REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Astra Sports Tourer

Maciej Medyj
Opel Astra Sport Tourer - przód.
Opel Astra Sport Tourer - przód.

REKLAMA

REKLAMA

Czym jest kombi XXI wieku? Czy to tylko przedłużony hatchback? Astra sports tourer pokazuje, że to coś więcej. W końcu model ten na razie musi dobrze uzupełniać ofertę, w której nie ma sedana, czyli limuzyny.

Linia czwartej generacji Astry w wersji kombi różni się od tej znanej z poprzednich chociażby koncepcją budowy. Dach nie jest prosty do samego końca, a dolna krawędź okien równie szybko dąży na spotkanie z górną. Tylna szyba ma spory kąt nachylenia. Całość nadwozia stylistycznie nawiązuje do przełomowej Insigni. Po typowo niemieckim designie nie zostało dużo śladów. W czasach, kiedy auta francuskie upodabniają się do tych od sąsiadów ze wschodu, ci znów odważnie kierują się ze swoimi gustami na południe. Auto broni się nawet w kolorze „flotowym”, rzadko kojarzonym z samochodową elegancją, czyli z białym, jak nasza testówka.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Oplu Astrze III

We wnętrzu również ciężko doszukać się niemieckiego klaru i ordnungu. Na panelu środkowym rządzi nawet coś w rodzaju uporządkowanego chaosu. Niby wszystko jest równo ułożone i dobrze opisane, ale trochę tego za dużo. Szczególnie, że jest centralny wyświetlacz, na którym można by było sporo upchnąć, nawet na tym w najprostszej wersji. Zegary są klasyczne, sportowe, a w ich wianuszku spory wyświetlacz komputera pokładowego. Sportowy charakter podkreśla trójramienna kierownica i wyprofilowanie foteli – i ona i one mają pełną oraz szeroką regulację. W kabinie jest też sporo dodatków w kolorze metalu, które ożywiają wnętrze w dzień, a czerwone podświetlenie robi to samo nocą.

Zobacz też: Test Opel Insignia 2,0 Turbo 220 KM 4x4: wojownik szos

REKLAMA

Silnik 1.4 Turbo Ecotec ma teoretyczne parametry, które robią wrażenie. 140 koni przy 4900-6000 obrotów i moment 200 Nm w zakresie 1850-4900. Silnika tego rzeczywiście nic nie jest w stanie wyprowadzić z równowagi. Niestety nasza testówka miała do niego podłączoną ciężko myślącą automatyczną skrzynię biegów. Przy takiej kierowca, żeby zachować dynamikę jazdy, musi nauczyć się odgadywać przyszłość i działać z wyprzedzeniem. Szczególnie przy wyprzedzaniu... Nie jest to niemożliwe, ale wymaga czasu. Znaczy chodzi o czas potrzebny na ogarnięcie skrzyni. Prawdziwe zalety automatu można docenić w korku. Silnik mocny i elastyczny jest gotowy zawsze, a skrzynia dobrze wpisuje się w czas reakcji polskich kierowców.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Katalogowa prędkość maksymalna Astry z tym silnikiem i skrzynią to 198 km/h. W trakcie testu na niemieckiej autostradzie udało się tę prędkość osiągnąć i to wcale nie z wysiłkiem, wprawdzie tylko z 2 osobami na pokładzie i z niewielkim bagażem, ale wskazówka na zegarze przeszła poza kreseczkę „200”. Wiadomo, liczniki często przekłamują w górę nawet o 5-7 km/h. Natomiast uwagę zwraca świetnie zestrojone zawieszenie, które nawet przy tak dużej prędkości w łuku sprawia, że auto jest stabilne. Jednak trzeba się przyzwyczaić do stosunkowo silnego wspomagania kierownicy, o słabej progresji i z mocnym centrowaniem.

Zobacz też: Opel Corsa, którego wybrać? Poradnik kupującego

Biały kolor testowanego egzemplarza kojarzy się z predyspozycjami do zostania autem flotowym (nie mylić z flagowym). I rzeczywiście, rozglądając się po ulicach miast łatwo jest dojrzeć przedstawicieli tego samego gatunku oklejonych mniej lub bardziej kolorowo w firmowe znaczki. Astra Sports Tourer kosztująca w wersji podstawowej 64050 zł jest niecałe cztery tysiące droższa od pięciodrzwiowego hatchbacka, ale też sporo tańsza od nadchodzącej wersji GTC. Mnie sport w takim kombi w zupełności wystarczy.

Opel Astra Sport Tourer - bok.
Opel Astra Sport Tourer - bok.
Opel Astra Sport Tourer - tył.
Opel Astra Sport Tourer - wnętrze.
Opel Astra Sport Tourer - fotel kierowcy.
Opel Astra Sport Tourer - tylna kanapa.
Opel Astra Sport Tourer - deska rozdzielcza.
Opel Astra Sport Tourer - bagażnik.
Opel Astra Sport Tourer - bagażnik.
Opel Astra Sport Tourer - deska rozdzielcza.
Opel Astra Sport Tourer - tunel środkowy.
Opel Astra Sport Tourer - silnik.
Opel Astra Sport Tourer - przód.
Opel Astra Sport Tourer - tył.
Opel Astra Sport Tourer - przód.
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA