REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane BMW serii 7 E38 (1994 – 2001) – usterki

Bartłomiej Jakubiec
bmw 7
bmw 7

REKLAMA

REKLAMA

BMW serii 7 typoszeregu E38 już dzisiaj uznawane jest za auto kultowe. Niestety często wpadało w ręce osób nie zdających sobie sprawy z ogromnych kosztów utrzymania tego kolosa, stąd większość egzemplarzy nosi wyraźne ślady zużycia. Jakie usterki trapią BMW 7?

Używane BMW serii 7 E38 (1994 – 2001) – wygląd zewnętrzny i wnętrze

REKLAMA

Luksusowy krążownik BMW w wersji podstawowej (krótkiej) miał 498 centymetrów długości i dysponował rozstawem osi wynoszącym 293 centymetry. Wersja przedłużana zwana Lang miała oba wymiary powiększone o 14 centymetrów. Jak przystało na segment F (wyjątkiem jest Mercedes, który produkował klasę S w wersji coupe), auto produkowano tylko w jednej wersji nadwoziowej – był to klasyczny czterodrzwiowy sedan. Auto nawet w dzisiejszych czasach, gdy wszystko staje się coraz większe, robi wrażenie na drodze. Zadbane egzemplarze nadal potrafią cieszyć oko swą elegancją i majestatycznym wyglądem.

REKLAMA

Wnętrze auta, jak przystało na klasę, jest bardzo przestronne. Wygodnie zasiądzie w nim piątka podróżujących i żaden z nich nie powinien uskarżać się na brak miejsca. Wyposażenie większości spotykanych egzemplarzy jest bardzo bogate, choć spotyka się „golasy”. Kupując serię 7 w salonie można było zamówić skórzaną tapicerkę, dwustrefową klimatyzację, pełną elektrykę szyb i lusterek a także foteli przednich, system multimedialny, a nawet telefon. Dla najbardziej wymagających klientów przygotowano wersje z lodówkami oraz kuloodpornymi szybami i opancerzeniem karoserii.

Zobacz też: Zakup auta klasy wyższej - koszty ekploatacji używanej limuzyny BMW, Audi i Mercedes-Benz

Używane BMW serii 7 E38 (1994 – 2001) – technika

Jak przystało na limuzynę oferowane jednostki mają co najmniej sześć cylindrów i zapewniają więcej niż przeciętną dynamikę (z małym wyjątkiem). W czasach,  gdy montowanie silników Diesla do luksusowych limuzyn nie było jeszcze tak popularne jak dzisiaj, trzon oferty stanowiły jednostki benzynowe. Jednostki montowane przez cały okres produkcji to:

  • 728i (193 KM)
  • 730i (218 KM)
  • 735i (245 KM)
  • 740i (286 KM)
  • 750i (326 KM)

Podstawowy silnik to rzędowa sześciocylindrowa jednostka zapewniająca przyspieszenie do 100 km/h w czasie 8,6 sekundy. Wyżej w hierarchii pozycjonowane są jednostki V8, które zapewniają temu kolosowi sprint do „setki” w czasie 6,6 – 8,3 sekundy. Topowa jednostka to silnik V12 o pojemności 5,4 litra zapewniająca autu bajeczną dynamikę, niestety okupioną ogromnym zużyciem paliwa. Potrafi spalić średnio nawet 15-16 litrów. Decydując się na mniejszą jednostkę nie liczmy na duże oszczędności na stacji benzynowej. Nawet silnik 2.8 spala średnio 12 litrów.

Generacja e38 była pierwszym luksusowym BMW, w którym zdecydowano się na montaż silników wysokoprężnych. Dostępne były trzy, jednak nie wszystkie są godne polecenia:

  • 725 tds (143 KM)
  • 730d (184-193 KM)
  • 740d (238-245 KM)

Bez względu na wybór musimy liczyć się ze średnim spalaniem oleju napędowego na poziomie 9-10 litrów. Ze względu na kiepską dynamikę nie warto zaprzątać sobie głowy wersją o pojemności 2,5 litra.

REKLAMA

Moc we wszystkich jednostkach napędowych przekazywana jest na koła za pośrednictwem skrzyni manualnej  o pięciu lub sześciu przełożeniach bądź za pomocą pięciostopniowego automatu. Sprawna skrzynia zmienia biegi aksamitnie, bez szarpnięć lecz pogarsza osiągi auta o około 1 sekundę zwiększając zużycie paliwa o około 1-1,5 litra. Topowa jednostka V12 oraz ośmiocylindrowy silnik Diesla dostępne były jedynie z „automatem”.

Zawieszenie świetnie łączy pewność prowadzenia znaną z mniejszych modeli BMW oraz wysoki komfort jaki powinna zapewniać duża limuzyna. Z tyłu opcjonalnie montowane było samopoziomujące się zawieszenie pneumatyczne.

Zobacz też: Audi A8 vs. Mercedes-Benz S-klasse W220

Używane BMW serii 7 E38 (1994 – 2001) – usterki i koszty eksploatacji

Jednostki napędowe BMW zawsze cieszyły się dobrą opinią. Podobnie rzecz ma się w tym przypadku, jednak pamiętajmy, że nic nie jest wieczne i nawet najbardziej udany silnik bez odpowiedniej dbałości szybko popadnie w ruinę. Jeśli jesteśmy zdecydowani na wersję wysokoprężną lepiej omijać wersję 2.5 tds. Jest zdecydowanie za słaba do tego blisko dwutonowego auta. Ponadto cierpi na awarię układu chłodzenia. Zdecydowanie bardziej trwałe są jednostki 3.0d R6 i 4.0d V8. Jednostki te sporadycznie miały problemy z zacierającymi się turbosprężarkami oraz awariami sterownika silnika, ponadto nie sprawiają większych problemów.

Motory benzynowe ze względu na małe wysilenie są trwałe. Jednostki V8 bez problemu pokonują przebiegi rzędu 400-500 tysięcy kilometrów bez remontu. Najbardziej problematyczny jest silnik o pojemności 4,4 l. Częstą usterką jest odkręcanie się pompy oleju co może doprowadzić do spadku ciśnienia smarowania i zatarcia jednostki. W jednostce R6 występuje problem zbyt wysokiego ciśnienia płynu chłodniczego. Skutkiem może być odłączenie węża od chłodnicy i wyciek płynu.

Zawieszenie jest trwałe. Niekiedy dochodzi do uszkodzenia systemu samo poziomowania tylnej osi skutkującej „opadaniem” tyłu. Koszt jednego amortyzatora to ok. 2500 zł. W egzemplarzach o dużej średnicy felg dochodzi do przyspieszonego zużycia łączników stabilizatora.

Ze względu za bogate wyposażenie, zawieść może elektryka i elektronika. Do znanych przypadłości należą awarię wyświetlacza radia, który „gubi” piksele.

Zobacz też: Używany Mercedes-Benz W126 SEC (1981 – 1991) – piękny youngtimer

Używane BMW serii 7 E38 (1994 – 2001) – podsumowanie

Zakup używanego BMW serii 7 generacji e38 należy dobrze przemyśleć. Jako auto do jazdy na co dzień przeraża zużyciem paliwa i ewentualnymi kosztami napraw. Nie warto kupować najtańszych egzemplarzy, gdyż czasy świetności dawno mają już za sobą. Nawet duże nakłady finansowe nie gwarantują przywrócenia im oryginalnego wyglądu i sprawności. Dla chcących mieć auto do okazjonalnych przejażdżek najlepszym wyborem będą mocne wersje V8, bądź topowa V12. Jeśli tylko znajdziemy zadbany egzemplarz użytkowany wcześniej przez rozsądnego człowieka będziemy mogli cieszyć się z posiadania pięknego i luksusowego auta, które jeszcze przez wiele lat będzie robić wrażenie na ulicy. Ceny na polskim rynku wtórnym zaczynają się od 10 000 zł za wyeksploatowane egzemplarze. Górna granica sięga nawet 50 000 zł za modele 750i.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA