REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Astra Sports Tourer

Maciej Medyj
Opel Astra Sport Tourer - przód.
Opel Astra Sport Tourer - przód.

REKLAMA

REKLAMA

Czym jest kombi XXI wieku? Czy to tylko przedłużony hatchback? Astra sports tourer pokazuje, że to coś więcej. W końcu model ten na razie musi dobrze uzupełniać ofertę, w której nie ma sedana, czyli limuzyny.

Linia czwartej generacji Astry w wersji kombi różni się od tej znanej z poprzednich chociażby koncepcją budowy. Dach nie jest prosty do samego końca, a dolna krawędź okien równie szybko dąży na spotkanie z górną. Tylna szyba ma spory kąt nachylenia. Całość nadwozia stylistycznie nawiązuje do przełomowej Insigni. Po typowo niemieckim designie nie zostało dużo śladów. W czasach, kiedy auta francuskie upodabniają się do tych od sąsiadów ze wschodu, ci znów odważnie kierują się ze swoimi gustami na południe. Auto broni się nawet w kolorze „flotowym”, rzadko kojarzonym z samochodową elegancją, czyli z białym, jak nasza testówka.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Oplu Astrze III

We wnętrzu również ciężko doszukać się niemieckiego klaru i ordnungu. Na panelu środkowym rządzi nawet coś w rodzaju uporządkowanego chaosu. Niby wszystko jest równo ułożone i dobrze opisane, ale trochę tego za dużo. Szczególnie, że jest centralny wyświetlacz, na którym można by było sporo upchnąć, nawet na tym w najprostszej wersji. Zegary są klasyczne, sportowe, a w ich wianuszku spory wyświetlacz komputera pokładowego. Sportowy charakter podkreśla trójramienna kierownica i wyprofilowanie foteli – i ona i one mają pełną oraz szeroką regulację. W kabinie jest też sporo dodatków w kolorze metalu, które ożywiają wnętrze w dzień, a czerwone podświetlenie robi to samo nocą.

Zobacz też: Test Opel Insignia 2,0 Turbo 220 KM 4x4: wojownik szos

REKLAMA

Silnik 1.4 Turbo Ecotec ma teoretyczne parametry, które robią wrażenie. 140 koni przy 4900-6000 obrotów i moment 200 Nm w zakresie 1850-4900. Silnika tego rzeczywiście nic nie jest w stanie wyprowadzić z równowagi. Niestety nasza testówka miała do niego podłączoną ciężko myślącą automatyczną skrzynię biegów. Przy takiej kierowca, żeby zachować dynamikę jazdy, musi nauczyć się odgadywać przyszłość i działać z wyprzedzeniem. Szczególnie przy wyprzedzaniu... Nie jest to niemożliwe, ale wymaga czasu. Znaczy chodzi o czas potrzebny na ogarnięcie skrzyni. Prawdziwe zalety automatu można docenić w korku. Silnik mocny i elastyczny jest gotowy zawsze, a skrzynia dobrze wpisuje się w czas reakcji polskich kierowców.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Katalogowa prędkość maksymalna Astry z tym silnikiem i skrzynią to 198 km/h. W trakcie testu na niemieckiej autostradzie udało się tę prędkość osiągnąć i to wcale nie z wysiłkiem, wprawdzie tylko z 2 osobami na pokładzie i z niewielkim bagażem, ale wskazówka na zegarze przeszła poza kreseczkę „200”. Wiadomo, liczniki często przekłamują w górę nawet o 5-7 km/h. Natomiast uwagę zwraca świetnie zestrojone zawieszenie, które nawet przy tak dużej prędkości w łuku sprawia, że auto jest stabilne. Jednak trzeba się przyzwyczaić do stosunkowo silnego wspomagania kierownicy, o słabej progresji i z mocnym centrowaniem.

Zobacz też: Opel Corsa, którego wybrać? Poradnik kupującego

Biały kolor testowanego egzemplarza kojarzy się z predyspozycjami do zostania autem flotowym (nie mylić z flagowym). I rzeczywiście, rozglądając się po ulicach miast łatwo jest dojrzeć przedstawicieli tego samego gatunku oklejonych mniej lub bardziej kolorowo w firmowe znaczki. Astra Sports Tourer kosztująca w wersji podstawowej 64050 zł jest niecałe cztery tysiące droższa od pięciodrzwiowego hatchbacka, ale też sporo tańsza od nadchodzącej wersji GTC. Mnie sport w takim kombi w zupełności wystarczy.

Opel Astra Sport Tourer - bok.
Opel Astra Sport Tourer - bok.
Opel Astra Sport Tourer - tył.
Opel Astra Sport Tourer - wnętrze.
Opel Astra Sport Tourer - fotel kierowcy.
Opel Astra Sport Tourer - tylna kanapa.
Opel Astra Sport Tourer - deska rozdzielcza.
Opel Astra Sport Tourer - bagażnik.
Opel Astra Sport Tourer - bagażnik.
Opel Astra Sport Tourer - deska rozdzielcza.
Opel Astra Sport Tourer - tunel środkowy.
Opel Astra Sport Tourer - silnik.
Opel Astra Sport Tourer - przód.
Opel Astra Sport Tourer - tył.
Opel Astra Sport Tourer - przód.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA