REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane BMW serii 7 E38 (1994 – 2001) – usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Bartłomiej Jakubiec
bmw 7
bmw 7

REKLAMA

REKLAMA

BMW serii 7 typoszeregu E38 już dzisiaj uznawane jest za auto kultowe. Niestety często wpadało w ręce osób nie zdających sobie sprawy z ogromnych kosztów utrzymania tego kolosa, stąd większość egzemplarzy nosi wyraźne ślady zużycia. Jakie usterki trapią BMW 7?

Używane BMW serii 7 E38 (1994 – 2001) – wygląd zewnętrzny i wnętrze

Luksusowy krążownik BMW w wersji podstawowej (krótkiej) miał 498 centymetrów długości i dysponował rozstawem osi wynoszącym 293 centymetry. Wersja przedłużana zwana Lang miała oba wymiary powiększone o 14 centymetrów. Jak przystało na segment F (wyjątkiem jest Mercedes, który produkował klasę S w wersji coupe), auto produkowano tylko w jednej wersji nadwoziowej – był to klasyczny czterodrzwiowy sedan. Auto nawet w dzisiejszych czasach, gdy wszystko staje się coraz większe, robi wrażenie na drodze. Zadbane egzemplarze nadal potrafią cieszyć oko swą elegancją i majestatycznym wyglądem.

REKLAMA

REKLAMA

Wnętrze auta, jak przystało na klasę, jest bardzo przestronne. Wygodnie zasiądzie w nim piątka podróżujących i żaden z nich nie powinien uskarżać się na brak miejsca. Wyposażenie większości spotykanych egzemplarzy jest bardzo bogate, choć spotyka się „golasy”. Kupując serię 7 w salonie można było zamówić skórzaną tapicerkę, dwustrefową klimatyzację, pełną elektrykę szyb i lusterek a także foteli przednich, system multimedialny, a nawet telefon. Dla najbardziej wymagających klientów przygotowano wersje z lodówkami oraz kuloodpornymi szybami i opancerzeniem karoserii.

Zobacz też: Zakup auta klasy wyższej - koszty ekploatacji używanej limuzyny BMW, Audi i Mercedes-Benz

Używane BMW serii 7 E38 (1994 – 2001) – technika

Jak przystało na limuzynę oferowane jednostki mają co najmniej sześć cylindrów i zapewniają więcej niż przeciętną dynamikę (z małym wyjątkiem). W czasach,  gdy montowanie silników Diesla do luksusowych limuzyn nie było jeszcze tak popularne jak dzisiaj, trzon oferty stanowiły jednostki benzynowe. Jednostki montowane przez cały okres produkcji to:

REKLAMA

  • 728i (193 KM)
  • 730i (218 KM)
  • 735i (245 KM)
  • 740i (286 KM)
  • 750i (326 KM)

Podstawowy silnik to rzędowa sześciocylindrowa jednostka zapewniająca przyspieszenie do 100 km/h w czasie 8,6 sekundy. Wyżej w hierarchii pozycjonowane są jednostki V8, które zapewniają temu kolosowi sprint do „setki” w czasie 6,6 – 8,3 sekundy. Topowa jednostka to silnik V12 o pojemności 5,4 litra zapewniająca autu bajeczną dynamikę, niestety okupioną ogromnym zużyciem paliwa. Potrafi spalić średnio nawet 15-16 litrów. Decydując się na mniejszą jednostkę nie liczmy na duże oszczędności na stacji benzynowej. Nawet silnik 2.8 spala średnio 12 litrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Generacja e38 była pierwszym luksusowym BMW, w którym zdecydowano się na montaż silników wysokoprężnych. Dostępne były trzy, jednak nie wszystkie są godne polecenia:

  • 725 tds (143 KM)
  • 730d (184-193 KM)
  • 740d (238-245 KM)

Bez względu na wybór musimy liczyć się ze średnim spalaniem oleju napędowego na poziomie 9-10 litrów. Ze względu na kiepską dynamikę nie warto zaprzątać sobie głowy wersją o pojemności 2,5 litra.

Moc we wszystkich jednostkach napędowych przekazywana jest na koła za pośrednictwem skrzyni manualnej  o pięciu lub sześciu przełożeniach bądź za pomocą pięciostopniowego automatu. Sprawna skrzynia zmienia biegi aksamitnie, bez szarpnięć lecz pogarsza osiągi auta o około 1 sekundę zwiększając zużycie paliwa o około 1-1,5 litra. Topowa jednostka V12 oraz ośmiocylindrowy silnik Diesla dostępne były jedynie z „automatem”.

Zawieszenie świetnie łączy pewność prowadzenia znaną z mniejszych modeli BMW oraz wysoki komfort jaki powinna zapewniać duża limuzyna. Z tyłu opcjonalnie montowane było samopoziomujące się zawieszenie pneumatyczne.

Zobacz też: Audi A8 vs. Mercedes-Benz S-klasse W220

Używane BMW serii 7 E38 (1994 – 2001) – usterki i koszty eksploatacji

Jednostki napędowe BMW zawsze cieszyły się dobrą opinią. Podobnie rzecz ma się w tym przypadku, jednak pamiętajmy, że nic nie jest wieczne i nawet najbardziej udany silnik bez odpowiedniej dbałości szybko popadnie w ruinę. Jeśli jesteśmy zdecydowani na wersję wysokoprężną lepiej omijać wersję 2.5 tds. Jest zdecydowanie za słaba do tego blisko dwutonowego auta. Ponadto cierpi na awarię układu chłodzenia. Zdecydowanie bardziej trwałe są jednostki 3.0d R6 i 4.0d V8. Jednostki te sporadycznie miały problemy z zacierającymi się turbosprężarkami oraz awariami sterownika silnika, ponadto nie sprawiają większych problemów.

Motory benzynowe ze względu na małe wysilenie są trwałe. Jednostki V8 bez problemu pokonują przebiegi rzędu 400-500 tysięcy kilometrów bez remontu. Najbardziej problematyczny jest silnik o pojemności 4,4 l. Częstą usterką jest odkręcanie się pompy oleju co może doprowadzić do spadku ciśnienia smarowania i zatarcia jednostki. W jednostce R6 występuje problem zbyt wysokiego ciśnienia płynu chłodniczego. Skutkiem może być odłączenie węża od chłodnicy i wyciek płynu.

Zawieszenie jest trwałe. Niekiedy dochodzi do uszkodzenia systemu samo poziomowania tylnej osi skutkującej „opadaniem” tyłu. Koszt jednego amortyzatora to ok. 2500 zł. W egzemplarzach o dużej średnicy felg dochodzi do przyspieszonego zużycia łączników stabilizatora.

Ze względu za bogate wyposażenie, zawieść może elektryka i elektronika. Do znanych przypadłości należą awarię wyświetlacza radia, który „gubi” piksele.

Zobacz też: Używany Mercedes-Benz W126 SEC (1981 – 1991) – piękny youngtimer

Używane BMW serii 7 E38 (1994 – 2001) – podsumowanie

Zakup używanego BMW serii 7 generacji e38 należy dobrze przemyśleć. Jako auto do jazdy na co dzień przeraża zużyciem paliwa i ewentualnymi kosztami napraw. Nie warto kupować najtańszych egzemplarzy, gdyż czasy świetności dawno mają już za sobą. Nawet duże nakłady finansowe nie gwarantują przywrócenia im oryginalnego wyglądu i sprawności. Dla chcących mieć auto do okazjonalnych przejażdżek najlepszym wyborem będą mocne wersje V8, bądź topowa V12. Jeśli tylko znajdziemy zadbany egzemplarz użytkowany wcześniej przez rozsądnego człowieka będziemy mogli cieszyć się z posiadania pięknego i luksusowego auta, które jeszcze przez wiele lat będzie robić wrażenie na ulicy. Ceny na polskim rynku wtórnym zaczynają się od 10 000 zł za wyeksploatowane egzemplarze. Górna granica sięga nawet 50 000 zł za modele 750i.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA