REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Fiat Doblo: kanciaste jest piękne

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Produkowany od 2000 roku Fiat Doblò jest jednym z najlepiej rozpoznawalnych i popularnych aut dostawczych, szczególnie w naszej części Europy i Ameryce Południowej. Prosty kształt zawsze był jego mocną stroną i dobrym rozwiązaniem dla podwyższenia funkcjonalności. Nowa wersja jest tego potwierdzeniem.

REKLAMA

Kanciaste nie musi być brzydkie, a już na pewno nie sztampowe. To chyba było założenie projektantów nowej wersji tego średniego kombivana Fiata. Udało się. Renesansowe kształty nadwozia Doblò wyróżniają go z tłumu aut o podobnych zadaniach. Jego przód jest może nie tyle piękny, co po prostu sympatyczny, wznosząca się linia okien, niespotykana u konkurencji, wraz z wydatnymi nadkolami nadają mu dynamiki i wrażenia solidności.

REKLAMA

Prawdziwe swoje rozmiary Doblò zdradza po zajęciu miejsca za kierownicą. Wrażenie przestrzeni jest porównywalne z jazdą autokarem, widoczność jest również doskonała, komfort wystarczający, jak na auto z dostawczymi korzeniami bardzo dobry. Same wyposażenie wnętrza jest standardowe, choć uwagę zwraca duża liczba półek – w desce rozdzielczej, nad szybą przednią. Są też inne schowki i kieszenie – czyli wszystko, czego potrzeba na co dzień do pracy, jak i po niej. Plastiki nie wyglądają może na bardzo drogie, ale są przynajmniej odporne na intensywną eksploatację. Całość rozwesela dwukolorowe wykończenie deski i tapicerki.

Zobacz też: Test Fiat Freemont: Przyrodni brat

REKLAMA

Siedzi i kieruje się wygodnie, jedyne zastrzeżenie powstało w stosunku do tylnej kanapy. Konkurencja potrafi ją dzielić i suwać, nie mówiąc o wyjmowaniu poza auto dla powiększenia przestrzeni bagażowej. Tu niestety drugi rząd siedzeń jest zafiksowany na zawiasach i choć można go swobodnie składać i zwijać, to usunąć niestety nie. Miałem pewien pomysł, któremu sprzyjała wyjątkowo niska krawędź załadunku i prosty kształt nadwozia. Chciałem przewieźć mały motocykl we wnętrzu Doblò, co udałoby się, gdyby wyjąć chociaż pojedyncze siedzenie i nawet nie zostawiać w garażu, też zmieściłoby się złożone w innym miejscu. Bagażnik ma jeszcze jedną zaletę – sztywną półkę, którą można ustawiać na dwóch poziomach.

Auto prowadzi się jak osobówka. Nawet na pusto wchodzi w zakręty jak po sznurku. Silnik wysokoprężny Multijet o pojemności 1.6 litra i mocy 105 KM w połączeniu z sześciobiegową skrzynią daje niezłą dynamikę i elastyczność, jedynie hałasem nadrabia charakter. Ale to dopiero, jak się go pogoni na wyższe obroty, co do normalnej jazdy w ogóle nie jest konieczne, gdyż maksymalny moment obrotowy wynoszący aż 290 Nm jest dostępny już od 1500 obrotów na minutę. Choć bardzo się staraliśmy zmusić Doblò do spalenia więcej, niż 6 litrów na setkę,  pozostał niewzruszony.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Fiat Doblo: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Ceny Doblò w zależności od wersji – a jest ich sporo, w różnych odmianach – ciężarowej, skrzyniowej, przedłużanej, podwyższanej, siedmioosobowej - zaczynają się od 59200 złotych, obecnie w promocji nawet 5000 mniej. Testowana wersja zbliża się ceną do 80000 złotych, co jak na poziom wyposażenia i wielkość auta nie jest kwotą wygórowaną. Dodatkowo cieszy długi okres między przeglądami, który wynosi 35000 kilometrów. Ciekawa i konkurencyjna to propozycja na naszym rynku.

Fiat Doblo 0bagażnik
Maciek Medyj
Fiat Doblo -tył
Maciek Medyj
Fiat Doblo -przób
Maciek Medyj
Fiat Doblo -tył
Maciek Medyj
Fiat Doblo -przód
Maciek Medyj
Fiat Doblo -bok
Maciek Medyj
Fiat Doblo -zegary
Maciek Medyj
Fiat Doblo -wnętrze
Maciek Medyj
Fiat Doblo -fotel kierowcy
Maciek Medyj
Fiat Doblo -bok
Maciek Medyj
Fiat Doblo -tylna kanapa
Maciek Medyj
Fiat Doblo -złożone tylne siedzenia
Maciek Medyj
Fiat Doblo -bagażnik
Maciek Medyj
Fiat Doblo -deska rozdzielcza
Maciek Medyj
Fiat Doblo -silnik
Maciek Medyj
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA