REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hyundai Elantra: W nowym stylu

Michał Karczewski
Hyudai Elantra przód
Hyudai Elantra przód
Michał Karczewski

REKLAMA

REKLAMA

Powiew świeżości z dalekiego wschodu przywiał kilka nowych modeli. Jednym, z nich jest kolejna generacja Elantry – kompaktowego sedana, gotowego do walki o miejsce w sercach polskich klientów.

Nową stylistyczna koncepcja Hyundai’a  widoczna jest w coraz większej liczbie modeli. Nie ma już w niej cienia anonimowości jaką niosły modele tego producenta w latach 90. Teraz trzeba zwrócić na siebie uwagę. Klienci kupują bowiem oczami. Szukając kompaktowego sedana na pewno zwrócą wiec uwagę na Elantre. Dawniej nie wyróżniający się kompakt, o którym wiele osób w ogóle nie słyszało, a dziś model zewnętrznie niemal identyczny z większym i40 w wersji sedan. Odważne boczne przetłoczenia, duże, wyraziste lampy i linia w stylu coupe – to cechy charakterystyczne.

REKLAMA

Zobacz też: Poradnik kupującego: Hyundai i30. Jakiego wybrać?

Wnętrze jest kontynuacją ciekawej stylistyki. Uwagę zwracają czarno-czerwone obicia oraz czerwona nic jakiej użyto do przeszycia materiałów. Sama kabina okazuje się przestronna.  Relatywnie krótki przód pozwolił wygospodarować odpowiednią przestrzeń zarówno z przodu jak i z tyłu oraz przyzwoity bagażnik o pojemności 485 litrów. Niestety jego klapa nie ma uchwytu do zamykania od wewnętrznej strony, zaś otwieranie możliwe jest tylko z kluczyka lub wnętrza. Sama deska rozdzielcza ma tradycyjną dla nowych Hyundai’ów, kosmiczną stylistykę. Górna część kokpitu zrobiona została z miękkiego materiału, reszta z twardych plastików, ale wszystko zmontowano porządnie. Zegary okazują się czytelne, szkoda tylko, że seryjne radio nie ma RDS-u. Testowaną wersję wyposażono bogato. Nie zabrakło nawet podgrzewanej tylnej kanapy, co w klasie kompaktów zasługuje na uznanie.

Zobacz też: Test Hyundai i30 hatchback: solidny konserwatyzm

Pierwsze wrażenie po przekręceniu kluczyka to cisza. Benzynowa jednostka 1.6 o mocy 132 koni, na biegu jałowym jest niemal niesłyszalna. Na wysokich obrotach hałas rośnie, jednak widać, że postarano się wyciszyć wnętrze znacznie lepiej niż w starszych modelach tej marki. Charakterystyka pracy silnika jest typowa dla tradycyjnych benzyniaków. Aby jechać dynamicznie trzeba korzystać z wyższych obrotów, maksymalny moment obrotowy (158 Nm) jest bowiem dostępny przy 4850 obr./min. Spalanie kształtuje się na akceptowalnym poziomie. Podczas miejskiej jazdy oscylowało w granicach 8-10 litrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Hyundai ix35: dla aktywnych

Podwozie Elantry pozwala na całkiem dynamiczną jazdę, bez obawy o bezpieczeństwo. Auto poprawnie prowadzi się w zakrętach, a wspomaganie układu kierowniczego, mocne na parkingu, dobrze dostosowuje się do większych prędkości. Elantra nieco zbyt nerwowo zachowuje się jednak na krótkich nierównościach. Całą kabinę przechodzi nieprzyjemny dreszcz. Tu przydała by się lepsza amortyzacja. Może nawet bardziej miękkie zawieszenie, bo zestrojenie podwozia jest dość sztywne, a to przecież rodzinne, a nie sportowe auto.

Zobacz też: Hyundai ix35 jakiego wybrać? Poradnik kupjącego

Elantra jest kolejnym dowodem na to, że koreańskie modele prezentują się coraz ciekawiej. Ma jednak kilka niedociągnięć. Oferta przewiduje tylko jeden silnik, brak niestety diesla. Uboga oferta jednostek napędowych i niewielka lista opcji na pewno nie ułatwią walki o mocną rynkową pozycję. Stylistyka jest jednak przekonująca i na pewno znajdzie wielu zwolenników, którzy pomyślą: „ładny, wiec biorę”. Za najtańszą wersję Classic Plus trzeba zapłacić 60 900 zł, za kolejną – Comfort – 67 900 zł, zaś najbogatsza Style to wydatek 73 900 zł. Kompaktowy Hyundai ma jednak wielką zaletę. Nawet jeśli kupicie najtańszą wersję, wasz sąsiad i tak pomyśli, że pod domem stoi i40-tka.  

Hyudai Elantra tył
Michał Karczewski
Hyudai Elantra bok
Michał Karczewski
Hyudai Elantra przód
Michał Karczewski
Hyudai Elantra bok
Michał Karczewski
Hyudai Elantra tył
Michał Karczewski
Hyudai Elantra deska rozdzielcza
Michał Karczewski
Hyudai Elantra fotel kierowcy
Michał Karczewski
Hyudai Elantra tylna kanapa
Michał Karczewski
Hyudai Elantra deska rozdzielcza
Michał Karczewski
Hyudai Elantra bagażnik
Michał Karczewski
Hyudai Elantra bagażnik
Michał Karczewski
Hyudai Elantra silnik
Michał Karczewski
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA