REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Transit 2.2 TDCI SportVan: Podwójna ciągła

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
Ford Transit z przodu fot. Maciek Medyj
Ford Transit z przodu fot. Maciek Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Patrząc z daleka na testowanego Transita, wiele osób myśli, że to samochód policyjny. Faktycznie - odpowiedni odcień niebieskiego w połączeniu z białymi pasami może dawać takie wrażenie. To jednak tylko pozory.

REKLAMA

Nie jest to bowiem wersja mundurowa, a wręcz przeciwnie – sportowa. Nazywa się SportVan i – przynajmniej zewnętrznie – konsekwentnie się tej nazwy trzyma. Wyobrażacie sobie opony o profilu 45 w ciężarówce? Właśnie w takie, grafitowe 18-tki, zaopatrzony jest Transit. Do tego stylistyczne akcenty w postaci obudowanych tylnych lamp i atrapy podwójnej końcówki wydechu, a z przodu – zmienionego zderzaka i przede wszystkim, dwóch białych pasów biegnących w poprzek karoserii. Osoby potrzebujące dostawczego auta, a jednocześnie chcące się wyróżnić, będą zadowolone.

REKLAMA

We wnętrzu Transita nie jest już tak sportowo. Znajdziemy tam prosty, uporządkowany kokpit i miękkie fotele (a właściwie jeden - kierowcy i podwójną kanapę dla pasażerów). Kabina nie różni się od tych znanych z innych dostawczaków. Całość jest wiec podporządkowana wielogodzinnej pracy. Cieszą liczne schowki i przeróżne wgłębienia na drobiazgi. Wszechobecne plastiki łatwo utrzymać w czystości. Większość przyrządów znana jest z innych modeli Forda, jednak tych poprzedniej generacji. Kierownica, przełączniki, lewarek skrzyni biegów, zestaw zegarów - do złudzenia przypominają te z Focusa drugiej generacji. Bogata testowa wersja zaopatrzona była w nawigację, podgrzewaną przednią szybę i kamerę cofania.

Zobacz też: Opinie kierowców o Fordzie Transit

REKLAMA

Testowy egzemplarz wyposażony był też w tylne dwuskrzydłowe drzwi z przeszkleniem i wycieraczkami. Przy wożeniu towarów nie ma to większego znaczenia, ale jadąc na pusto - znacznie ułatwia życie. Podłogę przestrzeni ładunkowej pokryto gumą, skutecznie utrudniającą przesuwanie się ładunku podczas jazdy. Niezależnie od tego towar trzeba zabezpieczyć. Na pokładzie znalazły się więc także opcjonalne szyny boczne do mocowania ładunku. Ładowność wersji 260 SWB wynosi 972 kg.

Pod maską „sportowego vana” pracuje diesel o pojemności 2.2 litra i mocy 140 koni mechanicznych (dostępnych przy 3500 obr./min.). Dynamika, którą zapewnia jest więcej niż przyzwoita, ale warto pamiętać, że nie jeździliśmy załadowani towarem. To zresztą najmocniejsza jednostka jaka można zamówić w Transicie z przednim napędem (a właśnie taki miał testowany egzemplarz). Maksymalny moment równy 350 Nm dostępny jest w zakresie 1800-2400 obr./min. Wciskając gaz do dechy auto lubi zerwać przyczepność. Rzeczywiste zużycie paliwa pokrywa się mniej więcej z tym co podaje producent – podczas miejskiej jazdy Transit palił maksymalnie 10 litrów na setkę. Wystarczająco mocny silnik idzie w parze z dobry prowadzeniem. Zawieszenie jest sztywne (może za bardzo jak na dostawczaka), a układ kierowniczy - precyzyjny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Dacia Lodgy czyli ciąg dalszy ofensywy małych vanów

 Cena wersji testowej, po dodaniu wyposażenia opcjonalnego, to 117 660zł netto. SportVan pozwala jednak w bezcenny sposób wyróżniać się na ulicy. Obecna generacja Transita powoli czuje już na sobie oddech swojego następcy. Jeśli będzie on przypominał zaprezentowany niedawno concept o nazwie Tourneo Custom (nazwa nieco myląca) - o sukces można być spokojnym. Z pewnością Ford będzie chciał zastosować jak najwięcej stylistycznych cytatów z aktualnej gamy modelowej, a wiec można się spodziewać licznych nawiązań do aktualnego Focusa i C-MAXA. Poczekamy – zobaczymy.

Ford Transit róg z przodu fot. Maciek Medyj
Ford Transit bok fot. Maciek Medyj
Ford Transit tył fot. Maciek Medyj
Ford Transit kierownica fot. Maciek Medyj
Ford Transit schowki fot. Maciek Medyj
Ford Transit kamera fot. Maciek Medyj
Ford Transit drzwi fot. Maciek Medyj
Ford Transit paka fot. Maciek Medyj
Ford Transit silnik fot. Maciek Medyj
Ford Transit lewy bok fot. Maciek Medyj
Ford Transit róg z tyłu fot. Maciek Medyj
Ford Transit prawy bok fot. Maciek Medyj
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

REKLAMA

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

REKLAMA

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

REKLAMA