REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Transit 2.2 TDCI SportVan: Podwójna ciągła

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
Ford Transit z przodu fot. Maciek Medyj
Ford Transit z przodu fot. Maciek Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Patrząc z daleka na testowanego Transita, wiele osób myśli, że to samochód policyjny. Faktycznie - odpowiedni odcień niebieskiego w połączeniu z białymi pasami może dawać takie wrażenie. To jednak tylko pozory.

Nie jest to bowiem wersja mundurowa, a wręcz przeciwnie – sportowa. Nazywa się SportVan i – przynajmniej zewnętrznie – konsekwentnie się tej nazwy trzyma. Wyobrażacie sobie opony o profilu 45 w ciężarówce? Właśnie w takie, grafitowe 18-tki, zaopatrzony jest Transit. Do tego stylistyczne akcenty w postaci obudowanych tylnych lamp i atrapy podwójnej końcówki wydechu, a z przodu – zmienionego zderzaka i przede wszystkim, dwóch białych pasów biegnących w poprzek karoserii. Osoby potrzebujące dostawczego auta, a jednocześnie chcące się wyróżnić, będą zadowolone.

REKLAMA

REKLAMA

We wnętrzu Transita nie jest już tak sportowo. Znajdziemy tam prosty, uporządkowany kokpit i miękkie fotele (a właściwie jeden - kierowcy i podwójną kanapę dla pasażerów). Kabina nie różni się od tych znanych z innych dostawczaków. Całość jest wiec podporządkowana wielogodzinnej pracy. Cieszą liczne schowki i przeróżne wgłębienia na drobiazgi. Wszechobecne plastiki łatwo utrzymać w czystości. Większość przyrządów znana jest z innych modeli Forda, jednak tych poprzedniej generacji. Kierownica, przełączniki, lewarek skrzyni biegów, zestaw zegarów - do złudzenia przypominają te z Focusa drugiej generacji. Bogata testowa wersja zaopatrzona była w nawigację, podgrzewaną przednią szybę i kamerę cofania.

Zobacz też: Opinie kierowców o Fordzie Transit

Testowy egzemplarz wyposażony był też w tylne dwuskrzydłowe drzwi z przeszkleniem i wycieraczkami. Przy wożeniu towarów nie ma to większego znaczenia, ale jadąc na pusto - znacznie ułatwia życie. Podłogę przestrzeni ładunkowej pokryto gumą, skutecznie utrudniającą przesuwanie się ładunku podczas jazdy. Niezależnie od tego towar trzeba zabezpieczyć. Na pokładzie znalazły się więc także opcjonalne szyny boczne do mocowania ładunku. Ładowność wersji 260 SWB wynosi 972 kg.

REKLAMA

Pod maską „sportowego vana” pracuje diesel o pojemności 2.2 litra i mocy 140 koni mechanicznych (dostępnych przy 3500 obr./min.). Dynamika, którą zapewnia jest więcej niż przyzwoita, ale warto pamiętać, że nie jeździliśmy załadowani towarem. To zresztą najmocniejsza jednostka jaka można zamówić w Transicie z przednim napędem (a właśnie taki miał testowany egzemplarz). Maksymalny moment równy 350 Nm dostępny jest w zakresie 1800-2400 obr./min. Wciskając gaz do dechy auto lubi zerwać przyczepność. Rzeczywiste zużycie paliwa pokrywa się mniej więcej z tym co podaje producent – podczas miejskiej jazdy Transit palił maksymalnie 10 litrów na setkę. Wystarczająco mocny silnik idzie w parze z dobry prowadzeniem. Zawieszenie jest sztywne (może za bardzo jak na dostawczaka), a układ kierowniczy - precyzyjny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Dacia Lodgy czyli ciąg dalszy ofensywy małych vanów

 Cena wersji testowej, po dodaniu wyposażenia opcjonalnego, to 117 660zł netto. SportVan pozwala jednak w bezcenny sposób wyróżniać się na ulicy. Obecna generacja Transita powoli czuje już na sobie oddech swojego następcy. Jeśli będzie on przypominał zaprezentowany niedawno concept o nazwie Tourneo Custom (nazwa nieco myląca) - o sukces można być spokojnym. Z pewnością Ford będzie chciał zastosować jak najwięcej stylistycznych cytatów z aktualnej gamy modelowej, a wiec można się spodziewać licznych nawiązań do aktualnego Focusa i C-MAXA. Poczekamy – zobaczymy.

Ford Transit róg z przodu fot. Maciek Medyj
Ford Transit bok fot. Maciek Medyj
Ford Transit tył fot. Maciek Medyj
Ford Transit kierownica fot. Maciek Medyj
Ford Transit schowki fot. Maciek Medyj
Ford Transit kamera fot. Maciek Medyj
Ford Transit drzwi fot. Maciek Medyj
Ford Transit paka fot. Maciek Medyj
Ford Transit silnik fot. Maciek Medyj
Ford Transit lewy bok fot. Maciek Medyj
Ford Transit róg z tyłu fot. Maciek Medyj
Ford Transit prawy bok fot. Maciek Medyj
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA