REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany MG Rover 75: opis modelu

Łukasz Szewczyk
Używany Rover 75 to bardzo ciekawa oferta.
Używany Rover 75 to bardzo ciekawa oferta.

REKLAMA

REKLAMA

Duże, solidne i wygodne auto za niewielkie pieniądze. Używany Rover 75 to bardzo ciekawa oferta. Niedoceniony przez rynek samochód jest owocem mariażu Rovera z BMW. Ma wyjątkowy styl, ale potrafi nadszarpnąć budżet. Czy jest warty zainteresowania?

Karoseria o pięknych kształtach, perfekcyjnie dobrane proporcje oraz chromowane detale sprawiają, że mimo upływu lat Rover 75 wciąż świetnie się prezentuje. Kolejna miła niespodzianka czeka po uchyleniu drzwi. Przestronne wnętrze wielu egzemplarzy pachnie wysokiej jakości skórą. W samochodzie segmentu premium nie mogło zabraknąć także zamszu, drewna i chromu, pięknego panelu wskaźników oraz odpowiednio dobranego podświetlenie. Aspiracje Rovera podkreśla analogowy zegarek, który umieszczono na środku deski rozdzielczej. Szykowne wnętrze nie zostało dobrze spasowane. Posiadacz Rovera 75 musi być w stanie zaakceptować różnego rodzaju trzaski i skrzypienia. Jeżeli dać wiarę opiniom użytkowników - problem nie dotyczy jednak wszystkich samochodów.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o MG Rover 75

REKLAMA

Niewątpliwym atutem Rovera 75 jest wyjątkowo bogate wyposażenie. Znalezienie samochodu z dwustrefową klimatyzacją, podgrzewanymi fotelami oraz skórzaną tapicerką nie stanowi problemu. Brytyjska limuzyna potrafi zaimponować także komfortem jazdy. Miękko zestrojone zawieszenie dzielnie filtruje nierówności, a komfort podróżowania podnosi dobre wyciszenie przedziału pasażerskiego. Planowanie dłuższych wycieczek może utrudnić ograniczona pojemność bagażnika. 430 litrów to naprawdę niewiele w samochodzie o długości 4,7 metra. Nieco bardziej praktyczna jest wersja Tourer, czyli kombi, które produkowano w latach 2001-2004. Pojemność do linii okien to śmiesznie małe 400 litrów, jednak składając tylną kanapę można uzyskać ponad 1200 litrów.

Rovera 75 trudno uznać za wzór trwałości. Niektórzy posiadacze żartują nawet, że to idealny samochód dla majsterkowicza. Samochód trapią drobne, jak również poważne awarie. Do grona typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie układu wysprzęglającego, alternatora oraz wentylatora chłodnicy. W silnikach benzynowych stosunkowo szybko dochodzi do wypalenia uszczelki pod głowicą, co często jest następstwem defektów układu chłodzenia - awarii wentylatora lub wycieków płynu.

Awarie nie należą do rzadkości

Zastrajkować lubi również osprzęt jednostek napędowych - przepływomierze, czujniki, wtryskiwacze, itd. Niestety tego typu awarie należą do najdroższych. Mechanicy radzą, by sięgać po oryginalne elementy, co sprawia, że rachunek potrafi znacznie przekroczyć poziom dwóch tysięcy złotych. W przypadku osprzętu silników zamienniki często nie zdają egzaminu. Można ich jednak z powodzeniem używać do reanimowania niezależnego zawieszenia. Ono również nie grzeszy trwałością. Newralgicznym punktami są mocowania wahaczy oraz końcówki drążków kierowniczych. Często zdarzają się także pęknięcia sprężyn. Posiadaczom Rovera 75 praktycznie nieznany jest problem korodującego nadwozia. Oczywiście reguła nie dotyczy samochodów niedbale naprawionych po wypadkach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: BMW 5 E39 czy Mercedes E-klasse W210?

REKLAMA

Ograniczona liczba sprzedanych egzemplarzy sprawia, że Rovera nie znajdziemy w raportach bezawaryjności. Jeżeli dać wiarę użytkownikom samochodu występują dwa rodzaje modelu 75 - skrajnie awaryjny, doskonały dla majsterkowicza, a także solidny i trwały. Można przyjąć, że spory odsetek pojazdów znajduje się w rękach hobbystów i koneserów brytyjskiej motoryzacji, którzy potrafią przymknąć oko na drobne defekty.

Podstawowe części eksploatacyjne można zastąpić łatwo dostępnymi i stosunkowo tanimi zamiennikami renomowanych firm. Wybór elementów używanych nie jest ogromny, ale kluczowe podzespoły, czy choćby elementy blacharskie uda się kupić bez większych trudności. Dzięki temu koszty utrzymania Rovera 75 nie są wyższe niż w przypadku innych samochodów segmentu E. Posiadacze brytyjskiej limuzyny sugerują dokonywanie napraw w punktach wyspecjalizowanych w obsłudze Rovera (niekoniecznie ASO). Przypadkowy warsztat nie zawsze jest w stanie zdiagnozować i właściwie naprawić usterki.

Wygodne auto w przystępnej cenie

Samochody z lat 1999-2000 można kupić już za 12-14 tys. złotych. Ceny najdroższych sześciolatków nie przekraczają 30 tysięcy złotych. Są naprawdę atrakcyjne. Trzeba pamiętać, że mamy do czynienia z bogato wyposażonymi limuzynami z mocnymi jednostkami napędowymi. Ze sporej palety silników warte polecenia są benzynowe jednostki 1.8T 16V (150 KM) i  wysokoprężne konstrukcje BMW - 2.0 CDT 16V (116 KM) oraz 2.0 CDTi 16V (131 KM). Tak zmotoryzowane Rovery oferują niezłą dynamikę przy zachowaniu rozsądnego spalania, które wynosi odpowiednio 8,5 i 7 l/100km.

Silniki 2.0 V6 (150 KM) oraz 2.5 V6 (177 KM) kuszą parametrami, kulturą i odgłosem pracy, jednak domagają się zbyt dużych ilości paliwa (średnio 10-12 l/100km), jak na przeciętną dynamikę, którą zapewniają. Ponadto widlaste "szóstki" są trudniejsze i znacznie bardziej kosztowne w serwisowaniu.

Brytyjska limuzyna jest samochodem dla konesera, który doceni jej piękno i będzie w stanie przymknąć oko na pewne mankamenty. Za relatywnie niewielkie pieniądze Rover 75 oferuje poczucie wyjątkowości. Rzadko spotykana wersja z fordowskim silnikiem 4.6 V8 o mocy 260 KM z pewnością będzie niezłą lokatą kapitału, której wartość będzie rosła. Warto pamiętać, że Rover 75 okazał się na tyle udaną konstrukcją, że w Chinach do dzisiaj trwa jego licencyjna produkcja. Samochód jest oferowany jako Roewe 750.

Przykładowe ceny części:

Komplet klocków hamulcowych przednich – 75-150 złotych
Tarcze hamulcowe – 250-350 zł
Reflektor – 100-400 zł
Kompletne sprzęgło – 380-450 zł
Tłumik – 140-250 zł 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

REKLAMA

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

REKLAMA

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA