REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Renault Koleos -przód.
Renault Koleos -przód.
Fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Nie jesteś za piękny, ale masz w sobie to "coś". Gwiazdą popkultury nie zostaniesz, ale i tak znajdzie się grupa twoich wielbicieli, fanów, wyznawców...

Koleos drugiej generacji jest bardziej urodziwy od poprzednika, który wyglądał równie zagadkowo, jak się nazywa. Teraz przynajmniej już z daleka widać, jaka to marka. Profil ma dość elegancki, jako jeden z niewielu w swojej klasie, gdyż konkurencja już dawno poleciała w kosmos albo wybiera się właśnie na poligon. W białym kolorze budzi dodatkowo skojarzenia marynistyczne. Pasowałby do jakiegoś szybkiego jachtu.

REKLAMA

REKLAMA

Wnętrze prezentuje styl znany z innych Renówek. Deska rozdzielcza składa się głównie z łuków i innych miękkich krągłości. Użyte materiały są przyjemne dla oka, jak również w dotyku. Całość sprawia przyjemne wrażenie, nawet pomimo ciemnego ubarwienia. Obsługa elementów kokpitu jest intuicyjna, rękę naprowadzają gałki o różnych średnicach oraz dobrze rozplanowane przyciski. Oko zatrzymuje się na srebrnych wykończeniach, a prawe kolano kierowcy na krawędzi panelu środkowego. Nawigacja jest bardzo prosta w użytkowaniu – ma optymalnie umieszczony, choć nieduży ekran, ale posiada własny kontroler na środkowym tunelu. Sprzęt audio Bose jest mocną stroną testowanej wersji - potrafi generować głębokie, szybkie basy i wyraźne wysokie tony.

Zobacz też: Opinie kierowców o Renault Koleos

Fotel kierowcy ma regulację elektryczną, więc każdy łatwo dostosuje go do siebie. Fotel pasażera trzeba już przestawiać ręcznie, za to można pod nim znaleźć pojemną szufladę. Ogólnie w kabinie jest mnóstwo różnych schowków, w większości zamykanych, nawet w drzwiach. Z podłokietnika wyjmuje się coś rodzaju wiaderka, którego dedykowanej funkcjonalności jakoś nie mogłem sobie wyobrazić. Tylne miejsca posiadają oparcia z kilkoma kątami nachylenia. Ze środkowego miejsca można sobie zrobić podłokietnik ze schowkiem i uchwytem na napoje. Do dyspozycji pasażerów są też stoliki w oparciach przednich foteli.

REKLAMA

Podnoszona mała klapa bagażnika i opuszczana burta, to wciąż rzadko spotykane rozwiązanie. Czy jest wygodne? Zależy, co kto wozie, ale tak na co dzień wołałbym jakieś haczyki w boczkach do wieszania siatek z zakupami, niż możliwość łatwego - pod warunkiem, że kolektywnego - załadunku dużych, ciężkich przedmiotów, niepoprawnie politycznie powiem - na polowaniu? Krawędź załadunku mimo wszystko jest wysoka, ale za to po złożeniu oparć tylnych siedzeń podłoga bagażnika zupełnie płaska. Mocowania do siatki są sprytnie w niej schowane, a pod nią dodatkowa przestrzeń na drobiazgi, gdyż koło zapasowe tradycyjnie dla marki jest spuszczane na windzie spod spodu auta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Renault Espace: jaką wersję wybrać? Poradnik kupującego

Koleosa w testowanej wersji napędza silnik wysokoprężny dCi o pojemności dwóch litrów, mocy maksymalnej 150 koni przy 4000 obrotów i stosunkowo niedużym, jak na taki silnik momencie obrotowym 320 Nm dostępnym od 2000 obrotów, czyli bardzo wysoko. Takie zubożone parametry zawdzięczamy pewnie trosce o środowisko, ale trochę żal tych koni, co gdzieś pouciekały. Nawet sześciobiegowa skrzynia niewiele tu zmienia. Do tego sprzęgło bierze wysoko. Cóż, na sportowe doznania i tak nie ma co tu liczyć, warto więc przy zakupie rozważyć wersję z automatem. Spalanie wskazywane przez pokładowy komputer podczas naszego testu osiągnęło 9 litrów, co należy uznać za bardzo dobry wynik (o katalogowych danych jak zwykle zapominając).

Na pochwałę zasługują właściwości jezdne, zarówno na szosie, jak i poza nią jest stabilnie i komfortowo. Opcja blokady mechanizmu różnicowego przydaje się w śliskich warunkach, tak samo jak ESP, które można całkowicie i bezpowrotnie wyłączyć, żeby ustrzec się... niespodzianek podczas przekopywania czyjegoś trawnika.

Zobacz też: Test Renault Laguna III – krok w stronę jakości

Pozycjonowany przez producenta jako wszechstronny crossover Koleos wypełnia swoje zadanie i sprawdza się na tyle, na ile zechce jego właściciel, czyli w każdej nieekstremalnej sytuacji. Lista wyposażenia seryjnego jest okazała i choć na przykład na skórzaną tapicerkę, czy szklany dach można liczyć w wyższej opcji Privilege, którą mieliśmy w naszym teście, kosztującej w promocji 117600 złotych, to wspomniane audio Bose można otrzymać w wersji o 10 tysięcy tańszej. Widać, że Koleos stara się spenetrować obszary rynku rzadko odwiedzane przez konkurencję i choć producent renomy zdobywcy bezdroży jeszcze nie posiada, to może warto rozważyć tę propozycję.

Renault Koleos -bok.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -tył.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -przód/bok.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -przód/bok.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -tył.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos przód.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -bok.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -zegary.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -deska rozdzielcza.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -wnętrze.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -tylna kanapa.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -tylna kanapa.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -tylna kanapa.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -bagażnik.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -bagażnik.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -wnętrze.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -podłokietnik.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -drzwi.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -silnik.
Fot. Maciej Medyj
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza Krakowa? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

REKLAMA

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

REKLAMA

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA