REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Sharan 2.0 TDI: Prawdziwy van

Michał Karczewski
Volkswagen Sharan - przód, fot. Maciek Medyj
Volkswagen Sharan - przód, fot. Maciek Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Stylizacja wielkopojemnego Volkswagena jest tradycyjna i brak w niej rewolucji. Proste linie, krótki przód i mocno ścięty tył, idealnie wpisują ten model w segment, dla którego został stworzony.

Wygląd zewnętrzny ma w vanie najmniejsze znaczenie. Najważniejsze jest wnętrze. Ma być funkcjonalne i pomysłowe. Ma okazać się tak dobre, że będzie się w nim chciało spędzić kilkusetkilometrową podróż. Tak samo przyjemną dla kierowcy, jak i pasażerów. Auto powinno mieć sporo schowków, gniazdek, ale przede wszystkim wygodne fotele. Do tego jeszcze mocny i oszczędny silnik, który umożliwi bezpieczne wyprzedzanie na trasie oraz nie zrujnuje portfela na stacji benzynowej. To wysokie wymagania. Zobaczmy, czy spełnia je nowy Volkswagen Sharan.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Volkswagenie Sharanie

Auto występuje w kilku konfiguracjach. To, które otrzymaliśmy do testu, jest sześcioosobowe. Tak wynika z dowodu rejestracyjnego oraz szybkiego rzutu okiem na wnętrze. Zacznijmy od początku, czyli pierwszego rzędu. Siedzi się tam po kapitańsku. Miejsca sporo, a w fotelu wykończonym skórą i alkantarą (wersja Highline) można się wygodnie rozsiąść. Kierownica zamocowana jest w nieco ciężarówkowy sposób (pod kątem), ale ma szeroki zakres regulacji. Kokpit uporządkowany. To zresztą nie dziwi. Sama deska rozdzielcza jest minimalistyczna i nie zabiera cennego w takim aucie miejsca. W górnej części konsoli centralnej znalazł się duży, kolorowy wyświetlacz radia, a w opcji także nawigacji. Poniżej panel klimy i półka na telefon oraz zgrupowane przyciski do obsługi przeróżnych funkcji auta. Jest asystent parkowania, wyłącznik systemu start/stop i regulacja pracy amortyzatorów.

Zobacz też: Test Chevrolet Orlando: Rodzina na swoim

Drugi rząd foteli, od pierwszego różni się głównie tym, że nie ma tam kierownicy. Fotele takie same, również dwa, ze sporą przestrzenią pomiędzy sobą. Z obu stron mają regulowane podłokietniki. Oparcie fotele pasażera siedzącego obok kierowcy można złożyć, a więc osoba siedząca za nim, może tam (na postoju) położyć nogi. Dostępu do przestrzeni pasażerskiej bronią potężne, przesuwane drzwi z elektrycznym zasilaniem. Można je otwierać także pilotem kluczyka. Zajrzyjmy dalej. Składamy oparcia drugiego rzędu i wchodzimy na „trzeci poziom”. Tam dwa kolejne, nieźle wyglądające fotele. Miejsca na szerokość i nad głową wystarczająco, ale na nogi już zbyt mało do komfortowych, dalekich wojaży. Pojemność bagażnika jest w tego typu aucie niezwykle ważna. Przy wszystkich rozłożonych fotelach do dyspozycji mamy całkiem niezłe 300 litrów. Maksymalnie może ich być 2297.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Renault Espace: tak się robi vany

REKLAMA

Dobrze znana jednostka 2.0 TDI ma w testowanym Sharanie moc 170 koni mechanicznych. To wystarczająco dużo, aby rozpędzić ten spory wóz do 100 km/h w 9,8 sekundy. Wrażenia z jazdy również są dobre. Auto chętnie przyspiesza przy każdy wciśnięciu gazu. Nie ma problemu z wyprzedaniem na trasie. Wersja Bluemotion charakteryzuje się większą dbałością o środowisko, czyli mówiąc normalnie, mniejszym zużyciem paliwa. Przy równomiernej, w miarę spokojnej jeździe, oscyluje ono średnio w granicach bardzo rozsądnych 6 litrów na setkę. Seryjny system star/stop unieruchamia silnik na postoju (nie działa wtedy wspomaganie) i włącza go po odpuszczeniu hamulca. Dlaczego akurat wtedy? Bo do przeniesienia napędu służy tu sześciostopniową skrzynia DSG. Zmienia biegi płynnie i poprawnie hamuje silnikiem. Chwile zawahania towarzyszą jej jednak przy szybkich redukcjach.

Zawieszenie – pewne i dobrze łączące komfort ze sprężystością. Tego typu auto nie namawia do szaleńczej jazdy (z drugiej strony dobra dynamika kusi), ale w razie czego nie ma obawy o nadmierne przechyły w zakrętach czy inne niebezpieczne sytuacje. W dalekiej trasie podwozie sprawdzi się bardzo dobrze. Pomagać ma w tym także regulacja sztywności amortyzatorów, w którą zaopatrzony był Sharan. Do wyboru trzy tryby: Comfort, Normal i Sport. Różnica, jeśli jest, to praktycznie niewyczuwalna. W każdym ustawieniu podwozie pracuje równie komfortowo.

Zobacz też: Test Seat Altea XL: urodziwy i praktyczny

Wersja jaką otrzymaliśmy do testu to najbogatsza odmiana Highline. Do tego najmocniejszy diesel i skrzynia DSG. Za takie połączenie trzeba zapłacić 142 990zł. To sporo, ale w zamian dostajemy auto naprawdę wszechstronne. Jeśli komuś Sharan przypadł do gustu, a nie dysponuje taką kwotą, może poszukać wśród tańszych wersji. Ceny zaczynają sie od około 103 tysięcy. Za tę kwotę dostaniemy 150-konnego turbobenzyniaka o pojemności 1.4. Wśród diesli same dwulitrówki. Ich moce (poza testowaną) to 115 i 140 koni. Za najsłabszą odmianę w wersji Trendline trzeba zapłacić około 110 tysięcy złotych.

Volksvagen Caddy 1.6 TDI nawet 12% rabatu! Sprawdź teraz!

Volkswagen Sharan - przód, fot. Maciek Medyj
Volkswagen Sharan - bok, fot. Maciek Medyj
Volkswagen Sharan - tył, fot. Maciek Medyj
Volkswagen Sharan - deska rozdzielcza, fot. Maciek Medyj
Volkswagen Sharan - fotele, fot. Maciek Medyj
Volkswagen Sharan - fotele, fot. Maciek Medyj
Volkswagen Sharan - fotele, fot. Maciek Medyj
Volkswagen Sharan - fotele tylne, fot. Maciek Medyj
Volkswagen Sharan - bagażnik, fot. Maciek Medyj
Volkswagen Sharan - bagażnik, fot. Maciek Medyj
Volkswagen Sharan - bagażnik, fot. Maciek Medyj
Volkswagen Sharan - silnik, fot. Maciek Medyj
Volkswagen Sharan - przód, fot. Maciek Medyj
Volkswagen Sharan - okno dachowe, fot. Maciek Medyj
Volkswagen Sharan - bok, fot. Maciek Medyj
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA