REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Opel Astra G (1998 – 2009) – typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Bartłomiej Jakubiec
Opel Astra G
Opel Astra G
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Dla osób poszukujących taniego w zakupie, solidnego i przestronnego auta kompaktowego ciekawą propozycją jest używany Opel Astra G produkowany od 1998 roku. Ogromną zaletą Astry II generacji są niskie koszty eksploatacji.

Opel Astra II generacji oznaczona symbolem G weszła do sprzedaży w 1998 roku. Już na starcie oferowała kilka wersji nadwoziowych: hatchback (trzy- i pięciodrzwiowy), kombi oraz sedana. Po dwóch latach do oferty dołączyła wersja coupe stylizowana przez Bertone. W 2001 do gamy dołączyła wersja cabrio. W 2004 na rynku debiutowała kolejna generacja modelu, a wersja G sprzedawana była jako Classic i produkowana była w Gliwicach.

REKLAMA

Zobacz też: Używany Opel Astra H: solidny i oszczędny

Używany Opel Astra G (1998 – 2009) – Wygląd zewnętrzny i wnętrze

REKLAMA

Choć Astra II w porównaniu do swojego poprzednika zdecydowanie wyładniała to stylistyka karoserii nawet w dniu debiutu nie była zbyt oryginalna, szczególnie przy konkurencji spod znaku Forda. Potencjalni nabywcy mogą wybierać spośród wielu wersji nadwoziowych. Oferowano 3 i 5-drzwiowe hatchbacki, wersję kombi, sedan, coupe oraz kabriolet. Najpopularniejsze są wersje pięciodrzwiowe. Długość auta w zależności od wersji wahała się od 411 do 429 cm, a rozstaw osi zawsze wynosił 261 cm, co pozwalało na wygospodarowanie przyzwoitej ilości miejsca dla 4 dorosłych pasażerów. Pojemność bagażnika wynosiła od 330 litrów (cabrio), hatchbacki miały kufer o pojemność 370 l, sedany/coupe – 460, a pakowne kombi dysponowało pokaźną przestrzenią ładunkową o pojemności 480 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń aż 1500 l.

Wygląd wnętrza jest najsłabszą stroną Astry G. Stylizacja deski rozdzielczej jest do bólu prosta i toporna. Na szczęście wykonano ją starannie i z dobrej jakości materiałów. Obsługa przełączników jest bardzo intuicyjna. Astra występowała w kilku wersjach wyposażenia. Najuboższe egzemplarze mają na pokładzie wspomaganie kierownicy, ABS, dwie poduszki powietrzne. Na rynku jest wiele aut wyposażonych w klimatyzację (manualną bądź automatyczną), komplet poduszek powietrznych, elektryczne sterowanie szybami przednimi i tylnymi, elektrykę lusterek, radio ze sterowaniem z koła kierownicy, skórzaną tapicerkę i ksenonowe reflektory. Warto zaznaczyć, że egzemplarze wypuszczane na niektóre rynki europejskie nie miały nawet poduszki powietrznej dla pasażera ani sytemu ABS. Na rynku wtórnym sporo jest egzemplarzy kupionych w polskich salonach i sprowadzonych z zachodniej granicy. Te zakupione w Polsce zazwyczaj są ubożej wyposażone, ale bardziej zadbane. Auta sprowadzone kuszą bogatym wyposażeniem.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV – legenda trwa

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używany Opel Astra G (1998 – 2009) – technika

REKLAMA

W aucie zastosowano sprawdzony układ zawieszenia. Z przodu pracują kolumny McPhersona, z tyłu natomiast belka skrętna. Zapewnia to niskie koszty eksploatacji. Choć zawieszenie zestrojone jest dosyć sztywno, to Astrze dużo brakuje pod względem precyzji prowadzenia do klasowego lidera w tej dziedzinie – Forda Focusa.

Wybór silników jest bogaty. Na rynku wtórnym podaż egzemplarzy z silnikami Diesla i benzynowymi jest podobny. Duża część wersji benzynowych została przerobiona na zasilanie LPG. Najlepiej do tego przystosowane są jednostki 1.4 oraz 1.6 8V. Jednostki te są bardzo trwałe jednak niezbyt dynamiczne. Potrzebują od 12,5 do 14,5 sekundy na przyśpieszenie do 100 km/h.  Pozostałe wersje benzynowe, choć znacznie dynamiczniejsze nie grzeszą oszczędnością. Silniki 1.8 i 2.0 spalają średnio 9 lirów na 100 kilometrów. Topowa jednostka w wersji OPC ma pojemność 2 litrów i turbodoładowanie. Dysponują mocą 200 KM i świetne przyśpieszenie (7,5 s).

Wśród silników Diesla godny polecenia są dwa. Oba o pojemności 1700 cm3. 1.7 DTI produkcji Isuzu orodukuje 75 KM i spala średnio 5,3 litra. W 2004 zastąpiono go silnikiem 1.7 CDTI o mocy 80 KM. Spalał podobne ilości jak słabsza wersja przyspieszając do 100 km/h w czasie o około sekundę krótszym. Pozostałe silniki wysokoprężne to 1.7 TD, 2.0 DTI, 2.2 DTI oraz 1.3 CDTI konstrukcji Fiata (M-Jet).  Jednostki o pojemności 2,0 oraz 2,2 litra oferowane były do 2004 i znana były m.in. z modelu Vectra.  Oba silniki nie są zbyt trwałe. Przy większych przebiegach częstym problemem są kłopoty z pompą wtryskową i szczelnością układu wtryskowego. Występują też problemu z rozruchem. Pod koniec produkcji do gamy silników dołączyła jednostka Fiata o pojemności 1,3 l oznaczona w nomenklaturze Opla CDTI. Silnik wyposażony jest w trwały łańcuch rozrządu. Silnik o mocy 90 KM i momencie obrotowym wynoszącym równe 200 Nm spala niewielkie ilości oleju. Niestety nie zapewnia zbyt dobrych osiągów (14 s do „setki”).

Zobacz też: Używany Ford Focus I: tania niespodzianka

Używany Opel Astra G (1998 – 2009) – usterki

Silniki:

Używany Opel Astra pod względem trwałości prezentuje się przeciętnie. W rankingach niezawodności wypada gorzej od Golfa IV i Focusa I. Silniki benzynowe są dosyć trwałe, niestety wyposażone w pasek rozrządu, który ze względów bezpieczeństwa najlepiej wymieniać co 60 tysięcy kilometrów. Wyjątkami jest jednostka 1.2 wyposażono w łańcuch rozrządu. Warto zaznaczyć, że silnik 1.6 8V choć wyposażony jest w rozrząd sterowany paskiem, to jest on bezkolizyjny. Słabym punktem wszystkich silników benzynowych jest zawór EGR. Kiepsko pod względem trwałości spisują się diesle. Silniki 2.0 i 2.2  mają kłopoty z rozruchem i niekiedy tracą szczelność. Jednostka 1.7 TD produkcji Opla nie dość, że bardzo słaba, jest bardzo awaryjna.

Elektryka:

Słabym punktem jest przekładnia kierownicza, która dosyć szybko się zużywa oraz wspomaganie układu kierowniczego. W Astrze zastosowano rozwiązanie elektrohydrauliczne. Przed zakupem warto sprawdzić stan płynu wspomagania w zbiorniczku znajdującym się między silnikiem a ścianą czołową. Sporadycznie szwankuje sterowanie centralnym zamkiem i elektrycznymi szybami.

Zawieszenie:

Zawieszenie jest bardzo trwałe i proste w naprawach. Jedynie łączniki drążka stabilizatora ulegają przedwczesnemu zużyciu.

Nadwozie:

O ile poprzednik korodował na potęgę, to Astra II została już lepiej zabezpieczona przed korozją. Jednak nawet w bezwypadkowych egzemplarzach zdarza się rudy nalot na tylnych nadkolach.

Na szczęście ze względu na popularność modelu na rynku dostępnych jest wiele tanich zamienników. Prosta konstrukcja auta pozwala na serwisowanie go w dowolnym warsztacie.

Ceny części:

  • Amortyzatory przednie (komplet) – od 450 zł
  • Amortyzatory tylne (komplet) – od 350 zł
  • Tarcze hamulcowe przednie (komplet) – od 300 zł
  • Tarcze hamulcowe tylne (komplet) – od 200 zł
  • Klocki hamulcowe przednie – od 80 zł
  • Klocki hamulcowe tylne – od 70 zł
  • Łączniki drążka stabilizatora (sztuka) – od 40 zł

Zobacz też: Renault Megane II

Używany Opel Astra G (1998 – 2009) – podsumowanie

Używany Opel Astra II generacji jest świetną propozycją dla osób poszukujących taniego w zakupie i eksploatacji auta. Do wyboru jest kilka wersji nadwoziowych. Każdy znajdzie coś dla siebie. Modele hatchback, kombi i sedan dysponują pojemnymi bagażnikami i mogą spełniać funkcję rodzinną. Dla młodych osób poszukującego auta wyróżniającego się z szarego tłumu ciekawą propozycją są wersje cario i coupe zaprojektowane przez studio Bertone.  Na rynku wtórnym dostępnych jest mnóstwo egzemplarzy. Poszukując auta taniego w eksploatacji warto zwrócić uwagę na wersje z silnikami 1.4 bądź 1.6 8V wyposażonymi w instalacje LPG. Średnie spalanie gazu wynosi 8 litrów. Wersje Diesla niewiele palą jednak nawet mocniejsze wersje nie zapewniają przyzwoitych osiągów. Poprawną dynamikę zapewniają silniki 1.8 oraz 2.0. Bez względu na wybór jednostki napędowej możemy liczyć na tanie części i obsługę serwisową. Warto poszukać egzemplarzy z końca produkcji produkowanych w fabryce w Gliwicach noszących oznaczenie Classic.

opel astra g
opel astra g
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA