REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Astra GTC 1.6 Turbo: Sportsmenka?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
opel astra gtc - przód. fot. Maciej Medyj
opel astra gtc - przód. fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Astra GTC właśnie wjechała do salonów. Na ulicach jest jeszcze rodzynkiem, przez co budzi ciekawość. Jednak uwagę przechodniów Astra GTC będzie skupiać na sobie jeszcze długo po premierze.

Trzydrzwiowe odmiany kompaktów od dawna przeżywają kryzys. Niewielkie zainteresowanie powoduję, że część producentów w ogóle z nich zrezygnowała i oferuje jedynie wersje pięciodrzwiowe. Inni decydują się na auta o bardziej sportowym charakterze, ale również w wyższej cenie. Tą drogą poszedł między innymi Opel. Stylistyka odmiany GTC może się podobać. Z innych wersji nadwoziowych pozostał jedynie przód ze zmodyfikowanym zderzakiem. Sylwetka jest bardziej przysadzista, szersza, a nisko poprowadzona linia dachu, potężne boczne drzwi i nowy tył, tworzą całość, która prezentuje się ciekawie. Wersja GTC jest zresztą dłuższa od pięciodrzwiowej o 47mm.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Oplu Astra III

W środku testowana odmiana nie różnie się mocno od pozostałych wersji Astry. Oczywiście ogromne drzwi potęgują wrażenie przestrzeni, jednak rzut oka na kokpit nie pozostawia złudzeń, że to dobrze znany kompakt Opla - te same zegary, ta sama konsola centralna z dużą ilością przycisków. Pozycja za kierownica - niska, czyli taka jak trzeba. Do tego świetne fotele  - wygodne i odpowiednio podpierające ciało w zakrętach. Z tyłu przestrzeni jest sporo - zwłaszcza na szerokość, ale także na wysokości kolan. Wyżsi pasażerowie będą pewnie narzekać na opadająca linię dachu oraz na gimnastykę jaka wiąże się z zajęciem miejsca. Taki już urok „trzydrzwiówek”.

Zobacz też: Test Mazda5: zoom zoom van

REKLAMA

Pod maską testowanej GTC znalazła się najmocniejsza jednostka, jaka jest obecnie oferowana w tym modelu. To benzynowe 1.6 Turbo o mocy 180 koni, uzyskiwanych przy 5500 obr./min. Maksymalny moment wynosi 230 Nm i jest dostępny w przedziale 2200-5400 obr./min. Przy takiej mocy reakcja na gaz powinna być jednak bardziej spontaniczna. W praktyce silnik lubi raczej wyższe rejestry obrotowe, wiec aby przyśpieszać, trzeba utrzymywać go powyżej 3000 obr./min. Takie są subiektywne wrażenia z jazdy, bo dane techniczne wskazują na przyzwoite 7,8 do setki. Zbyt wysokie jest jednak spalanie. W naszym teście – w większości jazda miejska, ale również kilka wycieczek po trasach szybkiego ruchu – wyniosło ono 11.5 litra na setkę. Może lepiej wybrać 165-konnego diesla?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Prowadzenie Astry GTC jest znakomite. Auto daje sporą frajdę z szybkiej jazdy po zakrętach i kulturalnie tłumi nierówności, mimo że podwozie jest sztywno zestrojone. Dobrze wypada tu progresja wspomagania kierownicy . Wyraźne zmniejszenie jego siły przy większych prędkościach pozwala lepiej czuć auto. Sposób prowadzenia wersji GTC jest przyjemniejszy od pozostałych, rodzinnych odmian Astry. Testowana wersja zaopatrzona została z zmienna charakterystykę pracy zawieszenia. Może być sportowo lub wypoczynkowo, choć różnice są subtelne. Wybór ustawień zmienia także reakcje na gaz oraz podświetlenie zegarów.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowa Honda Civic 2012

Najtańsza Astra GTC kosztuje 78 600 zł (1.4 120 KM). To 5100 zł więcej niż pięciodrzwiowa wersja z tym samym silnikiem i wyposażeniem (Enjoy). Testowana odmiana to już wydatek 89 850zł. Dla porównania Scirocco 1.4 TSI o mocy 160 koni kosztuje 88 190 zł.

Nowy Opel prezentuje się atrakcyjnie i prawdopodobnie będzie skupiać na sobie wzrok przechodniów nie tylko kilka miesięcy po rynkowym debiucie. Jednym z powodów jest również cena - plasująca GTC właśnie w kategorii Scirocco, a nie trzydrzwiowego Golfa - przez co jego masowa popularność będzie ograniczona. Konieczny jest jednak mocniejszy silnik. Dynamiczna Astra sprawi frajdę tym, którzy chcą mieć auto atrakcyjnie stylistyczne, ale rozczaruje tych szukając sportowego pojazdu. Muszą oni poczekać na 280-konną odmianę OPC.

opel astra gtc -przód. fot. Maciej Medyj
opel astra gtc -przód. fot. Maciej Medyj
opel astra gtc -przód. fot. Maciej Medyj
opel astra gtc. - tył fot. Maciej Medyj
opel astra gtc - bok. fot. Maciej Medyj
opel astra gtc - widok z góry. fot. Maciej Medyj
opel astra gtc - deska rozdzielcza. fot. autor
opel astra gtc - wnętrze. fot. autor
opel astra gtc - przednie siedzenia. fot. autor
opel astra gtc - tylna kanapa. fot. autor
opel astra gtc - rozkładanie siedzeń. fot. autor
opel astra gtc - rozkładanie siedzień. fot. autor
opel astra gtc - bagażnik. fot. fot. autor
opel astra gtc - silnik. fot. autor
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

REKLAMA

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

REKLAMA

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

REKLAMA