REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Fiat Doblo: kanciaste jest piękne

Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Produkowany od 2000 roku Fiat Doblò jest jednym z najlepiej rozpoznawalnych i popularnych aut dostawczych, szczególnie w naszej części Europy i Ameryce Południowej. Prosty kształt zawsze był jego mocną stroną i dobrym rozwiązaniem dla podwyższenia funkcjonalności. Nowa wersja jest tego potwierdzeniem.

REKLAMA

Kanciaste nie musi być brzydkie, a już na pewno nie sztampowe. To chyba było założenie projektantów nowej wersji tego średniego kombivana Fiata. Udało się. Renesansowe kształty nadwozia Doblò wyróżniają go z tłumu aut o podobnych zadaniach. Jego przód jest może nie tyle piękny, co po prostu sympatyczny, wznosząca się linia okien, niespotykana u konkurencji, wraz z wydatnymi nadkolami nadają mu dynamiki i wrażenia solidności.

REKLAMA

Prawdziwe swoje rozmiary Doblò zdradza po zajęciu miejsca za kierownicą. Wrażenie przestrzeni jest porównywalne z jazdą autokarem, widoczność jest również doskonała, komfort wystarczający, jak na auto z dostawczymi korzeniami bardzo dobry. Same wyposażenie wnętrza jest standardowe, choć uwagę zwraca duża liczba półek – w desce rozdzielczej, nad szybą przednią. Są też inne schowki i kieszenie – czyli wszystko, czego potrzeba na co dzień do pracy, jak i po niej. Plastiki nie wyglądają może na bardzo drogie, ale są przynajmniej odporne na intensywną eksploatację. Całość rozwesela dwukolorowe wykończenie deski i tapicerki.

Zobacz też: Test Fiat Freemont: Przyrodni brat

REKLAMA

Siedzi i kieruje się wygodnie, jedyne zastrzeżenie powstało w stosunku do tylnej kanapy. Konkurencja potrafi ją dzielić i suwać, nie mówiąc o wyjmowaniu poza auto dla powiększenia przestrzeni bagażowej. Tu niestety drugi rząd siedzeń jest zafiksowany na zawiasach i choć można go swobodnie składać i zwijać, to usunąć niestety nie. Miałem pewien pomysł, któremu sprzyjała wyjątkowo niska krawędź załadunku i prosty kształt nadwozia. Chciałem przewieźć mały motocykl we wnętrzu Doblò, co udałoby się, gdyby wyjąć chociaż pojedyncze siedzenie i nawet nie zostawiać w garażu, też zmieściłoby się złożone w innym miejscu. Bagażnik ma jeszcze jedną zaletę – sztywną półkę, którą można ustawiać na dwóch poziomach.

Auto prowadzi się jak osobówka. Nawet na pusto wchodzi w zakręty jak po sznurku. Silnik wysokoprężny Multijet o pojemności 1.6 litra i mocy 105 KM w połączeniu z sześciobiegową skrzynią daje niezłą dynamikę i elastyczność, jedynie hałasem nadrabia charakter. Ale to dopiero, jak się go pogoni na wyższe obroty, co do normalnej jazdy w ogóle nie jest konieczne, gdyż maksymalny moment obrotowy wynoszący aż 290 Nm jest dostępny już od 1500 obrotów na minutę. Choć bardzo się staraliśmy zmusić Doblò do spalenia więcej, niż 6 litrów na setkę,  pozostał niewzruszony.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Fiat Doblo: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Ceny Doblò w zależności od wersji – a jest ich sporo, w różnych odmianach – ciężarowej, skrzyniowej, przedłużanej, podwyższanej, siedmioosobowej - zaczynają się od 59200 złotych, obecnie w promocji nawet 5000 mniej. Testowana wersja zbliża się ceną do 80000 złotych, co jak na poziom wyposażenia i wielkość auta nie jest kwotą wygórowaną. Dodatkowo cieszy długi okres między przeglądami, który wynosi 35000 kilometrów. Ciekawa i konkurencyjna to propozycja na naszym rynku.

Fiat Doblo 0bagażnik
Maciek Medyj
Fiat Doblo -tył
Maciek Medyj
Fiat Doblo -przób
Maciek Medyj
Fiat Doblo -tył
Maciek Medyj
Fiat Doblo -przód
Maciek Medyj
Fiat Doblo -bok
Maciek Medyj
Fiat Doblo -zegary
Maciek Medyj
Fiat Doblo -wnętrze
Maciek Medyj
Fiat Doblo -fotel kierowcy
Maciek Medyj
Fiat Doblo -bok
Maciek Medyj
Fiat Doblo -tylna kanapa
Maciek Medyj
Fiat Doblo -złożone tylne siedzenia
Maciek Medyj
Fiat Doblo -bagażnik
Maciek Medyj
Fiat Doblo -deska rozdzielcza
Maciek Medyj
Fiat Doblo -silnik
Maciek Medyj
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

REKLAMA

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

KGP: 97 506 interwencji, 260 wypadków drogowych, 13 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 97 506 interwencji. Byli wzywani do 260 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

REKLAMA