REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Renault Scenic - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Renault Scenic 1.5 dCi 110 KM EDC Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Scenic 1.5 dCi 110 KM EDC Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Chętni na zakup Renault Scenica nie mają łatwego wyboru. W ofercie są dwie wersja nadwoziowe – pięcio i siedmiomiejscowa oraz szeroka gama jednostek napędowych. Podpowiadamy, na którą odmianę warto się zdecydować.

Nadwozie:

Różnica w cenie zakupu pomiędzy odmianą pięcio a siedmioosobową to około 6 tys. zł. Zasadność wyboru droższej odmiany skrywa odpowiedź na pytania, jak często potrzebujemy przewieźć samochodem siedem osób (wraz z kierowcą). W większości przypadków, kierowcy wystarczy pojemność auta pięcioosobowego.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Renault Scenic

Wersje silnikowe:

Od mnogości jednostek napędowych w ofercie Renault Scenic można dostać oczopląsów. Dostępnych jest aż osiem silników.

Wśród dostępnych jednostek benzynowych znalazły się następujące silniki:
1.4/130 KM, 1.6/110 KM, 2.0/140 KM, 2.0/143 KM

Natomiast chętni na zakup wersji wysokoprężnej mogą wybierać spośród następujących silników:
1.5 /105 KM, 1.5/110 KM FAP, 1.9/130 KM, 2.0/160 KM FAP

Rozpatrując zakup auta z silnikiem benzynowym warto wziąć pod uwagę wersję ze 130-konnym 1,4. Odmiana ta jest umiarkowanie dynamiczna, w miarę oszczędna i stosunkowo niezbyt droga w zakupie. Słabsza jednostka 1,6 jest zbyt ospała, a z kolei mocniejsza o mocy 140 KM sporo droższa i niewiele dynamiczniejsza.

Zobacz również: Mercedesy z dieslami Renault?

Jeżeli chodzi o gamę diesli to najrozsądniejszym wyborem wydaje się odmiana z silnikiem 1,9/130 KM lub dużo droższa 2,0/160 KM (dla wersji Grand – siedmioosobowej). Jednostka o mocy 130 KM charakteryzuje się umiarkowanym zużyciem paliwa, akceptowalnymi osiągami oraz ceną zakupu.

Nasz wybór: silnik benzynowy 1.4/130 KM.

Wersja wyposażeniowa

Nabywcy mają do wyboru pięć odmian wyposażeniowych – Authentique, Expression, Tech Run, Bose Edition oraz Privilege.

Już podstawowa odmiana Authentique wyposażona jest standardowo w manualną klimatyzację, radioodtwarzacz i komputer pokładowy. Droższy o ok. 7000 zł i optymalny dla auta tego segmentu jest pakiet Tech Run obejmuje m.in. nawigację Tom Tom. W zasadzie poza reflektorami ksenonowymi znajdziemy w wyposażeniu tego pakietu wszystko to, co kierowcę ucieszy w codziennej jeździe. Zakup wyższych wersji pociąga za sobą konieczność sporych dopłat.

Nasz wybór: Tech Run

Zobacz również: Test Renault Scenic: Grunt to rodzinka

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    REKLAMA

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    REKLAMA

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    Typy ładowarek samochodowych. Moc ważniejsza od liczby punktów! Przynajmniej dla ciężarówek

    Elektryfikacja oznacza konieczność rozbudowy sieci stacji ładowania. Dziś jednak coraz jaśniejsze staje się to, że do tej pory Europa szła w złym kierunku. Bo na mapie nie liczy się wcale ilość punktów, a oferowania przez nie moc.

    REKLAMA