REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Colt VI generacji nie należy już do klasy kompaktowej. To auto miejskie o przestronnym wnętrzu.
Colt VI generacji nie należy już do klasy kompaktowej. To auto miejskie o przestronnym wnętrzu.
Mitsubishi

REKLAMA

REKLAMA

Mitsubishi Colt VI generacji to model, którego stylistyka i gabaryty są zgoła odmienne od tych spotykanych w jego poprzednich wcieleniach. Czy coś jeszcze łączy Colta z jego chlubnymi przodkami?

Rzadko się zdarza by kolejna generacja danego modelu zamiast urosnąć zmalała. Mitsubishi Colt oferuje co prawda więcej miejsca w środku niż jego poprzednik , ale w porównaniu do oponentów takich jak np. Honda Civic, jest już wyraźnie mniejszy. Gdy pojawił się w 2004 roku jasne było, że nie jest już to auto kompaktowe tylko samochód klasy B.  W chwili debiutu dostępna była tylko wersja o 5-drzwiowym nadwoziu, rok później pojawiła się odmiana 3-drzwiowa, o znacznie bardziej dynamiczniej stylistyce.  Potwierdzeniem sportowego charakteru nowego rodzaju nadwozia,  było jednoczesne wprowadzenie do oferty sprzedażowej 3-drzwiowego Colta CZT, z turbodoładowanym silnikiem o mocy 150KM. Uzupełnienie gamy nadwoziowej stanowił kabriolet CZC, wprowadzony do sprzedaży w 2006 roku.  W 2008 roku pojawił się nowy model, który tylko w 35% bazował na poprzedniku. Warto pamiętać, że Colt VI generacji jest spokrewniony ze Smartem ForFour, bowiem był to pierwszy model japońskiego producenta tworzony we współpracy z koncernem Daimler-Chrysler.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie

Wszystkie trzy wersje nadwoziowe Colta są bardzo dobrze zabezpieczone przed rdzą. Korozja była największym mankamentem jego poprzednika i na całe szczęście w VI generacji Colta zdołano uniknąć tego problemu. Jeśli jednka na powierzchni karoseri pojawiły się jej ogniska, to może być to sygnał, że nadwozie auta było już naprawiane. Japoński przedstawiciel klasy B otrzymał także dobry wynik w teście zderzeniowym, przeprowadzonym przez Euro NCAP w 2005 roku. Konstrukcja Colta zapewnia czterogwiazdkową ochronę podróżujących nim osób.

Zobacz też: Używany Nissan Micra III: pasuje do szpilek

Wnętrze

Wszystkie trzy odmiany Colta charakteryzuje bardzo mały bagażnik. Najmniejszy jest w odmianie dysponującej trojgiem drzwi- tylko 155 litrów pojemności. Nieco większy jest w kabriolecie-190l- a największy, bo 220 litrowy, w odmianie 5-drzwiowej. Co więcej, ta ostatnia wersja posiada także regulowaną na dystansie 15cm tylną kanapę, przez co można zwiększyć objętość kufra nawet do 315 litrów. Gdy i to nie pomaga, tylne fotele można po prostu wymontować. Trzeba uczciwie przyznać, że o ile bagażniki w Coltach są małe, to już pod względem ilości miejsca jakie auto oferuje podróżującym nim pasażerom (zwłaszcza w wersji 5-drzwiowej), nie można narzekać. Miejsca jest sporo nawet dla wysokich osób. Bardzo praktyczna w Colcie jest także możliwość regulacji kata nachylenia oparcia tylnej kanapy, co zwiększa wygodę siedxzących na niej osób. Pod względem materiałów użytych do wykończenia wnętrza, Colt nie rozczarowuje. Są niezłej jakości, a co ważniejsze, nawet po latach nic w środku nie trzeszczy. Wyposażenie auta jest przyzwoite, a na szczególne wyróżnienie zasługuje, seryjnie występująca w każdym modelu, manualna klimatyzacja. Oprócz niej auto posiada w standardzie dwie poduszki powietrzne, ABS z EBD,  regulację wysokości kierownicy, centralny zamek zdalnie sterowany, elektrycznie regulowane szyby w przednich drzwiach, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, składane oparcia tylnych foteli.

REKLAMA

Wnętrze auta jest nienajlepiej wyciszone, ale oferuje funkcjonalne rozwiązania jak np. przesuwaną tylną kanapę o regulowanym kącie pochylenia oparcia. Poza tym każdy model seryjnie wyposażony był w klimatyzację.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik

Na polskim rynku dostępne były cztery silniki benzynowe, dysponujące 16-zaworową głowica, dwoma wałkami rozrządu w głowicy (DOHC) oraz systemem zmiennych faz rozrządu MIVEC. Najsłabsza , trzycylindrowa wersja 1.1 12V ma moc 75KM(0-100km/h w 13,3 s, V-max 165 km.h). Odmiana ta przeznaczona jest głównie dla osób poruszających się autem po mieście, ponieważ ze względu na niski moment obrotowy (100Nm) jest mało elastyczna . Znacznie lepiej poza miastem poradzi sobie wersja 1.3 16V 95KM, która przyspiesza 0-100km/h w 10,4 s a jej prędkość maksymalna wynosi 180km/h.  Rzadziej spotykane na rynku są Colty z 1,5-litrowym silnikiem o mocy 109KM. Tu osiągi są już bardzo dobre: 0-100km/h w 9,8 sekundy i maksymalna prędkość równa 190km/h. Dla osób o sportowych aspiracjach Mtsubishi przygotowało wersję 1.5 Turbo o mocy 150KM. Wersja ta oprócz wysokiej dynamiki, którą odzwierciedlają jej  osiągi (0-100km/h w 8 sekund, V-max 210km/h) odróżnia się dodatkowym spojlerem nad tylną szybą, lakierowanymi wszystkimi elementami nadwozia, 16” alufelgami, standardowym układem ESP(niestety jest niewyłączalny) i kubełkowymi fotelami w kabinie.

Zobacz też: Używany Citroen C4: nietuzinkowy Francuz

Diesle nie były oferowane w polskiej dystrybucji ze względu na wysoką cenę. Spotkać natomiast można modele importowane, które wyposażone są w jedną z dwóch wersji 1,5 litrowego, wysokoprężnego silnika Mercedesa o mocy albo 68KM albo 95KM. Zdecydowanie lepiej wybrać mocniejszą wersję, która jest dynamiczna (0-100km/h w 9,9 sekundy)i jednocześnie nie zużywa nadmiernej ilości oleju napędowego(średnio 5,5 litra/100km).

W obu 3-cylindrowych wersjach wysokoprężnego silnika 1.5 DI-D występuje dwumasowe koło zamachowe. Trzeba sprawdzić czy trakcie dynamicznego ruszania nie czuć w kabinie wyraźnych wibracji, bowiem jest  to typowy objaw uszkodzonego „dwumasu”.

Skrzynie biegów

Standardowo Mitsubishi Colt posiada 5-przełożeniową ręczną skrzynię biegów. Jej popularnym mankamentem są trudności w wybieraniu 1-go i wstecznego biegu. Dostępna też była zautomatyzowana skrzynia Allshift, występująca z silnikami 1.3 16V i 1.5 DI-D. Jest to identyczne rozwiązanie jak to, które spotkamy m.in. Smarcie ForFour. Działanie tej skrzyni jest specyficzne, więc zalecamy jazdę próbną.

Zawieszenie

Mitsubishi Colt posiada sztywno zestrojone zawieszenie, ale dzięki temu jest lepiej prowadzi się w szybszych zakrętach. Przeszkadzać za to może stosunkowo głośna jego praca.  Auto ma krótkie zwisy, co w połączeniu z dużym rozstawem kół sprawia, że auto bardzo dobrze się prowadzi, a na drodze zachowuje się w sposób przewidywalny.

Zobacz też: Używany Opel Agila: miejskie wozidełko

Mankamentem zawieszenia jest głośna jego praca, zwłaszcza tylnego. Poza tym w początkowych egzemplarzach problemem były przeciekające amortyzatory, które jednak wymieniano na gwarancji.

Awaryjność

Trzeba podkreślić, że tak naprawdę Colt to godny następca swojego poprzednika. Owszem, zatracił sporo z jego sportowego charakteru, ale nadal jest bardzo trwałym i jest właściwie bezawaryjnym samochodem. Wadą mogą być za to drogie części zamienne, zwłaszcza tyczy się to tych pochodzących z Autoryzowanych Serwisów Obsługi. Za sprzęgło trzeba zapłacić nawet 2110zł!a pamiętajmy, że jest to przecież tylko auto miejskie, występujące z silnikami o małej pojemności.

Podsumowanie

Mitsubishi Colt to świetna propozycja dla osób które poszukują trwałego i przestronnego auta do miasta. W wersji 3-drzwiowej ma bardzo dynamiczną sylwetkę , która nawet po latach nadal może się podobać. Poza głośnym zawieszeniem nie cierpi właściwie na żadne większe problemy. Ogromnym walorem auta jest także dostępność w każdej wersji klimatyzacji. Także silniki są bardzo trwałe i dynamiczne(zwłaszcza benzynowe 1.3 i 1.5 oraz diesel 1.5 DI-D 95KM).  Auto ma bardzo dobrze zabezpieczone przed rdzą nadwozie, co pozwala myśleć o nim jako o długoletnim „partnerze” w codziennych obowiązkach.

Zobacz też: Używana Honda Civic VI: nie zawiedzie!

Konkurenci

- Nissan Note ( silniki benzynowe 1.4 16V 88KM, 1.6 16V 110KM, diesle dCi: 1.5 8V 68KM, 86KM, 103KM);

- Honda Jazz (silniki benzynowe 1.2 8V/78KM, 1.4 8V/83KM)

- Audi A2 (silniki benzynowe 1.4 16V/75KM, 1.6 16V FSI/110KM, diesle: 1.2 6V TDI/61KM, 1.4 6V TDI/75KM i 90KM)

Colt w wersji 5-drzwiowej ma największy bagażnik z wszystkich wersji- od 220 do 315 litrów.
Mitsubishi
Colt CZ3 to wersja 3-drzwiowa.
Mitsubishi
Colt CZ3 - tył
Mitsubishi
Deska rozdzielcza Colta CZ3 jest takie samo jak w wersji 5-drzwiowej.
Mitsubishi
Praktyczne rozwiązanie-składane tylne fotele, można je też całkowicie wymontować.
Mitsubishi
Colt CZC czyli wersja coupe-cabrio
Mitsubishi
Colt CZT ma silnik 1.5 Turbo o mocy 150KM
Mitsubishi
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA