REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
GNU Free Documentation License Fot. Thomas Doerfer
GNU Free Documentation License Fot. Thomas Doerfer

REKLAMA

REKLAMA


Hyundai Coupe od 1996 roku próbuje udowodnić, że sportowym wyglądem można nadrobić niedobór mocy. Wszystko w tym aucie oprócz stylizacji nadwozia jest pozbawione sportowych cech, jednak w tym przypadku nie jest to wadą.

Hyundai Coupe zastąpił w ofercie koreańskiej marki model S-Coupe. Pierwsza generacja auta była produkowana od 1996 do 1999, a druga od 1999 do 2001 roku. Różniły się głównie przednią i tylną częścią nadwozia. Przez lata Hyundai Coupe dał się poznać jako auto oszczędne i niezawodne. 

REKLAMA

REKLAMA

Wnętrze

Auto pomieści 4 osoby, ale pasażerowie drugiego rzędu siedzeń nie mogą liczyć na nadmiar przestrzeni. Deska rozdzielcza jest wykonana w sposób typowy dla koreańskich aut z drugiej połowy lat 90. XX wieku. Warto w tym miejscu podkreślić, że Hyundai przez ostatnie 15 lat dokonał prawdziwej rewolucji technologicznej i jakościowej.

Plastiki są dość twarde, a w bardziej zużytych egzemplarzach mogą trzeszczeć. Cechą charakterystyczną dla kokpitu Hyundaia Coupe są wszechobecne zaokrąglenia.

Zobacz również: Opinie kierowców o Hyundaiu Coupe

REKLAMA

Powszechnie znaną bolączką tego Koreańczyka są szybko zużywające się uszczelki bezramkowych drzwi. Aby pozbyć się tego problemu należy zakupić komplet uszczelek. W ASO części do naprawy obu stron auta zapłacimy około 300 złotych. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bagażnik usportowionego Hyundaia pomieści tylko 235 litrów bagażu, ale złożenie tylnej kanapy pozwoli uzyskać 525 litrów przestrzeni bagażowej. To oznacza, że w wariancie czteroosobowym nie zmieścimy zbyt wiele pakunków. 

Karoseria

Pierwszą generacje auta odróżnimy od drugiej zmienionym przodem i tyłem nadwozia. Hyundai Coupe łączy obłe kształty z ostrymi przetłoczeniami. 

Problem rdzy w większości przypadków nie istnieje, ponieważ poszycie auta jest ocynkowane. Korozja występuje jedynie na nadkolach. Jeśli pojawi się w tylnej lub przedniej części nadwozia możemy podejrzewać powypadkową przeszłość auta. Nieprofesjonalnie przeprowadzone naprawy blacharskie również mogą spowodować wystąpienie „rudej”. 

Silniki

Coupe było oferowane z czterocylindrowymi benzyniakami 16V o pojemności 1,6 i 2 litrów. Auto napędzane mniejszym silnikiem ma dużo gorsze osiągi przy niewiele niższym spalaniu. Moc 114 KM i 143 Nm maksymalnego momentu obrotowego to dziś norma dla aut segmentu B. Słabym punktem tego silnika jest pękający kolektor. W przypadku takiej awarii odradzamy kupowanie używanych części, ponieważ mogą one być już wyeksploatowane. W ASO nowy element kosztuje około 550 złotych. Kolejną często spotykaną usterką tych silników są wycieki oleju, które w skrajnych przypadkach mogą prowadzić do przegrzania i zatarcia silnika.

Zobacz również: Test Honda Accord Tourer

Alternatywą dla nieco słabego silnika 1,6 jest benzynowa dwulitrówka. Spala ona o około litra lub dwóch więcej niż motor 1,6 ale odwdzięcza się lepszą dynamiką i elastycznością. 139 KM i 182 Nm maksymalnego momentu obrotowego zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w około 8,5 sekundy. To o ponad sekundę szybciej niż Coupe 1,6. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym kształtuje się na poziomie 10 litrów dla 1,6 i 11-12 litrów dla silnika 2,0. 

Ceny części: 

Komplet klocków hamulcowych przednich – 60-80 złotych
Tarcze hamulcowe – 80 zł
Reflektor – 280 zł
Kompletne sprzęgło – 370 zł
Tłumik – 130 zł

Podsumowanie

Hyundai Coupe to całkiem udana konstrukcja, natomiast potencjalni klienci nie powinni oczekiwać od niego sportowych osiągów. 

Aby stać się właścicielem takiego Hyundaia należy przygotować około 7-8 tysięcy złotych. Za tę kwotę otrzymamy dynamiczne auto o sportowej stylizacji. Dla osób, które poszukują niedrogiego środka transportu do miasta i na okazjonalne wypady w trasę, Hyundai może być ciekawą alternatywą dla kompaktów z lat jego produkcji. 

Polecamy poszukać zadbanych egzemplarzy wyposażonych w dwulitrowy silnik. Przed zakupem warto zwrócić szczególną uwagę na stan blacharki i uszczelek drzwi. W czasie użytkowania auta pamiętajmy o regularnych kontrolach poziomu oleju.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA