REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Nissan Almera N15 (1996-2000) vs Toyota Corolla VIII (1997-2001)

Konrad Bagiński
Toyota Corolla VIII
Toyota Corolla VIII

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli kupisz któreś z tych aut, twój mechanik Cię znienawidzi. Jeśli nie chcesz mieć w nim wroga, zaprzyjaźnij się z nim – będziecie mogli jeździć razem na przykład na ryby twoim bezawaryjnym samochodem. Tylko który lepiej wybrać?

Nissan Almera trafił na rynek pod koniec 1995 roku, nosił oznaczenie N15. W nowym wieku zastąpiła go nowa wersja N16, która jednak nie doczekała się potomka w zniknęła z salonów w roku 2006. Almera jest uważana za następcę Nissana Sunny, auta, które ciągle można spotkać na naszych ulicach i ciągle potrafi zaskoczyć dobrym stanem, w przeciwieństwie do swoich rówieśników innych marek.

REKLAMA

Toyota to jeżdżący symbol niezawodności. Czy słusznie? Można polemizować, ale to właśnie na autach z epoki tej poprzednich Corolli ten mit został zbudowany. Mówiąc o micie nie mam na myśli jakiejś ułudy, to naprawdę były świetne i niezawodne samochody. Do porównania z pierwszą (a zarazem przedostatnią) generacją Almery warto wystawić Corollę VIII. Była produkowana w latach 1997-2001. Bardzo łatwo ją poznać – to ta z wyłupiastymi oczami. Lifitng przeszła rok przed wprowadzeniem nowej wersji, więc większość aut VIII generacji ma okrągłe światła.

Japoński tap madl

Która ładniejsza? Corolla czy Almera? Toyota, auto na wskroś japońskie ma w sobie coś fajnego. Na pierwszy rzut oka widać co to za auto, sylwetka jest bardzo proporcjonalna. Owszem, starzeje się, ale powolutku, ciągle można ją uznać za kawał porządnej bryki a nie rzęcha. A co można powiedzieć o Almerze? Dokładnie to samo!

Zobacz również: Opinie kierowców o Nissanie Almera

REKLAMA

Spójrzmy na detale. Dokładne wymiary Corolli to 4,42 m długości, 1,69 m szerokości, 1,38 m wysokości i 2,46 m rozstawu osi. Wymiary Almery są bardzo podobne – odpowiednio 4,12 m (hatchback) lub 4,32 m długości (sedan), 1,69 m szerokości, 1,39 m wysokości i 2,54 m rozstawu osi. Nawet waga jest podobna – niewiele ponad tonę.

Werdykt: Almera ma nieco nieforemny kuper (szczególnie w wersji 5-d hatchback), trochę za duży, ale zwiastuje dużą ilość miejsca w środku. Corolla ma ładny przód z okrągłymi reflektorami. Niestety – uszczelki od nich to najczęściej psujący się element. Piszę to wszytko tylko po to, żeby odwlec moment wskazania zwycięzcy. W konkurencji „wygląd” chyba musimy ogłosić remis.

Wsiadamy

We wnętrzach obu aut króluje plastik. Wszystko jest schludne, dobrze poukładane i ergonomiczne. Luksusu nie ma się co spodziewać – większość aut kupowanych w Polsce nie była jakoś specjalnie dobrze wyposażona, królują wersje podstawowe. W samochodach ściąganych z Europy Zachodniej łatwiej trafić na więcej niż 2 poduszki, klimę czy elektrykę. Na przednich fotelach siedzi się wygodnie, tylną kanapę można określić jako poprawną. Na dłuższych trasach będzie na niej ciasnawo. Bagażniki są wystarczające. Corolla oferuje 390 l w sedanie, 372 l w 5-drzwiowym hathbacku, 281 l w 3-drzwiowym i 309 l w kombi.

Almera wbrew wizualnym pozorom ma nieco mniejszy bagażnik – 340 l w hathbacku, ale za to 440 litrów w sedanie. I dlatego znów mamy za sobą rundę remisową.

Silniki

Zacznijmy od Toyoty. W pierwszych modelach pracują: 1.3 16V (86 KM), 1.6 16V (110 KM), 1.8 16V (110 KM), 2.0 D (diesel, 72 KM). W roku 1999 dołączył do nich 1.6 16V połączony z sześciobiegową skrzynią w wersji G6. Po liftingu zastosowano nowe motory VVT-i: 1.4 16V (97 KM) oraz 1.6 16V VVT-i (110 KM) w miejsce 1.3 i poprzedniego 1.6. Dołączył do nich nowy diesel 1.9 D (69 KM). Rok później wprowadzono jeszcze jednego turbodiesla - 2.0 16V D4-D o mocy 90 KM. Ten ostatni wart jest polecenia, poprzednie diesle zapożyczono od koncernu PSA i nie spisują się najlepiej. Najlepszym wyborem z motorów benzynowych będą poliftingowe silniki VVT-i, ale i pozostałe nie są złe. Unikają awarii jak diabeł święconej wody, nie zaskakują wysokim spalaniem a dynamikę mają przyzwoitą. Jednak sportowych emocji tu nie uświadczysz.

Zobacz również: Opinie kierowców o Toyocie Corolli

Almera daje podobny wybór silników: 1.4 16V (75 i 87 KM), 1.6 16V (90 i 100 KM) oraz 2.0 16V o mocy 143 KM. Gamę uzupełnia dwulitrowy diesel o mocy 75 KM. Nie są specjalnie wysilone, więc odwdzięczają się gigantycznymi przebiegami. Pół miliona kilometrów to norma a po drodze raczej nic nie trzeba wymieniać, może czasem uszczelkę pod głowicą.
Oba auta mają niesamowicie dobre silniki – wyjątkowo wytrzymałe, bezawaryjne i w miarę oszczędne. W Nissanie brakuje dobrego diesla, jaki montowany był w schyłkowych Toyotach. Zaś Corolla aż prosi się o mocny dwulitrowy motor benzynowy – taki, jak w 2.0 143 KM w Almerze... Znowu remis. Czy ostateczny werdykt uda nam się wyłonić w kategorii...

koszta?

REKLAMA

Być może. Podstawowe naprawy są banalnie tanie, na rynku jest mnóstwo części i zamienników. Dopasujesz każdą część w dowolnym przedziale cenowym. Ale nowe części potrafią zaskoczyć cenami - np. reflektor Corolli kosztuje jakby był pozłacany i wysadzany brylantami...

Corolla
Gumy stabilizatorów i łączniki drążków – 200 zł
Komplet sprzęgła – ok. 1000 zł
Kompletny rozrząd – 600 zł (z wymianą nawet 1000-1200 zł)
Pompa wody – ok. 600 zł z wymianą
Przedni reflektor nowy – ponad 800 zł
Almera
Reflektor przedni – 100-150 zł
Przegub – ok. 200 zł
Pompa wody – ok. 200 zł
Kompletne sprzęgło – 300-450 zł

A sam zakup? Za Corollę z roczników 1997-99 trzeba zapłacić od 7 do 9 tysięcy. Nowsze są warte średnio 11-12 tysięcy. Almera jest średnio o tysiąc złotych tańsza. Czyżby udało się nam wyłonić zwycięzcę?

Chyba tak – Almera zwycięża w kategorii kosztów. W każdym innym badaniu nie odstawała od Corolli. Ma jeszcze jeden atut, niestety dość subiektywny. W mojej ocenie prowadzi się lepiej od Corolli, bardziej pewnie i precyzyjnie. Trzeba jednak przyznać, że wydanie werdyktu w tym pojedynku nie było łatwe. A jeśli ktoś zechce na podstawie tych samych danych przyznać zwycięstwo Corolli – nie będę polemizował.

Nissan Almera N15
Toyota Corolla VIII
Nissan Almera N15
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    REKLAMA

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    REKLAMA