REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Renault Scenic III (2009 - 2016) - opinie i typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używane: Renault Scenic III (2009 - 2016)
Używane: Renault Scenic III (2009 - 2016)

REKLAMA

REKLAMA

Jest praktyczny, pakowny i rodzinny. Tylko czy okazuje się trwały? Używane Renault Scenic III może w tej kwestii naprawdę zaskoczyć. Pod warunkiem, że kierowca wcześniej wybierze dobry silnik…

W roku 2009 świat motoryzacyjny ujrzał trzecią odsłonę modelu Scenic. Kompaktowy minivan choć identycznie jak poprzednik nadal odwoływał się do kształtu nawiązującego do żelazka, nabrał ogłady i harmonijnego wyglądu. Skutek? Nadwozie auta stało się bardziej nowoczesne i zdecydowanie zgrabniejsze. W efekcie na zdjęciach Renault wygląda na samochód mniejszy niż jest w rzeczywistości. Co z kabiną pasażerską? Tam także Francuzi postawili na sprawdzone rozwiązania. Nie brakuje przestrzeni, jest minimum pięć oddzielnych foteli, a do tego niezliczona ilość schowków. To wszystko sprawia, że Scenic jest rodzinnie funkcjonalny.

REKLAMA

Używane: Renault Scenic III - nawet 2083 litry w bagażniku

REKLAMA

Potężną zaletą minivana Renault jest pojemność bagażowa. Standardowy Scenic oferuje kufer o wielkości od 437 do 1837 litrów. Modele Grand mogą mieć bagażnik mieszczący 208, 678 lub 2083 litry. Nieco gorzej ma się kwestia ergonomii. Deska rozdzielcza jest trochę za bardzo podzielona i poprzecinana przyciskami. W tym gąszczu paneli i ekranów kierowca nie odnajdzie się od razu. Na delikatny minus zasługuje też kwestia jakości materiałów wykończeniowych. Tak, Scenic powstał w roku 2009. Mimo wszystko nawet wtedy kompaktowe minivany potrafiły zaoferować bardziej przyjemne czy mniej twarde plastiki na konsoli.

Używany Renault Scenic III może być napędzany jednym z dziewięciu wariantów napędowych. Początkowo ofertę otwierał benzyniak o pojemności 1.6 litra. Motor posiadający 16-zaworową głowicę i 110 koni mechanicznych być może nie był przesadnie dynamiczny, miał jednak dwie zalety. Po pierwsze świetnie współpracuje z instalacjami LPG, a to zdecydowanie obniża koszty eksploatacji. Po drugie jest trwały - wystarczy jedynie, że podczas każdej wymiany rozrządu kierowca będzie pamiętał o montażu nowego koła zmiennych faz rozrządu. Równie dobrze można się wypowiedzieć o silniku 2.0 16v. Większy benzyniak posiada łańcuch rozrządu.

Zobacz również: Renault 1.6 16v K4M - awarie, problemy, opinie

W okolicy liftingu w gamie pojawiły się doładowane benzyniaki. Mniejszy miał pojemność 1.2 litra oraz moc na poziomie 115 koni mechanicznych. Silnik jest wystarczająco mocny żeby poradzić sobie z napędzaniem minivana, z drugiej strony posiada bezpośredni wtrysk paliwa. A ten uniemożliwia np. montaż instalacji LPG. Alternatywę stanowi 130-konny motor 1.4 TCe. Doładowany benzyniak potrafi być paliwożerny. Jego apetyt można jednak stonować m.in. za sprawą zastosowania instalacji gazowej. Na LPG należy też skrócić interwał regulacji luzu zaworowego. Optymalny przebieg między wizytami serwisowymi to 30 tysięcy kilometrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Renault Scenic III - 1.5 dCi: kupować czy uciekać?

REKLAMA

Paletę silników wysokoprężnych występujących pod maską używanego Renault Scenic III otwiera jednostka 1.5 dCi. Diesel miał burzliwą historię i nie cieszy się najlepszą opinią. Mimo wszystko co do zasady raczej dobrze spisuje się pod maską tego minivana. Czy to oznacza zero problemów? W żadnym razie! Psują się np. czujniki przy filtrze cząstek stałych. W pierwszym momencie mechanik może myśleć, że wymiany wymaga cały osadnik. Poza tym nadal trafiają się egzemplarze, w których dojdzie do obrócenia panewek wału korbowego czy uszkodzenia zestawu wtryskiwaczy common rail. To silnik podwyższonego ryzyka.

To samo co o dieslu 1.5 dCi można powiedzieć o jednostce 1.9 dCi. Francuzi mocno nad nią pracowali. Niestety nie udało im się wyeliminować wszystkich problemów. W tym jednak przypadku podwyższone ryzyko awarii dotyczy nie układu wtryskowego, a raczej turbosprężarki. Listę zamykają oczywiście panewki wału korbowego. Najbezpieczniejszym wyborem w przypadku używanego Scenica III i silnika diesla są motory 1.6 dCi i 2.0 dCi. Obydwa mają bezobsługowy łańcuch rozrządu, obydwa są oszczędne i obydwa potrafią pokonać 300 - 350 tysięcy kilometrów bez zasadniczych awarii.

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: 1.5 dCi Renault

Konstrukcja zawieszenia w używanym Renault Scenic III jest bardzo prosta. Przednie koła są zamocowane do kolumn McPhersona. Tył pracuje za sprawą belki skrętnej. Być może francuski minivan nie jest demonem trakcji w przypadku szybkiej jazdy w zakręcie oraz ma resorowanie, które potrafi głośniej zahuczeć podczas jazdy po nierównościach. Mimo wszystko właściwości jezdne należy uznać za wystarczające, a do tego można autu przypisać zasadniczą zaletę - resorowanie jest naprawdę trwałe! Musi minąć co najmniej 150 - 160 tysięcy kilometrów intensywnej eksploatacji zanim w tym zawieszeniu zacznie stukać któryś z łączników czy tuleja.

Używane: Renault Scenic III - usterki nie są nagminne!

Jeżeli chodzi o ogólną awaryjność, Scenic III również wypada więcej niż dobrze. Tak naprawdę głównym przeciwnikiem właściciela Renault staje się wilgoć. Ta czasami dostaje się do wnętrza np. za sprawą źle wklejonej szyby czołowej i może powodować kilka problemów. Przykład? Zdarza się że wariuje centralny zamek, ewentualnie komputer sygnalizuje niesprawność jednej z poduszek powietrznych. Poza tym w używanym Scenicu III znane są przypadki usterek elektrycznego hamulca ręcznego. Mechanik na ogół musi wymienić linkę i naprawić elektronikę sterującą - wykonanie procedury kosztuje 400 - 450 złotych. Po 5 - 6 latach eksploatacji zużyć się może też karta dostępu.

Za używane Renault Scenic III trzeba dziś zapłacić minimum 10 tysięcy złotych. Egzemplarzy w tej cenie lepiej jednak unikać - mają duże przebiegi, na ogół są napędzane ryzykownymi dieslami, a do tego wyglądają na zmęczone. Egzemplarz godny uwagi będzie stanowił wydatek na poziomie 15 - 17 tysięcy złotych. Wtedy oferuje rozsądny poziom wyposażenia, jeden ze sprawdzonych silników benzynowych oraz przyzwoity przebieg. Za model z końca produkcji - tj. roku 2016 - z dobrym wyposażeniem i topowym dieslem kupujący musi wyłożyć nawet 50 tysięcy złotych.

Zobacz również: Test: Renault Grand Scenic Intens TCe 160 EDC - wiek nie zawsze oznacza doświadczenie!

Francuzi w XXI wieku udowodnili, że opowieści o Renault psujących się na każdym kroku nie są prawdziwe. Tak, wpadka z Laguną II czy Megane II była dziejowa. Z drugiej strony później producent poprawił jakość. Czy zatem używany Renault Scenic III może być godny uwagi? Jak najbardziej. Warunek szczęśliwej eksploatacji jest jeden - należy wybrać właściwą jednostkę napędową. Najmniej problemów miewają benzyniaki. Jeżeli chodzi o diesle, strzałem w dziesiątkę będą nowocześniejsze jednostki o pojemnościach 1.6 i 2 litrów.

Używane: Renault Scenic III - dane techniczne:

  • Silniki benzynowe:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
1.2 TCe 115 KM 190 Nm 11,7 s. 180 km/h 5,9
1.4 TCe 130 KM 190 Nm 10,5 s. 190 km/h 7,3
1.6 16v 110 KM 151 Nm 11,7 s. 190 km/h 7,4
2.0 16v 140 KM 195 Nm 10,6 s. 190 km/h 8,1
  • Diesle:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
1.5 dCi 85 KM 200 Nm 16,4 s. 165 km/h 5,6
1.5 dCi 110 KM 240 Nm 12,3 s. 180 km/h 5,8
1.6 dCi 130 KM 320 Nm 10,3 s. 195 km/h 5,5
1.9 dCi 130 KM 300 Nm 10,6 s. 195 km/h 5,1
2.0 dCi 160 KM 380 Nm 9,1 s. 205 km/h 5,6

Używane: Renault Scenic III - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 14 zł
  • filtr powietrza - od 22 zł
  • filtr paliwa - od 14 zł
  • filtr kabinowy - od 33 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 565 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 263 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 413 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 127 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 112 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 52 zł
  • łącznik stabilizatora - od 30 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 34 zł
  • amortyzator - od 109 zł
  • sprzęgło komplet - od 433 zł
  • koło dwumasowe - od 1733 zł
  • zawór EGR - od 592 zł

Używane: Renault Scenic III (2009 - 2016) - wersja sprzed liftingu
Używane: Renault Scenic III (2009 - 2016) - wersja po liftingu
Używane: Renault Scenic III (2009 - 2016)
Używane: Renault Grand Scenic III (2009 - 2016)
Używane: Renault Scenic III (2009 - 2016) - tył
Używane: Renault Scenic III (2009 - 2016) - wnętrze
Używane: Renault Scenic III (2009 - 2016) - wnętrze
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA