REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rozważny i... niedoceniony

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Łuczyński
Fiat Stilo ze względu na cenę nie był rynkowym sukcesem. Jest jednak samochodem przestronnym i praktycznym, zwłaszcza w wersji Multiwagon. fot. Fiat
Fiat Stilo ze względu na cenę nie był rynkowym sukcesem. Jest jednak samochodem przestronnym i praktycznym, zwłaszcza w wersji Multiwagon. fot. Fiat

REKLAMA

REKLAMA

Fiat Stilo ze względu na cenę nie był rynkowym sukcesem. Jest jednak samochodem przestronnym i praktycznym, zwłaszcza w wersji Multiwagon.

Fiat Stilo pojawił się na rynku w 2001 roku jako następca modelu Bravo/Brava. Stylistycznie nowy Fiat nawiązywał do konstrukcji Volkswagena, co w połączeniu z nową jakością miało zapewnić rynkowy sukces. Tak się jednak nie stało. Wysoka cena zakupu i nieufność klientów spowodowały, że Stilo okazał się klapą. Wprowadzona w 2003 roku odmiana kombi o nazwie Multiwagon też nie radziła sobie najlepiej. Jednak teraz, po 7 latach na rynku wtórnym można znaleźć sporo tanich, ale dobrze wyposażonych egzemplarzy.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Fiacie Stilo

Multiwagon oferuje pasażerom sporo miejsca zarówno na głowę jak i na nogi. Wnętrze nie jest wykonane z najlepszych materiałów, ale zarówno ich dobór jak i spasowanie nie powinno budzić zastrzeżeń, zwłaszcza w tej klasie cenowej. Atutem Stilo jest za to bogate wyposażenie i przestronne wnętrze. Tylną kanapę można przesuwać, oparcie przedniego fotela całkowicie złożyć, a tylna szyba jest otwierana. Tym samym przewiezienie rodziny na wakacje nie powinno sprawiać większych problemów.

Bezlitosne polskie drogi

Pod maską Multiwagona znalazło się kilka silników benzynowych i dwa diesle. Model 1,9 16V JTD, jak i wersja Multijet (obydwie w kilku wariantach mocy) to doskonała opcja dla osób poszukujących złotego środka pomiędzy mocą, a spalaniem. Silniki chętnie wkręcają się na wysokie obroty dostarczając miłych wrażeń z jazdy. Niestety wraz z mocą nie współgra zawieszenie i układ hamulcowy. Te dwa komponenty pokazują, że Multiwagon został zaprojektowany głównie z myślą o długich prostych i wygodnym podróżowaniu. Komfortowe zawieszenie niestety nie wytrzymuje na polskich drogach.

Zobacz również: Jak podróżować przyczepą?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Jakość wykonania włoskiego kombi jest przyzwoita, chociaż właściciele mogą borykać się z szeregiem drobnych usterek elektrycznych. Użytkownicy Stilo skarżą się na niską jakość serwisów Fiata. W rezultacie na rynku często można spotkać egzemplarze z pozostawionymi usterkami, których nie udało się usunąć. A jest co naprawiać – ABS był już na wyposażeniu standardowym, a bogatsze wersje miały automatyczną klimatyzację, rozbudowane radio, komputer pokładowy, tempomat i schładzany schowek na napoje. Kluczem do sukcesu jest znalezienie dobrego i cierpliwego elektryka, który pomoże nam w zlokalizowaniu problemów i ich usunięciu. Sama naprawa często nie jest droga.

Średnia cena Multiwagona w dobrze wyposażonej wersji Dynamic to około 18 tysięcy złotych. Egzemplarze z ostatnich lat produkcji są średnio o 5 tysięcy droższe. Nie ma większej różnicy między modelami z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA