REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Astra GTC 1.6 Turbo: Sportsmenka?

Michał Karczewski
opel astra gtc - przód. fot. Maciej Medyj
opel astra gtc - przód. fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Astra GTC właśnie wjechała do salonów. Na ulicach jest jeszcze rodzynkiem, przez co budzi ciekawość. Jednak uwagę przechodniów Astra GTC będzie skupiać na sobie jeszcze długo po premierze.

Trzydrzwiowe odmiany kompaktów od dawna przeżywają kryzys. Niewielkie zainteresowanie powoduję, że część producentów w ogóle z nich zrezygnowała i oferuje jedynie wersje pięciodrzwiowe. Inni decydują się na auta o bardziej sportowym charakterze, ale również w wyższej cenie. Tą drogą poszedł między innymi Opel. Stylistyka odmiany GTC może się podobać. Z innych wersji nadwoziowych pozostał jedynie przód ze zmodyfikowanym zderzakiem. Sylwetka jest bardziej przysadzista, szersza, a nisko poprowadzona linia dachu, potężne boczne drzwi i nowy tył, tworzą całość, która prezentuje się ciekawie. Wersja GTC jest zresztą dłuższa od pięciodrzwiowej o 47mm.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Oplu Astra III

W środku testowana odmiana nie różnie się mocno od pozostałych wersji Astry. Oczywiście ogromne drzwi potęgują wrażenie przestrzeni, jednak rzut oka na kokpit nie pozostawia złudzeń, że to dobrze znany kompakt Opla - te same zegary, ta sama konsola centralna z dużą ilością przycisków. Pozycja za kierownica - niska, czyli taka jak trzeba. Do tego świetne fotele  - wygodne i odpowiednio podpierające ciało w zakrętach. Z tyłu przestrzeni jest sporo - zwłaszcza na szerokość, ale także na wysokości kolan. Wyżsi pasażerowie będą pewnie narzekać na opadająca linię dachu oraz na gimnastykę jaka wiąże się z zajęciem miejsca. Taki już urok „trzydrzwiówek”.

Zobacz też: Test Mazda5: zoom zoom van

REKLAMA

Pod maską testowanej GTC znalazła się najmocniejsza jednostka, jaka jest obecnie oferowana w tym modelu. To benzynowe 1.6 Turbo o mocy 180 koni, uzyskiwanych przy 5500 obr./min. Maksymalny moment wynosi 230 Nm i jest dostępny w przedziale 2200-5400 obr./min. Przy takiej mocy reakcja na gaz powinna być jednak bardziej spontaniczna. W praktyce silnik lubi raczej wyższe rejestry obrotowe, wiec aby przyśpieszać, trzeba utrzymywać go powyżej 3000 obr./min. Takie są subiektywne wrażenia z jazdy, bo dane techniczne wskazują na przyzwoite 7,8 do setki. Zbyt wysokie jest jednak spalanie. W naszym teście – w większości jazda miejska, ale również kilka wycieczek po trasach szybkiego ruchu – wyniosło ono 11.5 litra na setkę. Może lepiej wybrać 165-konnego diesla?

Prowadzenie Astry GTC jest znakomite. Auto daje sporą frajdę z szybkiej jazdy po zakrętach i kulturalnie tłumi nierówności, mimo że podwozie jest sztywno zestrojone. Dobrze wypada tu progresja wspomagania kierownicy . Wyraźne zmniejszenie jego siły przy większych prędkościach pozwala lepiej czuć auto. Sposób prowadzenia wersji GTC jest przyjemniejszy od pozostałych, rodzinnych odmian Astry. Testowana wersja zaopatrzona została z zmienna charakterystykę pracy zawieszenia. Może być sportowo lub wypoczynkowo, choć różnice są subtelne. Wybór ustawień zmienia także reakcje na gaz oraz podświetlenie zegarów.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowa Honda Civic 2012

Najtańsza Astra GTC kosztuje 78 600 zł (1.4 120 KM). To 5100 zł więcej niż pięciodrzwiowa wersja z tym samym silnikiem i wyposażeniem (Enjoy). Testowana odmiana to już wydatek 89 850zł. Dla porównania Scirocco 1.4 TSI o mocy 160 koni kosztuje 88 190 zł.

Nowy Opel prezentuje się atrakcyjnie i prawdopodobnie będzie skupiać na sobie wzrok przechodniów nie tylko kilka miesięcy po rynkowym debiucie. Jednym z powodów jest również cena - plasująca GTC właśnie w kategorii Scirocco, a nie trzydrzwiowego Golfa - przez co jego masowa popularność będzie ograniczona. Konieczny jest jednak mocniejszy silnik. Dynamiczna Astra sprawi frajdę tym, którzy chcą mieć auto atrakcyjnie stylistyczne, ale rozczaruje tych szukając sportowego pojazdu. Muszą oni poczekać na 280-konną odmianę OPC.

opel astra gtc -przód. fot. Maciej Medyj
opel astra gtc -przód. fot. Maciej Medyj
opel astra gtc -przód. fot. Maciej Medyj
opel astra gtc. - tył fot. Maciej Medyj
opel astra gtc - bok. fot. Maciej Medyj
opel astra gtc - widok z góry. fot. Maciej Medyj
opel astra gtc - deska rozdzielcza. fot. autor
opel astra gtc - wnętrze. fot. autor
opel astra gtc - przednie siedzenia. fot. autor
opel astra gtc - tylna kanapa. fot. autor
opel astra gtc - rozkładanie siedzeń. fot. autor
opel astra gtc - rozkładanie siedzień. fot. autor
opel astra gtc - bagażnik. fot. fot. autor
opel astra gtc - silnik. fot. autor
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    REKLAMA

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    REKLAMA