REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Lancer VII CS0 (2000-2008): w cieniu rajdowej legendy

Mitsubishi Lancer po liftingu z 2005 roku.
Mitsubishi Lancer po liftingu z 2005 roku.

REKLAMA

REKLAMA

Lancer VII generacji kojarzony jest z jego rajdową legendą. W praktyce okazuje się, że jego cywilna odmiana to praktyczny i solidny samochód, który jednak nie ma wiele wspólnego z motosportem.

Mitsubishi Lancer VII-generacji (oznaczenie CS0) trafił na europejski rynek z 3-letnim opóźnieniem. Swój debiut miał w 2000 roku w Japonii, natomiast Europa przywitała go dopiero w 2003 roku. Dwa lata później auto przeszło drobny lifting, a największe zmiany dotyczyły stylizacji przedniego pasa. Mimo że auto nosi nazwę jednego z najbardziej rozpoznawalnych samochodów rajdowych na świecie, cywilna jego wersja, poza odmianą Evo, ma niewiele wspólnego ze sportem.

REKLAMA

Nadwozie Lancera VII

REKLAMA

Lancer VII występował w dwóch wersjach nadwoziowych. Najpopularniejszy był sedan z bagażnikiem o pojemności 430 litrów. Odmiana kombi, podobnie jak ma to miejsce w przypadku Alfy Romeo 156 dysponuje znacznie mniejszą przestrzenią na bagaż – zaledwie 344 litry czyli tyle ile w przeciętnym hatchbacku klasy kompakt. Niską pojemność bagażnika częściowo rekompensuje możliwość załadowania kufra aż po sam dach. Poza tym otwór załadunkowy kombi pozwala na przewóz rzeczy o większych gabarytach. 

Równie rozczarowujące jest zabezpieczenie karoserii auta przed rdzą. Charakterystyczne miejsca występowania jej ognisk to ramy okienne drzwi (wada fabryczna modelu, której Mitsubishi Motors Polska nie uznawała na gwarancji, podczas gdy na zachodzie Europy nie było z tym problemu). Poza tym mankamentem auta jest słabej jakości lakier, który bardzo łatwo ulega zarysowaniu. To z kolei prosta droga do pojawienia się nowych ognisk rdzy.

Wnętrze Lancera VII

Bardzo proste, wręcz ascetyczne wnętrze Lancera CS0 jest wykonane starannie i obce są mu problemy związane ze skrzypieniem plastików czy foteli. Pod względem wyposażenia też jest przyzwoicie. Mimo że brakuje zaawansowanych rozwiązań multimedialnych, a wiele modeli pozbawionych jest nawet komputera pokładowego, to nie powinno być problemu z zakupem egzemplarza wyposażonego w klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka czy ABS. Wadą wnętrza jest stosunkowo słabe wyciszenie kabiny, które wpływa negatywnie na komfort podróży. Zbyt duża jest też średnica koła kierownicy. Zostało to poprawione w 2006 roku, kiedy w wersji 1.6 pojawiła się mniejsza, bardziej poręczna kierownica.

Zobacz też: Używana Mazda 323F BJ (1998-2003): solidnie ale bez polotu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silniki występujące w Lancerze VII

REKLAMA

Osoby, które zastanawiają się nad zakupem Mitsubishi Lancera VII, może zmartwić fakt, że model ten nie posiadał w swojej ofercie żadnego silnika wysokoprężnego. Wszystkie trzy jednostki będące w polskiej dystrybucji, zasilane były benzyną. Podstawowo wersja Lancera 1.3  16V 82KM, nie zachwyca ani dynamiką ani spalaniem. Zdecydowanie korzystniej wygląda pod tym względem odmiana 1.6  16V 98KM (0-100km/ w 11,8s, śr. spalanie 6,8l/100km). Najmocniejszy wariant to Lancer z (poza modelem Evo o mocy 265KM) silnikiem 2.0 16V DOHC o mocy 135KM(0-100km/h w 9,7s, V-Max 204km/h). Wszystkie jednostki napędowe uważane są za bezawaryjne. Będąc regularnie serwisowane niestraszne są im przebiegi rzędu 400tys.km.

Silniki w Lancerze VII CS0 posiadają hydrauliczną regulację luzu zaworowego. Bardzo dobrze współpracują z instalacją LPG, zwłaszcza jednostka 1.6 16V. Problemy w tym silniku stwarza pompa wody, która bardzo często przecieka, dlatego stanowić powinna integralny element wchodzący w skład części, podlegających wymianie trakcie zmiany rozrządu. Nietrwała jest też sonda lambda.

Zobacz też: Używany Nissan Almera N16 (2000-2006): trzeba zaryzykować

Zawieszenie/ Układ kierowniczy Lancera VII

Newralgicznym elementem auta jest jego tylne, wielowahaczowe zawieszenie. Do 2005 roku japoński kompakt borykał się z trzaskami dochodzącymi z okolic tylnej osi. Źródłem problemu są kiepskiej jakości tuleje wahaczy. Należy pamiętać, że zawieszenie Lancera dosyć wybiórczo tłumi nierówności i sprzyja raczej dynamicznej jeździe w zakrętach, niż zapewnieniu jak najwyższego komfortu podróżnym.

Układ kierowniczy jest precyzyjny i zapewnia dobre wyczucie auta.  Zdarzają się jednak problemy z maglownicą(koszt w ASO prawie 18 000zł!).

Podsumowanie

Lancer VII generacji CS0 to auto dla kogoś, kto przede wszystkim szuka niezawodnego auta, by bezproblemowo pokonywać dystans z punktu A do B. Kosztem stylistyki i nowoczesnych rozwiązań, właściciel zyska solidne auto, które nie powinno nastręczać mu większych problemów w codziennej eksploatacji. Gruntownemu sprawdzeniu należy poddać przede wszystkim nadwozie auta (pod kątem występowania ewentualnych ognisk korozji czy śladów ewentualnych napraw blacharskich) oraz stan układu kierowniczego oraz tylnego zawieszenia. Zdecydowanie najciekawsze są egzemplarze wyprodukowane od 2007 roku, w których wyeliminowane zostały problemy „wieku dziecięcego” a wyposażenie uległo znaczącej poprawie.

Zobacz też: Używany Saab 9-3 YS3F: szybkość bezpieczna

Konkurenci Mitsubishi Lancera VII

- Nissan Almera II

- Golf V

- Peugeot 307

Mitsubishi Lancer wersji kombi ma bagażnik o pojemności zaledwie 344 litrów.
Wnętrze Lancera z silnikiem 2.0 wyróżnia się sportową kierownicą i aluminiowymi dodatkami.
Mitsubishi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Budują stacje ładowania na potęgę. Powerdot postawi w Polsce w sumie 1750 punktów ładowania dla elektryków

    Kierowcy mogli nie słyszeć o firmie Powerdot, ale jej ładowarki z pewnością już widzieli. To one stoją przy sklepach Biedronka. 600 punktów przed marketami tej sieci to jednak ułamek planów firmy dla Polski.

    Kiedy pieszy, przechodząc przez jezdnię poza pasami, również ma pierwszeństwo?

    Pasy są azylem dla pieszych przechodzących przez jezdnię? Tak, ale nie tylko one. Polskie przepisy drogowe przewidują bowiem przypadki, w których pieszy będzie miał pierwszeństwo także podczas przechodzenia przez jezdnię poza pasami. Oto i one.

    Mandat za telefon na pasach w 2024 r. Kara dotyczy tylko przejść dla pieszych?

    Pieszy może dostać mandat za używanie telefonu podczas przechodzenia przez przejście. W tym punkcie rodzi się jednak kilka pytań. Ile wynosi kara? Kiedy konkretnie można dostać mandat? I czy dotyczy to tylko przejść dla pieszych? Odpowiedzmy.

    Ile kosztuje Opel Corsa Hybrid w 2024 r.? Oto cennik MHEV-a 100 KM i 136 KM

    Piąta generacja Opla Corsy otrzymała niedawno lifting. Wraz z nim pojawiły się nowe wersje napędowe. Właśnie do sprzedaży w Polsce wszedł model o zasilaniu spalinowo-elektrycznym. A trzeba za niego zapłacić... No właśnie, ile?

    REKLAMA

    Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

    Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

    Wymiana opon na letnie w 2024 r. Kiedy najlepiej pojawić się w serwisie?

    Wiosna nieśmiało zagląda do Polski. A to oznacza, że na usta kierowców powraca pytanie: "Kiedy zmienić opony na letnie?". Specjaliści odpowiadają i wskazują czy "już" to nie jest trochę za wcześnie.

    Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.? Auta "zjadają" nawet 1,8 tys. zł miesięcznie

    Samochody drożeją. To można powtarzać jak mantrę praktycznie od początku pandemii. W tym jednak materiale nie chodzi o ceny aut używanych, a raczej koszty ich późniejszego utrzymania. Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.?

    Przyjętego mandatu nie da się uchylić. Wznowienie postępowania mandatowego to konieczna zmiana

    Przyjętego mandatu karnego uchylić się nie da. Praktycznie nie ma takiej możliwości nawet w przypadku, w którym funkcjonariusz, wymierzając karę, dopuścił się złamania prawa. To oznacza złamanie konstytucyjnych praw kierowców. RPO wnosi zatem o zmianę przepisów.

    REKLAMA

    Nowy bat na pijanych kierowców od 14 marca. Zaczną tracić samochody. Jak zadziałają nowe przepisy?

    14 marca 2024 r. w życie wejdą nowe przepisy. W ich ramach pijany kierowca dostanie wyrok, grzywnę, a do tego straci prawo jazdy i... samochód. Tak, sądy będą mogły decydować o przepadku pojazdu. Czy to skuteczny bat?

    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    REKLAMA