REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Nadwozie Nissana Almery pomimo tego, że jest ocynkowane ma wyraźne problemy z rdzą.
Nadwozie Nissana Almery pomimo tego, że jest ocynkowane ma wyraźne problemy z rdzą.
Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Nissan Almera N16 to z pozoru typowe auto japońskie. Przestronny kompakt, z kilkoma silnikami benzynowymi i diesla. Okazuję się jednak, że potrafi on zaskoczyć. I robi to wyjątkowo nieprzyjemnie.

W  1999 roku Nissan przedstawił nową wersję swojego udanego, ale jakże mało porywającego modelu jakim była Almera N15. Jej następczyni, czyli Almera N16 była w pierwszym momencie wyraźnym zaskoczeniem dla rynku, bowiem znaczącej poprawie uległ jej wygląd. Niestety kooperacja Nissana z koncernem Renault wyraźnie odbiła się na jakości nowej Almery. Z czasem okazało się, że po japońskiej niezawodności pozostały tylko mgliste wspomnienia, a codzienne "współżycie" z nową Almerą nie jest już tak spokojne jak dawniej.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie Nissana Almery II

Almera N16 debiutowała w dwóch wersjach nadwoziowych: 3- lub 5-drzwiowym hatchbacku. W 2001 roku pojawiła się odmiana sedan. To co łączy wszystkie wersje nadwozia to kłopoty z korozją. Na pewno problem ten uległ znaczącej poprawie w porównaniu do pierwszej generacji Almery, ale nie został rozwiązany do końca. Nadwozie jest ocynkowane, ale rdza atakuje wiele jego elementów. Organizacja zajmująca się badaniem bezpieczeństwa w pojazdach czyli Euro NCAP, oceniła poziom bezpieczeństwa Nissana Almery na cztery gwiazdki (z pięciu możliwych).

Zobacz też: Używana Mazda 2 DY: japoński Ford Fusion?

Korozja to jeden z głównych problemów jakie spotkać może właściciel Almery N16. Rdza bardzo często pojawia się:

REKLAMA

-na tylnej klapie, zwłaszcza na jej środku, tuż pod krawędzią dolną szyby

Dalszy ciąg materiału pod wideo

-na łączeniu tylnych błotników z progami;

-na przedniej belce tuż pod chłodnicą;

-w okolicach tylnej wycieraczki i tablicy rejestracyjnej;

-na progach auta.

Wnętrze Nissana Almery II

Almera II-generacji oferuje sporą ilość miejsca zarówno na przednich fotelach jak i na tylnej kanapie. Oba hatchbacki dysponują identycznym pod względem pojemności bagażnikiem - 328litrów. Sedan oferuje co prawda większy, bo 393-litrowy kufer, ale na tle klasowych rywali wypada słabo(Astra II 460l, Focus I 490l). Deska rozdzielcza jest nowocześnie zaprojektowana, a po modernizacji poprawie uległy materiały z jakiej została wykonana. Jako opcja pojawiła się także nawigacja satelitarna oraz duży wyświetlacz na środku kokpitu. Zegary otrzymały srebrne obwódki, kierownica zyskała nowy kształt, podobnie jak drążek skrzyni biegów. Zmianom uległ także panel do sterowania radiem i nawiewem w centralnej części kokpitu.

Warto poszukać Almery N16 po przeprowadzonym w 2002 roku liftingu. Znaczącej poprawie uległy materiały użyte do wykończenia kabiny. Zniknęły błyszczące plastiki a opcjonalne wyposażenie zostało wzbogacone o automatyczną klimatyzację i nawigację satelitarną.

Zobacz też: Używany Citroen C4: nietuzinkowy Francuz

Silniki Nissana Almery

Benzynowe

Duże ryzyko przy zakupie Almery  N16 wiąże się z wyborem odpowiedniej jednostki napędowej. Z gamy silników stosowanych dotąd w Almerze, zniknęły niezawodne i dynamiczne silniki benzynowe 1.4 i 1.6. W ich miejsce pojawiły się jednostki 1.5 16V 90KM (ozn. QG15DE) i 1.8 16V 114KM (ozn. QG18DE). Po modernizacji przeprowadzonej w 2002 roku, silniki te zyskały system zmiennych faz rozrządu NVCS (Nissan Valve Timing Control System) a ich moc uległa podwyższeniu (odpowiednio 98KM i 116KM). Zasadniczy problem obu jednostek, zwłaszcza 1.8, to nadmierne zużycie oleju spowodowane słabą jakością pierścieni tłokowych. Remont silnika to koszt ok.3000zł. Oba silniki są na dodatek wyposażone w łańcuch rozrządu, który ma skłonność do rozciągania się. Jeśli zależy nam na osiągach auta, zdecydujmy się na odmianę 1.8.

Silniki benzynowe mają problem z nadmiernym zużyciem oleju, często kształtującym się w przypadku niektórych egzemplarzy na poziomie 1litra na 1000km. Warto też ocenić przynajmniej na słuch, czy zużyciu nie uległ już łańcuch rozrządu(charakterystyczne grzechotanie). Inne typowe usterki dotyczą sondy lambda, przepływomierza oraz czujnika położenia wału korbowego.

Wysokoprężne

Mniejsze problemy dotyczą silników diesla, zwłaszcza jednostki Nissana 2.2Di (YD22DDT) z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 110KM. Największe kłopoty w tym silniku sprawia pompa wtryskowa VP44. Jej koszt to ok. 3000zł. Jednak jak na dzisiejsze standardy, jednostce tej brakuje trochę dynamiki, dlatego niektórzy poszukują odmiany z silnikiem 2.2 dCi (YD22DDTi - stworzony w ramach kooperacji z Renault). Wyposażony jest we wtrysk typu comon rail (nadający mu wyższą kulturą pracy) oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, przez co generuje 136KM mocy. Należy pamiętać, że jest to zmodernizowana jednostka Nissana, wyposażona w inny rodzaj wtrysku i osprzęt. Z jednostką tą, jako jedyną, współpracuje 6-przełożeniowa, ręczna skrzynia biegów.

2.2Di jest jednostką trwałą, jednak jest wyposażona w pompę wtryskową VP44, która przy przebiegach ponad 200tys.km najczęściej wymaga wymiany na nową. Z kolei 2.2 dCi jest znacznie bardziej wrażliwa na jakość tankowanego paliwa, ze względu na delikatniejsze wtryskiwacze. Większa moc to zasługa także wydajniejszej, ale i droższej w naprawie turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek.

Dla osób ceniących sobie ponad wszystko ekonomikę jazdy, polecamy jednostkę Renault  o pojemności 1.5 dCi. Jego maksymalna moc równa 82KM zapewnia sprint 0-100km/h w 14,5 sekundy oraz średnie spalanie na poziomie 4,5 litra paliwa na 100km. Największe bolączki tej wersji silnikowej to bardzo wrażliwe na jakość paliwa wtryski, możliwość obrócenia panewek i awaryjna pompa wtryskowa. Ogólnie jednak silnik ten jest powszechnie chwalony przez swoich użytkowników.

Skrzynia biegów w Nissanie Almera II

Standardowo wszystkie silniki z wyłączeniem wersji 2.2 dCi 136KM, współpracują z ręczną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach. Najmocniejszy diesel dysponuje jednym biegiem więcej. Zwolennicy automatycznej skrzyni biegów mogą poszukać odmiany z czterobiegowym automatem, współpracującym z benzynowymi silnikami 1.5 i 1.8

Zobacz też: Używana Honda Civic VI: nie zawiedzie!

Zawieszenie Nissana Almery II

Typową dolegliwością zgłaszaną przez użytkowników Nissana Almery są trzaski dochodzące z zawieszenia. Najczęściej problemem są jego gumowe elementy jak np. końcówki stabilizatora. Poza tym, Almera dobrze wybiera nierówności i nie jest przesadnie twarda. W tylnym zawieszeniu zastosowane jest nietypowe rozwiązanie tzw. oś Scotta-Russela, które wykorzystując do działania belkę skrętną raz układem wahaczy, poprawia zachowanie auta na szybkich zakrętach o nierównej nawierzchni.

Ceny wybranych części zamiennych do Nissana Almery N16 z silnikiem 1.8 16V 116KM (QG18DE):

- amortyzator przedni/tylny: 315zł/235zł

- sprzęgło kompletne: 920zł

- zestaw łańcucha rozrządu(koło + łańcuch): 1620zł

- napinacz łańcucha rozrządu: 350zł

- poduszka silnika: 200zł

- przepływomierz: 900zł

- sonda lambda: 350zł

Zobacz też: Używany Mitsubishi Colt VI: ze wszech miar solidny

Podsumowanie

Poważne i drogie w naprawie usterki z jakimi boryka się Nissan Almera N16, spowodowały znaczący spadek zaufania wśród wielu entuzjastów japońskiej marki. Próbując zyskać nowych klientów poprzez nowoczesną koncepcję stylistyczną, inżynierowie Nissana nie zdołali opracować równie niezawodnego modelu jak jego poprzednik. Nadwozie Almery potrafi korodować a silniki benzynowe zużywają nadmierną ilość oleju. Z drugiej jednak strony, jeśli znajdziemy zadbany egzemplarz np. z silnikiem 2.2Di mamy spore szanse na długą i bezawaryjną jazdę tym japońskim kompaktem. Wersje benzynowe są ryzykowne w zakupie, jednak nie wszystkie są wadliwe, dlatego jest spora szansa, że przy odrobinie szczęścia, kierowca będzie mógł się cieszyć jazdą dynamicznym autem o bardzo rasowym dźwięku silnika (w wersji 1.8). Dodatkowym atutem auta jest rozsądna cena i niezłe wyposażenie, obejmujące w najbogatszych wersjach nawet nawigację satelitarną czy automatyczną klimatyzację. I choćby dlatego warto się być może skusić na Almerę.

Konkurenci Nissana Almery II

- Honda Civic VI

- Golf V

- Alfa Romeo 147

Almera 5d po liftingu
Nissan
Kokpit Almery N16 przed liftingiem
Nissan
Po modernizacji z 2002 roku, wnętrze zyskało szereg nowoczesnych rozwiązań i zupełnie inny wygląd konsoli centralnej.
Nissan
W 2001 roku pojawiła się Almera w wersji sedan. Bagażnik ma tej odmianie 393l.
Nissan
Nissan Almera tył
Nissan Almera bok
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jedziesz na letnich oponach w warunkach zimowych? Ryzykujesz mandat do 3000 zł za jazdę i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

REKLAMA

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA