REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Koleos: charakterystyczny

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Renault Koleos -przód.
Renault Koleos -przód.
Fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Nie jesteś za piękny, ale masz w sobie to "coś". Gwiazdą popkultury nie zostaniesz, ale i tak znajdzie się grupa twoich wielbicieli, fanów, wyznawców...

Koleos drugiej generacji jest bardziej urodziwy od poprzednika, który wyglądał równie zagadkowo, jak się nazywa. Teraz przynajmniej już z daleka widać, jaka to marka. Profil ma dość elegancki, jako jeden z niewielu w swojej klasie, gdyż konkurencja już dawno poleciała w kosmos albo wybiera się właśnie na poligon. W białym kolorze budzi dodatkowo skojarzenia marynistyczne. Pasowałby do jakiegoś szybkiego jachtu.

REKLAMA

REKLAMA

Wnętrze prezentuje styl znany z innych Renówek. Deska rozdzielcza składa się głównie z łuków i innych miękkich krągłości. Użyte materiały są przyjemne dla oka, jak również w dotyku. Całość sprawia przyjemne wrażenie, nawet pomimo ciemnego ubarwienia. Obsługa elementów kokpitu jest intuicyjna, rękę naprowadzają gałki o różnych średnicach oraz dobrze rozplanowane przyciski. Oko zatrzymuje się na srebrnych wykończeniach, a prawe kolano kierowcy na krawędzi panelu środkowego. Nawigacja jest bardzo prosta w użytkowaniu – ma optymalnie umieszczony, choć nieduży ekran, ale posiada własny kontroler na środkowym tunelu. Sprzęt audio Bose jest mocną stroną testowanej wersji - potrafi generować głębokie, szybkie basy i wyraźne wysokie tony.

Zobacz też: Opinie kierowców o Renault Koleos

Fotel kierowcy ma regulację elektryczną, więc każdy łatwo dostosuje go do siebie. Fotel pasażera trzeba już przestawiać ręcznie, za to można pod nim znaleźć pojemną szufladę. Ogólnie w kabinie jest mnóstwo różnych schowków, w większości zamykanych, nawet w drzwiach. Z podłokietnika wyjmuje się coś rodzaju wiaderka, którego dedykowanej funkcjonalności jakoś nie mogłem sobie wyobrazić. Tylne miejsca posiadają oparcia z kilkoma kątami nachylenia. Ze środkowego miejsca można sobie zrobić podłokietnik ze schowkiem i uchwytem na napoje. Do dyspozycji pasażerów są też stoliki w oparciach przednich foteli.

REKLAMA

Podnoszona mała klapa bagażnika i opuszczana burta, to wciąż rzadko spotykane rozwiązanie. Czy jest wygodne? Zależy, co kto wozie, ale tak na co dzień wołałbym jakieś haczyki w boczkach do wieszania siatek z zakupami, niż możliwość łatwego - pod warunkiem, że kolektywnego - załadunku dużych, ciężkich przedmiotów, niepoprawnie politycznie powiem - na polowaniu? Krawędź załadunku mimo wszystko jest wysoka, ale za to po złożeniu oparć tylnych siedzeń podłoga bagażnika zupełnie płaska. Mocowania do siatki są sprytnie w niej schowane, a pod nią dodatkowa przestrzeń na drobiazgi, gdyż koło zapasowe tradycyjnie dla marki jest spuszczane na windzie spod spodu auta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Renault Espace: jaką wersję wybrać? Poradnik kupującego

Koleosa w testowanej wersji napędza silnik wysokoprężny dCi o pojemności dwóch litrów, mocy maksymalnej 150 koni przy 4000 obrotów i stosunkowo niedużym, jak na taki silnik momencie obrotowym 320 Nm dostępnym od 2000 obrotów, czyli bardzo wysoko. Takie zubożone parametry zawdzięczamy pewnie trosce o środowisko, ale trochę żal tych koni, co gdzieś pouciekały. Nawet sześciobiegowa skrzynia niewiele tu zmienia. Do tego sprzęgło bierze wysoko. Cóż, na sportowe doznania i tak nie ma co tu liczyć, warto więc przy zakupie rozważyć wersję z automatem. Spalanie wskazywane przez pokładowy komputer podczas naszego testu osiągnęło 9 litrów, co należy uznać za bardzo dobry wynik (o katalogowych danych jak zwykle zapominając).

Na pochwałę zasługują właściwości jezdne, zarówno na szosie, jak i poza nią jest stabilnie i komfortowo. Opcja blokady mechanizmu różnicowego przydaje się w śliskich warunkach, tak samo jak ESP, które można całkowicie i bezpowrotnie wyłączyć, żeby ustrzec się... niespodzianek podczas przekopywania czyjegoś trawnika.

Zobacz też: Test Renault Laguna III – krok w stronę jakości

Pozycjonowany przez producenta jako wszechstronny crossover Koleos wypełnia swoje zadanie i sprawdza się na tyle, na ile zechce jego właściciel, czyli w każdej nieekstremalnej sytuacji. Lista wyposażenia seryjnego jest okazała i choć na przykład na skórzaną tapicerkę, czy szklany dach można liczyć w wyższej opcji Privilege, którą mieliśmy w naszym teście, kosztującej w promocji 117600 złotych, to wspomniane audio Bose można otrzymać w wersji o 10 tysięcy tańszej. Widać, że Koleos stara się spenetrować obszary rynku rzadko odwiedzane przez konkurencję i choć producent renomy zdobywcy bezdroży jeszcze nie posiada, to może warto rozważyć tę propozycję.

Renault Koleos -bok.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -tył.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -przód/bok.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -przód/bok.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -tył.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos przód.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -bok.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -zegary.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -deska rozdzielcza.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -wnętrze.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -tylna kanapa.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -tylna kanapa.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -tylna kanapa.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -bagażnik.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -bagażnik.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -wnętrze.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -podłokietnik.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -drzwi.
Fot. Maciej Medyj
Renault Koleos -silnik.
Fot. Maciej Medyj
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

REKLAMA

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA