REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Mercedes klasy A W169 - opinie i typowe usterki

Używane: Mercedes klasy A W169 - opinie i typowe usterki
Używane: Mercedes klasy A W169 - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

8 lat produkcji, 7 wersji silnikowych i milion sprzedanych egzemplarzy. Używany Mercedes klasy A W169 nie jest całkowicie pozbawiony awarii. To jednak też nie model, który należy omijać szerokim łukiem!

Mercedes zaprezentował drugą generację modelu klasy A w roku 2004 i samochód tak naprawdę z miejsca stał się hitem. W ciągu 8 lat produkcji zakłady opuścił w sumie milion egzemplarzy. A to wynik, który w tym segmencie należy uznać za więcej niż dobry! Tak, klasa A identycznie jak poprzednika nadal przypominała minivana. Tym jednak razem miała dużo ostrzejszą i bardziej agresywną linię nadwozia oraz dwa warianty. Wersja hatchback miała dwie pary drzwi. Modele coupe były wyposażane w jedną parę. Co skupia uwagę na małym Mercedesie? Ostre światła, wysoko poprowadzone szyby, mocne przetłoczenie na boku i dynamiczny tył. To idealne auto dla dynamicznego mieszkańca dużego miasta.

REKLAMA

REKLAMA

W kabinie pasażerskiej identycznie jak w poprzedniku Niemcy zastosowali dość sprytny zabieg. Postawili na fotele z wysoko zarysowanym siedziskiem. Skutek? Pasażerowie potrzebują mniejszej ilości miejsca na nogi, a co za tym idzie kabina sprawie wrażenie przestronniejszej. Wnętrze Mercedesa W169 jest funkcjonalne - pod złożeniu foteli pozostaje całkowicie płaska podłoga, a bagażnik ma od 435 do 1995 litrów! Zastrzeżenia można mieć tak naprawdę wyłącznie do niektórych materiałów wykończeniowych. Plastiki mogłyby być bardziej miękkie, a także przyjemniejsze w dotyku.

Używane: Mercedes klasy A W169 - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Mercedes

Używane: Mercedes klasy A W169 - 8 zaworów i… 0 awarii!

Na paletę silnikową Mercedesa klasy A W169 składało się 7 wersji silnikowych. Ofertę otwierał model o oznaczeniu A150 (od roku 2009 oznaczenie A160). 1.5-litrowy benzyniak oferuje 95 koni mechanicznych i raczej przeciętnie radzi sobie z masą hatchbacka. Sprint do pierwszej setki trwa 12,6 sekundy. Przeciętnie wypada też w kwestii wyników spalania, bo w mieście na pokonanie stu kilometrów potrzebuje blisko 9 litrów benzyny. Alternatywę stanowi jednostka A170/A180 o pojemności 1.7 litra i mocy 116 koni mechanicznych, A200 o pojemności 2 litrów i mocy 136 koni mechanicznych oraz A200 Turbo o pojemności 2 litrów i mocy 193 koni mechanicznych.

Zobacz również: 2,1 CDI OM 651 Mercedes - awarie, problemy, opinie

REKLAMA

Zalety benzyniaków? wszystkie posiadają 8-zworową głowicę. To oznacza po pierwsze praktycznie zerową ilość awarii, a po drugie wiąże się z możliwością montażu instalacji LPG. Wysoki wskaźnik bezawaryjności jest o tyle ważny, że jednostki napędowe montowane pod maską Mercedesa W169 są pochylone. A to zdecydowanie utrudnia dostęp do nich i ogranicza możliwość wymiany części podzespołów. Silniki benzynowe montowane w używanym Mercedesie klasy A drugiej generacji mają jeszcze jedną zaletę. A jest nią rozrząd napędzany za pomocą bezawaryjnego łańcucha.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Mercedes klasy A W169 - diesel to dobry pomysł?

Paleta silnikowa Mercedesa W169 składa się również z trzech diesli. Rolę modelu bazowego pełni wersja A160 CDI. 2-litrowy ropniak rozwija 82 konie mechaniczne. I choć jest naprawdę oszczędny - spala w mieście jakieś 6,5 litra oleju napędowego, oferuje bardzo słabe osiągi. Sprint do pierwszej setki trwa aż 15 sekund! Oczko wyżej plasuje się wersja A180 CDI. 109-konna jednostka choć niewiele bardziej paliwożerna, jest zdecydowanie bardziej dynamiczna. Na szczycie cennika lądował Mercedes A200 CDI. 2-litrowy diesel w tym przypadku miał 140 koni mechanicznych i 300 Nm momentu obrotowego.

Używane: Mercedes klasy A W169 - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Mercedes

Jednostki wysokoprężne montowane przez Mercedesa w używanej klasie A drugiej generacji mają dwie zalety. Po pierwsze to konstrukcje niewysilone o rozsądnie wykalkulowanej mocy. Po drugie cieszą właścicieli trwałym układem wtryskowym i doładowaniem. Informacja jest o tyle dobra, że naprawa wtrysków i turbosprężarki nie należy do tanich. Najszybciej w wysokoprężnych hatchbacka zużywa się sprzęgło i koło dwumasowe. Niestety wymiana nie będzie tania - sama dwumasa kosztuje ponad 1500 złotych. Czasami zdarzają się też awarie zaworów EGR. Ceny nowych mechanizmów startują już od 230 złotych.

Mercedes klasy A W169 - dane techniczne producenta:

Model i pojemność Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
A150/A160 1.5 l 95 KM 140 Nm 12,6 s. 175 km/h 7,0
A170/A180 1.7 l 116 KM 155 Nm 10,9 s. 188 km/h 6,6
A200 2.0 l 136 KM 185 Nm 9,8 s, 200 km/h 7,2
A200 Turbo 2.0 l 193 KM 280 Nm 7,5 s. 228 km/h 7,9
A160 CDI 2.0 l 82 KM 180 Nm 15,0 s. 170 km/h 4,9
A180 CDI 2.0 l 109 KM 250 Nm 10,8 s. 186 km/h 5,2
A200 CDI 2.0 l 140 KM 300 Nm 9,5 s. 201 km/h 5,4

Zobacz również: Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!

Minivanowata klasa A korzysta z dość klasycznego układu zawieszenia. Przednie koła resorują kolumny McPhersona. Tył pracuje za sprawą parabolicznej belki z drążkami Watta. Co niezwykle ważne, generacja W169 w przeciwieństwie do swojego poprzednika nie przewróciła się w czasie testu łosia! Samochód w czasie pokonywania zakrętów zachowuje się stabilnie, a resorowanie pracuje niemalże tak samo sztywno jak w rasowym coupe. W przednim zawieszeniu dość szybko wybijają się sworznie wahaczy i końcówki drążków kierowniczych. Z tyłu niską trwałość mają amortyzatory.

Używane: Mercedes klasy A W169 - awarie niemieckiego hatchbacka

Z eksploatacyjnego punktu widzenia Mercedes klasy A W169 nie jest samochodem mocno wymagającym. Słabe punkty? Mechanicy zwracają uwagę np. na wilgotnienie modułu montowanego pod fotelem - ten nie wykrywa pasażera. Poza tym o usterce oświetlenia zewnętrznego decyduje moduł SAM, problemy ze wspomaganiem układu kierowniczego mogą wynikać z uszkodzenia czujnika kątku skrętu kierowcy, radio lubi się zawieszać, a przeguby są słabej jakości. Listę warto uzupełnić jeszcze dwiema usterkami. Pierwsza dotyczy koła pasowego sprężarki klimatyzacji. Druga elektronicznych sterowników skrzyń CVT.

Najstarsze egzemplarze Mercedesa W169 mają już 15 lat. A wiek dość mocno odbił się na ich cenie. Za używaną klasę A drugiej generacji trzeba dziś zapłacić co najmniej 5,5 tysiąca złotych. Warto w tym momencie wspomnieć, że wersje o napędzie wysokoprężnym będą miały przebieg wynoszący ponad 200 tysięcy kilometrów. Egzemplarz wyprodukowany w okolicy roku 2012 będzie kosztować już jakieś 32 - 33 tysiące złotych. Auto bez dopłaty jest wyposażane w 4 poduszki powietrzne, ABS, ESP i pakiet elektryczny. Klimatyzacja - jak i wiele innych dodatków - wymagała dopłaty. Warto się zatem upewnić czy oglądany egzemplarz ma schładzacz.

Używane: Mercedes klasy A W169 - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Mercedes

Używane: Mercedes klasy A W169 - podsumowanie:

Do szczęśliwej eksploatacji Mercedesa klasy A W169 potrzebne są dwie rzeczy. Po pierwsze kierowca musi wybrać egzemplarz, który nie jest zamęczony przez poprzedniego właściciela. Po drugie konieczny jest regularny serwis w dobrym warsztacie. Mechanik pamiętający o właściwym interwale wymian części eksploatacyjnych i znający słabe punkty używanej klasy A, ograniczy ilość awarii do minimum. A w takim przypadku jazda Mercedesem może być wspominana naprawdę miło.

Zobacz również: Mercedes klasy G skończył 40 lat!

Mercedes klasy A W169 - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 11 zł
  • filtr powietrza - od 16 zł
  • filtr paliwa - od 29 zł
  • filtr kabinowy - od 29 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 449 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 456 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 87 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 54 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 44 zł
  • łącznik stabilizatora - od 26 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 48 zł
  • amortyzator - od 87 zł
  • sprzęgło komplet - od 512 zł
  • koło dwumasowe - od 1405 zł
  • zawór EGR - od 230 zł

Używane: Mercedes klasy A W169 - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Mercedes
Używane: Mercedes klasy A W169 - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Mercedes
Używane: Mercedes klasy A W169 - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Mercedes
Używane: Mercedes klasy A W169 - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Mercedes
Używane: Mercedes klasy A W169 - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Mercedes
Używane: Mercedes klasy A W169 - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Mercedes
Używane: Mercedes klasy A W169 - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Mercedes
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA