REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Colt VI generacji nie należy już do klasy kompaktowej. To auto miejskie o przestronnym wnętrzu.
Colt VI generacji nie należy już do klasy kompaktowej. To auto miejskie o przestronnym wnętrzu.
Mitsubishi

REKLAMA

REKLAMA

Mitsubishi Colt VI generacji to model, którego stylistyka i gabaryty są zgoła odmienne od tych spotykanych w jego poprzednich wcieleniach. Czy coś jeszcze łączy Colta z jego chlubnymi przodkami?

Rzadko się zdarza by kolejna generacja danego modelu zamiast urosnąć zmalała. Mitsubishi Colt oferuje co prawda więcej miejsca w środku niż jego poprzednik , ale w porównaniu do oponentów takich jak np. Honda Civic, jest już wyraźnie mniejszy. Gdy pojawił się w 2004 roku jasne było, że nie jest już to auto kompaktowe tylko samochód klasy B.  W chwili debiutu dostępna była tylko wersja o 5-drzwiowym nadwoziu, rok później pojawiła się odmiana 3-drzwiowa, o znacznie bardziej dynamiczniej stylistyce.  Potwierdzeniem sportowego charakteru nowego rodzaju nadwozia,  było jednoczesne wprowadzenie do oferty sprzedażowej 3-drzwiowego Colta CZT, z turbodoładowanym silnikiem o mocy 150KM. Uzupełnienie gamy nadwoziowej stanowił kabriolet CZC, wprowadzony do sprzedaży w 2006 roku.  W 2008 roku pojawił się nowy model, który tylko w 35% bazował na poprzedniku. Warto pamiętać, że Colt VI generacji jest spokrewniony ze Smartem ForFour, bowiem był to pierwszy model japońskiego producenta tworzony we współpracy z koncernem Daimler-Chrysler.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie

Wszystkie trzy wersje nadwoziowe Colta są bardzo dobrze zabezpieczone przed rdzą. Korozja była największym mankamentem jego poprzednika i na całe szczęście w VI generacji Colta zdołano uniknąć tego problemu. Jeśli jednka na powierzchni karoseri pojawiły się jej ogniska, to może być to sygnał, że nadwozie auta było już naprawiane. Japoński przedstawiciel klasy B otrzymał także dobry wynik w teście zderzeniowym, przeprowadzonym przez Euro NCAP w 2005 roku. Konstrukcja Colta zapewnia czterogwiazdkową ochronę podróżujących nim osób.

Zobacz też: Używany Nissan Micra III: pasuje do szpilek

Wnętrze

Wszystkie trzy odmiany Colta charakteryzuje bardzo mały bagażnik. Najmniejszy jest w odmianie dysponującej trojgiem drzwi- tylko 155 litrów pojemności. Nieco większy jest w kabriolecie-190l- a największy, bo 220 litrowy, w odmianie 5-drzwiowej. Co więcej, ta ostatnia wersja posiada także regulowaną na dystansie 15cm tylną kanapę, przez co można zwiększyć objętość kufra nawet do 315 litrów. Gdy i to nie pomaga, tylne fotele można po prostu wymontować. Trzeba uczciwie przyznać, że o ile bagażniki w Coltach są małe, to już pod względem ilości miejsca jakie auto oferuje podróżującym nim pasażerom (zwłaszcza w wersji 5-drzwiowej), nie można narzekać. Miejsca jest sporo nawet dla wysokich osób. Bardzo praktyczna w Colcie jest także możliwość regulacji kata nachylenia oparcia tylnej kanapy, co zwiększa wygodę siedxzących na niej osób. Pod względem materiałów użytych do wykończenia wnętrza, Colt nie rozczarowuje. Są niezłej jakości, a co ważniejsze, nawet po latach nic w środku nie trzeszczy. Wyposażenie auta jest przyzwoite, a na szczególne wyróżnienie zasługuje, seryjnie występująca w każdym modelu, manualna klimatyzacja. Oprócz niej auto posiada w standardzie dwie poduszki powietrzne, ABS z EBD,  regulację wysokości kierownicy, centralny zamek zdalnie sterowany, elektrycznie regulowane szyby w przednich drzwiach, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, składane oparcia tylnych foteli.

REKLAMA

Wnętrze auta jest nienajlepiej wyciszone, ale oferuje funkcjonalne rozwiązania jak np. przesuwaną tylną kanapę o regulowanym kącie pochylenia oparcia. Poza tym każdy model seryjnie wyposażony był w klimatyzację.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik

Na polskim rynku dostępne były cztery silniki benzynowe, dysponujące 16-zaworową głowica, dwoma wałkami rozrządu w głowicy (DOHC) oraz systemem zmiennych faz rozrządu MIVEC. Najsłabsza , trzycylindrowa wersja 1.1 12V ma moc 75KM(0-100km/h w 13,3 s, V-max 165 km.h). Odmiana ta przeznaczona jest głównie dla osób poruszających się autem po mieście, ponieważ ze względu na niski moment obrotowy (100Nm) jest mało elastyczna . Znacznie lepiej poza miastem poradzi sobie wersja 1.3 16V 95KM, która przyspiesza 0-100km/h w 10,4 s a jej prędkość maksymalna wynosi 180km/h.  Rzadziej spotykane na rynku są Colty z 1,5-litrowym silnikiem o mocy 109KM. Tu osiągi są już bardzo dobre: 0-100km/h w 9,8 sekundy i maksymalna prędkość równa 190km/h. Dla osób o sportowych aspiracjach Mtsubishi przygotowało wersję 1.5 Turbo o mocy 150KM. Wersja ta oprócz wysokiej dynamiki, którą odzwierciedlają jej  osiągi (0-100km/h w 8 sekund, V-max 210km/h) odróżnia się dodatkowym spojlerem nad tylną szybą, lakierowanymi wszystkimi elementami nadwozia, 16” alufelgami, standardowym układem ESP(niestety jest niewyłączalny) i kubełkowymi fotelami w kabinie.

Zobacz też: Używany Citroen C4: nietuzinkowy Francuz

Diesle nie były oferowane w polskiej dystrybucji ze względu na wysoką cenę. Spotkać natomiast można modele importowane, które wyposażone są w jedną z dwóch wersji 1,5 litrowego, wysokoprężnego silnika Mercedesa o mocy albo 68KM albo 95KM. Zdecydowanie lepiej wybrać mocniejszą wersję, która jest dynamiczna (0-100km/h w 9,9 sekundy)i jednocześnie nie zużywa nadmiernej ilości oleju napędowego(średnio 5,5 litra/100km).

W obu 3-cylindrowych wersjach wysokoprężnego silnika 1.5 DI-D występuje dwumasowe koło zamachowe. Trzeba sprawdzić czy trakcie dynamicznego ruszania nie czuć w kabinie wyraźnych wibracji, bowiem jest  to typowy objaw uszkodzonego „dwumasu”.

Skrzynie biegów

Standardowo Mitsubishi Colt posiada 5-przełożeniową ręczną skrzynię biegów. Jej popularnym mankamentem są trudności w wybieraniu 1-go i wstecznego biegu. Dostępna też była zautomatyzowana skrzynia Allshift, występująca z silnikami 1.3 16V i 1.5 DI-D. Jest to identyczne rozwiązanie jak to, które spotkamy m.in. Smarcie ForFour. Działanie tej skrzyni jest specyficzne, więc zalecamy jazdę próbną.

Zawieszenie

Mitsubishi Colt posiada sztywno zestrojone zawieszenie, ale dzięki temu jest lepiej prowadzi się w szybszych zakrętach. Przeszkadzać za to może stosunkowo głośna jego praca.  Auto ma krótkie zwisy, co w połączeniu z dużym rozstawem kół sprawia, że auto bardzo dobrze się prowadzi, a na drodze zachowuje się w sposób przewidywalny.

Zobacz też: Używany Opel Agila: miejskie wozidełko

Mankamentem zawieszenia jest głośna jego praca, zwłaszcza tylnego. Poza tym w początkowych egzemplarzach problemem były przeciekające amortyzatory, które jednak wymieniano na gwarancji.

Awaryjność

Trzeba podkreślić, że tak naprawdę Colt to godny następca swojego poprzednika. Owszem, zatracił sporo z jego sportowego charakteru, ale nadal jest bardzo trwałym i jest właściwie bezawaryjnym samochodem. Wadą mogą być za to drogie części zamienne, zwłaszcza tyczy się to tych pochodzących z Autoryzowanych Serwisów Obsługi. Za sprzęgło trzeba zapłacić nawet 2110zł!a pamiętajmy, że jest to przecież tylko auto miejskie, występujące z silnikami o małej pojemności.

Podsumowanie

Mitsubishi Colt to świetna propozycja dla osób które poszukują trwałego i przestronnego auta do miasta. W wersji 3-drzwiowej ma bardzo dynamiczną sylwetkę , która nawet po latach nadal może się podobać. Poza głośnym zawieszeniem nie cierpi właściwie na żadne większe problemy. Ogromnym walorem auta jest także dostępność w każdej wersji klimatyzacji. Także silniki są bardzo trwałe i dynamiczne(zwłaszcza benzynowe 1.3 i 1.5 oraz diesel 1.5 DI-D 95KM).  Auto ma bardzo dobrze zabezpieczone przed rdzą nadwozie, co pozwala myśleć o nim jako o długoletnim „partnerze” w codziennych obowiązkach.

Zobacz też: Używana Honda Civic VI: nie zawiedzie!

Konkurenci

- Nissan Note ( silniki benzynowe 1.4 16V 88KM, 1.6 16V 110KM, diesle dCi: 1.5 8V 68KM, 86KM, 103KM);

- Honda Jazz (silniki benzynowe 1.2 8V/78KM, 1.4 8V/83KM)

- Audi A2 (silniki benzynowe 1.4 16V/75KM, 1.6 16V FSI/110KM, diesle: 1.2 6V TDI/61KM, 1.4 6V TDI/75KM i 90KM)

Colt w wersji 5-drzwiowej ma największy bagażnik z wszystkich wersji- od 220 do 315 litrów.
Mitsubishi
Colt CZ3 to wersja 3-drzwiowa.
Mitsubishi
Colt CZ3 - tył
Mitsubishi
Deska rozdzielcza Colta CZ3 jest takie samo jak w wersji 5-drzwiowej.
Mitsubishi
Praktyczne rozwiązanie-składane tylne fotele, można je też całkowicie wymontować.
Mitsubishi
Colt CZC czyli wersja coupe-cabrio
Mitsubishi
Colt CZT ma silnik 1.5 Turbo o mocy 150KM
Mitsubishi
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA