REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rozważny i... niedoceniony

Michał Łuczyński
Fiat Stilo ze względu na cenę nie był rynkowym sukcesem. Jest jednak samochodem przestronnym i praktycznym, zwłaszcza w wersji Multiwagon. fot. Fiat
Fiat Stilo ze względu na cenę nie był rynkowym sukcesem. Jest jednak samochodem przestronnym i praktycznym, zwłaszcza w wersji Multiwagon. fot. Fiat

REKLAMA

REKLAMA

Fiat Stilo ze względu na cenę nie był rynkowym sukcesem. Jest jednak samochodem przestronnym i praktycznym, zwłaszcza w wersji Multiwagon.

Fiat Stilo pojawił się na rynku w 2001 roku jako następca modelu Bravo/Brava. Stylistycznie nowy Fiat nawiązywał do konstrukcji Volkswagena, co w połączeniu z nową jakością miało zapewnić rynkowy sukces. Tak się jednak nie stało. Wysoka cena zakupu i nieufność klientów spowodowały, że Stilo okazał się klapą. Wprowadzona w 2003 roku odmiana kombi o nazwie Multiwagon też nie radziła sobie najlepiej. Jednak teraz, po 7 latach na rynku wtórnym można znaleźć sporo tanich, ale dobrze wyposażonych egzemplarzy.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Fiacie Stilo

Multiwagon oferuje pasażerom sporo miejsca zarówno na głowę jak i na nogi. Wnętrze nie jest wykonane z najlepszych materiałów, ale zarówno ich dobór jak i spasowanie nie powinno budzić zastrzeżeń, zwłaszcza w tej klasie cenowej. Atutem Stilo jest za to bogate wyposażenie i przestronne wnętrze. Tylną kanapę można przesuwać, oparcie przedniego fotela całkowicie złożyć, a tylna szyba jest otwierana. Tym samym przewiezienie rodziny na wakacje nie powinno sprawiać większych problemów.

Bezlitosne polskie drogi

Pod maską Multiwagona znalazło się kilka silników benzynowych i dwa diesle. Model 1,9 16V JTD, jak i wersja Multijet (obydwie w kilku wariantach mocy) to doskonała opcja dla osób poszukujących złotego środka pomiędzy mocą, a spalaniem. Silniki chętnie wkręcają się na wysokie obroty dostarczając miłych wrażeń z jazdy. Niestety wraz z mocą nie współgra zawieszenie i układ hamulcowy. Te dwa komponenty pokazują, że Multiwagon został zaprojektowany głównie z myślą o długich prostych i wygodnym podróżowaniu. Komfortowe zawieszenie niestety nie wytrzymuje na polskich drogach.

Zobacz również: Jak podróżować przyczepą?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Jakość wykonania włoskiego kombi jest przyzwoita, chociaż właściciele mogą borykać się z szeregiem drobnych usterek elektrycznych. Użytkownicy Stilo skarżą się na niską jakość serwisów Fiata. W rezultacie na rynku często można spotkać egzemplarze z pozostawionymi usterkami, których nie udało się usunąć. A jest co naprawiać – ABS był już na wyposażeniu standardowym, a bogatsze wersje miały automatyczną klimatyzację, rozbudowane radio, komputer pokładowy, tempomat i schładzany schowek na napoje. Kluczem do sukcesu jest znalezienie dobrego i cierpliwego elektryka, który pomoże nam w zlokalizowaniu problemów i ich usunięciu. Sama naprawa często nie jest droga.

Średnia cena Multiwagona w dobrze wyposażonej wersji Dynamic to około 18 tysięcy złotych. Egzemplarze z ostatnich lat produkcji są średnio o 5 tysięcy droższe. Nie ma większej różnicy między modelami z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA