REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Lancer VII CS0 (2000-2008): w cieniu rajdowej legendy

Mitsubishi Lancer po liftingu z 2005 roku.
Mitsubishi Lancer po liftingu z 2005 roku.

REKLAMA

REKLAMA

Lancer VII generacji kojarzony jest z jego rajdową legendą. W praktyce okazuje się, że jego cywilna odmiana to praktyczny i solidny samochód, który jednak nie ma wiele wspólnego z motosportem.

Mitsubishi Lancer VII-generacji (oznaczenie CS0) trafił na europejski rynek z 3-letnim opóźnieniem. Swój debiut miał w 2000 roku w Japonii, natomiast Europa przywitała go dopiero w 2003 roku. Dwa lata później auto przeszło drobny lifting, a największe zmiany dotyczyły stylizacji przedniego pasa. Mimo że auto nosi nazwę jednego z najbardziej rozpoznawalnych samochodów rajdowych na świecie, cywilna jego wersja, poza odmianą Evo, ma niewiele wspólnego ze sportem.

REKLAMA

Nadwozie Lancera VII

REKLAMA

Lancer VII występował w dwóch wersjach nadwoziowych. Najpopularniejszy był sedan z bagażnikiem o pojemności 430 litrów. Odmiana kombi, podobnie jak ma to miejsce w przypadku Alfy Romeo 156 dysponuje znacznie mniejszą przestrzenią na bagaż – zaledwie 344 litry czyli tyle ile w przeciętnym hatchbacku klasy kompakt. Niską pojemność bagażnika częściowo rekompensuje możliwość załadowania kufra aż po sam dach. Poza tym otwór załadunkowy kombi pozwala na przewóz rzeczy o większych gabarytach. 

Równie rozczarowujące jest zabezpieczenie karoserii auta przed rdzą. Charakterystyczne miejsca występowania jej ognisk to ramy okienne drzwi (wada fabryczna modelu, której Mitsubishi Motors Polska nie uznawała na gwarancji, podczas gdy na zachodzie Europy nie było z tym problemu). Poza tym mankamentem auta jest słabej jakości lakier, który bardzo łatwo ulega zarysowaniu. To z kolei prosta droga do pojawienia się nowych ognisk rdzy.

Wnętrze Lancera VII

Bardzo proste, wręcz ascetyczne wnętrze Lancera CS0 jest wykonane starannie i obce są mu problemy związane ze skrzypieniem plastików czy foteli. Pod względem wyposażenia też jest przyzwoicie. Mimo że brakuje zaawansowanych rozwiązań multimedialnych, a wiele modeli pozbawionych jest nawet komputera pokładowego, to nie powinno być problemu z zakupem egzemplarza wyposażonego w klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka czy ABS. Wadą wnętrza jest stosunkowo słabe wyciszenie kabiny, które wpływa negatywnie na komfort podróży. Zbyt duża jest też średnica koła kierownicy. Zostało to poprawione w 2006 roku, kiedy w wersji 1.6 pojawiła się mniejsza, bardziej poręczna kierownica.

Zobacz też: Używana Mazda 323F BJ (1998-2003): solidnie ale bez polotu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silniki występujące w Lancerze VII

REKLAMA

Osoby, które zastanawiają się nad zakupem Mitsubishi Lancera VII, może zmartwić fakt, że model ten nie posiadał w swojej ofercie żadnego silnika wysokoprężnego. Wszystkie trzy jednostki będące w polskiej dystrybucji, zasilane były benzyną. Podstawowo wersja Lancera 1.3  16V 82KM, nie zachwyca ani dynamiką ani spalaniem. Zdecydowanie korzystniej wygląda pod tym względem odmiana 1.6  16V 98KM (0-100km/ w 11,8s, śr. spalanie 6,8l/100km). Najmocniejszy wariant to Lancer z (poza modelem Evo o mocy 265KM) silnikiem 2.0 16V DOHC o mocy 135KM(0-100km/h w 9,7s, V-Max 204km/h). Wszystkie jednostki napędowe uważane są za bezawaryjne. Będąc regularnie serwisowane niestraszne są im przebiegi rzędu 400tys.km.

Silniki w Lancerze VII CS0 posiadają hydrauliczną regulację luzu zaworowego. Bardzo dobrze współpracują z instalacją LPG, zwłaszcza jednostka 1.6 16V. Problemy w tym silniku stwarza pompa wody, która bardzo często przecieka, dlatego stanowić powinna integralny element wchodzący w skład części, podlegających wymianie trakcie zmiany rozrządu. Nietrwała jest też sonda lambda.

Zobacz też: Używany Nissan Almera N16 (2000-2006): trzeba zaryzykować

Zawieszenie/ Układ kierowniczy Lancera VII

Newralgicznym elementem auta jest jego tylne, wielowahaczowe zawieszenie. Do 2005 roku japoński kompakt borykał się z trzaskami dochodzącymi z okolic tylnej osi. Źródłem problemu są kiepskiej jakości tuleje wahaczy. Należy pamiętać, że zawieszenie Lancera dosyć wybiórczo tłumi nierówności i sprzyja raczej dynamicznej jeździe w zakrętach, niż zapewnieniu jak najwyższego komfortu podróżnym.

Układ kierowniczy jest precyzyjny i zapewnia dobre wyczucie auta.  Zdarzają się jednak problemy z maglownicą(koszt w ASO prawie 18 000zł!).

Podsumowanie

Lancer VII generacji CS0 to auto dla kogoś, kto przede wszystkim szuka niezawodnego auta, by bezproblemowo pokonywać dystans z punktu A do B. Kosztem stylistyki i nowoczesnych rozwiązań, właściciel zyska solidne auto, które nie powinno nastręczać mu większych problemów w codziennej eksploatacji. Gruntownemu sprawdzeniu należy poddać przede wszystkim nadwozie auta (pod kątem występowania ewentualnych ognisk korozji czy śladów ewentualnych napraw blacharskich) oraz stan układu kierowniczego oraz tylnego zawieszenia. Zdecydowanie najciekawsze są egzemplarze wyprodukowane od 2007 roku, w których wyeliminowane zostały problemy „wieku dziecięcego” a wyposażenie uległo znaczącej poprawie.

Zobacz też: Używany Saab 9-3 YS3F: szybkość bezpieczna

Konkurenci Mitsubishi Lancera VII

- Nissan Almera II

- Golf V

- Peugeot 307

Mitsubishi Lancer wersji kombi ma bagażnik o pojemności zaledwie 344 litrów.
Wnętrze Lancera z silnikiem 2.0 wyróżnia się sportową kierownicą i aluminiowymi dodatkami.
Mitsubishi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

Uciekał przed kontrolą drogową, spowodował kolizję. Ale to dopiero początek kłopotów

Kierujący renaultem 46-latek nie zatrzymał się do kontroli drogowej przy jednej ze stołecznych ulic. Uciekając przed patrolem, spowodował kolizję. Okazało się, że był pod wpływem narkotyków i miał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów.

Zima zaskoczyła? Czyli śniegowy chaos obnażył urzędnicze zaniedbania

Intensywne opady śniegu w sobotę 11 i niedzielę 12 stycznia, które sparaliżowały wiele regionów naszego kraju, obnażyły braki w przygotowaniu do zimy. Choć meteorolodzy ostrzegali przed trudnymi warunkami, które nadchodzą, rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej dotkliwa. Zamiast cieszyć się zimowymi krajobrazami, kierowcy zmagali się z nieodśnieżonymi drogami.

Rekordowa sprzedaż samochodów w grudniu. Toyota i Renault wciąż obiektami największego pożądania

Specjalne oferty na koniec roku oraz widmo wyższych cen od nowego roku spowodowały historyczny miesiąc w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Zarejestrowano najwięcej samochodów od początku notowań, a wszystkie marki samochodów osobowych z TOP 20 odnotowały wzrost rejestracji.

REKLAMA

Problemy z serwisem odstraszają Polaków od zakupu samochodów elektrycznych

Obawy dotyczące kosztów serwisowania i dostępności odpowiednich usług skłaniają część Polaków do odkładania decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Jak wynika z Barometru Nowej Mobilności, co 11. Polak podziela te wątpliwości. Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair, podkreśla, że serwis samochodów elektrycznych, mimo początkowych obaw, nie różni się znacząco od serwisu aut spalinowych, a często bywa tańszy.

43 nowe urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości. Gdzie? Od kiedy? [LISTA]

Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że projekt rozbudowy systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym wchodzi w kolejny etap. Podpisano umowę na dostawę i montaż 43 nowych urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości.

KGP: 92 589 interwencji, 311 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 92 589 interwencji. Byli wzywani do 311 wypadków drogowych.

Bierz 40 tysięcy złotych dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego i premię za zezłomowanie starego auta

Program Mój Elektryk wkracza w nową fazę. Już za kilka tygodni, począwszy od 1 lutego można na zakup samochodu elektrycznego otrzymać bezprecedensową dotację. Dodatkową premią objęta jest też czynność zezłomowania starego auta.

REKLAMA

Prowadzisz samochód w okularach? Zapłacisz mandat od 1,5 tys. do nawet 5 tys. zł [i możesz stracić uprawnienia], jeżeli masz to w swoim prawie jazdy. To samo tyczy się soczewek kontaktowych

Osoby mające wadę wzroku, w stosunku do których lekarz – w orzeczeniu lekarskim – stwierdził konieczność korekty lub ochrony wzroku podczas prowadzenia pojazdów mechanicznych – na rewersie swojego prawa jazdy (w rubryce nr 12) – mają wpisany specjalny kod, który wprowadza dla nich ściśle określone ograniczenie w korzystaniu z uprawnienia do kierowania pojazdami. Kierowcę niewłaściwie stosującego się do ww. ograniczenia – czekają poważne konsekwencje.

W 2024 r. wzrosła ilość wypadków drogowych, kolizji drogowych oraz osób rannych w wypadkach. Podsumowanie roku na polskich drogach

Komenda Główna Policji opublikowała wstępne dane dotyczące roku 2024 na polskich drogach. Wzrosła ilość wypadków drogowych, kolizji drogowych oraz osób rannych w wypadkach. Liczba ofiar śmiertelnych zmalała.

REKLAMA