nie zapewnia zbyt dobrych osiągów (14 s do „setki”).

Zobacz też: Używany Ford Focus I: tania niespodzianka

Używany Opel Astra G (1998 – 2009) – usterki

Silniki:

Używany Opel Astra pod względem trwałości prezentuje się przeciętnie. W rankingach niezawodności wypada gorzej od Golfa IV i Focusa I. Silniki benzynowe są dosyć trwałe, niestety wyposażone w pasek rozrządu, który ze względów bezpieczeństwa najlepiej wymieniać co 60 tysięcy kilometrów. Wyjątkami jest jednostka 1.2 wyposażono w łańcuch rozrządu. Warto zaznaczyć, że silnik 1.6 8V choć wyposażony jest w rozrząd sterowany paskiem, to jest on bezkolizyjny. Słabym punktem wszystkich silników benzynowych jest zawór EGR. Kiepsko pod względem trwałości spisują się diesle. Silniki 2.0 i 2.2  mają kłopoty z rozruchem i niekiedy tracą szczelność. Jednostka 1.7 TD produkcji Opla nie dość, że bardzo słaba, jest bardzo awaryjna.

Elektryka:

Słabym punktem jest przekładnia kierownicza, która dosyć szybko się zużywa oraz wspomaganie układu kierowniczego. W Astrze zastosowano rozwiązanie elektrohydrauliczne. Przed zakupem warto sprawdzić stan płynu wspomagania w zbiorniczku znajdującym się między silnikiem a ścianą czołową. Sporadycznie szwankuje sterowanie centralnym zamkiem i elektrycznymi szybami.

Zawieszenie:

Zawieszenie jest bardzo trwałe i proste w naprawach. Jedynie łączniki drążka stabilizatora ulegają przedwczesnemu zużyciu.

Nadwozie:

O ile poprzednik korodował na potęgę, to Astra II została już lepiej zabezpieczona przed korozją. Jednak nawet w bezwypadkowych egzemplarzach zdarza się rudy nalot na tylnych nadkolach.

Na szczęście ze względu na popularność modelu na rynku dostępnych jest wiele tanich zamienników. Prosta konstrukcja auta pozwala na serwisowanie go w dowolnym warsztacie.

Ceny części:

  • Amortyzatory przednie (komplet) – od 450 zł
  • Amortyzatory tylne (komplet) – od 350 zł
  • Tarcze hamulcowe przednie (komplet) – od 300 zł
  • Tarcze hamulcowe tylne (komplet) – od 200 zł
  • Klocki hamulcowe przednie – od 80 zł
  • Klocki hamulcowe tylne – od 70 zł
  • Łączniki drążka stabilizatora (sztuka) – od 40 zł

Zobacz też: Renault Megane II

Używany Opel Astra G (1998 – 2009) – podsumowanie

Używany Opel Astra II generacji jest świetną propozycją dla osób poszukujących taniego w zakupie i eksploatacji auta. Do wyboru jest kilka wersji nadwoziowych. Każdy znajdzie coś dla siebie. Modele hatchback, kombi i sedan dysponują pojemnymi bagażnikami i mogą spełniać funkcję rodzinną. Dla młodych osób poszukującego auta wyróżniającego się z szarego tłumu ciekawą propozycją są wersje cario i coupe zaprojektowane przez studio Bertone.  Na rynku wtórnym dostępnych jest mnóstwo egzemplarzy. Poszukując auta taniego w eksploatacji warto zwrócić uwagę na wersje z silnikami 1.4 bądź 1.6 8V wyposażonymi w instalacje LPG. Średnie spalanie gazu wynosi 8 litrów. Wersje Diesla niewiele palą jednak nawet mocniejsze wersje nie zapewniają przyzwoitych osiągów. Poprawną dynamikę zapewniają silniki 1.8 oraz 2.0. Bez względu na wybór jednostki napędowej możemy liczyć na tanie części i obsługę serwisową. Warto poszukać egzemplarzy z końca produkcji produkowanych w fabryce w Gliwicach noszących oznaczenie Classic.

opel astra g
opel astra g
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA