REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Fiat Doblo: kanciaste jest piękne

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Produkowany od 2000 roku Fiat Doblò jest jednym z najlepiej rozpoznawalnych i popularnych aut dostawczych, szczególnie w naszej części Europy i Ameryce Południowej. Prosty kształt zawsze był jego mocną stroną i dobrym rozwiązaniem dla podwyższenia funkcjonalności. Nowa wersja jest tego potwierdzeniem.

REKLAMA

Kanciaste nie musi być brzydkie, a już na pewno nie sztampowe. To chyba było założenie projektantów nowej wersji tego średniego kombivana Fiata. Udało się. Renesansowe kształty nadwozia Doblò wyróżniają go z tłumu aut o podobnych zadaniach. Jego przód jest może nie tyle piękny, co po prostu sympatyczny, wznosząca się linia okien, niespotykana u konkurencji, wraz z wydatnymi nadkolami nadają mu dynamiki i wrażenia solidności.

REKLAMA

Prawdziwe swoje rozmiary Doblò zdradza po zajęciu miejsca za kierownicą. Wrażenie przestrzeni jest porównywalne z jazdą autokarem, widoczność jest również doskonała, komfort wystarczający, jak na auto z dostawczymi korzeniami bardzo dobry. Same wyposażenie wnętrza jest standardowe, choć uwagę zwraca duża liczba półek – w desce rozdzielczej, nad szybą przednią. Są też inne schowki i kieszenie – czyli wszystko, czego potrzeba na co dzień do pracy, jak i po niej. Plastiki nie wyglądają może na bardzo drogie, ale są przynajmniej odporne na intensywną eksploatację. Całość rozwesela dwukolorowe wykończenie deski i tapicerki.

Zobacz też: Test Fiat Freemont: Przyrodni brat

REKLAMA

Siedzi i kieruje się wygodnie, jedyne zastrzeżenie powstało w stosunku do tylnej kanapy. Konkurencja potrafi ją dzielić i suwać, nie mówiąc o wyjmowaniu poza auto dla powiększenia przestrzeni bagażowej. Tu niestety drugi rząd siedzeń jest zafiksowany na zawiasach i choć można go swobodnie składać i zwijać, to usunąć niestety nie. Miałem pewien pomysł, któremu sprzyjała wyjątkowo niska krawędź załadunku i prosty kształt nadwozia. Chciałem przewieźć mały motocykl we wnętrzu Doblò, co udałoby się, gdyby wyjąć chociaż pojedyncze siedzenie i nawet nie zostawiać w garażu, też zmieściłoby się złożone w innym miejscu. Bagażnik ma jeszcze jedną zaletę – sztywną półkę, którą można ustawiać na dwóch poziomach.

Auto prowadzi się jak osobówka. Nawet na pusto wchodzi w zakręty jak po sznurku. Silnik wysokoprężny Multijet o pojemności 1.6 litra i mocy 105 KM w połączeniu z sześciobiegową skrzynią daje niezłą dynamikę i elastyczność, jedynie hałasem nadrabia charakter. Ale to dopiero, jak się go pogoni na wyższe obroty, co do normalnej jazdy w ogóle nie jest konieczne, gdyż maksymalny moment obrotowy wynoszący aż 290 Nm jest dostępny już od 1500 obrotów na minutę. Choć bardzo się staraliśmy zmusić Doblò do spalenia więcej, niż 6 litrów na setkę,  pozostał niewzruszony.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Fiat Doblo: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Ceny Doblò w zależności od wersji – a jest ich sporo, w różnych odmianach – ciężarowej, skrzyniowej, przedłużanej, podwyższanej, siedmioosobowej - zaczynają się od 59200 złotych, obecnie w promocji nawet 5000 mniej. Testowana wersja zbliża się ceną do 80000 złotych, co jak na poziom wyposażenia i wielkość auta nie jest kwotą wygórowaną. Dodatkowo cieszy długi okres między przeglądami, który wynosi 35000 kilometrów. Ciekawa i konkurencyjna to propozycja na naszym rynku.

Fiat Doblo 0bagażnik
Maciek Medyj
Fiat Doblo -tył
Maciek Medyj
Fiat Doblo -przób
Maciek Medyj
Fiat Doblo -tył
Maciek Medyj
Fiat Doblo -przód
Maciek Medyj
Fiat Doblo -bok
Maciek Medyj
Fiat Doblo -zegary
Maciek Medyj
Fiat Doblo -wnętrze
Maciek Medyj
Fiat Doblo -fotel kierowcy
Maciek Medyj
Fiat Doblo -bok
Maciek Medyj
Fiat Doblo -tylna kanapa
Maciek Medyj
Fiat Doblo -złożone tylne siedzenia
Maciek Medyj
Fiat Doblo -bagażnik
Maciek Medyj
Fiat Doblo -deska rozdzielcza
Maciek Medyj
Fiat Doblo -silnik
Maciek Medyj
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

REKLAMA

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

REKLAMA

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA