REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
GNU Free Documentation License Fot. Thomas Doerfer
GNU Free Documentation License Fot. Thomas Doerfer

REKLAMA

REKLAMA


Hyundai Coupe od 1996 roku próbuje udowodnić, że sportowym wyglądem można nadrobić niedobór mocy. Wszystko w tym aucie oprócz stylizacji nadwozia jest pozbawione sportowych cech, jednak w tym przypadku nie jest to wadą.

Hyundai Coupe zastąpił w ofercie koreańskiej marki model S-Coupe. Pierwsza generacja auta była produkowana od 1996 do 1999, a druga od 1999 do 2001 roku. Różniły się głównie przednią i tylną częścią nadwozia. Przez lata Hyundai Coupe dał się poznać jako auto oszczędne i niezawodne. 

REKLAMA

REKLAMA

Wnętrze

Auto pomieści 4 osoby, ale pasażerowie drugiego rzędu siedzeń nie mogą liczyć na nadmiar przestrzeni. Deska rozdzielcza jest wykonana w sposób typowy dla koreańskich aut z drugiej połowy lat 90. XX wieku. Warto w tym miejscu podkreślić, że Hyundai przez ostatnie 15 lat dokonał prawdziwej rewolucji technologicznej i jakościowej.

Plastiki są dość twarde, a w bardziej zużytych egzemplarzach mogą trzeszczeć. Cechą charakterystyczną dla kokpitu Hyundaia Coupe są wszechobecne zaokrąglenia.

Zobacz również: Opinie kierowców o Hyundaiu Coupe

REKLAMA

Powszechnie znaną bolączką tego Koreańczyka są szybko zużywające się uszczelki bezramkowych drzwi. Aby pozbyć się tego problemu należy zakupić komplet uszczelek. W ASO części do naprawy obu stron auta zapłacimy około 300 złotych. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bagażnik usportowionego Hyundaia pomieści tylko 235 litrów bagażu, ale złożenie tylnej kanapy pozwoli uzyskać 525 litrów przestrzeni bagażowej. To oznacza, że w wariancie czteroosobowym nie zmieścimy zbyt wiele pakunków. 

Karoseria

Pierwszą generacje auta odróżnimy od drugiej zmienionym przodem i tyłem nadwozia. Hyundai Coupe łączy obłe kształty z ostrymi przetłoczeniami. 

Problem rdzy w większości przypadków nie istnieje, ponieważ poszycie auta jest ocynkowane. Korozja występuje jedynie na nadkolach. Jeśli pojawi się w tylnej lub przedniej części nadwozia możemy podejrzewać powypadkową przeszłość auta. Nieprofesjonalnie przeprowadzone naprawy blacharskie również mogą spowodować wystąpienie „rudej”. 

Silniki

Coupe było oferowane z czterocylindrowymi benzyniakami 16V o pojemności 1,6 i 2 litrów. Auto napędzane mniejszym silnikiem ma dużo gorsze osiągi przy niewiele niższym spalaniu. Moc 114 KM i 143 Nm maksymalnego momentu obrotowego to dziś norma dla aut segmentu B. Słabym punktem tego silnika jest pękający kolektor. W przypadku takiej awarii odradzamy kupowanie używanych części, ponieważ mogą one być już wyeksploatowane. W ASO nowy element kosztuje około 550 złotych. Kolejną często spotykaną usterką tych silników są wycieki oleju, które w skrajnych przypadkach mogą prowadzić do przegrzania i zatarcia silnika.

Zobacz również: Test Honda Accord Tourer

Alternatywą dla nieco słabego silnika 1,6 jest benzynowa dwulitrówka. Spala ona o około litra lub dwóch więcej niż motor 1,6 ale odwdzięcza się lepszą dynamiką i elastycznością. 139 KM i 182 Nm maksymalnego momentu obrotowego zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w około 8,5 sekundy. To o ponad sekundę szybciej niż Coupe 1,6. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym kształtuje się na poziomie 10 litrów dla 1,6 i 11-12 litrów dla silnika 2,0. 

Ceny części: 

Komplet klocków hamulcowych przednich – 60-80 złotych
Tarcze hamulcowe – 80 zł
Reflektor – 280 zł
Kompletne sprzęgło – 370 zł
Tłumik – 130 zł

Podsumowanie

Hyundai Coupe to całkiem udana konstrukcja, natomiast potencjalni klienci nie powinni oczekiwać od niego sportowych osiągów. 

Aby stać się właścicielem takiego Hyundaia należy przygotować około 7-8 tysięcy złotych. Za tę kwotę otrzymamy dynamiczne auto o sportowej stylizacji. Dla osób, które poszukują niedrogiego środka transportu do miasta i na okazjonalne wypady w trasę, Hyundai może być ciekawą alternatywą dla kompaktów z lat jego produkcji. 

Polecamy poszukać zadbanych egzemplarzy wyposażonych w dwulitrowy silnik. Przed zakupem warto zwrócić szczególną uwagę na stan blacharki i uszczelek drzwi. W czasie użytkowania auta pamiętajmy o regularnych kontrolach poziomu oleju.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA