REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Renault Scenic - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Renault Scenic 1.5 dCi 110 KM EDC Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Scenic 1.5 dCi 110 KM EDC Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Chętni na zakup Renault Scenica nie mają łatwego wyboru. W ofercie są dwie wersja nadwoziowe – pięcio i siedmiomiejscowa oraz szeroka gama jednostek napędowych. Podpowiadamy, na którą odmianę warto się zdecydować.

Nadwozie:

Różnica w cenie zakupu pomiędzy odmianą pięcio a siedmioosobową to około 6 tys. zł. Zasadność wyboru droższej odmiany skrywa odpowiedź na pytania, jak często potrzebujemy przewieźć samochodem siedem osób (wraz z kierowcą). W większości przypadków, kierowcy wystarczy pojemność auta pięcioosobowego.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Renault Scenic

Wersje silnikowe:

Od mnogości jednostek napędowych w ofercie Renault Scenic można dostać oczopląsów. Dostępnych jest aż osiem silników.

Wśród dostępnych jednostek benzynowych znalazły się następujące silniki:
1.4/130 KM, 1.6/110 KM, 2.0/140 KM, 2.0/143 KM

Natomiast chętni na zakup wersji wysokoprężnej mogą wybierać spośród następujących silników:
1.5 /105 KM, 1.5/110 KM FAP, 1.9/130 KM, 2.0/160 KM FAP

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rozpatrując zakup auta z silnikiem benzynowym warto wziąć pod uwagę wersję ze 130-konnym 1,4. Odmiana ta jest umiarkowanie dynamiczna, w miarę oszczędna i stosunkowo niezbyt droga w zakupie. Słabsza jednostka 1,6 jest zbyt ospała, a z kolei mocniejsza o mocy 140 KM sporo droższa i niewiele dynamiczniejsza.

Zobacz również: Mercedesy z dieslami Renault?

Jeżeli chodzi o gamę diesli to najrozsądniejszym wyborem wydaje się odmiana z silnikiem 1,9/130 KM lub dużo droższa 2,0/160 KM (dla wersji Grand – siedmioosobowej). Jednostka o mocy 130 KM charakteryzuje się umiarkowanym zużyciem paliwa, akceptowalnymi osiągami oraz ceną zakupu.

Nasz wybór: silnik benzynowy 1.4/130 KM.

Wersja wyposażeniowa

Nabywcy mają do wyboru pięć odmian wyposażeniowych – Authentique, Expression, Tech Run, Bose Edition oraz Privilege.

Już podstawowa odmiana Authentique wyposażona jest standardowo w manualną klimatyzację, radioodtwarzacz i komputer pokładowy. Droższy o ok. 7000 zł i optymalny dla auta tego segmentu jest pakiet Tech Run obejmuje m.in. nawigację Tom Tom. W zasadzie poza reflektorami ksenonowymi znajdziemy w wyposażeniu tego pakietu wszystko to, co kierowcę ucieszy w codziennej jeździe. Zakup wyższych wersji pociąga za sobą konieczność sporych dopłat.

Nasz wybór: Tech Run

Zobacz również: Test Renault Scenic: Grunt to rodzinka

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

REKLAMA

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA