REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Astra Sports Tourer

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Opel Astra Sport Tourer - przód.
Opel Astra Sport Tourer - przód.

REKLAMA

REKLAMA

Czym jest kombi XXI wieku? Czy to tylko przedłużony hatchback? Astra sports tourer pokazuje, że to coś więcej. W końcu model ten na razie musi dobrze uzupełniać ofertę, w której nie ma sedana, czyli limuzyny.

Linia czwartej generacji Astry w wersji kombi różni się od tej znanej z poprzednich chociażby koncepcją budowy. Dach nie jest prosty do samego końca, a dolna krawędź okien równie szybko dąży na spotkanie z górną. Tylna szyba ma spory kąt nachylenia. Całość nadwozia stylistycznie nawiązuje do przełomowej Insigni. Po typowo niemieckim designie nie zostało dużo śladów. W czasach, kiedy auta francuskie upodabniają się do tych od sąsiadów ze wschodu, ci znów odważnie kierują się ze swoimi gustami na południe. Auto broni się nawet w kolorze „flotowym”, rzadko kojarzonym z samochodową elegancją, czyli z białym, jak nasza testówka.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Oplu Astrze III

We wnętrzu również ciężko doszukać się niemieckiego klaru i ordnungu. Na panelu środkowym rządzi nawet coś w rodzaju uporządkowanego chaosu. Niby wszystko jest równo ułożone i dobrze opisane, ale trochę tego za dużo. Szczególnie, że jest centralny wyświetlacz, na którym można by było sporo upchnąć, nawet na tym w najprostszej wersji. Zegary są klasyczne, sportowe, a w ich wianuszku spory wyświetlacz komputera pokładowego. Sportowy charakter podkreśla trójramienna kierownica i wyprofilowanie foteli – i ona i one mają pełną oraz szeroką regulację. W kabinie jest też sporo dodatków w kolorze metalu, które ożywiają wnętrze w dzień, a czerwone podświetlenie robi to samo nocą.

Zobacz też: Test Opel Insignia 2,0 Turbo 220 KM 4x4: wojownik szos

REKLAMA

Silnik 1.4 Turbo Ecotec ma teoretyczne parametry, które robią wrażenie. 140 koni przy 4900-6000 obrotów i moment 200 Nm w zakresie 1850-4900. Silnika tego rzeczywiście nic nie jest w stanie wyprowadzić z równowagi. Niestety nasza testówka miała do niego podłączoną ciężko myślącą automatyczną skrzynię biegów. Przy takiej kierowca, żeby zachować dynamikę jazdy, musi nauczyć się odgadywać przyszłość i działać z wyprzedzeniem. Szczególnie przy wyprzedzaniu... Nie jest to niemożliwe, ale wymaga czasu. Znaczy chodzi o czas potrzebny na ogarnięcie skrzyni. Prawdziwe zalety automatu można docenić w korku. Silnik mocny i elastyczny jest gotowy zawsze, a skrzynia dobrze wpisuje się w czas reakcji polskich kierowców.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Katalogowa prędkość maksymalna Astry z tym silnikiem i skrzynią to 198 km/h. W trakcie testu na niemieckiej autostradzie udało się tę prędkość osiągnąć i to wcale nie z wysiłkiem, wprawdzie tylko z 2 osobami na pokładzie i z niewielkim bagażem, ale wskazówka na zegarze przeszła poza kreseczkę „200”. Wiadomo, liczniki często przekłamują w górę nawet o 5-7 km/h. Natomiast uwagę zwraca świetnie zestrojone zawieszenie, które nawet przy tak dużej prędkości w łuku sprawia, że auto jest stabilne. Jednak trzeba się przyzwyczaić do stosunkowo silnego wspomagania kierownicy, o słabej progresji i z mocnym centrowaniem.

Zobacz też: Opel Corsa, którego wybrać? Poradnik kupującego

Biały kolor testowanego egzemplarza kojarzy się z predyspozycjami do zostania autem flotowym (nie mylić z flagowym). I rzeczywiście, rozglądając się po ulicach miast łatwo jest dojrzeć przedstawicieli tego samego gatunku oklejonych mniej lub bardziej kolorowo w firmowe znaczki. Astra Sports Tourer kosztująca w wersji podstawowej 64050 zł jest niecałe cztery tysiące droższa od pięciodrzwiowego hatchbacka, ale też sporo tańsza od nadchodzącej wersji GTC. Mnie sport w takim kombi w zupełności wystarczy.

Opel Astra Sport Tourer - bok.
Opel Astra Sport Tourer - bok.
Opel Astra Sport Tourer - tył.
Opel Astra Sport Tourer - wnętrze.
Opel Astra Sport Tourer - fotel kierowcy.
Opel Astra Sport Tourer - tylna kanapa.
Opel Astra Sport Tourer - deska rozdzielcza.
Opel Astra Sport Tourer - bagażnik.
Opel Astra Sport Tourer - bagażnik.
Opel Astra Sport Tourer - deska rozdzielcza.
Opel Astra Sport Tourer - tunel środkowy.
Opel Astra Sport Tourer - silnik.
Opel Astra Sport Tourer - przód.
Opel Astra Sport Tourer - tył.
Opel Astra Sport Tourer - przód.
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA