REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Nissan Micra III: pasuje do szpilek

Nissan Micra III jest mnie solidny niż jej poprzednicy. Jednak zdecydowanie łatwiej wyróżnia się na ulicy.
Nissan Micra III jest mnie solidny niż jej poprzednicy. Jednak zdecydowanie łatwiej wyróżnia się na ulicy.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Nissan Mikra III-generacji zerwała ze swoimi poprzednikami. Zarówno pod względem stylistycznym jak poziomu solidności jest już innym autem.

Pojawianie się w 2002 roku Nissan Micry III generacji(symbol K12), wywołało pewną konsternację zwłaszcza wśród męskiej części populacji. Stylistyka auta była daleka od tej, do jakiej przyzwyczaił wszystkich przez lata Nissan. Japoński maluch praktycznie pod żadnym względem nie nawiązuje do swoich poprzedników i wyraźnie odcina się od ich stonowanych i bardzo zachowawczych linii. Adresowany przede wszystkim do przedstawicielek płci pięknej sprawia, że każdy mężczyzna wygląda nim trochę zniewieściale. Ale jednak w tym szaleństwie była metoda, bo auto dosyć łatwo można spotkać na drodze, a z jego odsprzedażą też nie ma większych problemów.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie

Początkowo Micra oferowana była z nadwoziem 3- lub 5-drzwiowym. W 2005 roku wraz z modernizacją auta, jego gamę uzupełnił 2-miejscowy kabriolet z automatycznie składanych, stalowym dachem. Nadwozie wszystkich wersji jest bardzo dobrze zabezpieczone przed rdzą, dlatego w bezwypadkowych modelach nie powinna się ona nigdzie pojawić. W testach zderzeniowych Euro NCAP samochód uzyskał 4 gwiazdki na 5 możliwych.

Wnętrze

Wnętrze jest zaprojektowane pomysłowo i z głową. Materiały użyte do wykończenia kokpitu są niezłej jakości, a w zależności od rocznika można też liczyć na kilka stylistycznych smaczków (np. w autach po modernizacji pokrętła klimatyzacji, sterowania nawiewem itd. pokryte są lakierem w kolorze kości słoniowej). Jakość tworzysz poprawiła w modelach produkowanych od 2005 roku. W tylnej części kabiny może zabraknąć trochę miejsca na nogi, ale jeśli nie przewozimy wielu bagaży, tylną kanapę możemy odsunąć maksymalnie o 20cm. W ten sposób pojemność bagażnika zostanie ograniczona z 371l do 251l, co i tak jest przyzwoitym wynikiem jak na tę klasę auta.

Zobacz też: Używany Opel Agila: miejskie wozidełko

REKLAMA

Wersje wyposażenia

Nissan Micra III generacji występuje w pięciu wersjach  wyposażenia: Visia, Acenta, Tekna, 160 SR i najbogatszej Active Luxury. Podstawowa Visia wyposażona jest m.in. w dwie poduszki powietrzne, ABS, regulację położenia kolumny kierowniczej, elektryczne sterowane szyby przednie. Akcenta ma już w standardzie klimatyzację manualną i boczne poduszki powietrzne, w Teknie odnajdziemy jeszcze lampy przeciwmgielne, fotele o lepszym trzymaniu bocznym, sportową kierownicę wykończoną skórą oraz zewnętrzny pakiet sportowy. Najbogatsza odmiana ma klimatyzację automatyczną, opcjonalne ESP, podgrzewane fotele pokryte skórą i alcantarą, system audio ze zmieniarką płyt CD i sterowaniem na kole kierownicy. ESP było w standardzie tylko w wersji 160 SR.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bolączką auta jest usterkowa stacyjka, która potrafi się zaciąć w pozycji START i doprowadzić do kosztownej awarii rozrusznika. Nowy kosztuje ok. 1200zł.

Zobacz też: Używana Honda Civic VI: nie zawiedzie!

Zawieszenie

Zawieszenie Micry to udany kompromis pomiędzy komfortem a je stabilnością na drodze. Jest sprężyste i pewnie utrzymuje auto w zakręcie, ale mała szerokość pojazdu w połączeniu z wysokim nadwoziem, wyraźnie ogranicza zapał kierowcy do przeprowadzania gwałtownych manewrów. Zasadniczym jego problemem jest jednak niska trwałość, bowiem jest ono znacznie bardziej awaryjne niż chociażby w poprzedniej generacji Micry. Średnio co 50 tys. km zużywają się końcówki drążków kierowniczych lub łączniki stabilizatora. Dużo wcześniej o swym kiepskim stanie informują łożyska kolumn MacPhersona, wyraźnie skrzypiąc na nierównościach bądź zakrętach.

Układ kierowniczy

Micra, zawsze znana z wysokiej solidności, może poważnie rozczarować swojego właściciela, jeśli awarii ulegnie w niej wspomaganie kierownicy. Problem ten nie został objęty akcja naprawczą,  mimo że problem podobno dotyczy nawet 20-30% wyprodukowanych aut(głównie z przed 2005 roku). Silnik elektryczny jest wg ASO zintegrowany z kolumną kierowniczą, dlatego koszt naprawy sięga 7000zł. Istnieją jednak w Polsce zakłady potrafiące wymienić uszkodzony silniczek. Tego typu usługa kosztuje ok.1000zł.

Obowiązkowej kontroli należy poddać działanie wspomagania kierownicy. Przerywanie lub całkowite jego wyłączenie, oznaczać może poważny jego defekt.

Zobacz też: Używana Alfa Romeo 159: najtrwalsza ze wszystkich Alf

Silnik

Spora gama silników powinna zapewnić łatwy wybór optymalnej dla danej osoby jednostki napędowej. Podstawowa, benzynowa wersja 1.0 60KM jest rzadko spotykana oferuje niższą dynamikę  od odmiany 1.2(65- lub 80-konnej). Najlepsze osiągi w stosunku do ceny i spalania oferuje wersja 1.4 16V o mocy 88KM. Pozwala ona na sprint 0-100km/h w czasie 11,9 sekundy a jej maksymalna prędkość wynosi 172km/h. Dla osób o sportowej żyłce producent zaprojektował nawet Micrę 160 SR, która prezentuje nie tylko świetne osiągi(0-100km/h w 8,9 sekundy i V-Max 183km/h) ale i wyposażenie(m.in. inne zderzaki, tylni spojler, 16-calowe koła, białe cyferblaty, aluminiowe wykończenie detali wnętrza, ESP)

Wszystkie silniki benzynowe wyposażone są w łańcuch rozrządu. W teorii jest on bezobsługowy ale z czasem ulega rozciągnięciu i trzeba go wymienić.

Wśród jednostek wysokoprężnych nie ma aż tak wielkiego wyboru jak w przypadku benzynowych. Dostępny jest jeden silnik 1.5 dCi(pochodzący z Renault), który występuje w dwóch wariantach mocy - 65 i 86KM. Jest bardzo oszczędny(ok.4,8l/100km) a mocniejszej odmianie nawet dynamiczny(0-100km/h w 12,9 sekundy).  Trzeba liczyć się ze zużyciem przede wszystkim wtryskiwaczy(gorszej jakości są te produkowane przez Delphi) oraz pompy wtryskowej. Rozrząd trzeba zmieniać co 90tys. km.

Nissan Micra może być wyposażona w 5-przełożeniową, ręczną skrzynię biegów lub 4-stopniowy automat. Ten drugi mocno ogranicza dynamikę auta ale jest solidną konstrukcją.

Zobacz też: Używana Skoda Felicja: nieskomplikowana a przez to tania w eksploatacji

Ranking niezawodności

Nissan Micra nie jest już tak bezawaryjnym modelem jak jego poprzednicy. W raporcie TUV z 2011 roku w kategorii aut w wieku  2-3 lata zajął 53-miejsce. Znacznie lepiej wypada jego europejska konkurencja- Opel Corsa zajął 39-miejsce a  Ford Fiesta 26-miejsce. Bezkonkurencyjna okazała się jednak Mazda 2, która zajęła drugie miejsce ex aequo z Porsche 911 i Toyotą Auris. O pewnych problemach jakościowych z autem świadczyć też mogą akcje serwisowe, które Nissan przeprowadzał w trakcie sprzedaży Micry. Dotyczyły one m.in. nieprawidłowego działania poduszki powietrznej pasażera, która mogła się nie otworzyć podczas zderzenia czołowego, a także usterki przekaźnika w systemie zapłonu.

Podsumowanie

Nissan Micra, ze względu na renomę swoich poprzedników, jest chętnie poszukiwanym modelem na rynku wtórnym. Trzeba jednak liczyć się z tym, że jego obsługa nie będzie już tak prosta jak poprzednika i wymagać może sporych nakładów finansowych. Trwalsze i lepiej wykończone są egzemplarze modernizacji(po 2005r.) z silnikami benzynowymi. Diesle są bardziej narażone na nieprawidłową eksploatację, a w konsekwencji uszkodzenie, którego z podzespołów. Docenić trzeba projektantów za ciekawe i stosunkowo przestronne wnętrze, spory wybór silników w tym nawet wersji usportowionej, wysoką ich ekonomiczność oraz dobre zabezpieczenie auta przed rdzą. Ciekawą propozycją na lato jest też wersja Coupe-Cabrio ze składanym, stalowym dachem. Przed zakupem odwiedźmy serwis, by być świadomym ewentualnych kosztów, jakie trzeba będzie ponieść.

Micra III i jej wszystkie wersje nadwoziowe
Nissan
Micra 160 SR przyspiesza 0-100km/h w 8,9 sekundy.
Nissan
Micra III Coupe-Cabrio
Nissan
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA