REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hyundai Elantra: W nowym stylu

Michał Karczewski
Hyudai Elantra przód
Hyudai Elantra przód
Michał Karczewski

REKLAMA

REKLAMA

Powiew świeżości z dalekiego wschodu przywiał kilka nowych modeli. Jednym, z nich jest kolejna generacja Elantry – kompaktowego sedana, gotowego do walki o miejsce w sercach polskich klientów.

Nową stylistyczna koncepcja Hyundai’a  widoczna jest w coraz większej liczbie modeli. Nie ma już w niej cienia anonimowości jaką niosły modele tego producenta w latach 90. Teraz trzeba zwrócić na siebie uwagę. Klienci kupują bowiem oczami. Szukając kompaktowego sedana na pewno zwrócą wiec uwagę na Elantre. Dawniej nie wyróżniający się kompakt, o którym wiele osób w ogóle nie słyszało, a dziś model zewnętrznie niemal identyczny z większym i40 w wersji sedan. Odważne boczne przetłoczenia, duże, wyraziste lampy i linia w stylu coupe – to cechy charakterystyczne.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Poradnik kupującego: Hyundai i30. Jakiego wybrać?

Wnętrze jest kontynuacją ciekawej stylistyki. Uwagę zwracają czarno-czerwone obicia oraz czerwona nic jakiej użyto do przeszycia materiałów. Sama kabina okazuje się przestronna.  Relatywnie krótki przód pozwolił wygospodarować odpowiednią przestrzeń zarówno z przodu jak i z tyłu oraz przyzwoity bagażnik o pojemności 485 litrów. Niestety jego klapa nie ma uchwytu do zamykania od wewnętrznej strony, zaś otwieranie możliwe jest tylko z kluczyka lub wnętrza. Sama deska rozdzielcza ma tradycyjną dla nowych Hyundai’ów, kosmiczną stylistykę. Górna część kokpitu zrobiona została z miękkiego materiału, reszta z twardych plastików, ale wszystko zmontowano porządnie. Zegary okazują się czytelne, szkoda tylko, że seryjne radio nie ma RDS-u. Testowaną wersję wyposażono bogato. Nie zabrakło nawet podgrzewanej tylnej kanapy, co w klasie kompaktów zasługuje na uznanie.

Zobacz też: Test Hyundai i30 hatchback: solidny konserwatyzm

REKLAMA

Pierwsze wrażenie po przekręceniu kluczyka to cisza. Benzynowa jednostka 1.6 o mocy 132 koni, na biegu jałowym jest niemal niesłyszalna. Na wysokich obrotach hałas rośnie, jednak widać, że postarano się wyciszyć wnętrze znacznie lepiej niż w starszych modelach tej marki. Charakterystyka pracy silnika jest typowa dla tradycyjnych benzyniaków. Aby jechać dynamicznie trzeba korzystać z wyższych obrotów, maksymalny moment obrotowy (158 Nm) jest bowiem dostępny przy 4850 obr./min. Spalanie kształtuje się na akceptowalnym poziomie. Podczas miejskiej jazdy oscylowało w granicach 8-10 litrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Hyundai ix35: dla aktywnych

Podwozie Elantry pozwala na całkiem dynamiczną jazdę, bez obawy o bezpieczeństwo. Auto poprawnie prowadzi się w zakrętach, a wspomaganie układu kierowniczego, mocne na parkingu, dobrze dostosowuje się do większych prędkości. Elantra nieco zbyt nerwowo zachowuje się jednak na krótkich nierównościach. Całą kabinę przechodzi nieprzyjemny dreszcz. Tu przydała by się lepsza amortyzacja. Może nawet bardziej miękkie zawieszenie, bo zestrojenie podwozia jest dość sztywne, a to przecież rodzinne, a nie sportowe auto.

Zobacz też: Hyundai ix35 jakiego wybrać? Poradnik kupjącego

Elantra jest kolejnym dowodem na to, że koreańskie modele prezentują się coraz ciekawiej. Ma jednak kilka niedociągnięć. Oferta przewiduje tylko jeden silnik, brak niestety diesla. Uboga oferta jednostek napędowych i niewielka lista opcji na pewno nie ułatwią walki o mocną rynkową pozycję. Stylistyka jest jednak przekonująca i na pewno znajdzie wielu zwolenników, którzy pomyślą: „ładny, wiec biorę”. Za najtańszą wersję Classic Plus trzeba zapłacić 60 900 zł, za kolejną – Comfort – 67 900 zł, zaś najbogatsza Style to wydatek 73 900 zł. Kompaktowy Hyundai ma jednak wielką zaletę. Nawet jeśli kupicie najtańszą wersję, wasz sąsiad i tak pomyśli, że pod domem stoi i40-tka.  

Hyudai Elantra tył
Michał Karczewski
Hyudai Elantra bok
Michał Karczewski
Hyudai Elantra przód
Michał Karczewski
Hyudai Elantra bok
Michał Karczewski
Hyudai Elantra tył
Michał Karczewski
Hyudai Elantra deska rozdzielcza
Michał Karczewski
Hyudai Elantra fotel kierowcy
Michał Karczewski
Hyudai Elantra tylna kanapa
Michał Karczewski
Hyudai Elantra deska rozdzielcza
Michał Karczewski
Hyudai Elantra bagażnik
Michał Karczewski
Hyudai Elantra bagażnik
Michał Karczewski
Hyudai Elantra silnik
Michał Karczewski
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza Krakowa? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

REKLAMA

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

REKLAMA

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA