REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Honda Civic VII (2000 - 2006) - opinie i typowe usterki

Używane: Honda Civic VII (2000 - 2006) - opinie i typowe usterki
Używane: Honda Civic VII (2000 - 2006) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Honda

REKLAMA

REKLAMA

W XXI wieku Honda postanowiła szokować. I jednym z pierwszych punktów programu był Civic VII. Auto otrzymało rewolucyjną bryłę. Na szczęście pod kreacją minivana ukrywała się ta sama, sprawdzona technologia.

Używana Honda Civic VII w wersji hatchback wygląda trochę jak minivan. Szczególnie jeżeli mówimy o nadwoziu 5-drzwiowym. Auto ma krótki i mocno pochylony przód, a do tego wysoko szybujący dach. Sedan prezentuje się dużo bardziej stonowanie i klasycznie. A co kontrowersyjny design oznaczał dla klientów? Civic w roku 2000 miał już opinię samochodu lubianego szczególnie przez osoby starsze. Gdy emeryci zobaczyli nową generację, złapali się zatem za głowę. Dyskusyjny design z ogromnymi, wyłupiastymi lampami nie był jednak w stanie ich powstrzymać. Ponownie pojawili się pod salonami sprzedaży.

REKLAMA

Używane: Honda Civic VII - to hatchback czy… minivan?!

REKLAMA

Nadwozie utrzymane w stylu minivana to jedno. Minivana przypominało też wnętrze. Gałka zmiany biegów została przeniesiona przez inżynierów na konsolę centralną, a sama konsola była naprawdę wysoka. Wysoko poprowadzone zostały też siedziska, które poza wariantem Type R są bardzo płaskie. Co z jakością? Plastiki w większości okazują się twarde. Na szczęście w tym samym czasie są dość dobrze spasowane. W kabinie używanej Hondy Civic VII czuć japoński klimat. Jeżeli chodzi o wyposażenie, to choć standard w 2000 roku był dość wysoki, dziś raczej nie powala na kolana. Lista wyróżniających się opcji ogranicza się przede wszystkim do klimatyzacji manualnej.

Używana Honda Civic VII występuje w pięciu wariantach mocy. Cennik otwierał motor benzynowy 1.4 16v (90 KM). Oczko wyżej plasowała się jednostka 1.6 VTEC (110 KM), a później do dyspozycji kupującego pozostawały już tylko warianty sportowe: 2.0 i-VTEC (160 i 200 KM). Awarie? W przypadku benzyniaków 1.4 i 1.6 litra znane są przypadki uszkodzeń łożysk w manualnej skrzyni biegów. Pojawienie się usterki oznacza utrudnioną zmianę przełożeń i hałasowanie przekładni podczas jazdy. Naprawa? Ta wymaga wyjęcia skrzyni i wymiany elementów. To winduje koszt procedury do kwoty od 1500 do 2000 złotych.

Zobacz również: Technologia VTEC w silnikach Hondy

Pomijając kwestię łożysk w słabszych silnikach, benzyniaki stosowane przez Hondę są wyjątkowo trwałe. Oczywiście pod warunkiem, że kierowca będzie pamiętał o ich regularnym serwisowaniu. Konieczna jest wymiana oleju i paska rozrządu. Prowadzący powinien pamiętać też o regulacji luzu zaworowego. Normalnie interwał jest ustalony na 40 tysięcy kilometrów. Warto go skrócić o połowę w przypadku, w którym właściciel auta zdecydował się na przerobienie zasilania na LPG.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Honda Civic VII - diesel z… Polski!

Ofertę używanej Hondy Civic VII w roku 2002 uzupełnił silnik diesla 1.7 CTDI. 100-konna jednostka nie jest efektem pracy japońskich inżynierów, a została zapożyczona od General Motors. Co to oznacza? To tak naprawdę diesel Isuzu, który został zmodernizowany przez twórców Opla i był produkowany m.in. w… Polsce! Silnik korzysta z technologii common rail. I o ile ta jest stosunkowo trwała (wtryski psują się głównie z uwagi na przebieg lub stosowanie paliwa niskiej jakości), w motorze zawodzi przede wszystkim turbosprężarka. Podczas oglądania egzemplarza używanego warto skontrolować jej stan.

Zobacz również: Silnik 1.7 CDTI 4EE2 Opel - awarie, problemy, opinie

REKLAMA

Honda Civic VII to nie tylko rewolucja stylistyczna. To też nietuzinkowa konstrukcja zawieszenia. Bo o ile w poprzednich generacjach standardem dla przednich kół były dwa wahacze, o tyle tutaj inżynierowie postawili na kolumny McPhersona. Z tyły pojawia się oś wielowahaczowa. Resorowanie jest raczej trwałe. Na polskich drogach powyżej 100 tysięcy kilometrów przebiegu mogą się poddać łączniki stabilizatorów. Niedługo później potrafią paść amortyzatory. Podczas eksploatacji kierowca powinien pilnować przede wszystkim zbieżności tylnych kół. Wielowahacze mogą zmienić swoje ustawienie, a wtedy krzywo zetrą bieżnik w oponach.

Używane Honda Civic VII nie ma specjalnie długiej listy usterek. Możliwe problemy tak naprawdę ograniczają się do dwóch kwestii. Po pierwsze w kompaktowym Japończyku uszkadzają się przekładnie kierownicze. Maglownica ujawnia nie tylko nieszczelność, ale też może mocno stukać podczas skręcania. Po drugie zmartwieniem właścicieli bywa korozja. Słabe zabezpieczenie antykorozyjne sprawia, że wykwity rdzy pojawiają się m.in. na klapie bagażnika, rantach drzwi lub progach. Gdy kierowca reaguje na pierwsze symptomy korodowania, koszty ewentualnych napraw można ograniczyć do minimum.

Używane: Honda Civic VII - ceny startują od 3 tysięcy złotych

Używana Honda Civic VII nie jest już autem młodym. W efekcie ceny na rynku wtórnym startują od 3 tysięcy złotych. Znalezienie dobrego egzemplarza za te pieniądze niestety nie jest jednak możliwe. W większości przypadków są to auta, które najlepsze lata mają już daleko za sobą! Najdroższe, używane kompakty z Japonii kosztują 16 tysięcy złotych. Co ciekawe, wśród ofert sprzedaży warto szukać aut z pewną historią serwisową. Nawet dziś zdarzają się egzemplarze pochodzące z polskiego salonu oraz posiadające do tej pory jednego, ewentualnie dwóch właścicieli.

Japończycy bez wątpienia dość nietuzinkowo podeszli do kwestii designu Hondy Civic VII. Całe szczęście nie stawiali na mocną rewolucję jeżeli chodzi o aspekty technologiczne. A skutek takiego działania mógł być tylko jeden - japoński kompakt nawet po latach może być godnym zaufania środkiem transportu. Czemu może być? Bo wszystko zależy od tego, jak kierowca będzie o niego dbał. To regularny serwis wydłuża życie zawieszenia czy silników do maksimum.

Honda Civic VII - dane techniczne:

Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.4 16v 90 KM 130 Nm 11,8 s. 176 km/h 8,3/6,4/5,4
1.6 VTEC 110 KM 152 Nm 10,2 s. 187 km/h 8,7/6,7/5,5
2.0 i-VTEC 160 KM 179 Nm 8,7 s. 210 km/h 10,1/7,5/6,1
2.0 i-VTEC 200 KM 196 Nm 6,8 s. 235 km/h 12,3/8,9/7,5
1.7 CTDI 100 KM 220 Nm 11,5 s. 182 km/h 6,3/5,0/4,4

Honda Civic VII - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 12 zł
  • filtr powietrza - od 20 zł
  • filtr paliwa - od 27 zł
  • filtr kabinowy - od 20 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 166 zł
  • pasek wielorowkowy - od 27 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 91 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 74 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 43 zł
  • szczęki hamulcowe - od 56 zł
  • bęben hamulcowy - od 169 zł
  • łącznik stabilizatora - od 27 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 24 zł
  • amortyzator - od 79 zł
  • sprzęgło komplet - od 319 zł
  • zawór EGR - od 435 zł

Używane: Honda Civic VII (2000 - 2006) - opinie i typowe usterki
Honda
Używane: Honda Civic VII (2000 - 2006) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Honda
Używane: Honda Civic VII (2000 - 2006) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Honda
Używane: Honda Civic VII (2000 - 2006) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Honda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA