REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Astra GTC 1.6 Turbo: Sportsmenka?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
opel astra gtc - przód. fot. Maciej Medyj
opel astra gtc - przód. fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Astra GTC właśnie wjechała do salonów. Na ulicach jest jeszcze rodzynkiem, przez co budzi ciekawość. Jednak uwagę przechodniów Astra GTC będzie skupiać na sobie jeszcze długo po premierze.

Trzydrzwiowe odmiany kompaktów od dawna przeżywają kryzys. Niewielkie zainteresowanie powoduję, że część producentów w ogóle z nich zrezygnowała i oferuje jedynie wersje pięciodrzwiowe. Inni decydują się na auta o bardziej sportowym charakterze, ale również w wyższej cenie. Tą drogą poszedł między innymi Opel. Stylistyka odmiany GTC może się podobać. Z innych wersji nadwoziowych pozostał jedynie przód ze zmodyfikowanym zderzakiem. Sylwetka jest bardziej przysadzista, szersza, a nisko poprowadzona linia dachu, potężne boczne drzwi i nowy tył, tworzą całość, która prezentuje się ciekawie. Wersja GTC jest zresztą dłuższa od pięciodrzwiowej o 47mm.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Oplu Astra III

W środku testowana odmiana nie różnie się mocno od pozostałych wersji Astry. Oczywiście ogromne drzwi potęgują wrażenie przestrzeni, jednak rzut oka na kokpit nie pozostawia złudzeń, że to dobrze znany kompakt Opla - te same zegary, ta sama konsola centralna z dużą ilością przycisków. Pozycja za kierownica - niska, czyli taka jak trzeba. Do tego świetne fotele  - wygodne i odpowiednio podpierające ciało w zakrętach. Z tyłu przestrzeni jest sporo - zwłaszcza na szerokość, ale także na wysokości kolan. Wyżsi pasażerowie będą pewnie narzekać na opadająca linię dachu oraz na gimnastykę jaka wiąże się z zajęciem miejsca. Taki już urok „trzydrzwiówek”.

Zobacz też: Test Mazda5: zoom zoom van

REKLAMA

Pod maską testowanej GTC znalazła się najmocniejsza jednostka, jaka jest obecnie oferowana w tym modelu. To benzynowe 1.6 Turbo o mocy 180 koni, uzyskiwanych przy 5500 obr./min. Maksymalny moment wynosi 230 Nm i jest dostępny w przedziale 2200-5400 obr./min. Przy takiej mocy reakcja na gaz powinna być jednak bardziej spontaniczna. W praktyce silnik lubi raczej wyższe rejestry obrotowe, wiec aby przyśpieszać, trzeba utrzymywać go powyżej 3000 obr./min. Takie są subiektywne wrażenia z jazdy, bo dane techniczne wskazują na przyzwoite 7,8 do setki. Zbyt wysokie jest jednak spalanie. W naszym teście – w większości jazda miejska, ale również kilka wycieczek po trasach szybkiego ruchu – wyniosło ono 11.5 litra na setkę. Może lepiej wybrać 165-konnego diesla?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Prowadzenie Astry GTC jest znakomite. Auto daje sporą frajdę z szybkiej jazdy po zakrętach i kulturalnie tłumi nierówności, mimo że podwozie jest sztywno zestrojone. Dobrze wypada tu progresja wspomagania kierownicy . Wyraźne zmniejszenie jego siły przy większych prędkościach pozwala lepiej czuć auto. Sposób prowadzenia wersji GTC jest przyjemniejszy od pozostałych, rodzinnych odmian Astry. Testowana wersja zaopatrzona została z zmienna charakterystykę pracy zawieszenia. Może być sportowo lub wypoczynkowo, choć różnice są subtelne. Wybór ustawień zmienia także reakcje na gaz oraz podświetlenie zegarów.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowa Honda Civic 2012

Najtańsza Astra GTC kosztuje 78 600 zł (1.4 120 KM). To 5100 zł więcej niż pięciodrzwiowa wersja z tym samym silnikiem i wyposażeniem (Enjoy). Testowana odmiana to już wydatek 89 850zł. Dla porównania Scirocco 1.4 TSI o mocy 160 koni kosztuje 88 190 zł.

Nowy Opel prezentuje się atrakcyjnie i prawdopodobnie będzie skupiać na sobie wzrok przechodniów nie tylko kilka miesięcy po rynkowym debiucie. Jednym z powodów jest również cena - plasująca GTC właśnie w kategorii Scirocco, a nie trzydrzwiowego Golfa - przez co jego masowa popularność będzie ograniczona. Konieczny jest jednak mocniejszy silnik. Dynamiczna Astra sprawi frajdę tym, którzy chcą mieć auto atrakcyjnie stylistyczne, ale rozczaruje tych szukając sportowego pojazdu. Muszą oni poczekać na 280-konną odmianę OPC.

opel astra gtc -przód. fot. Maciej Medyj
opel astra gtc -przód. fot. Maciej Medyj
opel astra gtc -przód. fot. Maciej Medyj
opel astra gtc. - tył fot. Maciej Medyj
opel astra gtc - bok. fot. Maciej Medyj
opel astra gtc - widok z góry. fot. Maciej Medyj
opel astra gtc - deska rozdzielcza. fot. autor
opel astra gtc - wnętrze. fot. autor
opel astra gtc - przednie siedzenia. fot. autor
opel astra gtc - tylna kanapa. fot. autor
opel astra gtc - rozkładanie siedzeń. fot. autor
opel astra gtc - rozkładanie siedzień. fot. autor
opel astra gtc - bagażnik. fot. fot. autor
opel astra gtc - silnik. fot. autor
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA